Pravidla

Dalcor
1.3.2009 23:12
4E Fighter Attacks
Je jedna věc na kteoru jsem ve 4E anrazil a se kterou si tak úplně nevím rady a to je použití jiné než STR vlstnsoti pro útok.

Fighter and Melee Weapons, str 76 říká že některé zbraně jsou zařazené do skupin s využitelností dalších vlastností. Využijeme toho přovybírání featů.

Všechyn Fighter Powers zmiňují že se an útok vždy hází Str. Sloupeček na straně 216 říká že pro útok se zbraní na blízko se VŽDY používá POUZE STR a nebo vlastnost napsaná u Exploits (Fighter Powers), ale tam je stejně v naprsoté většině STR.

Takže je mi vysoká dexterita a nízká síla vůbec k ničemu. Můžu stvořit laicky řečeno šermíře, nebo duelistu, nebo jen Silného bijce?
Autorská citace #1
1.3.2009 23:14 - Lotrando
musíš jít přes jiný class, třeba ranger nablízko, dva meče a pozdeji blade banchee paragon

nebo tempest z Martial Powers, ale ten je stejně na sílu, jen má dvě zbraně
Autorská citace #2
1.3.2009 23:27 - Alnag
Dobrá otázka. Sloupeček na straně 216 se týká jen basic attacku (typicky Opportunity attack), takže ten není až tak zásadní. Navíc 4. edice je "exception based", takže pravidla platí, dokud je nějaká výjimka nezmění.

Druhá věc, kterou je potřeba si uvědomit v kontextu 4. edice je, že základní pravidla jsou záměrně napsaná tak, aby bylo lákavé a žádoucí je doplňovat. Pro každé povolání jsou tam tedy uvedeny dva "buildy" (varianty), které ale nevyčerpávají všechny možnosti, zatímco ten text okolo je psán s výhledem na další varianty.

V PHB1 tak máš fightera, který bojuje zbraní a štítem (guardian fighter) a dalšího, který bojuje obouručkou (great weapon fighter). V příručce Martial Power jsou další dva buildy - takový brutální lamač kostí (battlerager fighter) a dále bojovník se dvěma zbraněmi (tempest fighter). Předpokládám, že dřív nebo později vyjde i nějaký build šermíře...

Nicméně na tvém místě bych uvažoval o možnosti hrát Roguea, protože ten jede přes Dexteritu, má de facto šermířské schopnosti (viz Riposte Strike) a vůbec mi přijde, že je to to, co hledáš. Pak je tu také možnost si udělat multiclass (ale i ten bych asi dělal z povolání Roguea do Fightera... už kvůli té ripostě).
Autorská citace #3
1.3.2009 23:28 - Alnag
Koukám, že zatímco jsem to smolil, tak Lotrando už stíhal odpovědět...
Autorská citace #4
1.3.2009 23:51 - Dalcor
To je teda super :(

Člověk by čekal že se šermovat bude asi u bojovníka a on vlastně takovej šermíř je zloděj...

Když jsem dkysi nadával na DrD+ netušil sjem že podobné zklamání mě čeká i u DnD 4E... škatulky s přesným vymezením co můžu a co ne.
Autorská citace #5
1.3.2009 23:57 - Alnag
Není mi úplně jasné v čem je problém.

Chci hrát šermíře - vezmu si roguea a odpovídající powers.

Řekl bych, že tím je problém vyřešen. Nebo v čem je zakopaný pes? Že se povolání jmenuje rogue? A že si roguea spojuješ se zlodějem? Nebo co? Já to fakt nechápu.

Název povolání je jen taková skořápka. Důležité je, jestli je uvnitř to, co ti chutná. Navíc jak už opakuju od 3. edice rogue =/= zloděj.
Autorská citace #6
2.3.2009 08:57 - Dalcor
Není problém vyřešen, já chci mít normální meč a ne na výběr short sword nebo rapír...

Názvy povolání neřeším /i když tady je to otázka zvyku/ jsou to archetypy jako v jakém koliv MMORPG (buffer, healer, Damage Dealer, Tank)...

Vadí mi, že si nemůžu vybrat, Prostě Fighter silou mlátí. Rogue může využívat jen lehké zbraně. Tj nemůžu hrát obratného šermíře třeba ze scimitarem, přestože to je zbraň která řeže.

Rogue má hezké efekty, ale třeba šerm se šavlí je věc čistě pro obratnost. Prostě mi chybí Weapon Finesse... Přitom by to bylo tak jednoduché - Při útoku místo STRENGTH vs (any) používejte DEXTERITY...

A nemluvte mi o tweakování to umím taky... jde mi o pravidlový základ.
Autorská citace #7
2.3.2009 09:52 - Lotrando
Dalcor: nebavím se o tweakování, ale o tom, jaký koncept v rámci class odpovídá tvému zadání. což je, promiň mi to, buď two-weapon ranger nebo ten rogue. navíc si nejsem jist ani tím, proč by měla být šavle o obratnosti, když je to sečná zbraň. to je však irelevantní z hlediska systému, o který ti jde.

co by jsi měl řešit je, jakou roli chceš hrát, jestli strikera nebo defendera. tam se to láme, protože defender plní jiný ukol než ten co dělá damage, přičemž oba zmiňované příklady jsou strikeři. to vypovídá něco o tom, k čemu je dobrá dexterity - sneak, pohyblivost.

důležité je uvědomit si i fakt, že 4E není nové 3E, ale zcela jiná hra. pokud ji chceš odsoudit na základě neexistence jednoho featu, klidně si posluž, je to však pohled hrubě neobjektivní.
Autorská citace #8
2.3.2009 10:49 - Dalcor
Od hry očekávám že bude podporovat co já chci a ne že musím hrubě lámat co já chi a vecpat to do mechanik. Na to jsem nadával už u DrD+.

Šavlí (se zahnutou čepelí) se blbě štípe dříví...

Chci postavu která šermuje s využitím obratnosti a ne síly. S jedním mečem. To mi pravidla neumožňují tak jak ybch si představoval, resp musím vybírat ze škatulek a do těch se nějak vejít. To mi vadí. A to není jen o šermu, je to o tom že se musím vejít do předdefinovancýh skriptů. Pak to není ROLE PLAYING ve smyslu hraní, řekněme, příběhu, ale přeneseně ve smyslu skriptovaných rolí jako u počítačových her. Což jsem o 4E věděl už dávno. Jelikož tohle je moje první hlubší seznámení se systémem kromě hektického DnD Day, shledávám to jako nešťastné a nevyhovující. A ano budu za to hru subjektivně kritizovat. Objektivní recenzi jsem napsal pro Pevnost. Navíc, objektivní kritika neexistuje ;-)

Přiznávám že jsme si včera hru naprosto užili po stránce uživatelské, je to trapně jednoduché a zábavné, každej si vezme nějakou roli jak v MMORPG a paří, resp hraje tuto roli. Když ale budu chtít hrát hru, která nebude klonem World of Warcraft, raději vždy sáhnu po něčem jiném než 4E. Takoví názor mi ale nebrání kritizovat cose mi nelíbí.

Celá tvá závěrečná věta až příliš připomíná ono české "nešahej mi na mojí oblíbenou hru". ;-D
Autorská citace #9
2.3.2009 11:13 - Merlin
No, dovolím si uplně tak nesouhlasit....asi to hrajeme blbě, ale nikdy nám nevychází "předdefinované" určení postavy. Důvod? Prostě chtějí hráči hrát co chtějí, případně to tak vychází. Takže se z čistého dragonského vojevůdce stal bijec, protože holt nebyl nikdo kdo by bil a hlavně on bít chce. Sice v tom není tak dobrej jako válečník, ale koho to zajímá?
Z tieflingského warlocka se nám svého času stal healer, a proč? protože to tak holt vyplynulo. A koho to zajímá? Nikoho, hlavně, že se baví.
A válečník? Je z něj skvělý obránce, který na sebe ve své těžké zbroji bere jeden útok za druhým...hmm...neměl by být primárně bijec? A koho to zajímá.

IMHO se necháváš svazovat škatulkama a proto ti to vadí.
PS: napsat objektivní recenzi? No to je strašně legrační spojení!!! A hlavně nesmyslné. Je tu 50 lidí, kteří by napsali 50 objektivních recenzí a každá by byla jiná ;)
Autorská citace #10
2.3.2009 11:36 - Dalcor
Tak samozřejmě primárně si stejně budeš hrát co cheš, principielně mi ale vadí že pravidla vytvářejí škatulky, které když nedodržuješ tak jsi v zásadě hroší než oponent, který jede podle té škatulky. Nehledě na to že s jakýukoliv jinou zbraní než light blade NESMÍŠ k útoku využít dexterity... Nebavme se o tweakování a samotném hraní skriptovaných, ale o mechanikách. A tvorba psotavy je to co mě an systému vždy uzajímala nejvíce a aby byla co nejvíce svobodná. A nepřesvědčíte mě že opak je pravdou. Ale OK s tímto záměrem byla designovaná a v tomto vyniká. To ještě neznamená že mě se to "musí" líbit. Nemusí, a můžu si snad na to postěžovat že to mi nepřijde dobré, ne?

Řekni mi jednu věc, proč by měl šermíř spoléhající na obratnost mít menší výdrž (rozuměj HP) než chlapík za předpokladu že máme stejnou tělesnou stavbu? Protože si musím vzít roli Rogue a ne Fightera.

Jo a fighter je dle pravidel tank - defender :)

K té objektovnosti - objektivní recenze je subjektivní recenze ve kter zvažuješ objektivní hlediska :-DD
Autorská citace #11
2.3.2009 12:11 - Lotrando
Dalcor: jsi předpojatý, čteš něco co jsem nenapsal, ty sám jsi do toho pustil emoce .....

ještě jednou. hrát svůj archetyp můžeš velice dobře, jen musíš najít vhodnou pravidlovou kombinaci. pravidla staré edice jsou odlišná, nesnaž se z toho dělat trojku. celé je to dáno způsobem výstavby systému a jak trefně podotýká Merlin, nakonec z toho máš více svobody, než několik uber buildů ve trojce. například vůbec neřešíš tubmle, prostě je to power, nebo povalení protivníka, opět je to power a dělá přesně to, co má bez zbytečného ověřování padesáti hody kostkou.

rada pro hraní 4E zní, snažte se zjistit, jaká hra je a až potom se ji snažte změnit nebo přizpůsobit. veřím, že než do toho pronikneš, ztrávíš u toho klidně půl roku a budeš se dobře bavit. pokud ti teda náladu nezkazí neexistence jednoho featu.
Autorská citace #12
2.3.2009 12:31 - Alnag
Hlavně ten fighter šermíř stejně dřív nebo později vyjde (je to ostatně v PHB naznačené). Bude asi jiný než rogue šermíř, asi víc tankující, méně rozdávající damage.
Autorská citace #13
2.3.2009 12:49 - Dalcor
Čtu co jsi napsal, kamaráde...

Prosím najdi mi kombinaci pro to abych mohl využívat schopnosti povolání pro šerm jedním scimitarem, nebo basrtardem, tak abych využil svojí obratnost, místo síly.

Lotrando píše:
rada pro hraní 4E zní, snažte se zjistit, jaká hra je a až potom se ji snažte změnit nebo přizpůsobit. veřím, že než do toho pronikneš, ztrávíš u toho klidně půl roku a budeš se dobře bavit. pokud ti teda náladu nezkazí neexistence jednoho featu

Já věděl dopředu jaká ta hra je, jen mě překvapila ař přílišné skriptování.Jak jsme napsal později, u hry jsem se bavil. Ale to že si nemůžu vymyslet postavu jakou chci mi vadí.

Alangu, hraju amgicky tak vím jak se vydává :) Je mi jasné že to asi někdy vyjde, ale já tu postavu hraju teď, víš ;-). Překvapuje mě že to není v Martial Arts.
Autorská citace #14
2.3.2009 13:02 - Noir
Já ti to Dalcore říkal už na Lopuchu, že mezi DrD+ a 4edicí je víc shod, než se zdá :o)
Jen otázka: je pro koncept postavy tak zásadní, aby bojovala obratností? On třeba ranger, ale i fihter v 4e obratnost hojně využívají. Vpodstatě bez ní nejsou se sečnými zbraněmi tak dobří jako bez ní. Brutálně dobré featy jako Heavy weapon mastery prostě obratného šermíře podporují...
Autorská citace #15
2.3.2009 13:12 - Merlin
ale já to celý nechápu...proč se snažíš Dalcore tak za každou cenu napasovat svoji představu do pravidel. Tak uprav svou představu podle pravidel. A nebo, pokud se ti to nedaří a nebo nechceš, najdi jiná pravidla co ti budou víc vyhovovat. Když jsi kdysi hral (nevím teda kolik ti je, tak jestli jsi to stihl) EOB, tak jsi měl taky určené co v té hře budeš hrát za char. A mohl ses podělat, ale prostě tam nedostals představu Zaklínače Geralda, at ses vztekal jak si chtěl. prostě tam nebyl. A bavil ses? Já jo a přitom to bylo tak primitivně omezující (classy, čtverečkový posun...).
Autorská citace #16
2.3.2009 13:24 - Lotrando
Dalcor: nerozumím ti, ty prostě chceš aby to nějak bylo, smiř se ale s tím, že zatím to tak není. alternativou pro tebe může být ještě swordsmage z FR, ten bojuje inteligencí.

Otázkou nakonec zůstává, proč chceš tu dexteritu. Jako fighter si ji do obrany nezapočítáš, protože budeš mít zbroj. Jako fighter navíc nedostaneš spoustu skillů, které by tě teoreticky mohli zajímat, ale ty je prostě nemáš, neb jsi fighter. Celé mi to připadá přitažené za vlasy, nicméně své odpovědi jsi dostal.

odbočka k očekávání. udělal jsi si podle mého názoru určitou představu a snažíš se jí držet za každou cenu. realita je však někde jinde a svědčí i tom třeba hráči, které znám, t.j. cca 10 lidí, kteří přese všechnu "naskriptovanost" hrají to co chtějí a jsou spokojeni. to může naznačovat i to, že prostě 4E není hra pro tebe. nicméně schazovat ji jako "klon wow" svědčí jen o tom, že nevíš o čem mluvíš.
Autorská citace #17
2.3.2009 13:50 - Aeris
Dalcor: ten tvoj problém je vážne smiešny a ľahko vyriešiteľný. Čo ti bráni v tom si feat "Weapon Finesse" vymyslieť, alebo rovno nové povolanie? Myslím, že v PHB je dostatok materiálu, od ktorého sa dá odpichnúť a zvesela tvoriť do aleluja.

Nevidím dôvod zhadzovať na hre nejaký jej designerský zámer. Nikto ťa nenúti držať sa ho zubami-nechtami, takže keď naozaj chceš, riešenie nájdeš ľahko a keď nechceš, neviem prečo s takou hrou vôbec márniš čas.
Autorská citace #18
2.3.2009 14:10 - Dalcor
Tak v prvé řadě, podívám li se na design 4e, je celá hra jednozančně mířená aby oslovila hráče fenoménu MMORPG. Ty pravidla jsou an to jendoznačně zaměřené, počínaje "fluffovými" texty a inventorářem an sloty konče. Zajímavé je, že já tu hru neshazuji, akorát mi to Lotrando neustále předkládá. K tomu k čemu ej určená je 4E cool. Má cool efekty, cool rasy, celé cool efekt je an vysoké úrtovni. A pro ty co to chtějí je to nepochybně super hra. Mě také vyhovuje k tomu k čemu jsme se včera rozhodli ji hrát. A ještě jsem chtěl říct - designérský záměr MMORPG jsem neshazoval, to je Lotrandova úvaha a Lotrandův text. Přesně to totiž ta hra splňuje a to od ní očekávám. Jen mě trošinku zklamala variabilita PŘI MECHANICKÉ TVORBĚ POSTAV.

Já nevidím důvod mě tady prudit o směšnosti, přitaženosti za vlasy a tak, když se mi nelíbí toto skriptování postav. Jelikož místo argumentů o tom že psotavy nesjou skriptované jsou tady hlášky: je to směšné natweakuj pravidla. Proč chceš svojí představu nacpat do systému když to nejde, uprav představu podle pravidel (což má být přesně naopak).

Lotrando radí - minmaxuj /příjdeš o skilly, o obranu/. Mě ale body a bonusy (překvapivě) nezajímají, mě jde o koncept postavy. Minmaxerství mě nidky nebavilo. I když částečně to popírám tím že chci mít bonusy za DEX do útoku. Samozřejmě můžu to hrát jak to je, a mít jenom vysokou Dexteritu a používat ke všemu útoky. Za DnD nidky nešlo hledat logiku a teď ještě méně.
Možná vás překvapí, ale i bez vás bych na ty překládané nápady přišel sám. Ale jak jsem napsal mě vadí nepřítomnost mechaniky.

Merline, pokud EOB je Eye of the Beholder, pak se jedná počítačové RPG, tam se dá předpokládat že asi nepůjde nic jiného než je předpokládané a je pravda že v ADnD možnost útoku přes dexteritu, pokdu se nepletu také nebyla. Ani v Players Option.

Já jsem an začátku položil otázku zda něco jde. Bylo mi řečeno že nejde. na to jsem řekl že se mi to nelíbí. Vám všem se DnD 4E líbí bez výhrad?

BTW k tomu abych měl skripty postav si můžu zahrát se známou aprtou lidí MMORPG, kde bude roleplayovat a kde předpokládám že jsou věci předprogramovaná. u všech stolních RPG mi vadí když si nemůžu udělat postavu tak aby v co nejbližší možné splňovala co chci a mé představy o postavě.

True20 to povětšinou napňuje a proto hraji True20. Ale i v True20 ensjems e vším spokojený.
Po DnD 4E chci jednoduchou zábavu a tu jsem dostal. Byl jsem s hraní narpsoto spokojený, přesto nejsem se vším plně spokojený.

Přecijenom se podívejte na mojí recenzi DnD v Pevnosti... Možná vás překvapí co si o DnD 4E myslím
Autorská citace #19
2.3.2009 14:15 - Dalcor
http://www.d20.cz/recenze/dnd4e/3768.html
Autorská citace #20
2.3.2009 14:20 - Lotrando
Dalcor píše:
Když ale budu chtít hrát hru, která nebude klonem World of Warcraft, raději vždy sáhnu po něčem jiném než 4E.


můžu argumentovat tvým postem o stránku dál, ale je to patrně zbytečné. Podstané je, že se ti to přes všechny nedostatky líbí.

btw, Lotrando radí, hraj to chvíli a uvidíš v čem je to dobré a pak tomu možná odpustíš to, v čem to třeba tak dobré není. Tak to děláme my a zatím nemám problém postavit v rámci pravidel postavu. Aneříkej že to dřív bylo méně omezené. imho to bylo mnohem horší, protože všechna svoboda byla vykoupena brutální suboptimalitou (to je strašný slovo) postav. tady je nová edice mnohem dál, ačkoliv to zprvu tak nevypadá. To už je ale na jinou diskuzi

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076795101165771 secREMOTE_IP: 44.200.39.110