Pravidla

Quentin
26.3.2008 09:30
Barbarian vs Fighter
Je to detinske, ale pracovni doba je dlouha, tak proc se v dobrem rozmaru nepohadat. Inteligentni, rozumni a narativni hraci muzou tenhle topic ignorovat.



Ja rikam fighter je k nicemu!

Proc? protoze proste proto! (moji hraci maji skupinu 3x orc barbarian (cti power attack, cleave) + 1x bard (cti song of courage) + 1x air mage (cti haste) a v otevrenem boji bez pouziti magie, ci nejake vyrazne lsti je nic nezastavi)

jak vylepsit chudaka fightera aby ho alespon nekdo hral?
Autorská citace #21
26.3.2008 14:43 - Alnag
Ebon: To víš, třetí edice a její slang útočí... musíme si to užít, dokud nás nezašlápne ta čtvrtá :o)
Autorská citace #22
26.3.2008 15:18 - bigbythewise
Lotrando: To se hezky rika, ale tezko provadi. Vzhledem k tomu, jak funguji ability checky, tak je to celkem sazka do loterie.
Nejvetsi vyhoda fightera jsou featy a da se predpokladat, ze tady si muze celkem prilepsit dodatecnymi priruckami.
Pro me jedine fighter, to je elegantni profik. Barbar je tupa masina a tykev, co umi jen rvat.
Autorská citace #23
26.3.2008 15:22 - LZJ
BTW budou ve 4e takové ty obecné bojové možnosti jako Feint, Sunder, Trip, Disarm nebo budou vešchno speciální schopnosti povolání? Už se tohle někde objevilo?
Jinak barbara jsem hrál jednou, dostal se asi na třetí úroveň a byl dost takovej nestadardní. Ona celá ta družina byla taková nestadardně válečnická - ten barbar byl jediný stopař. Hlavní léčitelé byli bard a paladin a jediný pořádný kouzelník byl právě ten bard ;-)
Kombinaci Fighter/Rogue jsem zkoušel a byl jsem spokojen - dostal se asi na 4/4. I dvěma krátkýma mečema dokázal s pomocníkem (kvůli flanku) udělat pěknou paseku. Později jsem přidal Improved Feint, ale to jsem nějak nevyužil, protože se v té hře zas tolik nebojovalo.
Autorská citace #24
26.3.2008 15:26 - Alnag
LZJ: Myslím, že hodně z těch schopností půjde jako "special powers" povolání, ale asi ne všechny. Na druhou stranu multiclass kde si takovou schopnost vezmeš by měl být snazší...
Autorská citace #25
26.3.2008 15:54 - bigbythewise
Alnag: To snad ani nepripominej. Uz se nemuzu dockat tech absurdit, jako ze srazet muze jen bojovnik, protoze je to jeho role. Na druhou stranu, tyhle zakladani manevry jsem zatim nikde ve "special powers" nevidel. Ty byly, rekl bych, vice specifictejsi ku povolani.
Autorská citace #26
26.3.2008 15:56 - Alnag
Ve skutečnosti myslím půjde srážet dovedností Atletika nebo možná Akrobacie proti zřejmě Reflexní obraně. Ale když budeš chtít srážet jako profík, budeš to dělat skrze utlity power Trip nebo tak... ale to je jen takový můj divoký odhad.
Autorská citace #27
26.3.2008 16:22 - Lotrando
bigby: Feint ti vyjít nemusí, je to hlavně proti neobrněným protivníkům, kteří spoléhají na obratnost a ti zas nemají takovou šanci feint rozchodit. Trip je hodně o síle, s featem je docela šance na úspěch. Pak už jen zakončení útokem. Samozřejmě, předpokladem tohodle komba je mít oba featy, tedy vlastně tři, ale expertisu použiješ i v obraně. Sázka do loterie to je hodně, ale zas to můžeš celý dělat v obraně a spoléhat na d20. Taky je dobrý, že trip děláš proti touch, takže žádný brnění a pokud vyšel feint tak ani obratnost.
Autorská citace #28
26.3.2008 16:25 - Rytíř
Hele, nechte si 4e na jinam!
Já sem tohle propás, ale přidám se alespoň teď - i podle mýho je barbar brutální mlátička, která nemá v boji "na férovku" soupeře :)) Ale přesto mě nikdy nelákalo ho hrát... Když vynechám styl hry a využití obecně ve hře ve skupině, tak mi vadí i to, že je moc omezenej v taktice. Hrál takovou postavu kámoš, vyladil si ho na opravdu nepřekonatelného borce s obří sekerou. A jakmile dostal příležitost k boji na blízko, perlil.. ale jen do doby, než narazil na podobnýho borce, který ho zaměstnal a zbavil tolika životů, že i když ho udolal, daleko slabší poskoci kolem zatopili ostatním ze skupiny a hlavně pak jeho reálně ohrozili na životě..
Neboli barbar je skvělej na rychlej boj proti jedný drsný potvoře, ale delší boj s více postavama, který vede stejná mlátička jako je on, prostě neustojí, protože nemá než jeden jedinej styl boje - bušit, bušit, bušit.
Je ale pravda, že ale když jsou v družině tři takovýhle hovada (hráči barbarů prominou, je to myšleno v dobrém - je to neporazitelné hovado) :) tak to musí bejt maso. Skoro ani nevim, jestli bych to chtěl zažít :)))
Nechápu nicméně, jak to, že to neomrzí hrát ty hráče, to se snad musí předhánět jen v bonusech a počtech zabitých v zářezech na jílcích obouručáků a držáků seker...
Autorská citace #29
26.3.2008 16:44 - Lokken
Jen množstvím featů které má fighter k dispozici by měl barbara přinejmenším vyvážit-když už ne v uděleném damage tak pomocí disarm,trip,sunder(velmi vypečené) apod.
Autorská citace #30
26.3.2008 17:05 - Alwaern
Za chvíli tady začnete rozebírat kombinace CO:) Nicméně, se správným výběrem odborností si běžně stavěny barbar proti bojovníkovi ani neškrtne (pokud by se opravdu odehrálo 1v1). V běžném živote (rozuměj ne u mi-maxerů a ťunťů) však co se DOPR (damage output per round) nemá barbar rovného. Zkoušel jsem všechno možné, jak by se dal vyrovnat bojovníkovi, ale dlouho jsem na nic nemohl přijít. Až v jedné pbp kampani (play-by-post) mi DM poradil, že kdysi vyzkoušel dát postavím více odborností - a od té doby to praktikoval pořád. Dle jeho zkušeností více odborností umožnilo větší zrovnoprávnění bojovníka a barbara.
A v neposlední řadě, záleží, které knihy k pravidlům používáte:)
Autorská citace #31
26.3.2008 21:03 - Lotrando
Alwaen: více odborností je například pravidle d20 Conana. Tam to hodně stojí ne melee classech a docela to funguje. Boje jsou rozhodně pestřejší, otázkou ale je, co nakonec, když umí všichni všechno.
Autorská citace #32
27.3.2008 00:16 - bigbythewise
Lotrando píše:
Feint ti vyjít nemusí, je to hlavně proti neobrněným protivníkům, kteří spoléhají na obratnost a ti zas nemají takovou šanci feint rozchodit.
Nevim, jestli pouzivas svoje pravidla, protoze tohle je docela gulas. Na zruseni vysoke obratnosti je to dobra vec, ale nezapominej, ze pri pouzivani skillu Bluff timhle zpusobem (Feint), si do protihodu (Bluff proti Sense Motive) oponent pripocitava svuj base attack bonus. Pokracujeme.
Lotrando píše:
Trip je hodně o síle, s featem je docela šance na úspěch. Pak už jen zakončení útokem. Samozřejmě, předpokladem tohodle komba je mít oba featy, tedy vlastně tři, ale expertisu použiješ i v obraně. Sázka do loterie to je hodně, ale zas to můžeš celý dělat v obraně a spoléhat na d20.Taky je dobrý, že trip děláš proti touch, takže žádný brnění a pokud vyšel feint tak ani obratnost.
Pri Tripu se nehazi proti AC, ale hazi se STR proti STR/DEX soupere (podle toho, co ma vyssi), je to ability check a pri tvem neuspechu (coz je celkem caste) ma oponent moznost automaticky a okamzite tripovat tebe (opet podle vyse zmineneho pravidla), a to i kdyz neni na tahu.
Tady je nekdo peknej "rule-abuser". :P
Autorská citace #33
27.3.2008 06:35 - Rytíř
Ad Trip, Bigby, Lotrando přece psal, že na Trip musíš mít Zlepšení odborností.. to už se pak dá a když se náhodou nepovede (přičemž bonus +4 je u vlastnosti sakra znát), tak se houby děje.. ;)
Ale s tím Feintem máš pravdu, mně to taky bylo divný, že to Lotr tak chválí - mně teda tenhle způsob boje nikdy moc sympatickej nebyl (nojo, my Rytíři..) :) a navíc s tím započítáváním útoku do dovednosti mi to přijde už hodně nejistý; musíš prostě bluff honit fakt na max. co to dá. A to rozhodně nedokáže kříženec válečníka a pobudy..
Autorská citace #34
27.3.2008 08:47 - wraiths
Rytíř: presne tak a hlavne kdyz ches pouzit ten feint(bluff)..."ja to vcera hledal jak trouba ve vech knizkach nez mi doslo co mysli Lotras jeden :-)". tak prece pak uz nemas utok ne? bud na nej zkousis tenhle manevr a nebo utocis( oboji se vylucuje) pak az v dalsim kole mas vyhodu toho ze zrusis DEX. jak pekny bojovy manevr pro zlodeje a "hajzliky"(po uhybu nasledne SA v primem boji). Jeno o tomhle jsme se prece uz jednou bavili ne... a shodli se,ze tohle je zas zamerena postava na jeden styl boje. ale dej mu vice utocniku a je namydlena.
Lotrando: Lotrando a s touhle dovednosti(bluff) je to pouzitelnejsi spise pro zlodeje,kterej klidne ty spousty bodu co ma rad pouzije,stejne pak nevi co s nima:-)).
Autorská citace #35
27.3.2008 09:40 - LZJ
Wraiths: Mrkni se ještě na feat Improved Feint - pak to stihneš v jenom kole. A právě taková kombinace Fighter/Rogue má i dost skill pointů na zvedání Bluffu, Tumblu a podobných legrací. Jako bojová postava zase může v klidu ignorovat Disable device, Open lock a tak.
Autorská citace #36
27.3.2008 11:46 - wraiths
L.Z.J.: jasne, ted uz chapu. :-))
Autorská citace #37
27.3.2008 12:10 - unknown
Prihodte k improved tripu odpovidajici zbran (bic, halapartnu, cep...) a nepritel se nestaci divit
Autorská citace #38
27.3.2008 12:14 - unknown
A mimochodem sunder s adamantinovou obourucni sekerou taky neni k zahozeni i kdyz to je spis pro toho barbara
Autorská citace #39
27.3.2008 13:34 - Lotrando
ok, pro nevěřící
Improved Feint umožňuje provést Feint v boji jako move akci. Potřebuju vysoký bluff, protože protivník si počítá sense motives a BAB. Je pravděpodobné, že jeho Sense motives bude velmi nízké, můj bluff bude asi tak +10, protože si ho vezmu jako Rogue a tedy class skill a nacpu tam co mám. Další zajímavý skill je tumble, ale o tom dále.
Jestliže jsem ho obelstil, nemá dodge bonus a jeho obrana klesla. Můžu se teď rozhodnout, jestli na něj jdu Tripem přes unarmed melee a jeho obrana je tak kolem 10, nebo řemdihem apod. Jestli je to ranger nebo nějakej lehce pancéřovanej class, tak už teď nemá téměř žádnou obranu a můžu do něj podrážecí zbraní. Je to výhodné, protože se to počítá jako normální útok. Jestli je to plechovka, tak ho jen povalim, protože můžu ignorovat jeho štít a zbroj, udělám unarmed melee. Když se trefím, musím ověřit, zda se mi podařilo ho povalit. Jelikož mám improved trip, mám i +4 se silou tedy tak +7 nebo +8. On tak +4 nebo +3. Když ho nepovalím, může mi to zkusit vrátit a bude to tak 1/2 šance, ale tripovací weapon můžeš pustit bez následků.
V ideálním případě, jestliže vyšel trip, leží soupeř na zemi, má -4 a já volný útok. Když dám v tuhle chvíli power attack, tak má ránu za cca 20hp a to nepočítám nic moc navíc (nezapomeňte na sneak).
Když se zvedá, mám na něj příležitostný útok, když se plazí taky, prostě ať udělá téměř cokoliv, dostane znovu Trip a znovu útok.
Co ještě z Tuláka: tumble, hodí se do obranného boje nebo úplné obrany, kde zvedá bonus k AC, rank musí být 5.
Na tohle stačí multiclass (3-4 lvl fighter)/(1-2 lvl Rogue). Rozhodující je vysoká inteligence, kvůli skillům. Mimochodem Jump a Tumble mají synergii, takže výsledné bonusy budou nejméně +7.
Když se kolem ještě motá jinej TUlák, který dává bonusy do flank, bard hrábne do strun a kněz dá nějakou tu +1, docela tohle combo funguje. Samozřejmě, někdy je lepší jít do něj silou a vykašlat se na to co je napsáno výše.
Slabinou tohoto konceptu je hloupý protivník s mnoha životy, který se ležíc na zemi nevzdá a pak taky protivník, který udílí velká zranění, protože tahle postava má méně životů než by mohla mít (je rogue a nemá prioritní Constituci).
Rytíř: jasně že to je proti tvým zásadám. Je to špinavý trik, proto je tak účinný :). Navíc hodně počítá s rozložením náhody u d20, při 3d6 by to nefungovalo.
Autorská citace #40
27.3.2008 13:58 - Quentin
Jestli je trip standard action, tak nevim, kde se bere cas na dalsi utok, protoze souper ve svem kole jako move vstane a jako standard action zautoci.
Tak nebo onak by se tahle technika dala pouzit tak jednou. Neesteticnost toho popisu by nasrala DMa a bylo by po kombu

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089532852172852 secREMOTE_IP: 54.87.17.177