Pravidla

Nachtrose
16.6.2009 12:24
Zpusob tvorby postavy v DnD4E
Zajimalo by mne, z ciste zvedavosti, jakym zpusobem si v DnD4E tvorite postavy a proc zrovna tim zpusobem.

Parametry postavy tvorim:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Nahazovani kostkami ( 4d6 )kladné body8
Pouziju 18, 14, 10, 10, 10, 8kladné body1
Pouziju nektere preddefinovane polekladné body2
Nakupem za bodykladné body14
Jak kdykladné body4
Autorská citace #1
16.6.2009 12:28 - Nachtrose
Tak a ja zacnu. Osobne jako DM si postavy netvorim, nicmene hraci maji na vyber. Pokud se rozhodnou pro kostky, maji 5 pokusu a pokud se jim nic nelibi, muzou pouzit nekterou jinou metodu. Moc tuntovske? Mozna, ale nikdo zatim nenamital ;-)
Autorská citace #2
16.6.2009 12:51 - Blaine
Nakup bodu, cela parta, pokazde z toho vznikne neco trochu jineho a hlavne je to ferova mechanika
Autorská citace #3
16.6.2009 13:01 - Lotrando
většinou si vyberu nějaké vhodné pole hodnot a pak ladím přes body, takže v zásadě nákup za body :)
Autorská citace #4
16.6.2009 13:03 - Nachtrose
Je pravda, ze kostky jsou o nahode. Napriklat Warlock skoncil nakonec u preddefinovaneho pole, pac ani na 5 krat nehodil nic rozumneho. Tank je lehky nadprumer, ale zato cleric je hodne nedprumer. Pri nakupove metode by skoncil s -22 bodu ( soucet bonusu +14! ). A CB mi jednou nahodil barda ( na prvni roll ) jenz by pri nakupu skoncil na -38 :-D
Autorská citace #5
16.6.2009 13:37 - Merlin
no..už strašnbě dávno to řešíme 4k6....a nikdo si zatím nestěžuje
Autorská citace #6
16.6.2009 14:39 - Quentin
Jednoznacne a vzdy 16,14,13,12,11,10
Autorská citace #7
16.6.2009 15:34 - Geralt
Používám předdefinovaná pole s tím, že občas si je podle point&buy ještě trošku dobrousím.
Autorská citace #8
16.6.2009 15:42 - Aeris
Ako kedy, záleží na to s kým a čo konkrétne (žáner/štýl hry) hrám. Niekedy si každý vyberieme hodnoty podľa seba so schválením ostatných, inokedy použijeme niektoré z polí, niekedy zas kupovanie za body.
Autorská citace #9
16.6.2009 16:37 - Faire
Nakupování. Líbil by se mi systém ala Shadowrun - priority... jenže to by se musela změnit řada věcí ;)
Autorská citace #10
21.6.2009 17:50 - Alnag
Faire: Myslím, že méně věcí, než si možná myslíš. Ale je fakt, že experimenty s alternativními systémy majetku nedopadly u mainstreamových hráčů (v případě d20 systému) úplně dobře. Existovalo jich několik, ale prostě se nechytly...
Autorská citace #11
22.6.2009 16:58 - Colombo
J, Priority je jedna z mála věcí, které mi na novém shadowrunu chybí. Poměrně rychle a efektivně to řešilo problém s piplání postavy.
Autorská citace #12
22.6.2009 18:02 - Faire
Jako hod na ověření toho, jestli na tu věc mám? To by mě přinejmenším jedna hráčka roztrhala v zubech :) Má velmi dračí sklony, co se schraňování a přepočítávání pokladu týče, dokonce jako propriety chce používat reálné mince :D
Autorská citace #13
22.6.2009 18:16 - Alnag
Faire: To si pak musíš vyřešit, jestli chceš hrát tak, aby se to líbilo hráčům nebo aby se to líbilo tobě. (Ale ano, takové hráčky také znám... :D)
Autorská citace #14
22.6.2009 18:30 - Faire
Znáš ten příběh o plnění sklenice velkými a malými kameny? Tak tohle je fakt ŠUTR :) Můžu provádět v podst. lib. zrůdnosti, ale brát ji šanci mít spoustu malých, blískavých, drahých cetek ... to bych si netrouf (dotyčná slečna je navíc celkem obstojná šermířka, a pro ránu nemusí jít daleko :D).
Autorská citace #15
23.6.2009 09:18 - Almi
Faire: Není nad to mít hráče, kteří jásají nad výměnou svého ošuntělého meče +3 za hrst blýskavých korálků nějakému Githianki kupci odněkud z astrálního moře..takhle pak vznikají invaze do materiálního světa, když se to rozkřikne :o))))

Jinak - zásadně předdefinované či nákup za body. Cokoliv jiného je nefér vůči hráčům navzájem a ti to nelibě nesou. Navíc pravidelně hraji s notorickými smolaři na hody kostkou :o)))
Autorská citace #16
23.6.2009 11:55 - Sethi
almi píše:
Navíc pravidelně hraji s notorickými smolaři na hody kostkou :o)))

žádné takové neznám.
Autorská citace #17
23.6.2009 14:25 - Jerson
Taky mám štěstí spíše na ty, který to padlo dobře. Ale i já jsem si nahodil systémem "4k6 a nejmenší vynechat" čísla 17 17 16 16 13 7, přesněji mi je nahodil počítač. Jen nedokážu z hlavy odvodit, jaké by mělo být průměrné číslo dosažené tímto způsobem.

(Nicméně úplně nejraději mám tvorbu postavy a přiřazování čísel v systému, kde výše vlastnosti nehraje až takovou roli, nebo kde neplatí čím vyšší, tím vždycky lepší.)
Autorská citace #18
23.6.2009 14:44 - Almi
Jerson: Ono je to pak i problém v tom, že jakmile s takovou postavou chceš hrát louhodobější kampaň, tak už to přestává být legrace. Buď to máš výrazně snazší nebo naopak výrazně horší. A pokud je s jedním či druhým dotyčný dlouhodobě spokojen, je to spíš otázka pro psychologa, ne sem do diskuze :o)) Každopádně nevraživost spoluhráčů je pak znát...

řídítkováslečna píše:
žádné takové neznám.

..možná je to dobře, ještě by se ti to začlo líbit...
Autorská citace #19
23.6.2009 15:22 - Jerson
Píše:
Každopádně nevraživost spoluhráčů je pak znát...

To jako že "Na číslech nezáleží, pokud sis nehodil lépe než já"?
Další tři hráči moje čísla znají, tak jsem zvědav.
Autorská citace #20
23.6.2009 15:26 - Merlin
hmm..u nás nepanuje nevraživost nad vyššími čísly souseda..spíš mu to přejí. Když si nahazují postavy, tak všichni fandí...
Autorská citace #21
23.6.2009 15:30 - Lotrando
smysl nahazování vlastností jsem nikdy nepochopil :)
Autorská citace #22
23.6.2009 15:42 - wraiths
lotr píše:
smysl nahazování vlastností jsem nikdy nepochopil :)
to ma stejny smysl jako vsazeni na kone... adrenalin :).
U nas to je(bylo) podobne,taky vsichni fandili a tesili se na me obvykle. "No tak ty jsi to teda potreboval, to jsem si mel hodit ja". :D
Autorská citace #23
23.6.2009 15:46 - Rytíř
Nahazování je sranda :) A chce to najednou, aby házel každej, užít si to vzrůšo v klubku, kdy to ostatní přejí a pak závidí nebo dotyčného litují.. na Dnd je dobrý, že jakkoliv na vlastnostech na pohled hodně záleží, tak to není jen o nich a když jsou jen trochu slušný vlastnosti, tak se dá postava vymazlit stejně dobře, jako hodně vlastnostma nabušená.
A co si budem povídat, na samotném stylu hraní záleží ještě víc, jestli bude ta postava vnímaná jako silná nebo slabá.
Takže proč nudně rozdělovat body? :)

Jinak souhlas, že kostky většinou hráčům v tomhle nahazování přejí. Holt funguje ta skupinová magie, musí dycky házet jen jeden a ostatní ho sledovat, ne aby si to každej namrskal v koutku jen před očima DMa.
Autorská citace #24
23.6.2009 15:55 - Merlin
Lotrando: jak tady bylo řečeno..je v tom kouzlo toho vzrušení, andenalinu...všichni jsou nakloněni nad stolem a to je samý "Pojď" "Chce to šestku" "Přidej"..."uuuuuu..." "To je škoda"....sakra to zní jako ze slušnýho porna :/
Autorská citace #25
23.6.2009 16:02 - Lotrando
rytíř píše:
A co si budem povídat, na samotném stylu hraní záleží ještě víc, jestli bude ta postava vnímaná jako silná nebo slabá.


to je smaozřejmě pravda, ale obhajuj strikera, když se netrefuje

rytíř píše:
Takže proč nudně rozdělovat body? :)


protože ti to uvolňuje ruce právě v dotváření postavy, nemusíš se honit za featy co dávají +1.

Ale ona většina point-buy orgijí stejně skončí jako některé z předefinovaných polí.

Merlin: tak to mě právě vůbec nebere :)
Autorská citace #26
23.6.2009 16:04 - Merlin
Lotrando: co to péčko, nebo radost z pěkného hodu a nervozita závodníka před vrhnutím kostkou? :P
Autorská citace #27
23.6.2009 16:06 - Lotrando
Merlin: to gamblerství, přece jenom jsme na na dé-dvacce
Autorská citace #28
23.6.2009 16:07 - Merlin
právě...že jsem byl najednou zmatenej..já jak nedostanu přesný informace..úplně mě to rozhodí
Autorská citace #29
28.9.2009 19:27 - Shaun
My jsme si s kámošema vždycky házeli 4d6 a odečítali nejnižší hod a potom si rozdělili čísla na vlastnosti jak jsme chtěli (ale DM by se naštval kdyby si dal třeba kouzelník sílu a odolnost jako maximální staty), a když si někdo naházel dementní čísla tak to DM trochu zkorigoval dle své a dotyčného hráče zvůle.
Autorská citace #30
28.9.2009 19:32 - Nachtrose
Ve 4E je to jeden ze standardnich postupu popsanych v PHB a je tam primo dano, ze si cisla muzes prerozdelit dle libosti. Jinak u nas v parte byli kostky snad proti vsem, krome klerika. Takze vetsina skoncila u predepsanych rozsahu, ci point-buy.
Autorská citace #31
29.9.2009 08:07 - Merlin
Shaun: to je divný ta hláška: Shaun píše:
(ale DM by se naštval kdyby si dal třeba kouzelník sílu a odolnost jako maximální staty)
. Proč by se měl DM naštvat, že si dá hráč vlastnosti kam chce?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091007947921753 secREMOTE_IP: 18.189.170.17