Pravidla

Alnag
22.6.2008 20:36
4e: Zaklínač
Šíleně bizarní nápad - zaklínač jako povolání ve 4e? Jde to? Jak byste na to šli?
Autorská citace #1
22.6.2008 21:24 - Hawkeye
Zaklinac mi do sbirky povolani v d&d vzdy chybel... A jestli jste hrali polskeho The Witcher, zas az tak bizardne to nepusobi. Dostane nektere powers {nebo jak se tomu v 4e rika} wariora, znameni bude pouzivat treba na manovy system {to se mi k nemu hodi vic jak urceni, kolik jich muze seslat denne}, vymysli se mu nejake zaklinacske elixiry, hlavni vlastnosti budou asi sila{kuli damage}, obratnost a inteligence {znameni}. A bude zastavat roli rychleho strikera.
Autorská citace #2
22.6.2008 21:37 - Alnag
Se strikerem rozhodně souhlasím. Do powers bych ovšem měl tendenci nakombinovat jak znamení tak bojové manévry. Například znamení by mohly být jeho encounter powers (asi ne všechny encounter powers by byly znamení, ale řekněme většina). At-will bych mu dal všechny ty piruety, riposty a všechny tyhle legrace jak je má Sapek popsané a možná spíš něco na styl rogue a rangera než fightera.
Zbývají přinejmenším čtyři otázky
a) jaká bude jeho dominantní class feature (jako má rogue třeba sneak attack), hezké by bylo, kdyby se to nějak týkalo třeba zaklínačského medailonu, elixírů, toho jak si mění tělo nebo nevím...
b) jaké budou zaklínačské "buildy", každé povolání má dva
c) co s elixíry (udělat jejich tvorbu podobně jako rituály, a co sesílání a toxicita?)
d) multi-class (?)
Autorská citace #3
22.6.2008 22:02 - Geralt
Až v pátek pohořím u zkoušky, vím nač si stěžovat...ale tomuhle se fakt nedá odolat. :) Takže jenom stručně nadhodím jeden build:
Lovec renegátů
Jde použít ve světě, kde jsou zaklínači rozšířeni v rozumné míře - tj. lovec renegátů najde uplatnění.
Zaklínači, jenž se zpronevěří svým zásadám a zvláště zavrženíhodným způsobem poruší kodex (například vraždou), se stávájí renegáty. Protože takoví jedinci jsou potupou celého společenství a poškozují pověst zaklínačů v očích lidí, je nutné je vyhleda a... odstranit. Této zodpovědné, náročné a mimořádně riskantní úlohy se může ujmout pouze zdatný šermír a zaklínač - lovec renegátů.
Tolik tedy k příběhovému nástinu buildu. Oproti běžnému - defaultnímu - zaklínači bude lovec renegátů podstatně zdatnější šermíř (více powers zaměřených na různé šermířské finty, bonusy k zásahu, nebo naopak úniku atd.) To vše na úkor ostatních schopností - nebude tak dobrý při používání Znamení, jelikož se přeci jen více specializuje na práci s mečem.
A zaklínačům obecně bych neváhal připsat Favorite Enemy, podobně jako mají hraničáři. V zásadě jde totiž o totéž.
Autorská citace #4
22.6.2008 22:10 - Hawkeye
Sorry, ale co znamena encouters powers? Mam sice stazenou 4e players handbook a MM, ale zatim jsem cetl jen ten MM a}class feature... Nemohl by mit treba neco spolecneho se stribrnym mecem? Ale feature asi nemuze byt zavisli od predmetu, za ano. b}treba zaklinac specializujici se na urcitu skupinu monster {upiry, drakoidi...} jinak tyhle 4e buildy mi tak trochu zavani dracakem. c}nevim jak jsou delane ritualy, ale v PC hre to bylo delano tak, ze kazdy se skladal z urciteho poctu substanci, ktere se rozpustili v alkoholu nebo v elixiru bily med. Tyto substance se nachazeli v ruznych bylinach a v castich ruznych priser{treba delas elixir se substancemi albedo a rubedo, coz v praxi znamena ze muzes do elixiru strcit dve ruzne ingredience, ale kazda z nich musi obsahovat bud albedo nebo rubedo {takze elixir udelas zmichanim krve bruxy a bile mizy, nebo zvirecich jater a mozku utopence, nebo plodu berberky a ovoce balissy, atd.} Tenhle spusob alchymie se mi velice liby a dal by se podle mne aplikovat na celou alchymii v d&d. A kazdy elixir by mnel urcenou miru toxicity, ta kdyz by se prekrocila vypitim velkeho mnozstvy lektvaru, postava by dostala postihy a kdyz by se toxicita dostala za jistou hranici {ta by zavisela od odolnosti postavy}, tak by postava umrela. d}tak to fakt nevim, vzdyt v 4e multiclassy ani nejsou ne?
Autorská citace #5
22.6.2008 22:21 - Alnag
Hawkeye: No jestli jsi ještě neviděl 4e PHB tak se to bude těžko vysvětlovat, ale prostě každé povolání má určitý set schopností (powers) z nichž některé se dají používat pořád (každé kolo), jiné jednou za střetnutí (encounter), další jednou denně (daily).
Z toho výběru si každý hráč vybírá, co bude přesně ta jeho postava umět...
Autorská citace #6
22.6.2008 22:27 - Hawkeye
Geralt:ale knizni Geralt vickrat rikal, ze kodex si jen vymyslel aby nemusel delat neprijemne zakazky {a taky proto, ze kdyz lidem rekl, ze se chova podle urciteho kodexu, meli ho ve vecsi ucte, rikal to myslim knezce Iole v Hlasu rozumu}. Ty reci o zaklinacske neutralite jsou podle mne spis proto, ze to Vesemir vsem svym zakum vtloukal do hlavy.
Autorská citace #7
22.6.2008 23:53 - Element_Lead
No koukam ze naprosty zaklad bude precist si celou pentalogii nebo kolik to ma dilu. EDIT: Mysleno v mem pripade. :)
Rekl bych ze zakladni vec na kterou je potreba se zamerit je co noveho prinasi zaklinac jako class cim je odlisne krome toho ze je rychlejsi a silnejsi sermir nez valecnik zdatnejsi lovec nestvur nez hranicar a jeste ma do toho znameni.
Podle me by minimalne melo pri premene dochazet k nejakym citelnym nevyhodam. Treba hodne narusenemu zdravi kvuli tem dryakum co do nich nalivali. A taky postavenim ve spolecnosti ze to opravdu jsou vyvrhelove o ktere si nikdo neotre ani boty a ne jen uber cool class.
Autorská citace #8
22.6.2008 23:57 - Alnag
Yashamaru: Ale Zaklínač je celej o tom, že je to übercool class... :))
Ano, to s těmi elixíry může být docela zásadní. Hlavně si myslím, že oproti klasickým povoláním zaklínač netěží ze spojenců, spíš naopak, pletou se mu pod nohy... což je trochu proti filosofii 4e, ale co na tom?
Autorská citace #9
23.6.2008 00:33 - Hawkeye
Proc by nemohl byt obycejny sermir lepsi nez zaklinac? I v knize byli prece lovci zaklinacu, a taky Bonhart mel uz par zarezu za mrtve vedmaky. Pri souboji rytir v plne platove zbroji se stitem a mecem vs zaklinac na stejny urovni - no nevim, ale sance vidim celkem vyrovnane, pri zaklinac vs mag to pro neho nevidim nijak ruzove. Takze to zas takove uberclass jak pisete nebude. Berte Geralta minimalne na epic urovni, takovy bezny zaklinacik co prave vylezl z Kaer Morhen na tom asi nebude zrovna nejlip. A proc by ho mela parta znevyhodnovat, v sage mel taky partu a ta mu spis pomohla {no, Marigold mu prekazel, ale ten byl asi na velice nizky urovni barda}. Nevyhody bude mit asi takove, ze neoblece lepsi jako kozenou zbroj{za treba platovou by mel mit postihy, nemuze se v ni delat nektere powers}, mel by mit omezeny vyber zbrani{tak treba jen dlouhe mece, mece bastardy, obourucni mece, katany a savle, postihy za boj z vrhacimi a strelnymi zbranemi}, atd. Alnag dik za vysvetleni podival jsem se do phb a uz to celkem chapu
Autorská citace #10
23.6.2008 09:10 - Geralt
Hawkeye: To máš pravdu (s Geraltovým knižním kodexem), ale zase mi přijde zbytečné svazovat si tím ruce. Například se mi velice líbil paladinův étos, jak byl popsaný pro ADnD, a je docela škoda, že se později vytratil. Takže proč by zaklínač nemohl mít něco takového? Myslím, že by mu to dalo zajímavější rozměr než jen vraždícího stroje-mutanta.
Bonhart je takový Sapkův úlet. Čtyřicetiletý chlap, co si v pohodě dá k snídani šestici sehraných protivníků, to se mi zdá už trošku over-powered. :) Navíc pokud vím, je to jediný příklad toho, kdy měl člověk být schopný zabít zaklínače "na férovku". Ostatní obvykle zemřeli šipkou z kuše mezi lopatky, nebo byli usekáni v nějaké davové rubanici, kde nemohli využít výhody své šermířské techniky.
Autorská citace #11
23.6.2008 09:47 - Tzara
píše:
Pri souboji rytir v plne platove zbroji se stitem a mecem vs zaklinac na stejny urovni - no nevim, ale sance vidim celkem vyrovnane
Neznam sice presne "papirove parametry" obou zucastnenych, ale kdyby to bylo v realu, tak bych si urcite vsadila na obratneho sermire, nez na tezkopadneho, pomerne rychle unavitelneho a na postreh kvuli prilbici omezeneho oplatovaneho rytire. Skulinka k smrticimu uderu by se nakonec u vycerpaneho rytire nasla. Ale omlouvam se, je to jinak zcela mimo tema ;o)
Autorská citace #12
23.6.2008 10:14 - wraiths
Tzara:a co je to pomerne lehko unavitelny? trena ten kdo vydrzi s tebou bojovat 10min.? ;-)
Autorská citace #13
23.6.2008 10:51 - Tzara
píše:
trena ten kdo vydrzi s tebou bojovat 10min.? ;-)
a to prave jde. Ty v kozene zbroji, obratny, mas cas. Uhybas, manevrujes, unavujes protivnika treba i dyl nez 10 min, cas hraje pro Tebe (mluvime o duelu pouze tech dvou, nemas za zady zbytek jeho druziny, nezuri kolem Tebe bitva). Ale zatimco Ty "v klidu" cekas na prilezitost a hledas jeho slabe misto, on ztraci... Mimochodem zkousel ses nekdy navliknout do plne platove zbroje, v jedne ruce drzet stit a druhou kolem sebe machat mecem? Neni to na dlouho a hlavne neni to proti zaklinaci ;o) Ackoli nerikam, ze bych se pred rytirem v platovce jako obycejny kman nepodelala strachy ;o) ale o to preci neslo, slo o souboj rytir vs. zaklinac. Jo a navic nechci dal rozmelnovat hlavni tema. Tak zas nekde jinde a jindy, wraithsi ;o)
Autorská citace #14
23.6.2008 11:22 - Alnag
No takže myslím, že Dexterity jako klíčová vlastnost je jasná. Uvažuju, ale jestli je pro Zaklínače charakteristická Síla (nemyslím, že by ji projevil někdy nějak výrazně...) nebo spíš třeba Odolnost (vzhledem k těm jedům a lektvarům se mi nabízí spíš...)
Pak je tu i Zaklínačův nezapomenutelný šarm... že by Charisma?
Neviděl jsem tam nikdy moc Wisdom, ale Inteligence je asi taky docela zásadní. Jenže to chce zredukovat na tři... a navíc je otázka, nakolik lze vyjít jen z Geralta...
Autorská citace #15
23.6.2008 12:38 - wraiths
Alnag: ja bych souhlasil s vlastnostma asi v tomhle poradi : obratnost, charisma, inteligence, moudrost, odolnost, sila.
Tzara: no duel trvajici takovou dobu nema smysl. a myslim ze by byly unaveny oba. ne do plny platovky jsme se nikdy nepokusil navliknout.ale jakakoliv zbroj je lepsi nez zadna. a pokud bude ten platovkar si vybere taktiku,tak ma sanci( velkou) ze toho rychliho "tajtrlika" zvldl. ale mas pravdu, obyc. rytir proti valecnik s trochu kouzlama je jina kava. :-)
Autorská citace #16
23.6.2008 12:53 - vitus
Hawkeye: Ohledně Bonharta - podle narážek vzezření nebyl Bonhart občejný šermíř -> tipuju, že byl geneticky modifikován (zřejmě některým z čarodějů) a tím "poupraven" na lov vědmáků :o)
Jinak zaklínač v D&D 4e je fakt hodně ulítlé, ale přijde mi to stylové :o)
Autorská citace #17
23.6.2008 16:13 - Hawkeye
vitus proc by mel byt Bonhart geneticky modifikovan? V knize byl dost stary, urcite byl minimalne na epic nebo mozna paragon urovni. A nebyl specializovany na lov vedmaku, podle vseho ulovil jen tri a to asi na objednavku, stejne jako lovil ruzne lapky a podobne{nebo jen chtel vedet zda je lepsi nez mutant}. Wraiths souhlasim, jen tu charizmu bych nedaval na druhy misto. Vetsina beznych lidi na vedmaky moc dobre nereagovala, stranila se jich, nechtela se s nimi bavit - prece jen, je to mutant a je proste jiny.
Autorská citace #18
23.6.2008 21:11 - Rytíř
Hele, já myslel, že zaklínač je warlord :) tak nevim, co tu vymejšlíte, je dávno hotovej, ne :))
Jinak Bonhart byl zběhlej vědmák, to je snad jasný. Podle toho jak machroval, kolik toho o zaklínačích věděl, jak držel rovnováhu když bojoval s Ciri na těch břevnech... o tom prostě není sporu. :)
Ale jinak se tehdy už Sapek fakt utrhnul ze řetězu a moc nevěděl, co by ještě vymyslel. Takže bych se tim zas tak nenechal vyvést z konceptu.
Jinak zaklínač je rozhodně obratný, odolný, inteligentní, silný, moudrý a charismatický. V uvedeném pořadí, protože se jedná o sirotky a děti ulice, který nedostávaj žádnou společenskou výchovu, učí je jen rvát se a jsou svědky toho, jak jejich noví kamarádi postupně umírají při stále drsnějších zkouškách... brr
Vážně nevím, jak chcete zapracovat jejich tělesné změny, které jsou nevratné a přítomné stále. Něco ještě posilujou lektvarama, ale pokud vim, tak pomalej tep a vůbec celý pomalý metabolismus se nečekaně snoubí s neskutečnými reflexy a rychlostí pohybu, oči vidí za šera a nejdou oslnit, k tomu ještě znalost Znamení, neboli dar ovládat magii.. Hmm.
Znalosti, styky a charisma Geralta bych do povolání vážně netahal, zkuste si vzpomenout jak popisoval svý pobratimy když přijel na Kaer morhen.
Autorská citace #19
23.6.2008 21:17 - Alnag
Rytíř píše:
Hele, já myslel, že zaklínač je warlord :)
Sis spletl s warlockem, viď? :))
Autorská citace #20
23.6.2008 21:50 - Rytíř
Kua, pravdu, máš..... :)
Autorská citace #21
26.6.2008 14:19 - Čindi
Spíš si myslím, že práce s lektvary by měla být daily než encounter. Třeba za každé tři úrovně jeden lektvar za den. Přeci jenom se dlouho z nich vzpamatovával. Vlastnosti obratnost, odolnost, inteligence.
Autorská citace #22
26.6.2008 14:31 - Alnag
Já bych lektvary vůbec jako power nedával. Nicméně v nejbližší době bych rád nahodil nějakou proto-podobu tohoto povolání a pak se můžeme bavit detailněji.
Autorská citace #23
26.6.2008 15:14 - Quentin
Alnag: a jak jinak nez power tam ty lektvary nacpat?
proste u sebe budou mit nektere jeho powers (asi vetsinou utility) napsany keyword "lektvar" "potion" "elixir" whatever.
a aby se to nedalo nijak zneuzivat, tak tam napsat, ze zadny z jeho lektvaru nemuze pouzivat nikdo bez zaklinacske mutace, jinak dostane normal damage na svuj lvl (podle ty tabulky s dcckama)
Autorská citace #24
26.6.2008 18:43 - thief
Já jsem o Zaklínači také uvažoval. Spíš jako o prestige class. Ale kombinaci boje a výroby lektvarů už obsahuje Anointed Knight. Tak jsem se na to vykašlal. Navíc mnoho zaklínačů ve světě by působilo možná divně.
Autorská citace #25
26.6.2008 22:47 - Serin Rajak
Rytíř: osobne si nemyslím že by bol Bonhart zaklínač, neovládal znamenia a neboli na ňom vidieť nijaké zmeny po mutáciách...ešte k tomu jeho súboju s Ciri, bol som dosť rozčarovaný, že v podstate malé dievča dokázalo zabiť šermiara ktorý bol schopný v dueli zabiť 3 zaklínačov a rozsekať na maderu 6 bojovníkov naraz.
Ale teraz k téme... Alnag: tie 2 buildy čo si spomínal, by som to videl na lovca ľudí a lovca oblúd hlavné bvlastnosti určite pre oba buildy dexterity, constitution, intelligence/wisdom ( pre ten druhý build asi tiež dosť podstatný hlavne čo sa týka znalosti oblúd, ich slabín... ), a sila sa tiež vždy hodí.
Autorská citace #26
14.8.2008 13:36 - Alnag
Vím, že už je to dlouho, co jsme to řešili, ale něco, co by mohlo osvětlit jak na Zaklínačovy lektvary ve 4E - výňatek z Adventure's Vault (příručky) o Alchymii.
Autorská citace #27
14.8.2008 20:58 - Alnag
Lotrando: Super! Myslíš, že bych to mohl nahrát (tvým jménem) sem do materiálů ke 4e?
Jinak původně jsem si říkal, že Adventuter's Vault vynechám, že tam nebude nic zajímavého, ale tohle mne docela zaujalo. :)
Autorská citace #28
15.8.2008 07:33 - Lotrando
Udělal jsem nový článek s přílohou.
Pořád říkám, že ta 4E bude dobrá :)
P.S. chybí tam Tanglefootův baťoh s tuhnoucím gelem. Přišlo mi to hodně uťápnutý.
Autorská citace #29
14.3.2012 09:19 - Slávek
Zaklínače udělat na zdejší systém si moc nedovedu představit ( a to ten systém skoro neznám). Problém zaklínače jsou tři směry..první musí to být šermíř, druhý je alcyhmie a třetí jsou rituály. Nejmenší zlo co vidím je lektvary ty jdou vždy udělat .

Na HF nebo Drdo jsem zaklínače udělal bez problému. Tady bych to viděl něco jako SwordMage ( magie vs boj) s tím že magie by byla brána jako znamení ( Šaman? ) která by umožňovala všechny směry...jako Ard, Igni, Yrden atd.... Podmínka zaklínače je vždy rasa člověk kvůli jeho podstatě.

A tady je problém v samotném základu. Aby vznikl zaklínač musel projít člověk třemi zkouškami neboli Zkouškou trav. Jsou jim podány různé speciální jedy, trávy a magické lektvary, které měly zaobstarat mutaci v zaklínače.
Mutace se dělí do několika fází: Prvního dne po vpravení mixtury látek do žíly nastoupí vysoké horečky a blouznění. Neodolní jedinci zemřou. Třetího dne zemře většina, až 60% adeptů na zanesení komor srdce jedy. Průměrně čtyři z deseti přežijí. Třetí den prožijí ve stavu silných konvulzí, křečí a epileptických záchvatů. Čtvrtého dne se dostanou do stavu obluzení a jejich oči získají skelný výraz. V těchto fázích je úmrtnost již malá, tělo si zvyklo na jed v krvi a provádí nucené mutace. Pátého dne se adepti začnou silně potit a jejich dech je chraptivý a hlasitý. Odolným jedincům je vpravena do žíly další dávka mixtury, méně odolní jsou ponecháni. Po vpravení nového jedu zareaguje nejprve nosní sliznice krvácením, kašel se změní v dávení až nakonec sledovaný ochabne a upadne do hluboké katalepsie. Během šestého dne se přeživší adepti přestanou potit a jejich puls se znatelně zpomalí, ale nepřestane být hmatný. Konečně nadejde den sedmý, sledovaní, kteří dostali i druhou dávku mixtury, se konečně probouzejí, jejich oči však nejsou lidské, jsou jako oči zmije.


Takže by jste museli upravit samotnou rasu člověka a na ní až adaptovat povolání zaklínače.

Poslední problém je spjatost medailonu se zaklínačem neboť díky němu mohl sesílat znamení, tohle se dá ale řešit asi jako kněžským symbolem.

No a závěr...zaklínač je magická bytost nevím jestli tady to něco znamená nebo ne ale Dwymerit mu fakt nedělal dobře:)
Autorská citace #30
14.3.2012 09:44 - Vojtěch
Na zaklínače je nejjednodušší swordmage (FR Player's Guide, Neverwinter), případně by to myslím šlo ještě z avengera (PHB 2), možná i paladina (PHB, Heroes of Forgotten Kingdoms). Na proměny je taky warden (PHB 2), kdyby se trochu zkrotily ty podoby, tak by se člověk mohl tvářit, že se prolévá nějakým utrejchem.
Autorská citace #31
14.3.2012 11:21 - Gurney
Já si naopak zaklínače ve 4e dokážu představit docela dobře, je to jen otázka správného multiclassu - asi bych vzal jako základ rangera nebo avengera a podle toho jak moc bych ho chtěl mít na znamení bych dodal nějaké powery ze sorcerera nebo wizarda.

Co se týká nové rasy, nemyslím si že by to bylo třeba něco měnit, kdyžtak bych vzal klasického humana a dal mu prostě +2 Dex, -2 Char a hotovo.

On vtip 4e je v tom že se prakticky nikdy nemusíš otravovat s "poctivým" (rozuměj práci přidávajícím) vytvářením nového povolání, stačí jen vzít nějaké z mnoha už existujících (případně spojit dvě pomocí multiclassu z PHB3, pokud v sobě kombinují schopnosti hodně protichůdné povahy), vybrat vhodné schopnosti a následně tyto schopnosti doplnit odpovídajícím popisem (jak to vypadá, když se použijí, z toho obvykle vyplyne i podstata fungování a tudíž případná fluffová omezení) a přejmenovat je.
Autorská citace #32
14.3.2012 11:27 - noir
Já bych použil Shadar-Kaie - je podobně EMO bledule jako zaklínači. A když se lehce refflufují některé schopnosti (třeba ten teleport s následnou insubstanciací by mohl být být pirueta), tak by mi seděl jako ona příslovečná prdel na hrnec. A povolání? Buď Ranger (dva meče, jeden stříbrný, druhý obyč) anebo Avenger - ten je IMHO lepší, už jen kvůli tomu svatému symbolu a víc mi sedí i powerama, které moou být magičtější. A jako theme Alchymistu a je vymalováno.
Autorská citace #33
14.3.2012 11:37 - Slávek
Hmm docela bych se přikláněl k Vojtěchovy ..koncept bych vzal ze SwordMage akorát jeho magii upravil jako šamana směr znamení. Podmínka sesílání Zaklínačský medajlon. Rasa musí být člověk, a asi bych ji trochu upravil ( vylepšil).

Alchymii jako rituál bych mu dal do základu ...
Autorská citace #34
14.3.2012 11:37 - Vojtěch
Geralt to někdy sekal oběma? Já myslel že stříbrný lidmi nešpinil a na potvory je ocel k nepotřebě...

Avengera bych nezatracoval. On je to fakt dobrý lovec.
Autorská citace #35
14.3.2012 11:54 - noir
Slávek: Věř mi, ve hře to nebude fungovat. Swordmage má většinou ohnivé seky, ledové zóny, samé teleporty a štíty. A hlavně-je extrémně slabý na zranění. Hráč zaklínače si IMHO představuje, že bude kombajn. A to swordmage není. Kombinace se šamanem je úplný nesmysl.

vOJTĚCH: Ne, nikdy. Ale copak byl Geralt jediný zaklínač? :) Přišlo by mi to cool, aby měl v rukou oba meče současně - byl by to třeba nějaký alternativní bojový styl z jiného (zapomenutého, zaniklého, zničeného) hradiště... Ale obecně mi ke kalsickému zaklínači sedne nejvíc AVenger.
Autorská citace #36
14.3.2012 11:58 - Vojtěch
Jde o to, že to stříbro a ocel právě neměly být použity najednou. Dvoumečový zaklínač by měl mít meče čtyři :)
Autorská citace #37
14.3.2012 12:04 - noir
Vojtěch: Však by sekal jen jedním (drobná úprava Twin striku), druhý může sloužit k rozptylování nepřátel, víření a takovým těm dalším zaklínačským hračičkám... Ale měl by mít v rukou oba.
Autorská citace #38
14.3.2012 12:08 - Slávek
noir - ok takže jinak pokud by nešel SwordMage tak v tom případě to chce něco na podobné bázi což je kombinace magie a meče. na tom se asi shodneme... Magie se tím myslí sesílání znamení a Meč...něco ala pán meče ( zaměření na jeden typ třeba long sword). A Alchymii bokem.

Rasa na tom se shodneme by měl být člověk pokud chceme brát Witchera jako Witchera.


Tu kombinaci ze Shamanem jsem myslel sebrat mu prostě magii ale SwordMage a nahradit to třeba něčím jiným...Shaman byl příklad...ch jo.
Autorská citace #39
14.3.2012 12:14 - Vojtěch
Avenger taky kouzlí, ale je psaný jako divine, tedy od bohů. Težko říct na čem Kaer-Morhen fungoval, takže myslím je funkční v tomhle směru také.
Autorská citace #40
14.3.2012 12:38 - Slávek
Znamení a umění znamení dle Sapkovského dělal právě mutace a mutaci vytvořili Alchymisté za pomoci Druidů ( houby, lišejníky a další legrace).

Tak se mu dá prostě že má magii kterou sesílá za pomoci znamení a v ní má tyhle kouzla a vypíšou se znamení a jejich úpravy...
Autorská citace #41
14.3.2012 12:39 - Vojtěch
noir píše:
Vojtěch: Však by sekal jen jedním (drobná úprava Twin striku), druhý může sloužit k rozptylování nepřátel, víření a takovým těm dalším zaklínačským hračičkám... Ale měl by mít v rukou oba.


Tuhle modifikaci bych jako DM asi nepovolil. Pak by stačilo mít jeden vytuněný meč a plastový nůž na máslo (nebo vůbec nic) a výhody by se tuplovaly. Kdepak :)
Autorská citace #42
14.3.2012 12:51 - noir
Vojtěch: Je-li hráč munchkin, pak je to samozřejmě nepoužitelné. Ale s trochou spolupráce s GM by to mohlo fungovat velmi dobře. Ostatně existuje myslím nějaký magický meč, který se umí rozdělovat na dva stejné...
Autorská citace #43
14.3.2012 13:02 - Vojtěch
Ono i jinak je to nebezpečné. Vem si, že by to nebyl munchkin a narazil na potvoru, na kterou funguje jen jedna ze zbraní. Co se toho swordmage týče, tak tam by to myslím fungovalo. Teleport by se dal používat jako přískoky / rychlé přesuny a elementární damage by pak možná stačilo přefluffovat na nějaké jiné, třeba jako součást nějakého posilovacího znamení, když by hráč chtěl hrát spíš ochránce než ničitele nestvůr na čas. Čím víc o tom ale přemýšlím, tak Avenger se jeví lepší a lepší.
Autorská citace #44
14.3.2012 13:09 - noir
Jak by vypadal Geralt jako Avenger (1. úroveň). Co na to, Vojtěchu, říkáš?

====== Created Using Wizards of the Coast D&D Character Builder ======
Geralt, level 1
Shadar-kai, Avenger
Avenger's Censure Option: Censure of Pursuit
Apprentice of Sinister Cabal (Apprentice of Sinister Cabal Benefit)
Theme: Alchemist

FINAL ABILITY SCORES
STR 12, CON 12, DEX 18, INT 10, WIS 18, CHA 8

STARTING ABILITY SCORES
STR 12, CON 12, DEX 16, INT 10, WIS 16, CHA 8


AC: 19 Fort: 13 Ref: 15 Will: 15
HP: 26 Surges: 8 Surge Value: 6

TRAINED SKILLS
Arcana +6, Dungeoneering +10, Perception +9, Religion +5

UNTRAINED SKILLS
Acrobatics +6, Athletics +1, Bluff –1, Diplomacy –1, Endurance +1, Heal +4, History +0, Insight +4, Intimidate –1, Nature +4, Stealth +6, Streetwise –1, Thievery +4

POWERS
Basic Attack: Melee Basic Attack
Basic Attack: Ranged Basic Attack
Shadar-kai Racial Power: Shadow Jaunt
Avenger Feature: Abjure Undead
Avenger Feature: Divine Guidance
Avenger Feature: Oath of Enmity
Avenger Attack 1: Avenging Shackles
Avenger Attack 1: Bond of Pursuit
Avenger Attack 1: Angelic Alacrity
Avenger Attack 1: Aspect of Might

FEATS
Alchemist
Level 1: Unarmored Agility

ITEMS
Antivenom
Cloth Armor (Basic Clothing) x1
Adventurer's Kit
Greatsword x1
Holy Symbol x1
====== End ======

Přičemž Avenging shackless by byly Aard, Aspect of Might by byl nějaký zrychlovací mutagen...
Autorská citace #45
14.3.2012 13:15 - Vojtěch
Bral bych člověka a asi použil bastard, ale jinak něco podobného...
Autorská citace #46
14.3.2012 13:32 - Slávek
rasa by měla být vždy člověk ne?.
Autorská citace #47
14.3.2012 13:36 - Quentin
Bylo by to tak strasny, kdyby si to clovek navrhl sam?

  • Hp, obrany, surge, skilly atd jako avenger (krom religionu)
  • proficiency s armorem az po scale (nebo dat jen light a nejakej bonusek do obrany na dohnani sekudarniho statu), zadnej stit
  • hlavni stat sila, druhej dle libosti dex nebo int
  • class feature - endurance +2
  • class feature - +2 nebo +4 na všechny monster knowledge
  • class feature - jednou za encounter muze rerollnout utok bastard swordem
  • class feature - hunters quarry jako u rangera
  • atwill - cleave jako od fightera, jde davat i behem charge
  • atwill - 1(w) bez statu, ale kdyz na nej nekdo do zacatku pristiho kola zautoci tak dostane str+2 damage
  • encounter - znameni, close blast 3, 1d10+str force damage, push 3 <a nejde do něj quarry
  • daily - Mutace (aka aspekt of might)
    • ... you get the idea... a jako paragon path adroit explorer
Autorská citace #48
14.3.2012 13:39 - Sosáček
zapomels twin strike :D
Autorská citace #49
14.3.2012 13:41 - Quentin
Traktor: To bylo samozřejmě schválně. Tím jsme chtěl oponoval případným nařčením z munchkinismu - "vždyť tam ani nemám twin strike!"
Autorská citace #50
14.3.2012 13:47 - Slávek
jak by si hodil rozvržení znamení ?

Igni
Ard
Heliotrop
Axie
Quin
Yrden


?

Jinak to navrhování aby si to člověk navrhoval sám jsem dával a jako příklad právě toho Swordmage.
Autorská citace #51
14.3.2012 13:57 - Quentin
Slávek: Ve znameních se nevyznám, napsal jsem tam prostej force push.
Poslední větu jsem nějak nepobral.
Autorská citace #52
14.3.2012 14:04 - Slávek
uf jinak

Prostě příklad Mustru jsem dal SwordMage prostě postava co umí zacházet s mečem a magii. Rasa Člověk ale neudělat to přes kopírák, ale brát to jako výchozí hodnotu. Pak mě napadlo že magie toho zaklínače by se mohla podobat jak u šamana třeba ( ale to zjišťuji je blbost). Frr vysvětlit přímo by bylo nejednoduší než vypisovat :)
Autorská citace #53
23.3.2012 10:32 - Magor
TEzko rict jak ho implementovat do 4 Edice.Ja to zkousel pred lety do Draciho doupete,ale vsichni od nas ho cetly a kazdy ho videl tak,jak byl v knize.Je to proste OP postava,kterou se mi nepovedlo zakomponovat jako hracskou postavu.Obcas jsem ho vyuzil jako NPC,ale jinak nic.Pak co jsem hral PC hru,tak jsem zase byl zklaman,jeho abilitami ktere mi moc nenapovedeli jak tento pokus opakovat.Takze jsem ho nechal jen jako NPC.Mozne reseni by bylo ho strcit do Shadowrunu,kde se mezi OP postavami,Upiry ztrati ale,uz jsem na takove veci linej.
Byl i pokus v casopise Nemesis o vytvoreni hracke postavy ale spolu s Paladinem to byli dost narychlo nedodelane srajdy,ktere za to nestaly.
Autorská citace #54
23.3.2012 10:35 - Slávek
No ve staré družince o vedl Ulf kde jsme hrál asi šest let tak byl hráč ( raven) co jel za zaklínače a uplně v pohodě dle knihy byl udělaný na velice upraveném základe Dračáku. Dokonce mám někde ještě pravidel na něj. A nebyl problém jen velice pomalu postupoval ..za to to bylo neskutečné prase :) ( pokud tedy nedostal zrovna bílou střelou nebo dwymeritem atd :)
Autorská citace #55
23.3.2012 10:39 - Vojtěch
Tak zrovna v dračáku to na Geralta s hraničářem sedělo. 4E sedne taky, ale má dokonce víc kandidátů :)
Autorská citace #56
23.3.2012 10:43 - Slávek
Na 4 E si to nedokážu představit tady je problém že class dejem tomu ještě uděláš vlastní ALE mutaci na rasu ne...musela by to být fakt prase rasa (upravený člověk). Zas na druhou stranu DnD tak neznám .
Autorská citace #57
23.3.2012 10:47 - Vojtěch
Zrovna ten Avenger a rasa stačí člověk.

Popravdě řečeno hráči prakticky hrají nadlidi (co se srovnání vlastností s obyčejným sedlákem týče) ve většině případů a zbylé lektvary a tak už dotvoří alchymie a tak dál...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12167096138 secREMOTE_IP: 18.209.63.120