Pravidla

Autorská citace #61
12.12.2008 06:31 - Fritzs
pipux píše:
- kupříkladu mé reakce na nabídnutí GURPSu a true d20, poté, co je hoši zmínili, byly jiné, protože sám mám k oněm systémům rozdílné, predefinované názory i jistý "odkaz" v Quath systému.



Neodpustím si to. By mě fakt zajímalo, jaké máš vztahy k jednotlivým systémům...?
Autorská citace #62
12.12.2008 08:24 - Jerson
Mám rád Dovednsotní systémy byz levelů, ale teď budu trochu "střílet do vlastních řad":

Colombo píše:
Já jsem pro menší schody, pro skillové systémy. Dovolují vytvořit postavy, které už mají nějakou historii a mají něco zažitého. Taky můžu vytvořit postavu přesně, jak jsem ji vymyslel a nemusí ji pak doupravovat podle nějakého schématu

V dovednostním systému si skutečně můžeš vytvořit prakticky libovolnou postavu z daného prostředí a vytvořit historii, ale tato histirie je jen "stvořená" - není prožitá. Postava má sice papírově zkušenosti stím či oním, ale ve skutečnosti je nemá - pokud tyto zkušenosti nemá hráč.

Druhá věc - nemusíš postavu doupravovat podle schématu, ale postava se ti časem přizpůsobí ostatím postavám a světu. Změní se také. Ani ve skillovém systému neplatí, že by se dala navrhnout jakákoliv postava a hrát jí bez změny nebo přizpůsobení.

Hlavní rozdíl mezi skillovým a levelovým systémem vidím v tom, že levelový přístup "vidí na konec". Tedy svět je spíše dán, rozvoj postavy se dá snáze odhadovat a je možné usuzovat, co z postavy bude.
Tedy - v tomto případě od sebe úplně neodděluju level a class. Systémy, kde si na každé úrovni můžeš vzít schopnosti z jiné skupiny beru jako říznuté dovednostním principem.
Každopádně při tomto přístupu kráčíš po pevné cestě jedním z možných směrů.

Skillové systémy na konec nevidí - postava je teď a tady, jak se bude vyvíjet závisí na světě, na její roli ve skupině, na ostatních členech skupiny, na tom co prožívá a čím se chce zabývat ... je o dost těžší už při tvorbě postavy říct, jaká za nějaký čas bude.
Při tomto přístupu si můžeš vybrat jakýkoliv směr s tím, že v některém holt bude těžší chůze.

A hlavně - rozdíl mezi levely a skilly je spíše v míře než principu. Levely nasekané najemno nelze oddělit od skillů a naopak hodně hrubé skilly se dost podobají úrovním. Existuje plynulý přechod, i když určitá střední zón není využívána z důvodů nepraktičnosti.

Jinak třeba Okno (je to Window, nikoliv Windows) trpí jiným problémem - můžeš si vymyslet cokoliv také znamená, že si musíš vymyslet prakticky všechno. O co víc volnosti, o to méně opory a naopak. Extrémní volnost ne prakticny nehratelná, jako by se člověk plácat ve prázdném prostoru. Extrémní opora je spíše malá klec s průchodem do další klece.

Na závěr - myslím si, že přednost skillových systémů byla oceněna i tvůrci levelových pravidel, protože do nových verzí zapasovávají principy, které se skillům blíží. Skillové systémy se v opačném směru moc neupravují, protože "hrubší" levely než najemno nasekané skilly nepotřebují. Na druhou stranu jsou levelové systémy nejrozšířenější, jedno z jakých důvodů. Tato skutečnost mi brání v jednoznačném vyjádření, že skillový (a bezlevelový) systém je lepší, i když není ani horší.
Autorská citace #63
12.12.2008 09:43 - Colombo
Jerson: To o tom, že nemám nalinkovaný vývoj a postava se vyvíjí prostě podle toho, co dělá, jak ve světě žije atd. beru jako pozitivum. Ty taky nevíš, co z tebe za dvacet let bude.
Autorská citace #64
12.12.2008 11:11 - Jerson
Colombo, i já to beru jako pozitivum. Jen to není obecné pozitivum pro všechny, na což se může snadno zapomenout.
Autorská citace #65
12.12.2008 13:04 - pipux
Fritzs píše:
Neodpustím si to. By mě fakt zajímalo, jaké máš vztahy k jednotlivým systémům...?

Wow ... 6:31 a už na nohách? Máš můj obdiv ... protože stávám teď :O

K otázce: z půlky čistá řečničina. SEB zřejmě nikdy do hloubky nečetl Quath, já zřejmě nikdy do hloubky nečetl True20 .... ale tušil jsem similaritu. A co na to (tj. True20) včera koukám, ty principy jdou opravdu na podobnou notu.

A teď můžeš říct, že možná jdou na podobnou notu, ale že True20 je 100x přehlednější, že jsem to opsal atp. .... ale už dost! Nebaví mě to :P .Pojďme se názorově respektovat (když už je shoda něco nedosažitelného), a ne se řezat jako psi v ringu :P
Autorská citace #66
12.12.2008 13:10 - SEBastian_Chum
no Quath jsem skutečně v podstatě nečetl, ale ne že by mě nezajímal. jen to asi chce víc scucnout jeho myšlenku a základy a pak teprve popisovat co to znamená pro aplikaci v icaenelu...

doufám že ten true2O pomůže právě v tom podchycení kostry systému
Autorská citace #67
12.12.2008 13:25 - pipux
SEB píše:
doufám že ten true2O pomůže právě v tom podchycení kostry systému

Právě že ani ne :P

Věci se mají tak, že mi tu někdo (tuším Alnag) někdy (tuším čtvrt roku nazpět) nastrčil jeden koncept podobný true20, na kterém jsem začal stavět (samotný systém jsem nečetl). Když na to po včerejším přečtení koukám, tak pojetí atribut, boje, skill checků, únavy, to je jen jiný odvar.

Jo, a snadliž bude změna :) (změna, ze které budou některým vstávat chupy na pacicčkách zděšením):
redukce 6-tice atr SIL, KNS, OBR, INT, MDR, CHR ve čtveřici (něco jako mohutnost, hbitost, intelekt, zkušenost) ... polopatisticky půjde o sloučení síly a konstituce, moudrosti a charismy.

Nad něčím jsem se totiž zamýšlel: charisma je divná, není to atribut. Z definice může jít o něco takového: sebevědomí s dobrým rozpoznávám hranic vlastního já, s přidáním mužskosti/ženskosti ... takže jde jen o sprostý derivát moudrosti :P

Navíc, nemáme žádné záchranné hody na charismu, a to nesnáším! :P
Autorská citace #68
12.12.2008 13:51 - SEBastian_Chum
jo ok, ta redukce zní dobře

kostrou jsem myslel že třeba nebudeš používat scores ale rovnou modifikátory... nebo že uděláš více záchran nebo je zrušíš úplně, a že vyhodíš všechny "mezi-hodnoty" jao je iniciativa, size, speed a další blbinky protože je určují atributy nebo ty odvozené hodnoty.
Autorská citace #69
12.12.2008 16:32 - Fritzs
pipux: Já si to nemůžu odpustit, ale tohle je velice zajímavé... Takto nějak asi postupoval Steve jackson, když spravoval tehdejší levelové systémy na GURPS. Teda něměl featy a skilly tak hezky předpřipravené, jako je ty máš v D20, ze které vycházíš, ale pořád je to zajímavé.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071578025817871 secREMOTE_IP: 54.196.27.171