Pravidla

Alnag
23.12.2008 23:06
4E: Tweaks & houserules
Podělte se o vaše nápady pro úpravy nebo rozšíření 4e. Co vám funguje? Co si myslíte o nápadech ostatních?
Autorská citace #1
23.12.2008 23:14 - Alnag
Dobře, tak já rovnou začnu (abych zase porušil svoje diskusní zásady).

Grimmy true20 4E: Všechny hody "malými kostkami" dělají maximální zranění (resp. jinou max. hodnotu). Kritická zranění jsou za dvojnásobek (nebo trojnásobek).

Effective failures: Když postava mine (nebo v případě jiného selhání), to vždycky znamená nějaké komplikace. Neexistuje minutí, které by bylo "jen tak". Možná by nebylo od věci vyjednávat komplikace dopředu, jako sázky... (tzn. že i úspěchy by měly přidanou hodnotu).

Advanced Action Points: Za akční bod lze koupit zpět encounter power. (Potom nelze přidat akci v daném encounteru), za akční bod lze přidat 1k6 k hodu (2k6 na 21. a vyšší úrovni). Za akční bod lze prodloužit odpočet smrti o další tři neúspěchy.

Skill Challenge - 4 failures: Místo oficiálního snížení DC v Errata, změnit obtížnost na vždy čtyři neúspěchy. (Namísto 3.)

Bloody negotiation: Pokud je inteligentní protivník sražen do stavu bloodied, je ochoten vyjednávat. Situaci lze efektivně změnit ve Skill Challenge vyjednávání.
Autorská citace #2
23.12.2008 23:32 - Fibriso
něco jako Bloody negotiation je zahrnuto v základních pravidlech, ale DC na úspěch je šílené....

taky jsem na internetu narazil na toto (a toto)... je to velmi dobře udělané (čímž to dost lidí mate a považujíto za oficíální)
Autorská citace #3
24.12.2008 00:30 - Lotrando
já se po určitých zkušenostech přimlouvám proti Advanced Action points. V pozdější fázích hry se to pere s PP a odbornostmi. Zajímavé je to jen na heroic tier, který by se asi neměl příliš protahovat.

Autorská citace #4
24.12.2008 00:34 - Alnag
Lotrando: Nechceš to trochu rozvést... fakt mne to zajímá. Ve SW to funguje docela dobře (pravda, v DnD jsem se tak daleko nedostal, tak nevím...)
Autorská citace #5
24.12.2008 12:07 - Lotrando
Moje zkušenost je asi taková: Zpočátku člověk neví co s akčními body, později si zažije pravidla a připadá mu, že jich má málo. Přijde korekce v podobě lehčích střetnutí, kde nejsou potřeba daily powers a družina tak projde nějaké ty milníky. Vytvoří se určitá dynamika, kdy družina začne s AP počítat. A pak samozřejmě přijde názor, že je AP možné používat jinými způsoby a proč to nejde. Namotá se do toho Fate apod., ale ono to nefunguje. AP mají totiž ve 4E svou přesnou hodnotu a slouží k "odpalování" speciálních schopností postav. Na heroické úrovni to ovšem není příliš poznat, hlavní slovo dostanou až na paragonské cestě. Všechny classy tu mají doprovodný efekt ke spálení akčního bodu. Když se rozšíří použití Ap na heroické úrovni o reroll, obnovení encounter power apod. ,tak nejen že to duplikuje účinky některých PP, ale je to vlastně mnohem silnější, protože takové pravidlo je obecné, kdežto PP má většinou efekt nějak omezený. Například obnovení spotřebované EP je myslím dokonce epická úroveň.

Abych jen nekritizoval, nabízím domácí pravidla, o jejihž zavedení uvažuji. Jde částečně o vlastní nápady, částečně o kompilaci webových zdrojů.

Léčivé vlny
Použití léčivých vln se rozšiřuje o následující možnosti
 Za léčivou vlnu je možné si obnovit již použitou „Encounter Power“
 Za léčivou vlnu je možné získat bonus +3 pro ověření dovednosti v nebojovém střetnutí. Takto lze použít léčivou vlnu jen v kombinaci s hlavní dovedností, ne však s vedlejší.

Milníky
Pravidla pro milníky se rozšiřují takto
 Milníkem je překonání dvou bojových střetnutí o obtížnosti střední a vyšší. Lehká bojová střetnutí se nezapočítávají.
 Za dosažení milníku se přičítá jedna léčivá vlna.

Vážná zranění
Postava, která selže v záchraně proti smrti v okamžiku, kdy má záporný počet životů, podléhá následujícím pravidlům.
 Prodlouženým odpočinkem nezíská maximum životů, ale jen ¾.
 Zbylou čtvrtinu může získat po úspěšném ověření léčení, při kterém se spotřebuje léčivá vlna (i v případě neúspěchu).
 Tento stav lze odstranit úspěšným ověřením Zdatnosti (Endurance) po prodlouženém odpočinku, nebo rituálem.


nakonec jeden nekolizní způsob použití akčního bodu

 Použitím akčního bodu může hráč způsobit nějakou mimořádnou událost v rámci scény. Za akční bod si tak na chvíli vezme slovo a popíše, co se stalo. Popisované musí souviset s jeho postavou, jejím povoláním apod.
Autorská citace #6
27.12.2008 15:10 - Blaine
2Lotrando: mohl bys vice rozvest to posledni pouziti akcniho bodu, jak by sis to tak nejak predstavoval?
Autorská citace #7
29.12.2008 10:26 - Lotrando
Je to zamýšleno jako možnost přidat si do scény nějakou událost. Příklad? Družina se setká v noci někde v temných zákoutích města s pobudy a vyjednává, vyhrožují si navzájem. Situace se nachyluje, střetnutí se vyvýjí směrem k boji, a jeden z hráčů řekne, "slyším charakteristické kroky tříčlenné městské stráže." A hodí do placu akční bod. V tu chvíli si přidal do scény bang. Nebo naopak, družina je složená z tvrďáků, kteří se jen tak něčeho nezaleknou a tak když GM naznačí, že se blíží hlídka, hráč roguny řekne, "ne, to je asi omyl. Nebo jsou ještě daleko," tím odstraní tuto událost ze scény.

Aby se to nedalo příliš zneužívat, měl by charakter toho vloženého prvku odpovídat alespoň trochu postavě. Buď jejímu classu, nebo charakteru, pokud je známý. Poslední slovo má samozřejmě GM, ale je to o tom, říkat Ano.

P.S. hráči co znají FATE to znají asi dobře.
Autorská citace #8
29.12.2008 10:58 - Blaine
2Lotrando: Diky, nebyl jsem si moc jisty, co si pod tim predstavit, zajimvy houserule
Autorská citace #9
10.1.2009 13:50 - Alnag
Hodně často teď na zahraničních fórech čtu, že nepřátelé mají moc životů a proto se boje táhnou. A že je vhodné jim srazit životy na 2/3 resp. 1/2. (Možná mimo toho úplně hlavního bosse).
Autorská citace #10
10.1.2009 14:38 - Lotrando
já zas viděl variantu, kdy se souboj zkracoval po pátém nebo šestém kole prostě tak, že GM vyřazuje nepřátele jako mrtvé po prvním následujícím zásahu. taky proto, aby se zamezilo dlouhým soubojům, kdy jsou k dispozici jen at-will powers (a svým způsobem je tedy už vlastně rozhodnuto)
Autorská citace #11
13.1.2009 14:13 - Blaine
V poslednim DnD, ktere jsme hrali jsem proste udelal z poslednich dvou prezivsich (z puvodne 10 nepratel) oponentu miniony a bylo to - tj. ta Lotrandova varianta
Autorská citace #12
13.1.2009 14:16 - Lotrando
jj, nač se trápit když jde dělat tolik zajímavých věcí :)
Autorská citace #13
14.1.2009 10:07 - Aljen
AP pouzivame trochu inak:
Dostavaju sa iba za RP a za zavadzanie novych elementov do pribehu. GM sa casto pyta "Co tam vidis", "Co si nasiel" a ak je to zaujimave a obohacujuce pre pribeh, ktory spolocne generujeme (GM ma predpripravene len zakladne body. Setting a svet sa vytvara az pri hre podla dohodnuteho konceptu - u nas Low-magic SteamPunk), ako pridanie zaujimaveho NPC, previazanie pribehovych linii atd tak sa do spolocneho poolu prida AP.
Pravidla pre pouzitie su rovnake a daju sa pouzit aj na reroll pri skill challenge.

Skill Challenge:
Na zaciatku sa povie na kolko je to narocne ... kolko akcii bude potrebnych na splnenie. Definuju sa stavky co sa stane v pripade uspechu a co v pripade neuspechu. Odrozprava a odhadze sa kazda jedna akcia a na zaver sa podla pomeru uspechov-neuspechov vyhodnoti co sa vlastne stalo - ako bol ciel jednej a druhej strany naplneny/nenaplneny.

Minionov pouzivame len velmi minimalne - pre nejake potkany a podobnu chamrad
Autorská citace #14
14.1.2009 11:02 - Blaine
2Aljen: Minioni jsou skvela hracicka a daji se s nimi delat psi kusy. Potrebujes udelat velky najezd orku? Nahazis tam miniony! Kdo jiny nez postavy je muzou zastavit, protoze i straze jsou minioni! A mezi temi orskymi miniony je obcas sem tam normalni ork, takze hraci se nemuzou rozprchnout po vesnici a myslet si, ze kazdy z nich se dokaze sam postavit bande orku - protoze to proste jsou minioni. No a uplne nejvic je prekvapilo, kdyz jsem mezi temi orky mel jednoho ogra, o kterem si strasne mysleli, ze je to normalni priserak a on to byl minion. Jedna daily na to odesla:) jo, bylo to hnusny, ale aspon diky tomu nevi co je muze cekat

Ad. AP a nemate jich potom nejak zbytecne moc? Protoze tohle uz pomalu rozhazuje ten balanc, ktery tam je jakz takz nastaveny, ne?
Autorská citace #15
14.1.2009 12:09 - Lotrando
blaine: to je super nápad. takhle popsaný ještě lepší.

aljen: miniony bych nepodceňoval, jsou často docela nebezpeční a je dobr pro družinu, když josu rychle ze hry. určitě to nejsou nějaké nadbytečné potvory.
Autorská citace #16
14.1.2009 12:17 - Aljen
Zbytocne moc ich podla mna nemame (cislo sa pohybuje okolo 5 a menej pre celu bandu troch ludi), kedze nestretavame minionov (najazd orkov FAKT ze nezastavime ale zdrhneme s dedincanmi a moj zlodej pravdepodobne aj so starostovou pokladnicou :D) tak su potvory celkom dost neprijemne. Boje su menej pocetne a s mensim poctom figuriek na plane :)

Hrame v low-epic svete a ziadne challenge ratingy encounterov sa neriesia. Robi sa to skor od oka (a podla pribehovej situacie) a AP doteraz udrzovali prave tu hranicu prezitelnosti. Neraz sa stalo ze sme dostali aj napriek nim nakladacku.

Cela idea minionov (s AC 30 a 1HP)a ultra mega hrdinskych postav sa mi nepaci - osobna preferencia.
Autorská citace #17
14.1.2009 12:29 - Lotrando
Aljen píše:
Cela idea minionov (s AC 30 a 1HP)a ultra mega hrdinskych postav sa mi nepaci - osobna preferencia.


to jen proto, že tuhle herní mechaniku promítáš do reálií světa. Tvůj zloděj ale neví, že zrovna tenhle jeden oponent byl minion. To že ho smáznul na první ránu bylo štěstí, jeho mistrnná práce s nožem, ..... doplň si sám.
Autorská citace #18
14.1.2009 12:50 - Aljen
Lotrando Záložka píše:
herní mechaniku promítáš do reálií světa
Sa nehadam ze nie.
A aj ked si to plne uvedomujem, minioni mi vadia uuplne rovnako :D
Nemam chut sa presviedcat ze je to ok ked sa moj zlodej prebehne po mape a za nim lahne 10 obrov ... a potom sa s jednym obrom neminionom trapi cela skupina.

Uplne vsak chapem ze su doleziti a uplne vhodni ak niekto preferuje boje s mnohymi figurkami na plane, kde moze plne vyuzit takticke a akcne moznosti (shiftovania, slidovania a co ja viem coho) na ktore je 4e stavane. Mna osobne skor bavia mensie boje.
Ako vravim osobna preferencia.

Minionov si uzijem v Agone.
Autorská citace #19
14.1.2009 21:20 - Mytko
Opravim Aljena v jednej veci:
Na Challenge rating encountrov dbam a dodrzujem ho (teda snazim sa).

Pokial ide o AP, tak pre mna je to nastroj na udrziavanie hernej rovnovahy. Momentalne mam iba troch hracov a tym padom mam mensie zdroje na pri vybere superov (mensie takticke moznosti a tak...). Vacsim poctom AP sa snazim pridat "dalsieho clena" particke.
Autorská citace #20
14.1.2009 23:11 - Blaine
2Mytko: ale jestli se nepletu, tak v DMG je popsan i system vytvareni bojovych encounteru i pro mensi party, tzn. nemusel bys vubec menit system AP. Ale samozrejme, do toho ti nechci mluvit, jenom se snazim pochopit proc jste to udelali a jak to funguje. Ja take hledam nejake dalsi ruzne zpusoby jak si hrat s AP a delat s nimi jine veci nez co je dosud mozne. Nebo vytvorit nejaky jiny pool, ze ktereho by hraci mohli brat, neco co by mohlo nejak backfirnout nebo tak neco... blby je ze mam malo casu, tak nemuzu prolezat prirucky, jako bych to udelal pred par lety:)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092339992523193 secREMOTE_IP: 18.206.12.31