Pravidla

Dalcor
1.3.2009 23:12
4E Fighter Attacks
Je jedna věc na kteoru jsem ve 4E anrazil a se kterou si tak úplně nevím rady a to je použití jiné než STR vlstnsoti pro útok.

Fighter and Melee Weapons, str 76 říká že některé zbraně jsou zařazené do skupin s využitelností dalších vlastností. Využijeme toho přovybírání featů.

Všechyn Fighter Powers zmiňují že se an útok vždy hází Str. Sloupeček na straně 216 říká že pro útok se zbraní na blízko se VŽDY používá POUZE STR a nebo vlastnost napsaná u Exploits (Fighter Powers), ale tam je stejně v naprsoté většině STR.

Takže je mi vysoká dexterita a nízká síla vůbec k ničemu. Můžu stvořit laicky řečeno šermíře, nebo duelistu, nebo jen Silného bijce?
Autorská citace #41
19.3.2009 10:50 - Beltar
Jo, tohle chápu, špatně jsi pochopil mě :-). Já se vyjadřuji k této diskuzi celkově, kde válečníka chtějí udělat na Dexteritu.
Autorská citace #42
19.3.2009 17:09 - Aeris
IMHO sa mi spojenie "kontaktný boj - čistá fyzická sila" nikdy nepáčilo. A z toho, čo som si skúsil (trocha hist. šermu, učenie sa iado, etc.), by som povedal, že oveľa väčším prínosom je rýchlosť a manuálna obratnosť, než hrubá sila.

Čo sa týka 4E, obratnosť/inteligencia v kombinácií s ľahkou zbrojou je spravidla len o trošku lepšia, než ťažká zbroj. Taktiež existuje u nepriateľov kopa efektov, ktoré obrany obchádzajú, takže väčšinou rozhoduje skôr počet HP a healing surges. Preto nemám problém niekomu povoliť prehodiť si závislosť útočných schopností od sily na obratnosť.
Autorská citace #43
19.3.2009 23:14 - Blaine
2Aeris: Ale proc by potom mel hrat Fightera? Neni od toho lepsi Rogue? Nebo Ranger? To jsou takovi ti piplavci sermujici, ne tak Fighter - fighter je archetypove velkej nabusenej bijec v tezkym brneni, kterej te nezabije tim, ze te proste pichne nekam, ne ten te skutecne umlati bez jakychkoliv fines. Ano, umi nejak s tou svoji zbrani, ale uprimne, i kdyz do toho tolik nevidim, tak prece jen kdyz nekoho pretahnes tezkou sekerou/mecem, tak si myslim, ze ho zrovna moc nezajima, ze je ta zbran ostra... protoze mam problem s tema zlomenyma kostma, ktery jsi mu prave zprerazel.
Autorská citace #44
20.3.2009 08:58 - Lotrando
Ono je docela zavádějící myslet si, že záleží na jedné vlastnosti. Když jsem šermoval sportovní šerm jako kluk, rychlost byla základ, síla vyhrávala. To jsou ale trošku jiné zbraně. V bitvě bych sázel na brutální sílu a dostatečnou pohyblivost, v nějakým menších potyčkách jeden na jednoho (ala DnD), se opět přikláním k nějaké rozumné kombinaci str/dex. Představa, že se bojuje obratností, mi přijde jako zajímavá abstrakce, ale rozhodně bych do toho netahal nějakou realitu.
Autorská citace #45
20.3.2009 09:21 - Blaine
2Lotrando: A to co jsi napsal je i v DnD. Pro typka s mecem dobra i dexterita, jako sekundarni vlastnost.
Autorská citace #46
20.3.2009 10:45 - Aeris
Blaine: Hromotĺk, ktorý proste mácha obojručnou zbraňou a drví kosti nie je v mojej predstave "Fighter", ale "Barbarian". Proste, zo zažitých DnD popisov Fightera si skôr predstavím štíhleho atléta s jednoručným mečom, cvičeného v šerme, v krúžkovej, alebo ľahšej plátovej zbroji, ktorý švihá tam kde treba a ako treba, využívajúc zotrvačnosť, rýchlosť a intuíciu, aby sa neunavil a čo najmenej riskoval poškodenie výstroje, či straty prehľadu.

Viem si veľmi dobre predstaviť hromotĺkov na čele stredovekých armád, ktorí robia viac-menej živé kamikaze štíty rozvážnejším a taktickejším spolubojovníkom v radoch za nimi. Čiže taký hromotĺk proste sekal a oháňal sa, dokým ho nezabili nepriateľskí hromotĺci, alebo ho obratne nezrazili a dorazili tí "šermiari."

Čo sa týka DnD, je mi to vonkoncom jedno. Nemám problém predstaviť si takého šermiara ako Fightera, Rogua, Rangera, Swordmaga, Warlorda či Avengera. U mňa majú prednosť samotné postavy pred ich štatistikou a je mi to jedno, že rulelawyeri by sa pohoršovali nad tým, že môj Fighter má tým pádom 2-3 body AC naviac a slabšie hodnoty silových skillov.
Autorská citace #47
20.3.2009 11:23 - Jarik
pokud chce Fighter (nebo i nekdo jiny) pouzivat Dex misto Str... tak at si vezme Feet z PHB2. Ktery toto presne resi.
Jinak si myslim, ze u tezsi zbrane (dlouhy mec, sekera, atd.) je ta sila docela potreba.
Barbarian se soustredi na TEZKE obourucni zbrane.
Autorská citace #48
20.3.2009 11:44 - Lotrando
Jarik: neřeší, nepřepíše powers

Aeris: mě se líbí, jak v tom tvém popisu vyhrávají ti šermíři nad hromotluky. kde bereš tu jistotu? :). ten hromotluk není žádnej kulturista z posilovny, co má zkácený šlachy, on má celkovou kondičku, takže může být sakra nebezpečnej a veškerá technika nemusí stačit.
Autorská citace #49
20.3.2009 11:58 - Jarik
Lotrando
To je myslim v poradku.
Ale bud jak bud, tohle je obehrana pisnicka skoro vsech systemu. ktere nemaji tuhle vec resenou pomoci nejake komplexni vlastnosti Telo/Fyzicka/atd.
Je to vecny spor.

I ten kdo chce zasahovat tim, ze nejde do utoku silou,ale obratnosti, si musi byt vedom toho, ze pokud ma mensi silu, tak asi neuskodi protivnikovi tolik, jako kdyby byl silny.
Na to, aby tot ak bylo je treba trochu jiny zpusob boje, v class/level systemech receno.. jine povolani.

Kdyz projdes vojenskym vycvikem, tak umis pouzivat nejake 4 zakladni zbrane. Je tedy pravdepodobne, ze asi budes uvazovat pri uzivani techto (i jinych) urcitym zpusobem.
Pokud vsak projdes jinym, specializovanym zpusobem vycviku (treba garotovych valek), tak asi budes pouzivat jine zbrane... a jine metody boje.
Neboli: je-li obvykle, ze valecnik pouziva tezsi zbrane, tak v boji s temito asi porazi zlodeje... a asi jeho vyhodou bude sila (ktera je pro efektivnost vetsich zbrani potreba). Kdyz budou bojovat napr.dykami, tak asi vyhraje zlodej, protoze je to spise o obratnosti a znalosti boje s takovym typem zbrane.

Ono mit vycvik na vsechny zbrane (tezke i lehke) je docela treninkova fuska. Tak by mne zajimalo, jestli Vy "sermiri"... by jste tu svou mrstnost pouzivali i na oburucak. Tezko, zejo :)
Autorská citace #50
20.3.2009 12:07 - Lotrando
Jarik: já myslím, že jsi uhodil hlavičku na hřebíček :), ve 4E totiž každou powers doprovází text a i z názvu je poznat "co se vlastně děje". Takže pokud se "rozmáchnu obouručkoukolem sebe a zasáhnu okolní protivníky", je asi nesmysl aby to bylo obratností.

Stejně nerozumim tomu, proč by nekdo chtěl tyhle věci měnit.
Autorská citace #51
20.3.2009 12:10 - Jarik
ja je nemenim. Ja jsem s Paladinem spokojenej, jakej je :) to je de-fack(t)o to same :)
ale nazor reknu, to zas jo :)
Autorská citace #52
20.3.2009 12:24 - Aeris
Lotrando: Čo sa týka hromotlkov, napr. v tom, že rana do spodnej sánky dá K.O. aj obrovi a ani zďaleka nemusí byť vedená takou silou, akou musí byť vedený obojručák/ťažký palcát/sekera/kladivo.

Taktiež, všimni si, že všetko to beriem z mojej vlastnej skúsenosti. Je fakt, že som ešte nebol v kontakte s "ťažkými" bojovníkmi, pohyboval som sa skôr v oblasti rôznych jednoručkárov a hlavne samurajov. Netvrdím, že môj pohľad na vec je univerzálny, alebo ten správny a nebránim sa vyvedeniu z miery. Len si myslím, že zručnosť tvorí v konečnom dôsledku väčšiu časť percenta "kto prežije" v porovnaní s hrubou silou.

Jarik: Osobne si myslím, že nie je zrovna najlepšie kombinovať u jedinca zručnost s ľahkými a ťažkými zbraňami. Pretože väčšinou majú protichodný štýl používania a aj psychiku používateľa.

Edit (12:26):
Lotrando: To je dúfam jasné, že popis takej power by bol úplne iný a asi ťažko by v ňom dominovala obratnosť.
Autorská citace #53
20.3.2009 12:31 - Jarik
Aeris:
Az vyjde Samuraj. Tak verim, ze sila mezi jeho vlastnosti bude patrit opravdu az na konci :)
a to je to co jsem psal... ruzne pristupy k cemukoliv (napriklad i k boji) se v techto systemech resi... ruznymi povolanimi (at se da prodavat vic veci) :)
Autorská citace #54
20.3.2009 12:36 - Jarik
A posledni poznamka. Zatim jsem nereagoval na vstupni Dalcorovo info.
Myslim, ze ty uvedene texty pocitaji s budoucimi knizkami. A nez pak delat Errata, tak radsi predem napisu vetu "Je to takto... pokud neni receno v ppisu schopnosti, zbrane, ... neco jineho". A jakmile v nejeke nove knizce napise neco specifickeho, tak tam nemusi psat "toto pravidlo ma prednost pred PHB") :)
Autorská citace #55
20.3.2009 12:37 - Beltar
A pomalu se dostáváme, že důležitá je zručnost, né obratnost, tedy že umět se trefit zbraní nemusí vyplývat přímo z Dexterity.
Podle mě ta schopnost se trefit zbraní je také z velké části daná tím, že je s ní vycvičen, tedy nemusí být závislá na vlastnostech, ale to že se tak dobře trefuje je tím, že má Weapon Proficiency, aspoň částečně, tedy mylsím.
Autorská citace #56
20.3.2009 12:54 - Aeris
Beltar: Áno, zručnosť nemusí znamenať nutne obratnosť, ale vo všeobecnosti (nielen v hrách, ale z pohľadu laikov ako bežných ľudí) to do nej spadá z väčšej časti. Preto by mi nepripadalo čudné, keby niekto šermoval pomocou napr. Wisdom (môj novoobľúbený Avenger), ale technicky vzato by iste využíval aj Strength, Dexterity, Constitution a Intelligence, možno i Charisma, lenže to by pre RPG systém asi nebolo to pravé orechové. V tomto sa mi páči napríklad The Shadow of Yesterday, ktorá nemá atribúty ala klasické fantasy RPGčko, ale len skilly, ktoré zahŕňajú všetko. Ale to už odbieham od témy.
Autorská citace #57
20.3.2009 13:37 - Lotrando
Aeris: no a ten hromotluk může mít dlouhý ruce a jsi v troubě :). Myslím, že jsi nikdy nebojoval na život a na smrt, takže posuzovat můžeš jen teoreticky. Názor jednoho z mých cvičitelů, na otázku kdo by vyhrál - sportovní šermíř, či historický - byla odpověď že neví, ale že ti sportovní by se pravděpodobně zhroutili při prvním zranění, zatímco ti druzí byli odolnější (nebo možná jen přirozený výběr). Ale to je tak pořád kolem dokola. Mě přijde přitroublý, měnit vlastnost jen proto, že někdo chce minmaxovat a schovávat to za nějaké "realné" pojetí.
Autorská citace #58
20.3.2009 14:14 - Aeris
Lotrando: Toto je už síce čistý nitpick, ale... asi si nevidel, ako rýchlo tasí, sekne (lepšie povedané, presekne figurínu) a zasunie katanu nejaký skúsený používateľ. V prípade 1,75m samurai vs 2m hromotlk je to len o timingu samuraia. Vtip je však v tom, že samurai a hromotĺk sa reálne nestretnú.

Ohľadom minmaxu... nuž, zastávam názor, že v DnD buď minmaxuješ (v rôznych rozsahoch), alebo za to pykáš (prípadne nútiš zhovievavého DMa podvádzať), najmä u Defendera, alebo Strikera. Ale, priznám sa, že ja mám DnD už viac-menej ako hru na kombenie čísel, keby chcem hrať dlhodobo, tak by som sa snažil vybrať niečo iné.
Autorská citace #59
20.3.2009 14:18 - Lotrando
Aeris: a to je právě ta chyba. naprosto nepociťuju potřebu minmaxovat a ani GM není nijak změkčilý. fakt nevim kde bereš tyhle názory
Autorská citace #60
20.3.2009 14:27 - Merlin
Aeris: no tak to s tebou nesouhlasím..moji hráči nemají čísla nic moc (kostky nepadaly) a já rozhodně nejsem shovívavý DM a nijak jim nepomáhám....a zvládají to...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19694590568542 secREMOTE_IP: 35.168.111.204