Pravidla

Korin
15.9.2005 10:49
Změna typu energie kouzel
Někde jsem slyšel nebo viděl, že existuje feat, pomocí kterého můžete měnit element kouzel. Například sešlete fireball ale místo ohně vybuchne led. Tak jsem se chtěl zeptat jestli to doopravdy existuje nebo to byl jen výmysl.
Autorská citace #1
14.9.2005 09:12 - Xeth
Korin: Ano, existuje. :) Tuším že je v Complete Arcane. Jak se přesně jmenuje si ale nevzpomenu...:(
Autorská citace #2
14.9.2005 09:42 - Alnag
To je hezkej feat pro tematické čaroděje, např. ohnivé kouzelníky... (ray of fire, fire missile, fireball, cone of fire... ;-) Ale co to zase melu...
Autorská citace #3
14.9.2005 10:11 - alef0
Energy Substitution -- v Tome & Blood, Magic of Faerun, aj v Complete Arcane.
Autorská citace #4
14.9.2005 13:15 - Korin
Ještě jednou dík. A ještě jedna prosba mohl by mě někdo napsat přesné specifikace tohoto featu, možna bych ukecal našeho DM aby mě to povolil. My jedem jen podle PHB a EHB.
Autorská citace #5
14.9.2005 13:19 - Radost
Energy Substitution (PRE: Any other Metamagic Feat, 5 ranks in Knowledge-Arcana) Choose one type of energy: acid, cold, electricity, fire, or sonic. You can modify a spell with another type of energy designator to use the one chosen here. The spell works normally in all respects except the type of damage taken. This can be taken multiple times, each time gaining a new energy type. Uses a spell slot 3 levels higher than the actual spell level. je tam i pár dalších chuťovek pro specialisty na nějakou energii. ale ty tři levely vejš mi připadají dost divný. zdroj: http://www.angelfire.com/rpg/drowcampaign/featsmetamagic.html
Autorská citace #6
14.9.2005 14:40 - Rytíř
ad Energy substitution V Complete Arcane (str. 79) je tato odbornost přesně jak Radost píše - ale bez požadavku na zvýšení pozice kouzla.. Čili tam se úroveň kouzla změnou typu nemění. (což mi zase přijde dost silný, adekvátní by IMHO bylo +1... je fakt, že +3 úr. je příliš). To co našel Radost je nějaký house rule.
Autorská citace #7
15.9.2005 08:12 - Pizin
Je jen škoda, že dle Complete arcane nelze vzít jako energii sonic, protože na ní je máloco rezistentní.
Autorská citace #8
15.9.2005 10:08 - alef0
Tiez mam pocit, ze by si ten feat zasluzil nejake zvysenie levelu kuzla (+1 napr), lebo no, staci, ze sorcerer zisti, ze sa ide proti niecomu obzvlast zranitelnemu voci napr. ladu a zacne vypustat icebally.
Autorská citace #9
15.9.2005 10:13 - Xeth
alef0: Myslím, že to není tak jednoduché....:) Tuším, že je třeba mít na každou záměnu jeden tento feat (1 pro změny na oheň, 1 pro kyselinu...atd.). Přijde mi to víc jako feat pro tematičnost kouzelníka (ohnivý/ledový/... mág) než jako ideální volba pro likvidování čehokoliv. Zvyšování levelu by mi přišlo spíš jako trest a jeho používanost by asi dost klesla...
Autorská citace #10
15.9.2005 10:44 - Rytíř
Ta odbornost je rozhodně fixní, čili vybrat si energii, na kterou umí kouzlo přeměnit, může postava jen jednou, když si ji bere. Pokud chce umět přeměnu na jiný druh energie, musí si vzít novou odbornost.. Nicméně, Xeth: nezapomeň, že nadále zůstává možnost použití původního druhu energie, takže ten "tématický" čaroděj nebo kouzelník má vždy mnohem větší možnost reagovat na zvl. typ protivníka. Proto dávám tématičnost do uvozovek, protože opravdu tématickýho čaroděje si uděláte výběrem kouzel, ne touhle odborností; tou každý jen získává na univerzálnosti. Ale je fakt, že už to je únosné, proti verzi z 3e, kde nebylo omezení na 1 typ energie!
A že tam není zvuk je jedině dobře, protože ten by si bral každej - právě proto, že na to není vlastně nikdo rezistentní. :))
Autorská citace #11
15.9.2005 11:18 - Rytíř
Dotaz na Energy substitution měl docela ohlas, takže jsem ho dal zvlášť, aby tento problém nezapadl v odpovědích na dotaz jiný.
Autorská citace #12
15.9.2005 11:57 - Radost
jen pro zajímavost pro tématické čaroděje něco z house našich rules ENERGY FOCUS [METAMAGIC] Prequisities: Ability to cast spell with energy descriptor. Benefit: Choose one of five energy types: acid, cold, fire, electricity or sonic. All spells with this description have +1 to DC and you can ignore 5 points of resistance against this type of energy (for example resist energy absors only 5 points of damage instead of 10). Resistance immunity is not affected. Special: You can gain this feat multiple times. Its effects do not stack. Each time you také the feat, it applies to a new energy type.
Autorská citace #13
15.9.2005 12:08 - Xeth
Rytíř: Jasně, souhlasím, ale na druhou stranu takovy kouzelník těch featů (odborností) moc nemá (stejně jako kdokoliv bez bonusových featů) a tak "vyplácání" featu na možnost upravit si kouzlo je myslím adekvátní cena, jelikož zas bůhví jaká výhoda to zase není, zvlášť s absencí "sonic" energie.
Radost: Pekné. :)
Autorská citace #14
17.9.2005 11:11 - zby
Ty odbornosti jsou stejneho nazvu dve. 1 bez zvys. urovne umoznuje zamenit jakekoliv elementy zranujici kouzlo na predem vybrany typ. 2 ze zvysenim urovne +3 prida k elem. kouzlu vybrany typ energie. Tedy s prvni de dat frostball jako kouzlo 3 ur. az 10k6 chladem, s tou druhou jako kouzlo 6 ur. 10k6 ohnem (zaklad firebalu ) + 10k6 napr. chladem . Samozrejme de vzit vicekrat takze 9. ur dohr. 30k6 zivly, na epicke ur. 40k6 4 zivly. Nadherna odbornost
Autorská citace #15
17.9.2005 13:26 - Pizin
ad zby: Ten druhý feat se jmenuje Energy admixture, má za předpoklad odpovídající Energy substitution a úroveň kouzla se zvýší o 4.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085361957550049 secREMOTE_IP: 18.233.223.189