Pravidla

ivanivanovic
2.8.2005 09:29
Prismatic sphere
Mam otazku da sa to spravit?

1.kolo Zacarujem Prismatic Sphere (som v nej)
2.kolo Zacarujem Zrychlenie (Haste) (som v nej)
3.kolo ako pohybovu akciu vydem z gule ako standard akciu zoslem napr. Fireball a ako bonusovu standard akciu pouzijem ako pohybovu akciu na pohyb?

Hovorim o hastte v 3.5 kde sa neda pouzit na kuzlenie
Autorská citace #1
2.8.2005 10:16 - M-tess
v pravidlech 3.5 je skoda ze kouzlo "Haste" ti prave nepridava tu bonusovou standard akci... Takze tu akci, kterou chces pouzit na navrat zpet do prismatic sphere uz nemas. Tim padem se to v jednom kole zvladnout neda.
Autorská citace #2
2.8.2005 13:48 - Alnag
Bonusovou standard akci snad haste nepridavalo ani v 3e. Měl jsem dojem, že šlo o partial action.
Autorská citace #3
2.8.2005 14:14 - Rytíř
Alnag: máš pravdu. Ovšem tou partial si zvládl nachlup totéž co standardní.. :)) CCCP: Vyjma bonusů ti Rychlost v 3.5e dává navíc "pouze" jeden útok při úplné útočné akci.
Autorská citace #4
2.8.2005 16:56 - ivanivanovic
A sakris no nevadi :) a zas vymislim nieco :)
Autorská citace #5
2.8.2005 17:11 - Phoenix
A nepomohl by feat Mobility? Nevím, jestli se neplatí jenom při útoku zblízka a ne při kouzlení
Autorská citace #6
2.8.2005 22:26 - alef0
Mobility? Naco? (Nechcel si pouzit Spring Attack: pohyb, utok, pohyb spat, ktory vsak nefunguje na kuzlenie, ale len vyhradne na utok na blizko?)
Tak ako to opisujes, CCCP, sa to v 3.5ke neda spravit (neviem ani o ziadnom ,,okruznom" sposobe).
Autorská citace #7
2.8.2005 23:10 - JackPhoenix
Alef0: sorry, neměl jsem po ruce PH, tak jem nevěděl jaky se ten feat jmenuje. Nicmeně není problém aby si DM takový feat vymyslel
Autorská citace #8
3.8.2005 08:01 - ivanivanovic
Tym ,ze nieco vymyslim som myslel ,ze najdem kombinaciu kuzel ktora s Wiz spravi opat ocosi silnejsieho.
Jeden typ. chcete byt macher v podrazany, zvierani a v inych utokoch. jedna uroven do wiz/Sor kuzlo enlarge v 3.5 a ste o jednu kategoriu vacsi. Mate dosah a co je hlavne +4 na kontroly veci uveden7ch vyssie (dobre pre mnichou barbarou a tak ) a tiez sa vam zvacsi zbran BOZSKE :)
Autorská citace #9
3.8.2005 09:09 - Phoenix
Ak by si niekto vymyslel feat v duchu Spring Attacku, ale namiesto melee utoku by povoloval kuzlit, tak by to podla mna bolo znacne silne -- bolo by to minimalne take silne ako Quicken Spell (prikrocenie, Quickened Spell, odkrocenie).
Autorská citace #10
21.8.2006 00:39 - bigbythewise
Zrovna me napadlo, jestli by se dalo pouzit kouzlo Project Image k vytvoreni iluzorniho dvojnika, ktery pak muze kouzlit za me, jen by vysel z koule a originalni carodej by tak mohl zustal uvnitr. Docela delikatni myslenka. :) Ted je jenom otazka, jestli zakouzleni Project Image uvnitr a potom opusteni dvojnika koule, se rovna zakouzleni/zacileni kouzla Project Image rovnou mimo kouli, coz by potom asi neslo. Ale vzhledem k tomu, ze to kouzlo je vlastne moje soucast, tak by to melo jit (prece jen kdyz na sebe zakouzlim Haste, tak se to kouzlo "nezasekne" uvnitr koule, pokud ji projdu). Na zachovani Project Image staci jen line of effect = pevna bariera, coz Prismaticka koule neblokuje (Vzhledem k tomu, ze z koule mohu vystrcit ruce nebo zbran. Koule blokuje jen line of sight - je opaque) a iluzorni dvojnik se neridi mentalne (mentalni prenos koule blokuje), nebo to aspon neni v popisu kouzla napsane. Mnam. Toto se mi zacina libit....:)
Autorská citace #11
21.8.2006 10:10 - Yaztromono
bigby > Nevim jak to myslis ale "iluzorni dvojnik" nemuze kouzlit. Lepe receno muze vypadat ze kouzli ale kouzlis vzdy ty. Existuje dokonce i nejake kouzlo ktere tebe zneviditelni a zaroven udela tvoji iluzi ktera pak muze jit jinam a kdyz ty kouzlis "vypada" to jaky by kouzlil "on" ale kouzla samozrejme kouzlis ty a vsechny dosahy a lineofefect apod. se pocita zvhledem k tobe. Proste nejde poslat nekam za roh svoji iluzi a seslat tam s ni fireball. Jedina moznost jak kouzlit v prism. sfere zustava pouzit Quicken Feat. Ale tady se nabyzi otazka proti jakemu protivniku je potreba chranit seprism. sferou a zaroven na jeho zdolani bude stacit cca 4-5lvl quicken kouzlo ??
Autorská citace #12
21.8.2006 10:35 - Xeth
Pokud jde o feat Spring Attack (a jemu podobné), myslím si, že by neměl být problém s featem, který podobné možnosti dává pro sesílání kouzla. Kouzlení je standardní akce, stejně jako útok a tak by pro něj měly platit stejná pravidla... anebo by si měli páni od WotC vytvořit další z řady akcí (immediate, swift,...) právě pro spellcasting. :)
Mimochodem... když vystrčí kouzelník hůlku z Primastic Sphere, může seslat kouzlo ? Už jsme tu něco podobného kdysi dávno řešili, tenkrát šlo o vystrkování ruky, z které kouzlo vychází (pokud se správně pamatuji), nicméně v tomto případě by vyškeré kouzlení bylo mimo... tedy z hůlky.... Jaký na to máte názor ?
Autorská citace #13
21.8.2006 10:51 - Yaztromono
Xeth > Mylis se. Kouzleni je sice "vetsinou" standardni akce ale NIKOLIV jako utok. To bych mohl rict ze kdyz bude mit muj wizard base attack bonus 11 muzu sesilat 3 kouzla jako full-round protoze je to "jako utok" ? Nikoliv ani by te to nenapadlo. Kouzleni je sice vetsinou standardni akce ale preci jen trva dele nez machnuti mecem. Ty pravidla jsou prote zjednobdusena ale predstava ze kouzelnik bezi bojovym polem odrazi utoky a za behu sesila meteorswarm je me proste vzdalena ;) Kdyz chce neco podobneho delat tak muze ale musi zaplatit zvysenim narocnosti v podobe quicken spell. S tim "vystrcenim ruky" ja osobne bych dovolil kouzlit jen kdyz je kouzelnik venku. Proste pouzit pro jednoducha ptravidla jednoducheho nastroje bojove plochy. Bojova plocha nepouziva pojmy jako "ruka vystrcena do sousedniho ctverecku" a tak ty pojmy nelze aplikovat na pravidla pro ni psana.
Autorská citace #14
21.8.2006 18:27 - Xeth
Yaztromono: Jistěže kouzlení není útok a samosebou, že je standardní akcí. Ale o to právě jde.... :) Obojí je standardní akce a pro obojí platí pravidla jako pro standardní akci (tedy, měly by, ale vlastně neplatí, že ano ;) ).
Copak máchnutí mečem, jak říkáš, trvá 6 sekund ? Těžko. Ano v pravidla zjednodušují a stanovují, že obojí (seslání kouzla i útok) je standardní akce a toho se je třeba držet. Útok má navíc kopu vyjímek. Jak jinak by postava mohla udělat třeba i 10 standardních akcí během jediného kola ? Jak ? Stačí k tomu středně dobrý bojovník s dobrou obratností, Bojovými Reflexy, dvěmi zbraněmi (a featy k nim) a Zrychlením (kouzlo Haste).... Kouzlo Zrychlení zmiňuji úmyslně jelikož v 3E bylo možné sesílat o kouzlo v kole navíc. To v 3.5E již nelze. A sesílat víc jak 2 kouzla v kole ? Ani náhodou, pokud je kouzelník nemá připravená v kouzle Contingency (nebo v něčem obdobném).
Nicméně feat Spring Attack není o podobném výjimečném "urychlování" či načítání útoků v kole, ale o možnosti rozdělit si svou move akci na dvě části - jednu před a jednu po standardní akci. Podle mne by byl takový feat pro spellcastování zcela v pořádku. :)
Pokud jde o "vystrkování ze čtverečku," proč by to nemělo jít když mohu sáhout vedle a někoho vyléčit nebo naopak zranit (touch attack, opět i u kouzel) ? Myslím, že je to stejně nestandardní jako "kouknutí se za roh," aniž bych opustil svůj čtverec (a tedy udržení si nějakého krytí proti případným střeleckým útokům).... Já osobně váhám zda být pro či proti, ale přijde mi to rozumné (a stejně tak jako ono zmíněné vykouknutí pak oprošťuje do jisté míry onu postavu ochrany, kterou jí roh/kouzlo poskytuje. Samozřejmě díky za názor.
Autorská citace #15
21.8.2006 21:35 - bigbythewise
Yaztromono: To vis, ze dvojnik kouzlit muze. Kouzlo Iluze - Project Image neni Figment, Glamer ani Phantasm, ale Shadow, ktery vyuziva energii ze sfery stinu k vytvoreni temer "skutecnych efektu" a muze zpusobovat normalni realne zraneni. Vynatek z popisu Project Image:
"...If you desire, any spell you cast whose range is touch or greater can originate from the projected image instead of from you. The projected image can’t cast any spells on itself except for illusion spells. The spells affect other targets normally, despite originating from the projected image..."
Samozrejme Dvojnika pak poslat za roh a kouzlit s nim jde, vzhledem k tomu ze:
"...You can see through its eyes and hear through its ears as if you were standing where it is, and during your turn you can switch from using its senses to using your own, or back again, as a free action. While you are using its senses, your body is considered blinded and deafened..."
Podle me, tak jak jsem to psal predtim, by to mohlo fungovat. Kdybych se mel vyjadrit ke Spring Attacku pri kouzleni, tak rikam NE. Kouzelnici jsou uz tak hrozne mocni. Navic je tu Quicken spell, Dimension Door apod.
Co se tyce tech "ctverecku", tak pokud se nekoho dotykas, je to brano jako interakce jednoho cverce s druhym (pokud se nejedna o velikost Tiny a mene), tudiz to kouzlo pak pres Prismatickou kouli nemuze projit, je blokovano obousmerne.
Autorská citace #16
29.8.2006 10:49 - Doomage
CCCP: Jestli sem to správně pochopil,tak tobě jde o legální podvody.V tomto směru je podle mě nejlepší hrát wizarda, dát si jeden level Klerika,feat Divine Metamagic z Complete divine(vyber si metamagic feat,nemusíš ho znát,potom můžeš levely za tento feat utratit v turning undead.)a jako ten metamagický feat si dáš Prsistant Spell z Complete arcane(vyber jakékoli kouzlo s "Range personal" a toto kouzlo bude mít trvání celý den.Použij level kouzla o 6 vyšší.)A pak si dáváš jako featy improved turning.....a když hraješ za člověka máš další feat.... A běhat s kouzly typu Shapechange nebo Greater invisibility...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.064027070999146 secREMOTE_IP: 54.226.226.30