Pravidla

Korin
31.3.2005 11:58
Kouzlo Prismatická koule
Mám dotaz ke kouzlu prismatická koule, kdyz ho sešlu vytvoří se kolem mě koule o poloměru 10 stop. A dotaz
1. Mužu do této koule schovat sve přátele s družiny?
2. Ovlivní je to nebo mužu definovat ze to na ně nepusobí a pokud je to neovlivní tak muzou taky volne prochazet ?
3. Můžu já sám skrz zeď utočit třeba jen mečem (nebo co je zrovna poruce :))?
Předem dík za odpověď. Korin
Autorská citace #1
31.3.2005 12:32 - alef0
Moj nazor: 1. Ano, ale vyjst z nej nemozu (teda mozu, ale budu cielom prislusnych efektov), plus ak maju HD 8 a menej a pozru sa na stenu, tak budu cielom oslepenia. 2. Ty mozes prechadzat volne dnu i von, ale kuzlo nepovoluje urcit postavy, na ktore gula nema vplyv. 3. Cez gulu nevie prejst nic -- ani ruky, ani kuzla, dokonca ani svetlo (gula je ,,opaque"). Takze nemozes cez stenu utocit mecom.
Autorská citace #2
31.3.2005 16:47 - Alnag
V podstatě souhlasím s alef0em i kdyz si nejsem jisty, jestli by se z ni nedalo utocit, protoze ty ji muzes prochazet, tudiz i tvoje ruka ji muze prochazet... no ciste spekulativne by DM mohl usoudit, ze z ni muzes utocit, v takovem pripade bys mel napr. 90% kryt, zatimco souperi by pro tebe zrejme byli jako neviditelni... no, chapu proc tohle nikdo nepovoli... :-)
Autorská citace #3
31.3.2005 22:15 - alef0
Ale potom uvazme extremnu situaciu, ked je kuzelnik v guli a bije tych co su vonku -- ti nemozu utok oplacat, lebo gula nielenze neprepusta zbrane, ale aj dava damage (mili druzinici, je pred vami mag v guli, ktory drzi v ruke Helgrandovu pomstu [des a hroza, lebo Helgrandova pomsta je palica je flaming +2]
Autorská citace #4
1.4.2005 10:55 - Xeth
Skrýt přátele (i nepřátele) do ní určitě lze, avšak pakliže mají HD/character level nižší než 8 (nikoliv včetně) tak jim hrozí oslepnutí (pakliže nemají nějakou ochranu, je to automatické, bez hodu na obranu). Volně procházet může pouze sesílající kouzelník, ostatní jsou ovlivnění kouzlem, pakliže se o to pokusí. Kouzlo blokuje jakékoliv průchody čehokoliv skrz, kromě kouzelníka, z toho bych usuzoval, že kouzelník může vystrkovat co chce a tak i útočit ('opaque' je matný či neprůhledný a tak to rozhodně nebude mít jednoduché, záleží na výkladu - já bych možná (možná jen kouzelníkovi) povolil jakousi limitovanou průhlednost). Nemůže vrhat kouzla ani žádné předměty skrz (kouzlo neví kdo to hodil ;D), ale jakmile to je kouzelník, kdo strká ten meč, hůl či co je po ruce ven, tak to podle mého názoru lze a koneckonců může i seslat kouzlo, pakliže vystrčí ven ruku nebo vykoukne. ;) Je to kouzlo na 9. úrovni a tak si myslím, že výhoda, kterou by to dalo kouzelníkovi v kouli je vcelku zanedbatelna a stravitelná pro leckterého DM. Závisí však na konkrétním DM co povolí a co ne. :)
Autorská citace #5
1.4.2005 11:45 - alef0
Je to 9levelne kuzlo a neviem presne posudit jeho ,,silu", ale predsa podla mna je ta stena nepriehladna. Navyse stale sa mi ako DMovi nepaci, ze kuzelnik moze stuchat palicou, ci mecom do ludi, co stoja z druhej strany, o kuzlach ani nehovoriac (pretoze ti na druhej strane nemozu utocit spat). Moja predstava tohto kuzla je, ze kuzelnik sa v nej schova, v pokoji naboostuje a vyrazi s prislusnym pokrikom do boja. Osobne by som strkanie ruk s palicou nepovolil (a kuzlenie s vystrcenou rukou tiez nie -- kuzlite firebally spoza rohu tak, ze vystrcite ruku?)
Autorská citace #6
1.4.2005 12:20 - Alnag
Kouzleni fireballu zpoza rohu je prece taky jasny 90% cover, proc jsou asi na kryt pravidla, kdyz ne na tohle. A na 9. levelove kouzlo by to nebylo nic moc, kdyby z toho kouzelnik nemohl ani podnikat vypady. I kdyz akcnejsi asi je hodit kouli tak, aby oddelila vetsinu nepratel venku a jednoho, dva vevnitr, kde si ho podaj, pak se vylecej a pak zmasej i ty venku.
Autorská citace #7
1.4.2005 13:55 - Rytíř
No jasně, jediný co vlastně ten kouzelník potřebuje, je nabušit si Sílu a pak párkrát protáhnout nepřítele tam a zpátky. To nevydrží nikdo :)) Takle, vystrčit ven a útočit může sesilatel cokoli, ale popravdě, šance na zásah je minimální (ani podle mě není skrz kouli vidět) a navíc, když dostane jednou holí po lebce, tak od stěny odstoupí i největší Tupoun.. a pak musí kouzelník vylézt celej a je to, že.
Pokud se to DM jo nelíbí, nikde není psáno, jak široká vlastně ta stěna je. Může říct, že každá barva má třeba dlaň na šířku a komplet zeď tak dobré 3 stopy... což dost stíží jakékoli vykukování a konání, všecko by vážně bylo poslepu.
Autorská citace #8
2.4.2005 11:57 - Xeth
Myslim si, že z popisu kouzla je jasne, že kouzelník výpady podnikat může. DM to může znesnadnit tak, že prostě nepovolí průchod jakési pomyslné magické energie skrz stěnu koule (od těla, které je uvnitř, k ruce, která je venku), ale vymýšlet extra pravidla by si asi neměl (samosebou může). Můj DM kupříkladu tvrdí, že pomocí Mage Hand nemohu do poháru na kraji stolu strčit, abych ho shodil dolů, ale musím ho zdvihnout přesunout mimo a pustit (kouzlem totiž u něj ve světě nelze tisknout tlačítka, tahat nebo tlačit, ale jen zdvihat předměty a s nimi pak manipulovat). To je naprosto v pořádku, i když já si myslím, že by mohl být benevolentnější a i když to není v popisu kouzla napsáno tak podobné věci povolit. Koule (její stěna) je podle mého o téměř nulové šířce a byrvy jsou jen mihotající se odstíny na jejím povrchu, tj. kdokoliv se jí dotkne, dostane pecku od všech barev, které ještě má (viz. obrázek kouzla primastic wall). :) Jediným problémem je zda kouzelník dokáže vidět skrz nebo ne a z toho vylývající postihy k jeho případným útokům. Myslím si, že kouzelní může pohodlně seslat fireball za roh 'vytrčením ruky', ale pak nemůže moc mířit kam to půjde. To je sice mnohdy málo důležité, avšak dovedu si představit situace, kdy může být.
Autorská citace #9
11.10.2006 13:12 - bigbythewise
Tak po dlouhych zamyslenich a uvahach o vselijakych at uz stridmych ci silenych kombinaci rikam...ANO, jde kouzlit vne Prismaticke Koule. V kombinaci s kouzlem Project Image. Kdo neveri, at tam bezi. :) Jde ovsem o tak "overpowered" kombinaci, ze to az neni od Carodeju hezke a da se predpokladat uprava v nove edici. Podobny "bug" je i u kouzla Prismatic Wall, ktera sice nic propusti (ani eteralni bytosti) a nikdo tak nemuze zadnym zpusobem ovlivnit Carodeje a jeho pratele za zdi, jenomze staci jedno kouzlo Dimension Door nebo Teleport a je vymalovano. Ups. :)
Autorská citace #10
11.10.2006 15:36 - Alnag
Tak to je zajímavé! Budu se na to muset ještě podívat, ale díky za to, že jsi se do toho tak zakousnul Bigby. BTW: Řešil jsi to nějak s Wizardy nebo jsi to někde vyčetl?
Autorská citace #11
11.10.2006 20:46 - bigbythewise
alnag: S WotC jsem to neresil, nevim jak funguje ta jejich diskuze, asi bych se tam musel zaregistrovat. :-P Nejvetsi sranda je to, ze jsem to nikde nevycetl, hledal jsem Prismatickou kouli vsude mozne na diskuzich a nikde se nikdo o moznosti spojeni s kouzlem Project Image nezminoval, jako by tohle kouzlo ani neexistovalo. Vzdyt se to primo nabizi! Vetsinou jsem se docetl jen o taktikach, jak co nejvice zefektivnit pouziti koule. U kouzla Project Image zase jen kombinace s kouzlem Time Stop nebo Invisibility. Pritom je to tak krasne logicke a nadherne uz z popisu kouzel a magie. :) Jeste se mrknu na stranky Carodeju a zkusim tam spachat nejakou que, ale na registraci dnes moc nemam naladu.
Autorská citace #12
11.10.2006 20:50 - bigbythewise
Oprava meho predposledniho postu a docela podstatna:
...ANO, jde kouzlit *UVNITR* Prismaticke Koule. :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15115904808044 secREMOTE_IP: 3.85.214.0