Pravidla

bigbythewise
13.2.2006 21:19
spell resistance & ready vs. spell
Zdravim, zajima me, jestli se u SR na hod d20 aplikuje auto failure/success, ve skills je napsano, ze u vsech DC i opposed checku (ability, skill, caster, dispel) se to nepocita, ale u SR je zase zmineno, ze se bere jako AC vs "magic attacks", tak nevim jestli je to tam napsano jen obrazne pro predstavu.
Druha vec: Jak funguje Ready vs. Spell - toto neni moc dobre ve SRD popsano. Zajima me, jestli se da/neda provest, popripade za jakych podminek proti postave kouzlici v neviditelnosti nebo quicken kouzlem, mozno i silent+still kouzlenim.
Autorská citace #1
14.2.2006 08:02 - alef0
Podla mna je to check a vsetky checky nemaju automaticke zlyhanie, ci automaticky uspech (naznacuju to aj diskusie). Tazko povedat, co mysleli autori SRD tou vetou ,,like an AC"). Ale ked chces urobit radost hracom, tak vytvor house rule, ze 20 je always success.
Pod Ready vs. Spell mas na mysli Ready? V ramci standardnej akcie povies, ze ,,cakam, kym ten druhy nezacne kuzlit". Milisekundu predtym, nez ten druhy zacne kuzlit, mozes vykonat co chces. Napr. counterspellnut. Ale povedal by som, ze musis byt schopny to kuzlo nejak zaregistrovat, resp. byt si vedomy, ze niekto ide kuzlit (neviditelneho zosielaca kuzliaceho silentnutne stillnute kuzlo asi velmi neuvidis).
Autorská citace #2
14.2.2006 19:57 - bigbythewise
Diky za odpoved, akorat jeste k tvemu "V ramci standardnej akcie povies...mozes vykonat co chces. Napr. counterspellnut". Ja myslel, ze pokud pouzijes standard akci pro ready, tak potom pri preruseni muzes pouzit pouze move akci a obracene. Cili budto se ve svem tahu nehnes(pouzijes move akci), ale potom muzes pri preruseni soupere kouzlit/counterspellovat/single utocit na dalku, nebo vyuzijes standard akci, ale pri preruseni se muzes jen pohybovat. PS: Jeste k tomu Ready proti kouzleni, mam to chapat tak, ze i quicken kouzlo muzes prerusit? Nemyslim counterspellem, tim to jde, ale myslim uspesnym zpusobenim damage pres koncentraci, jelikoz quicken neprovokuje AOO. Nekde jsem totiz cetl, uz nevim kde, ze quicken se neda prerusit.
Autorská citace #3
14.2.2006 20:25 - alef0
You can ready a standard action, a move action, or a free action. Teda mozes si pripravit standardnu, pohybovu alebo volnu akciu. Ja to chapem tak, ze v podstate akoby si vykonal dve standardne akcie za kolo (jednu zozerie priprava pre ready a druhu ta akcia). Resp. v extremnom pripade urobis move action, ready (process, co zaberie std.) a pripravis si standardnu akciu.
V konecnom dosledku pouzitim ready nic nestratis ale ani neziskas. Neurobis totiz viac, nez by si toho spravil v normalnom kole (= jednu move plus jednu standardnu akciu). V podstate si len posunies iniciativu.
Co sa tyka quicken spellov: je nejaky dovod, preco by sa to nemalo dat? Mas na to nejake oficialne pravidlo? Pripravim si utok s podmienkou ,,ked zacne kuzlit, seknem". Inteligentny mag spravi to, ze za prve quickened kuzlo dostane damage, ale vzapati zosle hned druhe v ramci standardnej akcie.
Autorská citace #4
15.2.2006 09:00 - Pizin
Řekl bych, že pokud se připravíš zaútočit na někoho, kdo začne kouzlit, tak musíš poznat, že kouzlí. A to lze IMHO jen tehdy, když tomu kouzlu zůstanou nějaké složky, třeba materiální (kromě ZK složky). Taky musíš stát hned u někoho, abys ho mohl takto zasáhnout, protože si může připravit nejvýše standardní akci.
Autorská citace #5
15.2.2006 20:33 - bigbythewise
alef0: Inteligentni mag si hodi 5foot step a zakouzli 2x bez damage. :) K tomu kouzlu, me jen napadlo jestli by mohlo quicken nebo jina metamagie (silent a still) Ready akci nejak obejit.(preci jen, kdyz zakouzlis s quicken behem milisekundy cele kouzlo tak to protivnik ani nepostrehne.) Pizin: Takhle nejak jsem si myslel ze by to mohlo fungovat..
Autorská citace #6
15.2.2006 21:35 - alef0
No, zase to nie je celkom v milisekunde. Minimalne musis mrknut okom, a nieco povedat (,,gygax!"). A zase ked ten clovek zase striehne... Co takto dat nejaky Spot check, ked uz velmi?
Autorská citace #7
16.2.2006 20:02 - bigbythewise
To by mozna slo (eventuelne i DC DEX check), musis proste poznat ze ten druhy zacina kouzlit. Kdyz si mag jen mrkne a tobe uz v ten moment do hlavy busi magic missile, tak si asi jen reknes, *co to ksakru bylo?*. :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.062838077545166 secREMOTE_IP: 3.239.57.87