Pravidla

Xeth
28.1.2005 11:14
Alternativní použití kouzel
Všichni víme, že kouzla mají v popisu napsaný efekt, který po seslání mají. Většinou jde o přesně popsaný efekt, který je na první pohled jasný a neměnný. Napadá vás někoho nějaké netradiční a velmi užitečné použití nějakého/jakéhokoliv kouzla ?
Autorská citace #1
28.1.2005 21:16 - alef0
Prestidigitation (neviem ako sa to vola v preklade) je take male mile kuzlo -- napr. na dochutenie jedla :-)
Autorská citace #2
28.1.2005 21:39 - Pyrimidin
Prestidigitation (česky Triky) se dá rovněž bezvadně využít pro zapalování. Prostě se vám na špičce prstu objeví plamínek. Je to užitečné pro zapálení louče, svíčky, střelného prachu, oleje a já nevím čeho všeho ještě.
Autorská citace #3
29.1.2005 16:21 -
Také přispěji svou trošjou do mlýna...
Light & Continual Flame - okouzlíte třeba kámen a hodíte do na místo, kam nevidíte (nebo kam se vám moc bez světla nechce) do kouta, na konec chodby, atd. pak jen seberete a hodíte to tam, kam bude potřeba.
Mage Hand - vhodné pro otvíraání dveří, truhel, tahání za páky a tlační tlačítek, pakliže se chcete vyvarovat pastí.
Mount - pro ty co si neberou servítky je to dobrý tester na pasti, prostě ho jen pošlete chodbou..., mimochodem, co se stane, když ho naštorc postavíte před tryskem jedoucího jezdce (charge) ?
Unseen Servant - viz Mage Hand, navíc pakliže vás zdržuje podávání zbraní (třeba na vrhání), může dotyčné věci podávat/držet připravené k hodu.
Burning Hands - Velmi vhodné pro souboje s potvorami, co maji částem těla přidělené HP - např. hydra má na hlavu průměrně 10 HP - místo aby jste do ní bušili jak hluší do vrat, spražíte jí všechny hlavy (nebo většinu) svým vějířem ohně a to jsem ještě nezmiňoval různé chumle potvor, obyčejně vydávané za jedno monstrum - swarm, apod.
Tenser's Floating Disk - velmi vhodný pro cestu přes propasti a podobné překážky.
Jump - vhodný na redukci zranění při pádu čili pro seskakování, pro větší výšky ovšem moc nepomůže.
Reduce Person - vhodný, pro skrývání se (do stínu, za předměty, atd.) a ukrývání před nepřátelskou palbou (concealment, atd.).
Web - výborné pro znehybnění soupeře - když jí neuchytíte (jinde než na něm), prostě ho omotá a z toho se dostavat není žádná legrace.
Tasha's Hideous Laughter - dobrý způsob jak někoho totálně znemožnit (při oficiální a důležité večeři, při projevu důležité osoby, krále, atd.), popřípadě nechat zavřít.
Darkness - když jí při boji sešlete na někoho jen napůl (hrudník a hlava jsou uvnitř, břicho a nohy venku), ten nebožák to neuvidí, ale vy budete mít minimálně lepší šanci ho trefit; blokuje veškeré světlo a tak na okně umístěná Darkness zabrání svícení okna dodaleka, když chcete být potají a přesto si svítit, apod.
Blindness/Deafness - přijde k užitku, když jdete na baziliška, harpyje a podobnou havěť.
Rope Trick - vcelku bezpečná metoda přenocování.
Autorská citace #4
29.1.2005 16:22 - Xeth
Než jsem to dopsal, tak jsme byl vykopnut, to nahoře je moje. :)
Autorská citace #5
29.1.2005 23:56 - JackPhoenix
Když už jsme u toho... v naší skupince se vyskytl nápad, použít Shield k zastavení útočících orků (úzká chodba, v ní kouzelník, seslaný štít a proti němu se řítí ztečí ork. Proč tam ten člověk tak klidně stojí? BUM!!! AU!!!)
Autorská citace #6
30.1.2005 11:34 - Xeth
Phoenix: To jako kouzelník stojí první v řadě a čeká až k němu přiběhnou orkové nebo něco speciálního, nějaké rozmístění ostatních nebo tak něco ? Můžeš to rozvést ?
Autorská citace #7
30.1.2005 12:56 - alef0
Pekne a inspirativne! Len ten Tenserov plavajuci disk na priepast fungovat velmi nebude :-) [vid popis 3.5e]
Autorská citace #8
30.1.2005 18:33 - Xeth
alef0: Pravda, v 3,5E je to nemožné. :(
Autorská citace #9
30.1.2005 20:33 - JackPhoenix
Xeth: Došlo k tomu tak, že za družinou se v úzké podzemní chodbě hnala tlupa orků. Kouzelník běžel poslední, a seslal Shield (s 3/4 krytem a Mage armor orkové neměli moc šancí ho zasáhnout, navíc měl nejvíc životů protože během boje stál vzadu a kropil je kouzlama). Štítem zablokoval chodbu aby orkové neprošli a když byl zbytek družiny v bezpečí, seslal Spěšný ústup (v originále nevím- hrajeme podle překladů z těchto stránek) a vzal roha. DM navíc dovolil, aby náraz útočícího orka do štítu (o kterém neměl ani potuchy) měl účinek jako by narazil do zdi- vyražený zuby atd:-) Orkové měli smůlu.
Autorská citace #10
31.1.2005 01:43 - Xeth
Phoenix: Pěkné. Milostivý DM. ;) Už vidím, jak by mne ten můj nechal se s orky přetlačovat (ani bych se mu nedivil). :)
Autorská citace #11
31.1.2005 11:16 - Alnag
Prestidigitation je nr. 1. Sveho casu jsem hral barda (na 3. urovni s timhle kouzlem) a ovladal jsem tim cely kmen pygmeju, kteri mysleli, ze jsem buh, kdyz na sobe dokazu prebarvovat saty. (Je to dobry treba kdyz utikate pred pronasledovateli - nevideli jste tady typka v bilem plasti???
No a Tenseruv disk - to jeden hrac v nasi druzine hral gnoma a nechaval se na tenseru vozit jako na surfu za konem. :-))
Autorská citace #12
31.1.2005 18:31 - Pizin
Silent image - kouzelník vytvoří červenou kouli, která se (pomalu) sune vstříc útočícím orkům, a řve k tomu: "FIREBALL! FIREBALL!"
Wall of force - položit vodorovně ve výšce krku = neviditelná gilotina pro běžící nepřátele
Autorská citace #13
31.1.2005 22:09 - alef0
Tak ci onak, moralne poucenie je, ze vyhodnocovanie tychto vskutku prenadhernych efektov vyzaduje prudke uvazovanie DMa, co este je ,,v ramci" pravidiel, a co uz nie :-)
Autorská citace #14
1.2.2005 09:07 - JackPhoenix
Xeth: Ono ani tak nešlo o přetlačování, podle DM ten štít působil jako zeď a pohyboval se jenom když se pohyboval kouzelník. Takže orkové mohli dělat co chtěli, ale přes štít se nedostali.
Autorská citace #15
1.2.2005 09:43 - Rytíř
Phoenix: Tak to ste tedy obyč. štít tak jako malinko povýšili na supr zeď moci..! :)) Kouzlo štít si rozhodně nepředstavuji jako nepřekročitelnou bariéru - ani ne tak kvůli popisu kouzla, jako spíš právě kvůli tomu, že by to bylo příliš silné.. Ale když to vašemu DM neva, nic proti, samozřejmě. Jinak některý ty příklady použití jsou pěkný. :)) Nemůžu si žel vybavit nic dostatečně vtipnýho, :( přestože sme za tu dobu už vymysleli hezkejch pár vylomenin s kouzlama.
Autorská citace #16
1.2.2005 14:45 - Xeth
Co takhle levitace na obávaného soupeřova válečníka či potvoru. Nikam se nehne, nic neudělá a je partě napospas (nebo čeká, až si to vyřídí se zbytkem jeho skupiny). :)
Autorská citace #17
16.2.2005 09:21 - Xeth
Napadla ne další další kouzla.
Dust Devil (v 3,5E myslím už není) a ekvivalenty - Je to slabý vzdušný elementál, který vás velmi pohodlně může zbavit nepříjemných a obtěžujících oblaků (jed, spousty kouzel)
Nondetection - vhodné nejen proti soupeřovu zjišťování, ale i pro ochranu proti různým kouzlům, které na vás mohou reagovat (např. symbol a ward, sepia snake sigil, explosive runes, atd.)
Autorská citace #18
19.2.2005 00:15 - Pyrimidin
Tak dneska (vlastně koukám, že dneska už je zítra, takže včera) jsme skvěle spojili efekty dvou kouzlíček. Já jsem na sebe a kamaráda hobítka kněze seslal Invisibility a on to naopak okořenil kouzlíčkem Silence, které seslal na sebe, takže se pohybovalo společně s námi. Vznikla tak naprosto neodhalitelná substance, která měla maličkou vadu. Byli jsem v temném podzemí jistého hradu a protože nikdo z nás nevidí ve tmě, tak nás prozradilo světlo. Takže bych chtěl zdůraznit osobní požítí Silence, které se pohybuje s Vámi a nemusíte si pak házet na Move Silency.
Autorská citace #19
8.3.2005 09:50 - JackPhoenix
Shield se dá taky použít jako deštník (stačí ho natočit nad sebe)
Autorská citace #20
31.7.2006 13:22 - Yaztromono
Koukam ze nekteri DM dovoluji aby puvodne rozumne silne kouzlo Shield melo lepsi parametry nez wall of force .. Muzete si ho brat sebou .. celkem vydrzi .. no a ja si vzdycky myslel ze hrat wizarda znamena minimalne na mizsich lvlvech se krcit v bitce v koute a cekat az se zase bude vyjednavat. Ale jak koukam i wizard se da povysit na zabijaka. Coz takhle rovnou chytnout superdemona za klopy a seslat stit uprostred jeho tela .. Stit urite nema zachranny hod takze si ani superdemon nemusi "hazet" Wizard shrabne rekneme 100 000 expu a je to. At ziji tuntove ;-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073827028274536 secREMOTE_IP: 3.141.24.134