Pravidla

Quentin
26.3.2008 09:30
Barbarian vs Fighter
Je to detinske, ale pracovni doba je dlouha, tak proc se v dobrem rozmaru nepohadat. Inteligentni, rozumni a narativni hraci muzou tenhle topic ignorovat.



Ja rikam fighter je k nicemu!

Proc? protoze proste proto! (moji hraci maji skupinu 3x orc barbarian (cti power attack, cleave) + 1x bard (cti song of courage) + 1x air mage (cti haste) a v otevrenem boji bez pouziti magie, ci nejake vyrazne lsti je nic nezastavi)

jak vylepsit chudaka fightera aby ho alespon nekdo hral?
Autorská citace #41
27.3.2008 14:23 - LZJ
To by mě taky zajímalo, kde vzal lotrando ten volný útok na ležícího.
Autorská citace #42
27.3.2008 14:25 - Lotrando
Improved Trip dovoluje volný útok po úspěšném tripu
PHB píše:
If you trip an opponent in melee combat, you immediately get a melee attack against that opponent as if you hadn’t used your attack for the trip attempt.
Improved Feint dovoluje provést Feint jako move akci
PHB píše:
Benefit: You can make a Bluff check to feint in combat as a move action. Normal: Feinting in combat is a standard action.
Quentin: Jako příležitostný útok můžeše provést všechny akce, které lze provést jako normální útok, tedy i Trip, Disarm atd.
Autorská citace #43
27.3.2008 14:37 - Quentin
oukej. Takze veskera vyhra je, ze ani jeden nemuzete pouzivat fullroundy, ale on si pocita obranu leziciho, ok?
to mi neprijde jako ultimatni zpusob na porazeni barbara, dokonce bych rekl, ze naopak. Pri fighterove velke obrane ma barbar aspon sanci minout dalsima utokama z full-round attacku, takhle ztratis vic nez on. (Nemluve o tom, ze barbar v ragei ma silu vetsinou alespon +6, takze ani ten trip by nebyl nic moc)
Autorská citace #44
27.3.2008 14:37 - LZJ
Aha, to je drsný, Improved Trip jsem ještě nestudoval. Když to bylo potřeba, zařídil to druidskej vlk nebo dire wolf ;-)
Autorská citace #45
27.3.2008 15:07 - Lotrando
Quentin: všimni si, že jsme zatím do 6. úrovně, na vyšších si přidám combat reflexes a hold the line a zabiju toho tvýho barbara v okamžiku, kdy na na mě naběhne (protože budu mít příležitostný útok i když budu FF a navíc jich budu mít mnohem víc, tak 2-3 za kolo).
L.Z.J no ono jako vlk bych to chtěl taky umět :) ten totiž zaútočí a pak dá trip, já přijdu o útok, když se trip nepovede.
Autorská citace #46
27.3.2008 15:48 - Quentin
lotrando, zkus neresit kdo je tu vetsi munchkin a netahej featy mimo zakladni pravidla. Ty teda tvrdis, ze fighter nepotrebuje nijak vylepsovat?
Autorská citace #47
27.3.2008 16:13 - wraiths
QuentinW: a to jeste neprisel Lotrando s retezem a spring attakem. :-))
Lotrando: co je to "hold the line"...?
Autorská citace #48
27.3.2008 16:26 - Alwaern
To bude teprve sranda, až začnete tahat odbornosti mimo core knihy....Pak uvidíte, co to znamená v praxi, mít na výběr z 900 odoborností....:D
Autorská citace #49
27.3.2008 18:26 - bigbythewise
Lotrando píše:
V ideálním případě, jestliže vyšel trip, leží soupeř na zemi, má -4 a já volný útok. Když dám v tuhle chvíli power attack, tak má ránu za cca 20hp a to nepočítám nic moc navíc (nezapomeňte na sneak).
Sneak attack uz provest nemuzes.
Lotrando píše:
Slabinou tohoto konceptu je hloupý protivník s mnoha životy, který se ležíc na zemi nevzdá a pak taky protivník, který udílí velká zranění, protože tahle postava má méně životů než by mohla mít (je rogue a nemá prioritní Constituci).
Vice jak dvounohe bytosti (plus bytosti vetsi nez ty) taky moc dobre netripnes.
Rytíř píše:
Ad Trip, Bigby, Lotrando přece psal, že na Trip musíš mít Zlepšení odborností.. to už se pak dá a když se náhodou nepovede (přičemž bonus +4 je u vlastnosti sakra znát), tak se houby děje.. ;)
Ty bonusy do Tripu se ale pocitaji jen pokud tripujes ty, v obrane proti nemu je nevyuzijes. Tudiz sance, ze te souper na oplatku tripne, neni zase tak mala.
Autorská citace #50
27.3.2008 21:22 - Lotrando
Quentin: jsem myslem, že jsme v munchkinovský diskuzi. Nevim, jestli potřebuje fighter vylepšit, ale když nepůjde cestou maximizace damage per round může se směle utkat is barbarem, který je v tomhle dozajista lepší. Zatímco pro barbara je ale množstí způsobeného zranění jedinou volbou, tenhle koncept má širší možnosti pro taktizování. Slabiny určitě taky, ostatně záleží i na tom, co ti GM staví do cesty.
wraiths: Hold the Line je feat z nějaký Complete něco příručky a umožňuje ti mít attack of oportunity when flat-footed. Jinými slovy, když tě někdo charguje před tvojí iniciativou, tak ho může bácnout. Ve spojení s Combat Reflexes, které přidávají příležitostné útoky v závislosti na tvé DEX, ti to pak umožňuje bácnout těch protivníků víc, když poběží kolem tebe.
bigby: ovšem že může, ale má šanci tak padik na padik (kdežto moje šance je nejméně 70 procent, spíš víc), já můžu tu zbraň pustit, i kdyby ne, on nebude mít volný útok dokud se nedostane ke svému kolu. Stejně se ale díky Tumble budu zvedat snáz a bez nevýhod, narozdíl od něj. Podle RoG lze tumble ke zvednutí se použít s DC 15 za cenu 10 feetů.
Ten sneak nemám ještě ověřený, je možné že to nejde.
Čtyř a více-nohé potvory jsou samozřejmě problém, častěji však potkávám dvounožce.
EDIT: Tumble DC 20 na move 5 feet when prone
Autorská citace #51
27.3.2008 22:22 - JackPhoenix
Problém s attack of oportunity je ten, že ho nemáš na chargujícího protivníka, který jde po tobě, pokud zároveň nepouští tebou ohrožovanou oblast, takže jde použít jen s reach weaponama. Jinak se proti chargi můžeš připravit se zbraní typu kopí, pak způsobuješ 2x takový zranění, ale to už nejsi flat-footed
Autorská citace #52
27.3.2008 22:59 - Alwaern
Za chvíli aby sme přejmenovávali d20.cz na d20.co.uk nebo d20.com :D
Autorská citace #53
28.3.2008 02:10 - bigbythewise
Lotrando píše:
Ovšem že může, ale má šanci tak padik na padik (kdežto moje šance je nejméně 70 procent, spíš víc), já můžu tu zbraň pustit, i kdyby ne, on nebude mít volný útok dokud se nedostane ke svému kolu. Stejně se ale díky Tumble budu zvedat snáz a bez nevýhod, narozdíl od něj. Podle RoG lze tumble ke zvednutí se použít s DC 15 za cenu 10 feetů.
Zbran sice muzes pustit, ale co pak? Musis zaplatit move akci, pokud tedy u sebe nemas zasobarnu zbrani a quick draw feat. Dale, nepritel sice nema utok, jenomze az se dostane na radu, tak ty budes porad srazeny, navic tuhle tvou nevyhodu muzou vyuzit i dalsi, kteri jsou na rade pred nim. Pres Tumble uz nevztanes, pokud jsi pouzil Feint.
Jinak mi pouziti Feintu ve spojeni primo s Tripem nepripada jako nejaka extra vyhra. Pomuzes si vlastne akorat pri prvni fazi Tripu proti touch AC (kvuli odepreni DEX) na overeni meele touch utoku - za cenu move akce. On se ale DEX bonus vetsinou moc vysoko nepohybuje a touch AC nebyva taky moc velke.
Autorská citace #54
28.3.2008 08:35 - Lotrando
bigby: připouštím, je nutné to ověřit v praxi. Primárně je Feint výhodný proti obratným postavám a celé to combo je hodně závislé na tom, jak ho dokážeš podpořit flankama, boostama od magie a pod. Je to hodně počítání a občas je potřeba napřed odhadnout, jak na tom protivník vlastně je, na druhou stranu je to zábavnější než jen každé kolo házet d20 na útok a d8 na zranění. A jestli je to ultimátní kombo nebo ne? Asi jak na koho, představ si doplnění prvolevlovými arcane kouzly a zas je to trošku někde jinde.
Nicméně přiouštím, že to nemusí fungovat vždyx a určitě se proti tomu dá hrát (stavět potvory). To mi ale tak nevadí, zas mě to nutí tu postavu rozvíjet dalšími schopnostmi, vybavením atd.
Autorská citace #55
28.3.2008 14:29 - bigbythewise
Lotrando: Feint je hlavne dobry pro postavy, ktere pouzivaji sneak attack. Pak muzes jednou za kolo sneaknout i v primem souboji.
Autorská citace #56
28.3.2008 15:26 - Vaeranias
Možná se zeptám blbě, ale není jediná podmínka ke přeměně útoku na sneak attack to, že protivník nemá proti tomu útoku možnost si započítat bonus za obratnost? Pokud ano, pak na sneak attack můžu přeměnit i oportuniťák a zloděj po feintu bude dávat pokaždé sneak attack. Je to tak, nebo jsem něco přehlédl?
Autorská citace #57
28.3.2008 15:42 - bigbythewise
Ano, takova je podminka. Po Feintu muzes jednou za kolo provest sneak attack, ale musis mit Improved Feint (Feint delas jako move akci), jinak to nejde, protoze normalne je Feint standard akce. Pri prilezitostnem utoku si souper DEX bonus normalne zapocitava, tak nevim jak jsi to myslel, leda ze by jsi ve svem tahu neutocil a prilezitostny utok provedl po Feintu pred prichodem sveho pristiho tahu, protoze se to nezapocteni DEX aplikuje jen pro jeden nasledujici utok.
Autorská citace #58
28.3.2008 18:08 - Vaeranias
Kdyz jsem zlodej a mam ho ve flanku nebo mam vylepsenou neviditelnost? To nema DEX bonus porad a sneak muze byt kdykoli, ne?
Autorská citace #59
28.3.2008 21:43 - Lotrando
bigby: tak ted nevím, proč nemohl být sneak i ten útok po povalení soupeře (když se předtím povedl feint)
Autorská citace #60
29.3.2008 01:15 - bigbythewise
Vaeranias píše:
Kdyz jsem zlodej a mam ho ve flanku nebo mam vylepsenou neviditelnost? To nema DEX bonus porad a sneak muze byt kdykoli, ne?
Jasne, ale na flank potrebujes spolubojovnika a vylepsena neviditelnost je kouzlo 4 urovne, takze to chce ochotneho a dobreho Carodeje.
Lotrando píše:
Tak ted nevím, proč nemohl být sneak i ten útok po povalení soupeře (když se předtím povedl feint).
Protoze jsi utok (bez DEX) vyuzil uz na ten touch attack pri Tripu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077422857284546 secREMOTE_IP: 44.197.114.92