Pravidla

yokuzava
9.9.2008 09:48
Tvorba postavy dle 4E
Ahoj,
snazim se porozumet pravidlum pro tvorbu postavy ve 4E. Ma s tim nekdo
zkusenosti jak na to? Nejake figle? ;)


Trochu me tam matou u povolani predvytvorene buildy.
Nejsem si jisty zda si jeden opravdu musim vybrat nebo ne, zvlast kdyz u
nekterych dovednosti povolani jsou pripsany bonusy pro jednotlive buildy.
Nebo se muze predpokladat ze kdyz si clovek vezme onu dovednost automaticky ma i ten build?


Preferujete nahodne nahozeni postavy nebo rozdelujete bodiky? Ja treba jsem pro nahodne urcovani zakladnich 6 vlastnosti.

Autorská citace #1
9.9.2008 10:01 - Aeris
Buildy sú špecializácie na dva možné smery v danom povolaní a áno, musíš si jeden z nich vybrať. Schopnosti (nie dovednosti, ako ich nazývaš) povolania si zvyčajne môžeš vyberať aké len chceš, až na pár výnimiek, napr. Warlock si na prvej úrovni musí vybrať At-Will schopnosti podľa zvoleného paktu.

Čo sa týka nahadzovania vlastností, preferujem dohodnutie sa s ostatnými, mám to radšej, keď sú tieto základné štatistiky v súlade s mojou predstavou o nej, ale aj predstavou ostatných hráčov.
Autorská citace #2
9.9.2008 10:09 - Alnag
Aeris: Ech, tak teď jsi nejsem jistý, jestli tu nedošlo k babylónskému zmatení jazyků. Například u povolání Rogue jsou dva buildy Trickster Rogue a Brawny Rogue. Vybrat si nemusíš ani jeden. Je to jen doporučení jaké dovednosti, powers a featy si máš vzít (pro začátečníky).
Ty ale nejspíš myslíš (a možná i odin myslí), zda si musí vybrat jednu z rogue tactics (artful dodger nebo brutal scoundrel) a tam platí, ano musíš. Samozřejmě ještě vyjdou další varianty v doplňujících příručkách, ale v zásadě nějakou taktiku mít musíš.
Autorská citace #3
9.9.2008 11:56 - LZJ
Ano, ano, buildy jsou jen doporučené možnosti tvorby postavy. Ale featy, powers, skilly si může každý zkombinovat podle sebe.
Konkrétní schopnosti povolání jsou ale různě provázané a můžou omezovat výběr schopností (powers). Třeba Warlock si musí vybrat pakt, podle toho má pak přímo určenou jednu At-Will schopnost. Druhou At-Will schopnost má automaticky určenou, protože ji mají všichni Warloci. Ale další schopnosti (Encounter, Daily) se podle paktu vybírat nemusejí, i když můžou dávat výhody.

Myslím, že nejrozumnější metoda tvorby postavy je procházet kapitolu o vvybraném povolání a sepisovat si určené a vybrané schopnosti. Tam je toho asi nejvíc.
Autorská citace #4
9.9.2008 14:40 - yokuzava
Dekuji za reakce :) konecne mi to dochazi ... k jistemu zmateni doslo to ano. Tak uz si konecne budu moct vytvorit svojeho oblibeneho rogua ;) diky Alnagu.
Autorská citace #5
9.9.2008 15:52 - Element_Lead
Ptal ses po figlech - multiclass :)
Seznamte se muj Marcus je to Fighter/Cleric lvl 4.
Snazil jsem se do nej vecpat co nejvice vsemoznych healu co to de na 4 uroven a vysledek neni az tak zly:
At will powers: Cleave, Reaping Strike, Sure Strike
Encounter powers: Healing Strike (Clerikuv heal), Passing Attack
Daily powers: Comeback Strike (Fighteruv heal)
Utility powers: Boundless Endurance (Regenerace HP)
Cleric Class Feature: Healing Word 1/day
Docela se mi tato kombinace libi... na 4. uroven nejsou 4 zpusoby jak si krome second windu/hp potionu pridat zivoty nejsou tak spatne. Delam ho jako NPC jenz bude doprovazet druzinku slozenou momentalne z jedineho hrace :(. Takze jeho ukolem bude stat snest nejakou tu ranu a semtam healem pomoci roguovi.
Autorská citace #6
10.9.2008 07:34 - yokuzava
Zajimave, multiclass jsem jeste nezvazoval a necetl. Tam bude asi nejaky postih nebo neco co to znevyhodnuje byt multiclass. Nebo ne? Jinak bych si neumel predstavit proc by vsichni nechodili multiclass.
Autorská citace #7
10.9.2008 08:06 - LZJ
Na muticlass není přímo postih, ale spotřebuješ na to featy. A je to v PHB dost složitě popsaný, myslím, že se v tom ještě pořád neorientuju. To jsou důvody proč všichni nemají multiclass.
A taky nedostaneš celkově víc schopností (powers), jen si můžeš vzít i od druhé classy.
Autorská citace #8
10.9.2008 08:28 - Element_Lead
Pokud tomu rozumim dobre spalis jeden feat za krery dostanes druhe povolani. Potom mas moznost vzit si dalsi featy jenz ti dovoli brat si schopnosti z druheho povolani. V budoucnu mas moznost vzdat se paragon cesty a jeste vic prohloubit multiclass.
Multiclassovani je napsano celkem jednoduse kdyz ti nad to nekdo primo strci nos... Spis nez slozite bych pouzil slovo nevyrazne.
Tezko rict.
Autorská citace #9
10.9.2008 11:43 - yokuzava
Hmm, hmm tak to jeste prozkoumam :) Takovy zlodej kouzelnik .... to by mohlo byt krasny :) Uvidim jak na tom budu s casem. Prave si tvorim kopii originalnich pravidel abych si je ja nebo nekdo neznicil treba pri zurivem vrhani kostkama mezi pitim ;)
Autorská citace #10
10.9.2008 11:53 - noir
odin: Zloděj kouzelník moc použitelný není. Ideální je ke kombinacím povolání se stejnou důležitou vlastností. Třeba wizard k warlordovi je úplně parádní.
Autorská citace #11
10.9.2008 12:19 - yokuzava
To je vlastne pravda, no nic. Jak rikam musim procist. Pokazdy kdyz brouzdam pravidlama tak najdu neco noveho ceho jsem si nevsiml, plus rady a postrehy odsud a mam porat co objevovat :)
Autorská citace #12
10.9.2008 13:32 - enwood
U nas ve skupince pouzivame na vytvareni postav Heroforge Character sheet Ke stazeni tady: http://www.nzcomputers.net/heroforge/default4e.asp (1.15 (Excel) by Matthias Schäfer & Anna Werner) Je naprosto perfektni. Verze 1.15 umi vytvaret i karticky s powerama. Vrele doporucuji vsem...
Autorská citace #13
10.9.2008 23:40 - Element_Lead
Kombinace pulelf paladin/cleric je taky docela pekna. Ma pristup ke 3 lecicim encounter powerum z nihz dve jsou slabsi a jedna silna. Silnemu lecivu daily poweru. Nemluve o Healing Word a Lay on Handech. Utilita martyrs blessing je dalsi moznost jak ochranit spoludruzinika.
Autorská citace #14
11.9.2008 08:06 - yokuzava
Vcera jsem nemel nejak cas na cteni pravidel.
Zeptam se takhle, moje oblibene povolani od uz nevim kdy je Rogue. Snad jen 1 z 10 postav kterou jsem kdy mel nebyla zlodejskeho remesla. Takze bych si chtel udelat i v teto hre zlodejicka. Tak me napadl automaticky Halfling a spis ho zamerit na uhybani, ukryvani atd. Je v podstate lepsi snazit se o ciste povolani v tomto pripade nebo zkusit multiclass a s cim dohromady?

A jeste jedna vec, nejak jsem nenasel neco jako postihy povolani a ras jako tomu bylo treba v dracim doupeti. Cimz se regulovalo aby treba nektera rasa nebo povolani nemela moc vysoke nebo nizke vlastnosti. Napr. elf mel bonus na inteligenci a rychlost ale postih na silu apod. Je v teto hre neco takoveho treba v DMGB? ten jsem totiz jeste necetl :)
Autorská citace #15
11.9.2008 08:12 - unknown
proč postihovat povolání? hmmm..to je imho hloupost..jiste, že k některým bude mít ta určitá rasa blíž (ale to je dáno rasovými bonusy k vlastnostem)
Autorská citace #16
11.9.2008 08:32 - Element_Lead
Bud klidny nejsou. Rasy jsou vyvazene takze postihy nejsou potreba :P
Autorská citace #17
11.9.2008 09:10 - Alnag
Postihy nejsou. DnD rozdává jen cukrátka :)
Autorská citace #18
11.9.2008 15:20 - Lotrando
Ono totiž konečně někomu došlo, jak funguje matematika. Proto 4E vesměs dává výhody na jedné straně a druhé strany konfliktu si v daném okamžiku nevšímá.
Autorská citace #19
11.9.2008 19:30 - noir
odin: Půlčík je na zloděje vynikající. S některými jeho rasovými featy je téměř nezranitelný attacky of opportunity a navíc má dobré AC. Navíc má ideální vlastnosti, klidně si může dovolit maxovat jen obratnost a trošku boostovat charismu. Není špatné mixovat hos rangerem, hunterrs quarry se hodí a můžeš získat dobrý skill (perception). Marný není ani warlock-ta jeho at-will, která útočníka zneviditelní, je skvělá.
Autorská citace #20
12.9.2008 08:04 - yokuzava
noir: Procital jsem varianty s rangerem a s warlockem jak jsi psal, ale asi zatim zustanu u cisteho rogua. Jeste to nemam zazite tak mi prijde lito utratit jeden jediny feat za multiclass, radsi jsem si vzal to halflingovske uskakovani kdy ma utocnik o 2 mensi utok.
Autorská citace #21
12.9.2008 10:00 - noir
odin: Vem si ale, co tím jedním featem získáš: jeden skill (ten sám je za jeden feat), jeden ecounter-power, který se se zlodějskými skvěle doplňuje, přístup k featům jiného povolání i k jeho prestižkám. Navíc možnost užívat různé rody, wandy a pact blady je k nezaplacení-protože ony můžou dávat typ zranění, kterým ty jako zloděj nikdy nebudeš disponovat.
Dává to obrovské množství variability. +2 na obranu je sice výborné, ale docela bych váhal...
Autorská citace #22
12.9.2008 10:53 - yokuzava
noir: No to je pravda. Celkem me lakas, ted sem to cetl znova. Jeste to zvazim. Skoda ze si jen tak nezahraju a nevyzkousim jak to prakticky funguje :(
Autorská citace #23
12.9.2008 11:02 - yokuzava
Jeste k tomu multiclassu, nevim jestli tomu rozumim spravne ale pise se tam neco jeko ze kdyz si vezmes multiclass feat tak ze se uz nemuzes rozvijet v puvodnim povolani. Ale to mi prijde trochu zvlastni. Nemohl by me nekdo vyvect z omylu? :)
Autorská citace #24
15.9.2008 13:36 - yokuzava
Ahoj po vikendu, dival jsem se na kombinaci multiclassu rogue jako main a druhy warlock. Pokud bych si vybral Fey Pact ktery zahrnuje Eyebite a Misty step tak ziskavam obe tyto schopnosti jako at will misto jednoho obetovaneho featu na multiclass? Ziskam tim i Eldritch blast ktery maji warloci vsichni? A pak mi neni uplne jasna moznost pouzivani rod, wand a pact blade. Tyto pomucky mohu pouzivat jakekoliv nebo jen ty ktere podporuji warlocke schopnosti a treba i ty ktere bych neumel? Pokud pouziju Eyebite tak jsem opravdu neviditelny takze muzu vlastne dvakrat za jedno kolo pouzit sneak attack?
Autorská citace #25
15.9.2008 13:54 - Lotrando
dostaneš eldricht blast, jako všichni warloci a jednu at-will, která pro tebe bude encounter, v tomto případě Eyebit jako encounter power. Misty step je součástí pact boonu a tak by jsi jej měl mít také. Jen nezapomeň, že je podmíněný, musí umřít někdo, koho máš pod kletbou.
Pokud jde o wandy a rody, tak si musíš vybrat jednu věc. Pact blade myslím může zastupovat jakýkoliv implement, ale je to předmět, který na 1. levelu budeš mít těžko.
Autorská citace #26
15.9.2008 19:29 - Conlai
Eldritch Blast je class feature, takže ji (podle mě) nedostaneš. Nikde nestojí, že mc featy automaticky zpřístupňují class features. Multiclass featy ti dají jen to, co je v nich vysloveně uvedeno, v případě Pact Initiate tedy: at-will daného paktu (Dire Radiance, Eyebite nebo Hellish Rebuke) jako encounter power, výcvik v jedné dovednosti z warlock listu, schopnost používat implements. A možnost vydat se po paragon path multiclassovaného povolání.
Na většinu class features si prostě přes multiclass nešáhneš a když, tak jen "once per encounter" (jako například u Sneak Attacku a Combat Challenge). A to je podle mě dobře - jinak by multiclass byl proti "pure-class" moc silný.
Ad implements: Implementy ti dávají bonus na hody na zásah a poškození warlockých powers. Power pochopitelně musíš ovládat (ať už přes základní multiclass feat nebo power swap feat).
Ad Eyebite a Sneak Attack dvakrát za kolo: Sneak Attack lze využít jen jednou za kolo. Eyebite ti ale může zajistit výhodu (a tedy SA) i ve chvíli, kdy bys normálně Combat Advantage neměl.
Autorská citace #27
16.9.2008 07:44 - Lotrando
v characters concept je uveden multiclass fighter/wizard, kde si postava bere wizardí missile, což je základní vlastnost každého wizarda. Navíc u Initiate of Pact je napsáno, že si máš zvolit pact boon. Proto podle mého platí, že máš class feature dostupný.
Autorská citace #28
16.9.2008 07:47 - yokuzava
No ono by mi to prislo divny kdyz by se za mc feat dalo ziskat jenom jedna vec, kdyz treba ve starsich hrach jako Eye of Beholder na pocitaci bylo mozne si brat vice kouzel. Ale je fakt ze to mohl a asi urcite byla jina pravidla. Jenze doufam ze koncept je stejny. Takze co neni napsano jako zakaz je povoleno. Nebo se pletu?
Autorská citace #29
16.9.2008 08:46 - Lotrando
Podle mě je to tak. Někdy si dávají vyloženě práci s tím, aby popsali, že něco nejde, je to explicitně uvedeno. Ale u toho warlocka odhaduju na základě jiného přikladu, ověřit by se to muselo nejspíš na nějakém anglickém fóru.
Autorská citace #30
16.9.2008 12:04 - Alnag
Podle ENWorldu nedostaneš Eldritch blast. Ono je to ještě zamlžené krátkým textem v tabulce odborností, kde se píše něco jiného. Je to prý dle vyjádření WotC, ale to se mi nepodařilo najít.
Autorská citace #31
16.9.2008 12:48 - Lotrando
Teď na to koukám znova a mám v tom chybu, magic missile je at-will, já měl za to, že je to class feature. Tak je to asi správně, jak říkal Conlain a Alnag.
Zápis je pak stejný jak u popisu Arcane Initiate, tak i Pact Initiate, možná mě tam mate ta volba pact boonu.
Autorská citace #32
16.9.2008 14:03 - yokuzava
No je to teda pekne zamotany. Pro zacatek mi prijde teda spis schudnejsi mit ciste jednosmerne zamerenou postavu nez multiclass. Ale je to zajimavy, se tim zabyvat co a jak vlastne jde a nejde.
Autorská citace #33
17.9.2008 09:09 - noir
Není to zamotaný. V pravidlech je to IMHO napsaáno úplně jasně-postav dostane JEN to, co přesně je tam napsáno. T.j. warlock jeden skill a jeden power.
Autorská citace #34
17.9.2008 11:00 - yokuzava
Oki, s tim zamotanim jsem mel na mysli ze nekde je neco napsano tak striktne ze nemuzes neco konkretniho a jinde je napsano ze muzes neco, ale uz neni napsano co nesmis. Takze jsem se domnival ze je to tak ze co neni zakazano je povoleno :) A kdyz treba pak nekdo narazi na rozdilne prikladove vytvorene postavy tak to me jako novacka muze poplect. Kazdopadne vsem co se venuji teto pidi diskuzi dekuji za prizpevky!!!! :)
Autorská citace #35
19.9.2008 14:33 - Conlai
V v tomhle Dragonu je článek Character Concepts, ve kterém je popsaný fighter s multiclassem do kouzelníka. Včetně postupu po úrovních.
Podle mě to je celkem hezký příklad. Ukazuje, že multiclass se vyvíjí pomalu (tedy žádné "BUM, tu máš tunu schopností, za jeden pitomý level" a la 3e) a jaké jsou jeho možnosti...
Autorská citace #36
19.9.2008 15:11 - yokuzava
Diky za tip :) Dragon hmmm to si musim ulozit. Ja nejak od Multiclassu necekam rychly postup ani vice schopnosti pri prestupech ale spis sirsi vyber.
Autorská citace #37
23.9.2008 10:08 - Radost
mam dotaz. Existuji uz nejake nove zdroje, powers, classes a featy? Hrajem DND 4.0 uz tri mesice a trochu nam vadi nedostatek variablity. Vymyslime si nejake vlastni powers atd., ale chtelo by to nejakou inspiraci. Vim ze existuje nejaky ten WOTC magazín, ale ten je placený, co? existuje nejaky (legalni) zdroj kde treba lide sdileji sve vlastni napady atd.? Poradite?
Autorská citace #38
23.9.2008 10:58 - Lotrando
momentálně je nově k dispozici Forgotten Realms PLaxers Guide, kde najdete dvě nové rasy, Drow a Genasi, a dvě nová povolání, Swordsmage a Spellscarred. Plus nějaké ty prestižky v podobě paragon paths, docela hezký. Také je tam hodně materiálů pro divine classy v podobě nových featů s channel divinity podle příslušné deity.
další příručka, Adventures Vault obsahuje hlavně magické předměty, rituály apod. Pro postavy jako takové a jejich povolání tam nic není (ve smyslu featů, powers).
Někde jsem viděl homemade druida, ale nepřesvědčil mě.
Autorská citace #39
23.9.2008 11:05 - Conlai
A pak je tu ten WOTC magazín, rozdělený do dvou elektronických časopisů: Dragon a Dungeon. Úplně přesně nevím, jak to je s placením, ale mě (nemám zaplaceno) je dostupné vše kromě nejnovějšího čísla.
V Dragonu najdete ukázky z budoucích knih (Artificer class, například), rozšíření k existujícím povoláním (tzv. Class acts, třeba iluzionistická magie pro wizarda) a rasám, nové featy atd.
Dungeon je namířený na DMy. Dobrodružství, příšery rady a tak podobně.
Issue Archive je tady.
Autorská citace #40
23.9.2008 11:27 - Alnag
S placením je to tak, že placené to začne být někdy od poloviny října (+/-) do té doby je přístupné vše - aktuální čísla vycházejí nejprve jako jednotlivé články (3x týdně) a až poté co vyjdou celá jsou zkompilována ke stažení.
Říjnové číslo (tím, že už bude částečně placené) už nebude dostupné celé volně ke stažení, ale věřím, že alternativní zdroje ;-) nezklamou...
Autorská citace #41
25.9.2008 15:02 - yokuzava
Ma ve 4E kouzelnik moznost kouzlit i mimo boj treba neviditelnost ktera by trvala dele? Nebo nejaka jina klasicka kouzla chuze po vode, svetlo, tmu, otevreni zamku apod?
Autorská citace #42
26.9.2008 08:52 - Lotrando
vzhledem k tomu, že vše se dá převést na nebojové střetnutí, tak ano. Většina efektů však končí s koncem střetnutí, nebo po cca 5 minutách. Na to co se ptáš, chůze po vodě apod. jsou rituály
Autorská citace #43
26.9.2008 16:04 - yokuzava
Lotrando - tak to je dobry, no je videt ze budu muset cist vic a vsecko az do konce :) diky

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065694093704224 secREMOTE_IP: 18.220.106.241