Pravidla

Ender
19.2.2005 00:08
Kouzelníkovy mater. složky
Jak přistupujete ke materiálním složkám ? Má těch za který se neplatí nekonečně (pokud má svůj váček) nebo to nějak omezujete ? Osobně mě nezajímá moc ani jak je to v pravidlech, spíš mě zajímá jak to řeší jiní DM. Protože kouzelník u mě si furt stěžuje že ho s tim strašně buzeruju když pobíhá od vsi ke vsi a schání fosfor :)
Autorská citace #1
19.2.2005 23:12 - merlin
Já osobně to jako DM řeším takto: běžné věci jako je kůra, mince atd. má postava neomezeně respektive jednou za čas udělá v civilizaci nákup za xy zlatých. Speciální věci: platinový prsten, diamant v ceně xy zl...to vše si musí kupovat zvlašt a evidovat. Ale to je většinou jen u velmi specifických kouzel, takže toho zase tak moc není. PS: jen ho buzeruj a hon, mág se aspon nebude cítit tak nadupanej
Autorská citace #2
20.2.2005 14:27 - Xeth
Také si myslím, že běžné věci by neměly být problém, pokud se čas od času vyskytne někde v civilizaci, kde se dají podobné věci koupit (když bude někde, kde se kouzelník v životě neobjevil, tak bych ho nechal obíhat místa, kde jsou k dostaní i relativně obyčejne věci - v běžné barbarské vesnici se asi fosfor bude hledat těžko u alchymisty ve městě však bez problémů).
U věcí, které sice nemají určenou hodnotu ve zlatých, ale jsou relativně nedostupné a nebo se kazí a jsou nepoužitelné (živý pavouk, dračí jazyk, atd.) bych bral zřetel na to, kde se dotyčný nachází (když potřebuje liščí chlup a je na poušti, kde prostě lišky nejsou, tak má pech).
U věcí, které mají jistou hodnotu v gp je třeba mít dotyčnou sumu a opět mít k tomu přístup (pakliže chci drahokam za 5000gp, tak to muže byt problém, pakliže mi jich stači spousta toho druhu ve stejné hodnotě, tak je to problém o něco menší, ale i tak dost velký. Například zlatník či šperkař má 3000gp v rubínech volně a dalších 2500gp v nějaké sadě šperků, kterou nechce rozbít, jelikož by se markantně snížila její cena (třeba i 7000gp). Takže kouzelník jí musí koupit celou a pak z ní kameny vydloubat - znehodnotí tak X tisíc zlatých - a koupit ještě ty drahokamy co má šperkař volně. :)
Prostě nic není tak snadné. Kouzelník je dosti mocná postava a toto je jedno z omezení, která pro ní jsou.
Autorská citace #3
21.2.2005 09:18 - Rytíř
Já mám v oblibě takový mix přístup - v době, kdy postava začne používat kouzlo s nějakym tim materiálem, tak se hráče ptám, má-li ho a kolik ho má, i když je to obyč. kůra nebo hřebík. Zpočátku je to zajímavé, všem v družině to připomene právě ta úskalí téhle postavy. No a když to začne bejt spíš otravný, tak už na to kašlu a předpokládám, že postava už na to myslí automaticky a zásobu si udržuje. Hraju ale jednu postavu kouzelníka, kterej se právě v tomhle dost vyžívá, takže mam napsáno přesně kolik a kde mam prázdných kokonů housenek, kořenů lékorice a já nevim čeho všeho.. :)) Takže fakt záleží na tom citu, co se komu líbí. něco v tom smyslu říkaj dokonce i pravidla :) V případě té postavy a jejího hráče, jaks popisoval, bych doporučil ten kombinovaný přístup - hráč už si je očividně vědom toho, co to obnáší, kouzlit, takže ho zkus nechat vydechnout a u kouzel s obyč. matrošema ho dál nepruď... :))
Autorská citace #4
21.2.2005 09:37 - Xeth
Souhlasím s rytířem - je ztřeba aby to hráče bavilo. Mne mí hráči znají a vědí, že chci, aby si všímali detailů a to nejen při bitvách, ale při celé hře. Před tím než si vezmou nějakou postavu, která má podobná úsklí, tak je ještě upozorním, co budu očekávat, aby měli možnost rozhodnout zda to opravdu chtějí hrát či ne.
Mým cílem rozhodne není nějaká ůčtařina v komponentech, ale udržování jakési atmosféry pseudoskutečnosti. Připadalo mi totiž, že hra místy (a to čím dál tím víc) sklouzávala do jakéhosi surrealistického obrazu, kdy jediné co hráče zajímalo byl souboj s potvorami, ostatní bylo samozřejmé. Prostě všichni všechno měli a hra byla jen o vymlacování dungeonů. Nešlo o příběh ani o postavy, prostě jen o to vytlouct si co nejvíce zkušeností a role playing téměř žádný.
Dnes je situace úplně jina, právě opačná, kdy celou hru hráči třeba jen prodiskutují a není třeba jediného hodu kostkou a když, tak boj není na prvním místě v dobrodružství. Cílem dobrodružství bývají i ty naprosto normální a samozřejmé věci jako získání kouzel či komponentů k jejich seslání. Hráči více přemýšlejí nad tím co a jak dělají a hra je myslím kvalitnější.
Skočit do toho rovnýma nohama a začít je takto jen tak 'terorizovat' by ale asi nemělo požadovaný efekt. Proto doporučuji jít na to pomalu a hráče si na podobné věci připravovat. Pakliže se to nesetká s úspěchem, tak nepokračovat a skončit někde napůl nebo to dělat podobně jako Rytíř. :)
Autorská citace #5
24.2.2005 21:01 - vratko
k tym materialovym zlozkam - je dobre mat to prehladne napisane - taky zlodej potom vytiahne 5 kg blbosti.....hahaha....ma tam totiz chance ze co vytiahne.....a 5kg blbosti je uz riadna pravdepodobnost oproti diamantu......
Autorská citace #6
21.7.2006 15:34 - Yaztromono
No materialni slozky urcite dodrzuji. Wizard a Sorcerer jsou velmi silne postavy a Clericka kouzla s komponentami byvaji take velmi mocne. Kdyz se to kouzelnikum nelibi hohou si stale vzit feat (Enschew material se to jmenuje tusim v originale) ktery jim zajisti ze alespon ty hrasky a kralici zaludky nemusi tahat. S tim ze na misto posileni jedne skoly magie nebo metamagickeho featu bude mit tenhle feat a nemusi tahat sebou do sveta pulku laboratore. Ale treba seslat kouzlo na uvezneni duse to uz je takovy mensi ritual a sehnat treba vhodny drahokam za 20.000 muze byt pekna zapletka namisto "dojit na misto a z prazdnych rukou zajmout dusi hlavniho bosse" Bohuzel jsem zazil i opacny extrem u jednoho "ťunti" DMa kde postavy sesilaly treba True Resurection bez komponent nekolikrat za session takze asi prave proto jsem na to haklivy
Autorská citace #7
21.7.2006 15:54 - Alnag
U nás se také dodržovali složky, ale bylo house-rule, že sorcerer může vyměnit familiára za eschew material feat. Což se nám zase zdálo logické...
Autorská citace #8
21.7.2006 16:21 -
Takovy house rule bych klidne povolil. Akorat nechapu kdo by ho vyuzil. Podle me je Familiar mnohem lepsi nez 1 feat. Ja si teda nikdy vranu nemohl vynachvalit. I kdyz pominu ze kazdy familiar dava vlastnikovi nejaky bonus ktery je srovnatelny s featem a ze je vyber dost veliky takze si clovek ma z ceho vybrat. Tak hlavne mit na dlouhych vypravach nekoho s kym si muze clovek rozume pokecat, kdo je oddany, sikovny, nenapadny .. no proste familiar je moc dobra vec. Eschew material taky ale ten si muze clovek vzit jako feat.
Autorská citace #9
21.7.2006 18:23 - Alnag
No u nás nešlo ani tak o to, jestli je to výhodnější... spíš úvaha byla taková, že když má sorcerer magii vrozenou tak předpokládat, že jaksi intuitivně sháněl pavučiny, písek, sušené žáby a já nevím co, aby mohl sesílat vrozenou magii je divné. Takže má i vrozenou nepotřebu materiálů. Zatímco wizard si to jakoby míchá z různých přísad atd, má na to knihu a má kočku nebo netopýra. To se nám zdálo logické a tak vznikl ten houserule.
Autorská citace #10
23.7.2006 19:33 - alef0
Ono vacsina ludi sa zhodla na tej vrodenej magii u sorcerera. Napr. alternativny sorcerer Monteho Cooka z Book of Eldritch Might dostava Eschew Materials ako odbornost zadarmo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073326826095581 secREMOTE_IP: 3.235.186.149