Pravidla

Radost
24.8.2005 11:29
kouzla se čtverečníma a krychlovýma stopama
nepřijde vám, že u kouzel, kde je místní efekt (area) ve čtverečních stopách za level (třeba soften earth and stone, spike growth atd.) nebo stopách krychlových je výsledná plocha/objem hrozně malý? třeba kouzlič na desátý pomocí soften earth and stone udělá píseček ve čtverci 10x10 stop což při velkým štěstí zasáhne jednu nebo dvě postavy? a to nemluvím o takovým stone shape...
ty kouzla jsou kvůli tomu naprosto zbytečný, prostě se je nevyplatí kouzlit...:-(
Autorská citace #1
24.8.2005 15:40 - Xeth
Souhlasim... Spousta kouzel a nejen plošných, i když u těch je to vidět nejvíc, má na svou úroveň opravdu směšný efekt. Obcas se stává, že kouzla na naprosto odlišných úrovních mají podobný efekt (jeden příklad za všechny: Irresistible Dance a Hideous Laughter - opravdu je ten rozdíl efektů takový aby je dělilo 6 úrovní ?), neřku-li kouzla s maximalním efektem o několik málo levelů kouzelníka výš nad tím, kdy kouzlo dostane (někde jsem viděl i jediný level rozdíl).
Kouzla obecně mi připadají dosti nevyvážená a to jak vůči logice efektů, tak vůči sobě samým (mezi sebou). To je myslím velká škoda. A to nemluvím o vytracení variability a užitečnosti se zvyšujícím se levelem... v podstatě nejlepší kouzla se vyskytují v prvních třech úrovních (plus nultá úroveň). Čím vyšší je level, tím je tam k vidění užitkových kouzel a jejich tendence je čím dál tím víc bojová. Škoda, opravdu škoda...:(
Autorská citace #2
25.8.2005 10:49 - Radost
no zrovna irresistible dance je hodně silný kouzlo. proč? no save. na 1d4+1 kol nepřítele naprosto zrušíš. nemůže dělat nic, každé kolo vyvolá příležitostný útok, má -4 AC... a navíc morální účinky na takového temného lorda-čaroděje, který křepčí kolem družinky a paří, seč mu síly stačí...
Autorská citace #3
25.8.2005 11:14 - Rytíř
Jakmile je někde napsáno - Area: 10-ft. square/level tak já to chápu jako čtverec o hraně 10 stop! Což je trochu o něčem jiném, žeano... a přijde mi to, že tak to je myšleno. Protože 10 stop čtverečních je opravdu nic. Totéž platí o objemech, tam je to opět vztaženo (většinou, až na řídké výjimky typu proměn materiálu) na velikost hrany krychle. A za každou úroveň sesilatel ovlivní další krychličku...
Bohužel si nevzpomínám kde, ale myslím, že takto jsem to někde četl jako vysvětlení působení kouzel na oblast. Minimálně proto, že všude si hrajou na čtverce, tj. oblast 5x5 stop. Je blbost při každém kouzle poměřovat, kam že až to došáhne, esli do půlky tohoto nebo následujícího čtverce.
Každopádně takto to překládám :))
Autorská citace #4
25.8.2005 14:10 - Alnag
IMO 10 feet square znamená čtyři čtverečky standardního battle gridu (standardní battlgrid má stranu čtvereček 5 stop) . Ergo na 2 levelu máte 8 čtverečků... na 20. už 80 čtverečků... deset stop čtverečních je blbost... protože to není standardní dndčková míra. Čtverec deset stop čtverečních má hranu něco přes tři, čili hloupost.
Autorská citace #5
25.8.2005 14:30 - Radost
jasně, taky bych to tak bral, kdyby to tam někdo někdy napsal ;-) 10 ft. square znamená pro normálního člověka 10 stop čtverečních. a jinak řečeno není. ale díky že jste mi to potvrdili:-)
Autorská citace #6
25.8.2005 19:43 - Phoenix
10 stop čtverečních je 10 square feet, 10-feet square je čtverec o straně 10 stop
Autorská citace #7
25.8.2005 21:56 - alef0
Ono je to komplikovane a predsa jasne (podla mna...) * Existuju kuzla, ktore v sebe explicitne uvadzaju ,,X sq. feet/level" je pomerne malo, presnejsie Arcane Lock, Arcane Mark, Glyph of Warding, Guards and Wards, Knock a Secret Page. * Existuju kuzla, ktore v sebe explicitne uvadzaju ,,X-ft. square/level", ako napr. onen Soften Earth, ci Spike Stone.
Takze, podla mna v prvom pripade su to stvorcove stopy (v zmysle, v akom ich chape kazdy poriadny matfyzak) a jednak su to X-stopove stvorceky.
Autorská citace #8
25.8.2005 22:17 - Xeth
Radost: V žádném případě netvrdím, že Irresistible Dance je neschopne kouzlo. Je ale opravdu o tolik mocnější než Hideous Laughter, že si zaslouží být o 6 úrovní výš ?
Je mnoho velmi prostých magických efektů, které mohou mít, v případě že jsou dobře použity, zdrcující efekt na soupeře, ale to neznamená že by měly být bůh ví kde, ne ?
Proč jsou kouzla se stejným efektem (technicky) na jiných levelech ? Kupříkladu Heal Mount je tuším na 3. úrovni a Heal je na 6. ? Mají snad bohové slabost pro koně ? ;)
Na jednu stranu se WotC snaží, aby kouzla nebyla příliš mocná a velmi často se dopouštějí jistých nelogičností (nehledí se na to JAK to kouzlo dělá, čili způsob dosažení cíle, ale CO to kouzlo děla, čili možný efekt, a tak dochází k občas opravdu podivnému rozhození). Na druhou stranu chtějí mít jakousi rovnováhu mezi nimi a tak je, přijde mi, že někdy i dost uměle posouvají nebo naopak udržují na svých místech, což opět tvoří výkyvy.
Pak je tu magie kouzelnická a magie kněžská, které se tak snažili zrovnovážnit, až se v podstatě zduplikovaly a zároveň se je snažili odlišit, aby přece jen nebyly tak stejné a opět je trochu rozhodili. Pak do toho vstoupila psionika (prezentovaná na několika místech jako odlišný druh magie), která sice s magií má jen pramálo společného, ale zároveň až moc. Psionika velmi zevrubne kopíruje původní magii (drží se principů - armor, monster summoning, atd.), ale neskutečně a bezprecedentně jí přesahuje - boostování manifestací.
Opravdu se již těším na Incarnum...:)
Autorská citace #9
25.8.2005 22:23 - Xeth
X sq. feet/level (opravdu droboť) a X-ft. square/level (občas i opravdu zajímavý rozsah) je obrovský rozdíl...:) To samé i pro kostky (cubic feet). Je třeba pořádně si přečíst popis kouzla - špatné vysvětlení může kouzlo změnit k nepoznání. ;)
Autorská citace #10
26.8.2005 00:32 - Phoenix
Xeth: U heal mount jde o to, že působí jen na tvého paladinského oře, takže nemá (většinou) takové využití jako obyčejné Heal. Navíc je to kouzlo 3. úrovně paladinské, a v tom případě musí mít paladin k jeho seslání min. 10 úroveň, zatímco kněz má své kouzlo 6. úrovně Heal na 11. úrovní postavy. V tom zase takový rozdíl není.
Autorská citace #11
26.8.2005 11:17 - Xeth
Phoenix: To je přesně to o cem jsem psal... to je právě ta snaha o srovnaní, ktere dělá nepořádek. Prostě je to 3. levelové kouzlo a protože paladin kouzlí o poznání hůř než klerik, tak mu to dali na tento level. Je to absolutní léčení,... prostě heal. Ano je omezené, ale to bych snížil jeho level o jeden, maximálně o 2 levely (a to bych opravdu hodně váhal...). Zároveň je to znevažující i k ostatním paladinovým kouzlům... protože valná většina se mu jich prostě neposouvá...
Autorská citace #12
26.8.2005 17:25 - Radost
xeth: souhlasím s phoenixem. paladin má dohromady 4 levely kouzel a heal mount je ve třetí čtvrtině, tedy na třetí úrovni. heal je klerický kouzlo a je taky ve třetí čtvtině - na šestým levelu. ty kouzla jsou tedy vyrovnaná, co se týče nároků na spellcastera (úroveň), a to, že je paladin horší spellcaster (potřebuje menší moudrost) je vyrovnáno tím, že vyléčí maximálně svého koně, se kterým je spojen mystickým poutem, a ne kohokoliv...
Autorská citace #13
29.8.2005 10:19 - Xeth
Radost: Jasně, že ano, ale podle mého (a podle umisteni ostatnich kouzel v paladinove repertoaru) jde o vyjimku. Kouzla by měla byt vázaná na spellcasterskou uroveň a ne na úroveň postavy (mnohdy je to to same, ale u paladina ne). Nejsem proti nějakému "zlevnění" kvůli limitaci, kterou má, ale rozdíl 3 spell levely je na muj vkus dost. Navíc, jak jsem již zmínil, toto kouzlo stojí mimo ostatní paladinova kouzla, která jsou víceméně tam, kde mají být. :)
Autorská citace #14
30.8.2005 17:21 - M-tess
Ten rozdil 3 spell levely se mi zda naprosto adekvatni... Heal Mount se s kouzlem Heal snad ani neda srovnavat
Autorská citace #15
31.8.2005 09:06 - Xeth
M-tess: Nemyslím si, že by kouzlo bylo nějak zvlašť nevyvažující hru, jen že je tam, kde nemá být. Nevidím jediný dúvod, proč by pro něj měla platit jiná zařazovací pravidla než pro ostatní kouzla...
Znamená to snad, že když si kouzelník vymyslí kouzlo, které působí jen na velmi omezenou skupinu osob nebo spis jedinou konkretni osobu (dovedu si takové kouzlo představit), že by mělo být mocí někde na úrovni o 3 levely vyšších, nelimitovaných kouzel ? To přece ne... Mě se alespoň zdá, že WotC chtějí mít vše srovnané do škatulek levely podle jednorázového a teoretického vykonu kouzel.... viz umísťování dle dmg kouzel v DMG. Samozřejmě, že si to hned ruší výjimkami jako je např. Disintegrate....
Autorská citace #16
2.9.2005 21:20 - M-tess
nechci se hadat ale podle me by ho na jine pozici nikdo nepouzival=)
Autorská citace #17
3.9.2005 11:57 - Xeth
M-tess: Vida. ;D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086962938308716 secREMOTE_IP: 54.152.216.170