Víc než pravidlový postihy se mi vyplácejí "slovní" ;)
Prostě všechno zabarvuju únavou, popř. ospalostí. Jakýkoliv neúspěch není smůla, ale má jasný důvod - "kdybys nebyl tak unavený, určitě by sis těch stop všiml dřív", "nebýt toho, že ti mozek svírá svěrák ospalosti, jistě bys tuhle past nepřehlédl." Apod. Obzvláště účinné je to samozřejmě v případě, kdy se nehází anebo hází DM tajně za postavy.
Někdy také únavu považuji za zvláštní přitěžující okolnost a vyžaduji hod na dovednost i tam, kde bych to normálně nedělal.
Jinak čistě pravidlově je ti únava asi jasná - viz
SRD; postava, která nespí, je unavená a nijak se toho nezbaví, dokud si řádně neschrupne. Pokud někdo nespí déle, snadno sklouzává do vyčerpání a pak už se z něj ani nevyhrabe. Vyčerpaná postava může snadno usnout i proti vůli hráče.
Únava: Unavená postava nemůže běžet ani útočit ztečí a má postih -2 k Síle a Obratnosti. Pokud udělá cokoli, co by ji normálně unavilo, unavená postava bude vyčerpaná. Po 8 hodinách úplného odpočinku přestává být unavená postava unavená.
Vyčerpání: Vyčerpaná postava se pohybuje poloviční rychlostí a má postih -6 k Síle a Obratnosti. Po 1 hodině úplného odpočinku je vyčerpaná postava už pouze unavená. Unavená postava bude vyčerpaná, jakmile udělá cokoli, co by ji normálně unavilo.