Pravidla

Rytíř
3.9.2009 12:41
Střelný prach ve 4e
Viděli jste někdo, nebo máte pravidla pro použití zbraní na střelný prach v Dnd 4e?
Případně máte o tom nějakou svou představu?

Osobně bych to moc neřešil, zranění dal jen tak o kostku víc než obdobně "těžké" zbraně chladné a hlavní výhodu stanovil v tom, že se prostě do obrany nepočítá fyzická zbroj a nazdar.

Ale třeba je tam nějaký chyták a existuje sofistikovanější přístup :)
Autorská citace #1
3.9.2009 12:45 - Merlin
rytíř, ono by to bylo složitější....co powery?
Autorská citace #2
3.9.2009 12:59 - kin
Když jsme hráli my kampaň v Azerothu (svět warcraftu, střelný prach je tam poměrně běžná věc), tak jsme to vyřešili jen tak, že to byla prostě kuše s jinym vzhledem...to proto že se mi nechtělo moc zasahovat do pravidel a "blackpowder" zbraně by byli znevýhodněny tím, že by neměli featy, mag. itemy a powery a nebo by byli zvýhodněny tím, že by byli silnější než jiné zbraně...
Autorská citace #3
3.9.2009 13:01 - Lotrando
já to vidím jednoduše.
Máš ve hře střelný prach i magii, jen přepíšu doprovodný text a o víc se nestarám.
Nemáš ve hře magii, střelný prach zastává její úlohu.


Vůbec bych neměnil žádná pravidla. Pokud chceš nějak zohlednit větší účinnost palných zbraní, přidej třeba kostku ke kritickému zranění (high crit.), nebo udělej pomalejší (load standard) a pak přidej kostku k power, ale modle mě to bude zbytečně komplikované. Osobně dávám přednost přepsání ilustračního textu.

btw, jestli chceš týpka s brokovnicí, dej rangerovi kuši a máš vystaráno. mechanicky to bude dvojranná brokovnice, s pozdějšími blast powery to bude ještě autentičtější.
Autorská citace #4
3.9.2009 13:25 - Nachtrose
Nekde jsem zahlid, ze strelne zbrane na prach snad pouzivali v jedne zemi ve FR, ale nemam takovy prehled a nepamatuju si ve ktere. Co na to 4E FR? Ale jinak se prachovym zbranim dost uporne brani i treba Eberron.
Autorská citace #5
3.9.2009 16:02 - Rytíř
Což když jsou jen střelné zbraně, tak pohoda.. ale když já se zrovna zamýšlel nad "mušketýrským" prostředím, kde jsou jak dýky a rapíry, tak muškety a pistole. A kde je pancíř na ústupu, protože prostě proti kouli z muškety je ti houby platnej.

Co se powerů týče, tam je to fakt jedno, opravdu jde jen o ilustrační text :)
Autorská citace #6
3.9.2009 16:03 - sirien
Hm. V Ravenloftu 1960 jsme to nějak neřešili, Geralt si tam vtipně běhá se sniperkou a pálí to tam hlava nehlava... držel bych se Lotrandovy verse. Moc s tim nechachrovat a prostě jen použít už existující powery a přepsat efekt. Pokud chceš zvýhodnit zbraně na střlný prach, tak dej powerům na střelnej prach o d6 víc dmg nebo tak něco...
Autorská citace #7
3.9.2009 16:04 - yokuzava
Rytir, tak proti kulce ze strelne zbrane pouzij magickou zbroj a tam klidne muzes dat ze je neprustrelna :) Magie je, jak rikal kamarad, svine. :)
Autorská citace #8
3.9.2009 16:19 - sirien
Občas mám dojem, že DnD je ekonomicky kurevsky vyspělé a na magické předměty tam maj minimálně manufaktury, když už ne továrny s pásovou výrobou. Někdy mi to přijde až trapný...
Autorská citace #9
3.9.2009 16:27 - Rytíř
yokuzava: to je jinak, já chtěl pravidlový návod pro předem známý výsledek... zbroj na ústupu a relativní souhra mečů a pistolí ;)
Autorská citace #10
3.9.2009 16:32 - yokuzava
Jo taaak, uz to chnapu, Rytiri. :) Siriene, mas recht. Nase home rule byla totalni redukce magickych predmetu a jsou tusim jenom na tech levelech kde si vybiras nejakou cestu jako paragon atd. A navic je nedostanes jen tak a neni to nijak zaruceno. Jen je to maximalni pocet vyskytu. Plus to ze se zrusilo zahazovani poweru na vyssich levelech a jen pribyvaji. Prijde mi to lepsi nez magicke predmety na kazdem metru.
Autorská citace #11
3.9.2009 17:58 - Blaine
Yokuzava: a jak resite prisery, ktere maji do svych statu zapocitano to, ze postavy dostavaji magicke predmety? DMko odecita magical thresholdy z obran a utoku?
Autorská citace #12
3.9.2009 18:17 - noir
Nachtrose: Byl to Lantan, ale ten šel ve 4. edici ke dnu i se svými gnómy a sousedním Nimbralem...
Autorská citace #13
4.9.2009 10:49 - Merlin
Yok: hmm..to musíte mít nevyvážený..přesně jak říká Blaine. Jak jsem zvyklej šetřit předmětama, tak jsem postaváým skoro žádný nedával...a souboje byly víc než za hranou. Ono se asi vážně počítá, že budou mít adekvátní vybavení
Autorská citace #14
4.9.2009 10:53 - Blaine
Merlin: je to dokonce i recene nekde v DMG, ze pokud das prisere magicky predmet, treba mec nebo brneni, tak NEMAS pricitat ten bonus, ktery by mela dostat do jejich obran nebo utoku. Prisery uz tyto bonusy maji zapocitane automaticky. Vsechny vydane "prisery" od Wizardu pocitaji s tim, ze postavy dostavaji predmety tak jak je to napsano v DMG v kapitole Rewards.
Autorská citace #15
4.9.2009 11:06 - Merlin
Blaine: tak sem si to myslel dobře :)
Autorská citace #16
4.9.2009 11:54 - yokuzava
:) No ja nevim jak to delal. On mi to jenom vypravel DM bez podrobnosti, lakal me na hrani a pak zmizel do Kanady nebo kam :/
Autorská citace #17
4.9.2009 11:54 - yokuzava
Ale to ze tam jsou na kazdem kroku podle pravidel magicke veci je fakt.
Autorská citace #18
4.9.2009 12:05 - Jerson
Píše:
Osobně bych to moc neřešil, zranění dal jen tak o kostku víc než obdobně "těžké" zbraně chladné a hlavní výhodu stanovil v tom, že se prostě do obrany nepočítá fyzická zbroj a nazdar.

A proč to? Palné zbraně nebyly až tak moc účinnější než zbraně metací. Zpočátku byla hlavní výhoda psychologickém působení, totiž že dělaly hluk - do to doby totiž střelba probíhala dost potichu (na naše poměry).
Jejich další výhoda byla (mnohem později) v tom, že fazické dispozice jedince nehrály až takovou roli při střelbě samotné, a bylo možné déle mířit (ne že by to k něčemu bylo, s hladkým vývrtem je míření zbytečný a nepraktický luxus.)

Plus je samozřejmě výhoda u zbraní typu brokovnice / trombon ve střetnutí na krátké vzdálenosti a výhodě prvního výstřelu, protože podobného efektu se chladnou / metací zbraní nedá prakticky dosáhnout.
Autorská citace #19
4.9.2009 12:32 - Vaeranias
Píše:
hlavní výhodu stanovil v tom, že se prostě do obrany nepočítá fyzická zbroj a nazdar.


Taky musím nesouhlasit. Kvalitní plátovka mohla zastavit i kuli z hákovnice apod, zvlášť z větší vzdálenosti a nevýhodného úhlu. Ostatně i na hradě Orlík se zbroje s promáčklinami po takových testech naostro ukazují. Prvotní palné zbraně neměly až takovou účinnost, často to bylo horší než současná pistole jak co do dostřelu, tak co do účinku.
Ignorovat tedy fyzickou zbroj není dobré. To už by se musela ignorovat i třeba při jízdním útoku kopím.
Autorská citace #20
4.9.2009 13:18 - Merlin
Vaeranias: Rytíř myslel pistole a muškety z poloviny 17 století
Autorská citace #21
4.9.2009 13:37 - Rytíř
Vaer: No byl to jen nástřel, jak jednoduše dosáhnout kýženého efektu :)

Jak píše Merlin, řeč byla o době mušketýrů, jejichž zbraně byly právě původně vymýšleny tak, aby obrněnce vyřadily ze hry. Co jsem slyšel, tak i když plát čirou náhodou vydržel, tu ruku kule z muškety prostě urvala celou a bylo :))

Takže fakt nikdo žádný ofiko pravidla neznáte? No to jsou věci.
Autorská citace #22
4.9.2009 13:58 - wraiths
Rytíř: nevěřím. když něco vydrží(zbroj) tak už není notřená kinetická energie na nějaký trhání. Myslel jsi to tak,že by kule měla takovou sílu,aby odtrhla pláty i s končetinou? Bože,co by to bylo za střelnech prach a pak ty patrony by byly dost obrovský. nepravděpodobný.
jiná je, že dostal zásah(prošlo zbrojí) a z těla mu kule udělala kaši.
Autorská citace #23
4.9.2009 14:07 - Quentin
Pravidla pro kuse a vyreseno. Zadny zasah do systemu, na to sou tu problemovejsi veci.
Autorská citace #24
4.9.2009 14:16 - Gurney
V DMG se doporučuje pro "švihácká" dobrodružství dávat bonusy do obran jako by měla postava na sobě svému classu a featům odpovídající zbroj a s hráči se dohodnout že v tomhle settingu zbroje nebudou (nebo budou jen nějaké lehké). A střelné zbraně bych pak řešil jako by to byla (v herních mechanikách) třeba kuše. Prostě jen to jinak popsat a nezasahovat zbytečně do hry, když je nastavení vyhovující.
Autorská citace #25
4.9.2009 16:38 - Vaeranias
Je to otázka, odkdy jsou plechy skutečně zbytečné. Většina zranění pochází od odražených střel a střepin (tehdy těch střepin tak moc nebylo, spíš poletujících kamínků od střel do země, kusům končetin a plechů, střelám, které prolétly vaším spolubojovníkem atd.). Dnešní neprůstřelné vesty, pokud se v nich máte hýbat na větší vzdálenosti v terénu, taky povětšinou nezastaví přímou střelu z armádní pušky tak, aby se vám nic nestalo.
Jak jsem psal, na větší vzdálenost a z nevýhodného úhlu mohl plech pořád znamenat vaši šanci na přežití, a proti tehdejším pistolím a nepřímým zásahům tím spíše.

Nemám pochyb o účinku křesadlové muškety, ale zároveň nemyslím, že může zcela ignorovat libovolné plechy v libovolných podmínkách. Nájezd s ostrým kopím zbroj při přímém zásahu také může prorazit. Ale to neznamená, že můžete plechy zahodit a že jsou bezvýznamné. Mušketa je poněkud (hodně) dále, ale není to moderní snajperka s průbojným střelivem ani těžký kulomet aby to bylo fakt jedno.
Autorská citace #26
4.9.2009 17:37 - Merlin
Vaeranias píše:
Dnešní neprůstřelné vesty, pokud se v nich máte hýbat na větší vzdálenosti v terénu, taky povětšinou nezastaví přímou střelu z armádní pušky tak, aby se vám nic nestalo.


ted jsem sledoval nový trend, nazvaný Dračí šupiny. jedná se o ochrannou vestu (neprůstřelná je nesmysl), kdy vestu tvoří vzájemně se překrývající šupiny. Rozloží to střelu, nezlomí žebra a vydrží to zásah armádní puškou
Autorská citace #27
4.9.2009 17:42 - Nachtrose
Jop, to znam. Opravdovy Dragonscale Armor :-) Vesta samotna odola dokone i granatu.
Autorská citace #28
4.9.2009 18:15 - Vaeranias
Merlin: Ano, tak jest, není to zrovna novinka. Řeč je ovšem o zbrojích plechových, středověkých a mírně novověkých. Nicméně pro mne je to příklad, že ve fantasy settingu prostě není možné zbroj zanedbat ani v případě střelných zbraní. Máme přeci mithril, adamantium, neuvěřitelně dovedné platnéře a tisícileté tradice zbrojí a chladných zbraní (srovnejte historii fantasy říší s délkou historického období odpovídající settingu třeba FR), neobvyklé materiály, trpaslíky, elfy a podobné, co jsou schopni jeden kus opracovávat dlouhá léta, magii a tak dále. Reální platnéři měli historii pouhých pár staletí, nic jim neulehčovalo práci, měli prosté železo nebo ručně dělanou ocel, žádnou pokrožilou metalurgii trpaslíků, žádné gnómy nebo elfy a nikdy se nemuseli zabývat monstry.

Ale pochopitelně pro hru v 18 století bych asi také za zbroj počítal třeba jen třetinu nebo pětinu její deklarované ochrany. Nicméně neignoroval bych ji, to neodpovídá skutečnosti. Nebyla neúčinná, jen náklady a nevýhody prostě už nevyvažovaly její dost zmenšené výhody.
Autorská citace #29
4.9.2009 18:33 - Vaeranias
Update pro rýpavé - Dragonskin vesta sama není zrovna příklad dokonalé technologie, jedny testy tvrdí, že je skvělá, jiné zase, že je hrozná. Jsou nicméně jiné moderní obleky, které dokáží zastavit věci, o kterých se středověkému plechu ani nezdálo. Váha přes 20 kilo ale není zrovna zanedbatelná.
Autorská citace #30
5.9.2009 02:57 - sirien
Tak hustý byly ty experimntální vesty z pavoučího vlákna - lehké, ohebné, přitom s úrovní ochrany která dokázala z blízkosti zastavit i průraznou kulku vytvořenou pro průchod kevlarem. Jen škoda že pavoučí vlánko je poněkud nerafinovatelný materiál.
Pak jsem taky slyšel o vestách s nějakou gelovou substancí, která při nárazu přirozeně zatvrdla a pak se zase rozpustila, nějakej nano-shit založenej na hydrodynamice toho gelu, mělo to sloužit jako podklad pro samotnou vestu tak že to rozloží energii nárazu na mnohem větší plochu, přitom stačila jen tenká vrstva, ale netušim jak to s tim nakonec dopadlo...
Autorská citace #31
5.9.2009 17:35 - Faire
Amaerická armáda ji odmítla, chová se divně ve vysokých teplotách, dodnes je to nevyřešená kauza.

Ten mikrogel byl extremne zajímavý, jsem zvědavý, kdy o něm zase uslyšíme :)
Autorská citace #32
6.9.2009 03:43 - bigbythewise
sirien píše:
Tak hustý byly ty experimntální vesty z pavoučího vlákna - lehké, ohebné, přitom s úrovní ochrany která dokázala z blízkosti zastavit i průraznou kulku vytvořenou pro průchod kevlarem.


Ono taky záleží, kolik toho kevlaru v tý vestě máš, navíc už jsou lepší vesty než kevlarový. Dragon Skin co jsem viděl testy odolá 7.62x39 AP munici, což odpovídá +/- protekci úrovně III. Slušný, ale nic novýho, co se týče protekce. Respektive nic, co by nezvládla spektra a keramika, která v protekci IV zastaví i 7.62x51 AP munici i výš (30-06). Hlavní výhoda Dragona je váha.
Autorská citace #33
6.9.2009 21:12 - Vaeranias
Sirien: Bomba, drowí spidersilk armor! Tvůrce je zaručeně DnDčkař a uctívač Salvatoreho. U toho gelového bych se měl na pozoru, nějaký Ghaunadaurův přívrženec.
Autorská citace #34
7.9.2009 07:40 - Merlin
začali píchat pavcoučí geny ovcím, nebo kozám, aby jejich srst získala vlastnosti pavoučího vlákna. Nechutný
Autorská citace #35
7.9.2009 07:51 - Sethi
Ta představa ve mně vzbuzuje smíšené pocity. Na jednu stranu, taková psminohá ovce by mohla být neskutečně roztomilá. Ale vadilo by mi, že je lepkavá.
Autorská citace #36
7.9.2009 12:48 - sirien
Ve skutečnosti to bylo kozám a nešlo o srst, ale o to aby dostali ty pavoučí enzymy nebo co do kozího mlíka, odkud by je mohli extrahovat a využívat.
Autorská citace #37
7.9.2009 13:00 - Merlin
to je jedno..stejně je to hnusny

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09460186958313 secREMOTE_IP: 52.15.112.69