Pravidla

SEBastian_Chum
19.11.2008 10:09
Jerson a Bouchi vysvětlují jak debilní jsem navrhl mechaniku:-)
jen pro zajímavost (níže uvedené už má s nejmladším obsahem diskuse jen velmi málo společného)

základem myšlenky byl
- Attribute nějak určující obtížnost na kostkách
- Skill určující počet kostek
- užití d6
- systém fungující na hozených úspěších, ne na dosažených hodnotách kostek nebo míře překonání základní obtížnosti

(Původní rozpadlý návrh: Roll (7 - Attribute) on (Skill + 3) d6)
Autorská citace #1
19.11.2008 10:22 - Jerson
Nevím jestli je třeba přehodit, podhodit nebo vyrovnat, hody se sčítají nebo počítají každý zvlášť?
Počítání cílového čísla je složité (proč zrovna 7), pak je nutno spočítat počet kostek a pak spočítat výsledek - trojí počítání, plus případné přehazování a podhazování.
Je dost nejasný vztah mezi atributem a skillem, tedy odhadnout co je lepší pro daný případ a co je lepší obecně, což může hráče frustrovat (ale schopný matematik může najít optimální rozložení pravděpodobnosti)
Autorská citace #2
19.11.2008 10:29 - SEBastian_Chum
heheheh dík moc, s tím matematikem jsi mě vyděsil

7 je to proto, abys měl atributy 0 až 5, což hezky vypadá a můžeš to mít na sheetu už předem vypočítáno.

Na kostkách máš dosáhnout hodnoty, která ti z toho vyjde.
Asi bude jednodušší to změnit na rovnou zápis atributu, bez přepočtu. To byla blbost. (i když pak to bude stupnice 2 až 6, což vypadá divně)

Takže to bude "podhoď Attribute na co nejvíce ze (Skill+3) šestistěnek"


Autorská citace #3
19.11.2008 10:29 - Bouchi
Technicka poznamka - pokud mam hodem d6 kuprikladu prehodit (7-Atribut), je to to same jako bych mel hodem d6 podhodit Atribut. Ale to druhe usetri pocitani.
Autorská citace #4
19.11.2008 10:33 - SEBastian_Chum
hmmm... já věděl že ta sedmička tam bude mít nějakou magickou roli:-)

tak pak to nebude podhazování ale hození dané nebo vyšší hodnoty...

takže atribut 4 by znamenal (7-4=3) hodit 3 a víc
Autorská citace #5