Pravidla

Quentin
25.3.2008 12:11
Roll or pointbuy atributes/average hp?


rad by som hral kompetentnu postavu. preto ma aj nepotesilo ze som si tak nahovno hodil na zivoty. stane sa mi to este par krat a ta postava bude seriozne okriplena.
tohle jsem slysel uz mockrat a chapu to. Kazdy se dokaze srovnat s tim, ze mu nepreje kostka v utoku nebo skillech, ale kdyz mu "zkazi" postavu trvale, tak to nejen zamrzi, ale i vezme chut k dalsimu hrani tehle postavy.

a tak me zajima, kdo z vas pouziva volitelna pravidla k nahazovani atributu a zivotu.

pointbuy: atributy maji zakladni hodnotu 8, kterou muze hrac za body(18-32, podle GM) zmenit. Cena atributu je

8 - 0 bodů;
9 - 1 bod;
10 - 2 body;
11 - 3 body;
12 - 4 body;
13 - 5 bodů;
14 - 6 bodů;
15 - 8 bodů;
16 - 10 bodů;
17 - 13 bodů;
18 - 16 bodů


průměrné životy: na kazdem sudem lvlu se misto hodu na zivoty vezme to mensi prumerne cislo a na kazdem lichem to vetsi (na desetistenne kostce to je na druhem lvlu 5 na tretim 6 na ctvrtem 5 na patem 6 atd.)


(nenasel sem, kde se tu na d20 dela anketa :-/)

Jak nahazujete vlastnosti?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Klasické 4d6 (tři nejlepší)kladné body4
Drsné 3d6kladné body0
6x6 (nahodí se šest postav s fixním pořadím vlastností a vybere se jedna)kladné body0
Point-buy (nákup za body)kladné body11
Přednastavené hodnoty (8, 10, 12, 13, 14, 15)kladné body1
Jinak (napíšu jak do diskuse...)kladné body2

Jak házíte na životy?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Klasicky (padni komu padni)kladné body7
Házíme, ale pokud padne 1 hází se znovakladné body1
Házíme, ale pokud padne podprůměr bere se průměrkladné body1
Neházíme (bereme průměr)kladné body2
Neházíme (bereme maximum)kladné body2
Jinak (napíšu do diskuse jak)kladné body5
Autorská citace #1
25.3.2008 12:36 - Alnag
Point-buy k "nahazování" vlastností jsem používal prakticky od začátku, na životy se ovšem házelo. To, že se ve 4e už házet nebude (a bude tam point-buy vlastností), mi ale nijak žíly netrhá, naopak...
(Anketa jde udělat až po založení otázky/článku (takovým tím čudlíčkem vedle názvu - co vypadá jako soubor s grafíkem) ale nevím, jestli ho vidí i uživatel.
Autorská citace #2
25.3.2008 13:03 - Lotrando
Tak ještě jednou sem.
Přesný průběh je takovýto. 4d6 následuje pointbuy pro správné vyťunťení :)
Tam kde hraju jako hráč se životy háží, myslím že pokud padne 1 háže se znovu. Ale tím si nejsem jistý, mě se to ještě nestalo. Ve hrách, které vedu, to ale tak je.
Autorská citace #3
25.3.2008 13:18 - Quentin
Alnag: dik, uz ji vidim
u nas se po dlouhych debatach zavedl 28 bodovy pointbuy a zivoty prumerne, tak jak sem je popsal
Autorská citace #4
25.3.2008 13:29 - Quentin
Jeste je zajimava PeeKayova varianta "6x6"
4d6(bez nejmensi) ale cisla zustanou v poradi atributu (prvni hod str, druhy dex, treti con...). Timhle zpusobem nahodis 6 postav a mezi nimi vyberes
Autorská citace #5
25.3.2008 13:58 - sea
Citace:
Neházíme, ale pokud padne podprůměr bere se průměr
U tohoto mi nějak nesedí logika...
Autorská citace #6
25.3.2008 14:03 - wraiths
ja hazim klasiku (4d6). a na zivoty hodime, pokud se hod nelibi,je mozny jeste jeden hod,ale ten uz plati.
Autorská citace #7
25.3.2008 14:18 - LZJ
Na vlastnosti používáme téměř výhradně point-buy (často 32), i když mám pocit, že někdo měl i nahazovanou postavu. Point-buy zcela jasně preferuju.
HP se nastavují různě - podle aktuálního DMa, většinou se hází. V jedné variantě hází DM a sdělí číslo, jak uleví hráči při špatném hodu je pak najeho svědomí. V poslední hře jsme používali ten střídavý průměr a celkem bez problémů, nikdo si nestěžuje, že má málo.

Rella: Logika je jasná - průměr má každý jistý, ale možno si hodit víc. Pro hráče to je celkem příjemné a nevznikají tak velké rozdíly.
Autorská citace #8
25.3.2008 14:21 - Alnag
Rella: Máš pravdu, dělal jsem to v rychlosti na koleně (doslova - Geralt potvrdí, viděl mne u toho), tak jsem to vzal dost hákem.
Autorská citace #9
25.3.2008 14:26 - Alnag
Quentin píše:
4d6(bez nejmensi) ale cisla zustanou v poradi atributu (prvni hod str, druhy dex, treti con...). Timhle zpusobem nahodis 6 postav a mezi nimi vyberes
Přidal jsem, ale ta varianta mi přijde hrozně časově náročná... a tak trochu zbytečná, resp. zřejmě nedohlédnu jejích výhod oproti jiným systémům.
Autorská citace #10
25.3.2008 15:12 - Quentin
Peekay píše:
Pri metode 6x6 sa mi realne este nestalo, ze by aspon jedna z postav nebola hratelna. V skutocnosti preferujem roll prave preto, ze z toho vie vzist postava prekvapiva aj pre mna sameho
nebudu to zkouset, protoze nedam na pointbuy dopustit, ale zni to dobre a min rizikove nez klasicky 4d6 jak je v pravidlech
s casem bych se tolik nestaral, u oneshotu jsou beztak lepsi prednastavene postavy a u tazeni te cas netlaci a kazdy si to napeti u nahazovani muze uzit (cti zabijes hodinu ze sezeni necim, co vypadalo, ze se neco deje, i kdyz jsi se jeste nezacal potit s masterovanim :D)
Autorská citace #11
25.3.2008 15:29 - sirien
Staty si určuju prostě tak jak se mi líbí. HP si určuju prostě tak jak se mi líbí ;)
Autorská citace #12
25.3.2008 15:37 - Joe
Sirien: A potom ti GM pošle príšeru na leveli, aký sa mu "zlíbí" B-D
Autorská citace #13
25.3.2008 15:39 - sirien
Joe Joe Joe... jakobys nevěděl co mám za herní styl... ;)
Autorská citace #14
25.3.2008 15:46 - Joe
Eeeee.... neviem :) Tell me!
Autorská citace #16
25.3.2008 15:56 - Fritzs
Nahazování vlastností byl IMHO blbé nápad už od začátku (DnD) a nemám tušení, proč todle přežilo až do 3tí edice (že by na té teorii o posvátných kravách v DnD něco bylo)... upřímně nevadilo by mi nahazování skillů, statů, whatever v storygame, kerá je na to postavená, ale v DnD mi to fakt nějak nesedí...
Autorská citace #17
25.3.2008 15:58 - sirien
Protože lidi maj rádi náhodu a překvapení.
Autorská citace #18
25.3.2008 16:01 - Joe
píše:
no way. Read me ;)
Are you crazy? Ja musím aj pracovať!
Autorská citace #19
25.3.2008 16:07 - Gurney
Na vlastnosti 4d6 a kdo by měl míň než kdyby rozděloval 30 bodů si to rozdělí (jsou tací kteří si nahodí 33 a jsou blahem bez sebe, tak proč jim to brát :) a na životy 3/4 maxima (1d4=3, 1d6=4, 1d8=6, 1d10=7, 1d12=8) + na prvím lvl. = Odolnost.
Autorská citace #20
25.3.2008 16:10 - sirien
Joe: Pche (:
Autorská citace #21
25.3.2008 17:33 - bigbythewise
Kdo hlasoval pro maximum HP? thief? :P
Osobne mam rad 4d6 i point-buy a nebojte, nebudu tu brecet, jak point-buy podporuje min-maxing. U HP to snad ani nemusim rikat, vzhledem k nedavne sahodlouhe debate. I kdyz, ted koukam na to pravidlo "pokud padne 1 hází se znova" a zacina me to trochu obmekcovat.
Autorská citace #22
25.3.2008 19:58 - Lokken
bigby:ne to já!Docela se mi to osvědčilo!
Autorská citace #23
25.3.2008 21:24 - Geralt
Po dlouhém rozvažování dávám hlas Point-buy. Líbí se možnost stvořit si postavu podle svého uvážení tak, jak mi bude nejlépe vyhovovat. Určení vlastností náhodou se mi jeví jako nešťastný, protože to by se pak mohla nahazovat i rasa a pohlaví (taky si při narození nevybíráme). Point-buy tohle obchází a když si vybírat, tak pěkně ve všem. Díky "banku" bodů pak vymezí rozpětí v rámci něhož si lze postavu modelovat. 25 bodů se mi zdá dostatečně přiměřený na stvoření postavy, která neumře hned za rohem, ale taky nebude oplývat vlastnostmi supermana.
Alnag píše:
Rella: Máš pravdu, dělal jsem to v rychlosti na koleně (doslova - Geralt potvrdí, viděl mne u toho), tak jsem to vzal dost hákem.
Potvrzuji, Alnag krom vytváření plnil úlohu poradce v cca třech dalších na sobě nezávislých záležitostech. :)
Autorská citace #24
26.3.2008 11:39 - AAsdasdas
Já nevím... třeba nám se osvědčil postup- základ 6 + hod 1k12... ale pořád víc se stejně používá 32 bodovej point-buy protože Pj nemá moc velkou důvěru k hráčům ohledně nahazování... ale ani se mu moc nedivím :D
Životy házíme klasicky... je to větší sranda...
Autorská citace #25
26.3.2008 12:48 - Lotrando
Elgoram: hehe, to znám, když hodí míň než postavu na 32 bodů, tak zvolí raději point-buy a když víc, tak si to zaručeně poctivě naházel :).
Autorská citace #26
26.3.2008 13:22 - wraiths
Lotrando: ono se nehazi pred DMem jo? tak to by se mi taky libilo :-))
Autorská citace #27
26.3.2008 16:40 - Rytíř
Vlastnosti i životy jsme obvykle dávali vybrat - kdo chtěl, mohl házet, ale pak si to taky nechal :)) (na vlastnosti to byl klasicky hod 4k6)
Kdo se hodů bál (u vlastností skoro všichni), tak point-buy na 32 bodů. A u životů to byla polovina zaokrouhlená dolů - kdo sázel na jistotu, byl dlouhodobě lehce ošizen. Líbilo se nám totiž to napětí kolem hodů, tam jsme se obvykle vyhecovali a všichni sme házeli :D
Ono totiž když někdo umřel, tak to stejně nikdy nebylo o 1 žt, takže reálný dopad na hru měly hody na životy málokdy, to už musel bejt fakt pech..
Ale nakonec jsme si stejně dávno před 4e udělali pravidla, kde se životy vůbec nehází a na první úr se vychází s vlastností :) Takže nám možná ty 1 na životy ve výsledku asi přece jen vadily... ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10314512252808 secREMOTE_IP: 34.201.122.150