Pravidla

sirien
3.6.2009 17:12
DnD 4e House rules
Už rok si tu hromada z vás hraje spokojeně DnD 4e... občas se mi od někoho z vás donese že tohle a tamto trochu změnil.
Ale když jsem hledal téma, kde byste psali, co vlastně z 4e používáte a co ne, případně co tam máte navíc, tak jsem hledal marně, takže...
Autorská citace #1
3.6.2009 17:22 - sirien
A rovnou jedna věc, která mě napadla na DnD Day. Když jsem tam se Sethi bojoval proti tý malý sketě, tak jsme jí hezky vklidu obklopili, získali jsme bojovou výhodu...
...a najednou ta malá mrcha (v Almiho podání) udělala krok ke stěně, kde jsme na ní mohli útočit jen z takového Včka, tedy jsme nestáli přímo proti sobě s ní mezi sebou, a naše bojová výhoda byla pryč.
Do té chvíle se vzásadě dynamický boj změnil na prosté házení kostičkou u mě, u Sethi a u Almiho a čekání, komu dojdou HPčka, přitom do té chvíle byl celý ten boj výborný právě tím, že se celý odehrával v dynamickém pohybu.

Nejsem zrovna zastánce přehnané realističnosti v RPGčkách, ale myslím, že zrovna tady může trocha realističnosti přidat na zajímavosti.
Každý šermíř vám řekne, že to poslední místo, na kterém by jste se chtěli bránit přesile, je zády ke stěně. V tu chvíli si vás protivníci prostě rozmašírujou. Takže pokud máte přesilu vůči oponentovi natlačenému na stěnu, tak bych mu automaticky počítal bojovou nevýhodu (nebo jak se tý +2ce říká) proti oběma - hráči se tak budou snažit jej natlačit na stěnu, zatímco on se bude snažit se do takové situace nedostat.

Co se boje s přesilou týče - stejně tak by realistické dovolit postavě, aby se v okamžiku kdy je na ní veden útok mohla pohnout o jeden čtverec směrem od útočníka. Kromě toho že to docela odpovídá skutečnému boji to hře opět dodá další dynamiku (což by ale asi mělo být vyvážené tím, že útočník se může v takovém případě rovnou o čtverec posunout a "pronásledovat" obránce. V boji 1 na 1 to bude nula od nuly, ale v boji s přesilou se celé bojiště najednou rozhýbe).

Rád bych dodal že mé znalosti DnD 4e jsou spíše podprůměrné a mé zkušenosti s ní vcelku malé, ale tohle mě při hře prostě praštilo do očí jako "dobrá" možnost.
Autorská citace #2
3.6.2009 19:31 - Blaine
Sirien: U tohohle se da i logicky oponovat, ze ctverec v DnD je 5 feetu na 5 feetu, takze mas pomyslny ctverec, ktery ma 1,25 metru ctverecniho (priblizne). To je dost velky prostor na manevrovani.

Pokud se chces vyhnout tomu "grindu" ktery jsi popisoval, tak ja nekdy proste prestanu pocitat zivoty a reknu ze je bloodied. A za dve kola je mrtvej.

A to druhe tvoje - tahle vec v DnD je taky. Je to jedna z mnoha powers, pouzita v mnoha podobach - v reakci na to, ze k tobe dojde, v reakci na to, ze na tebe zautoci, muzes i jeho utok prerusit a odkutalet se mu zpod cepele. Ale vsechno to jsou regulerni schopnosti, jejichz vyznam bys uplne zrusil.

Nevim na jakem lvl jsi hral, ale na vyssich neni bojiste staticke. U me je ten, kdo se nemuze hybat ve velkym prusvihu. Uz je proto, ze se obcas stava, ze na takovehle zmrzacene typky vrhaji oponenti nebo je trefi jine veci.
Autorská citace #3
3.6.2009 22:17 - sirien
Píše:
U tohohle se da i logicky oponovat, ze ctverec v DnD je 5 feetu na 5 feetu, takze mas pomyslny ctverec, ktery ma 1,25 metru ctverecniho (priblizne). To je dost velky prostor na manevrovani.

Ve skutečnosti sakra malej na to aby ses v něm bránil dvěma oponentům naráz. 1,25x1,25 pro každého každého oponenta je dost málo i na neozbrojenej souboj, mimochodem, ale to je vedlejší - prostě herní termín, ok, whatever. Ale u tý stěny...
...na nějakym srazu Ti to s někym klidně nějak mírně názorně demonstruju :)

To druhý - ok, sorry, sem nevěděl. Psal sem že DnD neni zrovna moje silná stránka...
Autorská citace #4
3.6.2009 22:27 - Merlin
sirien: ale ty si obyčejnej pesant ne geroj :D
Autorská citace #5
4.6.2009 06:30 - Blaine
Sirien: hej v pohode:)
S tim rohem si nejsem uplne jistej, ale mozna by to i stalo za to, zauvazovat nad nejakou upravou. I kdyz ja ybch tohle asi resil spis vic situacne, nadhodil bych to, kdy by to bylo potreba, aby hra zustala svizna a nezasekla se.
Autorská citace #6
4.6.2009 08:55 - Quentin
1,5 x 1,5m neni bojiste pro serm, ale pro zapas, a i tak by museli mit oba nohy v betonovych kostkach :)

Pri obrane proti dvema casto nestaci ani 10x10 metru. Zakladem je ho obklicit na ose (flanking) a to v pravidlech je. Na nejake dalsi reseni bych se vybodl.

ps: boj u steny v pravidlech je jako feat a dokonce dava bonus do obrany ... tak sme ho zrusily


on topic: Nase prvni houserule je zruseni bastard swordu. To sme daly hned na prvni hre, ani sme nad tim nepremysleli.
Autorská citace #7
4.6.2009 11:55 - Spize
Nejni to 1,5*1,5?
1 feet = 0,3 metrů
5 feetů = 1,5 metrů

QuentinW: Co je špatnýho na bastard swordu?
Autorská citace #8
4.6.2009 13:19 - Quentin
kazdej build s jednorucni zbrani by ho pouzival, takovou diskriminaci ostatnich zbrani nemuzem dovolit. Dokonce ho tentokrat udelali stejne dobry jako obourucak. A mit obourucak v jedne ruce (nebo obou) je i na moje pomery trochu moc.

long sword a two-handed sword tem pravidlum bohate staci
Autorská citace #9
4.6.2009 13:34 - Fibriso
ten bastard je sice výbornej, ale má to svou daň, konkrétně jeden feat: bez příslušného featu ,Exotic weapon training - bastard swords, ho dotyčný může používat jen jako obouruční nebo s postihem (ale teď nevím, jestli je to -8 nebo -10)
mnohem větší masakr je Warmace (jednoruční exotic palcát 1d12)
Autorská citace #10
4.6.2009 13:35 - Merlin
nesouhlasím :) u nás ho nepoužívá žádnej build...jeden to střídá (od obouručního meče, přes kopí, palcátu po sekeru) a druhej používá dlouhý meč :)
Autorská citace #11
4.6.2009 13:49 - noir
QuentinN: Rozhodně ne. Pro stormwardeny se vyplatí scimitar, pro battleragery sekery, warlordům bohatě stačí dlouhý meč. Anebo takový kopesh-můžeš na něj mít dva expertize featy-to znamená, že na epic máš +6 na útok...
Autorská citace #12
4.6.2009 14:00 - andtom
Používám výhradně mace v těch vzácných chvílích, když jsem s klerikem nablízko, jinak se snažím držet distanc. A proč bych měnil, mé bohyni se mace líbí. Ovšem když si má bohyně Erathis bude přát a dá mi znamení, abych používal třeba srp či zastrouhanou nohu od židle, poslechnu ji ;)
Autorská citace #13
4.6.2009 14:14 - Merlin
no mace..mace...Erathis je bohyně všech úderníků a stachanovců, takže hammer či mace je vhodný nástroj k jejímu uctění :)
nadruhou stranu i ona je rozmařilá žena a ta zastrouhaná noha od židle jei zaujala...myslím, že se mužeš připravit v pondelí na znamení...
Autorská citace #14
4.6.2009 14:17 - Quentin
Nevim jak je to u vas. U nas by si bastard vzal kazdej. Proto se to jmenuje houserule.
Autorská citace #15
4.6.2009 14:24 - andtom
Merlin: Ty víš, že budu i zastrouhanou nohou od židle, když mi dá znamení.
Klidně se budu ohánět i retězem. Víš do kolika vynálezů řetěz slouží? Nebo řemdihem s ozubeným kolem místo hroty pobité koule na konci.

Ó, Erathis, dej mi znamení, sloužím Ti věrně. Ve jménu civilizace!
Autorská citace #16
4.6.2009 14:25 - Merlin
:) to přece nikdo nezpochybnuje :) jen jsem nesouhlasil s tím, že by si ho vzal každej, kdo bojuje jednoruč :P
Autorská citace #17
4.6.2009 15:48 - sirien
Quentin píše:
ps: boj u steny v pravidlech je jako feat a dokonce dava bonus do obrany ... tak sme ho zrusily

Něco podobnýho je ve spoustě her. Vždycky se nad tím lehce usmívám, i když byly doby kdy jsem nad tím vztekle prskal...
Autorská citace #18
4.6.2009 16:30 - Blaine
Noir: To nejde. To hnedka napsali a opravili ve FAQ. Nemuzes aplikovat vic jak jeden expertise feat na zbran, i kdyz ma vic typu (glaive, two-bladed sword, khopesh a dalsi)

Fibriso: V DnD 4ed jenom nedsotanes bonus +3 kdyz budes pouzivat zbran, kterou neumis. Nic jineho, zadny brutalni postih neni.

QuentinW:Treba ja, v kampani, kde hraju za swordmaga si bastard nevezmu jeste HODNE dlouho, prece jen ho neumim ze zakladu pouzivat a tak nejak na to nezbyva feat:)
Autorská citace #19
4.6.2009 17:42 - Fibriso
ja myslel 3.5, 4e je overkill
Autorská citace #20
5.6.2009 08:44 - Almi
Teda, psát o houserules po jedný hře DnD 4e (klidně mne orpav) je docela odvaha :o)))

už si přesně onu scénu v rohu místnosti nevybavuju, ale každej, kdo se v pravidlech aspoň trochu orientuje ti řekne, že pokud chceš někoho dostat pryč z konkrétního místa, použiješ nějakou "šoupací" schopnost. A když už jí nemáš, vždycky sá dá pokusit dotyčného "grabnout" a pověsit se mu na krk. Sethiina Aiss to dělá docela běžně :o)))))

taky jsem nikde v souboji neviděl (ale to nevidím nikde), že by hráč prostě používal manévr "pomoc druhému", aby dal spojenci +2 do útoku. Za to se občas potkávám s pláčem "jsi na nás zlej, jak ho mám, sakra trefit!" Chce to prostě spolupracovat a používat hlavu :-)

Zatím každé houserules, nad kterým jsem uvažoval já nebo někdo jiný se ukázalo jako špatné v konečném důsledku a jako takové bylo potichu opuštěno. Většinou totiž bylo důsledkem nedostatečné znalosti systému pravidel či věcí/schopností na úrovních vyšších (typicky debata o další možnosti používání akčního bodu).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084350824356079 secREMOTE_IP: 18.226.96.61