Pravidla

Quentin
25.3.2008 12:11
Roll or pointbuy atributes/average hp?


rad by som hral kompetentnu postavu. preto ma aj nepotesilo ze som si tak nahovno hodil na zivoty. stane sa mi to este par krat a ta postava bude seriozne okriplena.
tohle jsem slysel uz mockrat a chapu to. Kazdy se dokaze srovnat s tim, ze mu nepreje kostka v utoku nebo skillech, ale kdyz mu "zkazi" postavu trvale, tak to nejen zamrzi, ale i vezme chut k dalsimu hrani tehle postavy.

a tak me zajima, kdo z vas pouziva volitelna pravidla k nahazovani atributu a zivotu.

pointbuy: atributy maji zakladni hodnotu 8, kterou muze hrac za body(18-32, podle GM) zmenit. Cena atributu je

8 - 0 bodů;
9 - 1 bod;
10 - 2 body;
11 - 3 body;
12 - 4 body;
13 - 5 bodů;
14 - 6 bodů;
15 - 8 bodů;
16 - 10 bodů;
17 - 13 bodů;
18 - 16 bodů


průměrné životy: na kazdem sudem lvlu se misto hodu na zivoty vezme to mensi prumerne cislo a na kazdem lichem to vetsi (na desetistenne kostce to je na druhem lvlu 5 na tretim 6 na ctvrtem 5 na patem 6 atd.)


(nenasel sem, kde se tu na d20 dela anketa :-/)

Jak nahazujete vlastnosti?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Klasické 4d6 (tři nejlepší)kladné body4
Drsné 3d6kladné body0
6x6 (nahodí se šest postav s fixním pořadím vlastností a vybere se jedna)kladné body0
Point-buy (nákup za body)kladné body11
Přednastavené hodnoty (8, 10, 12, 13, 14, 15)kladné body1
Jinak (napíšu jak do diskuse...)kladné body2

Jak házíte na životy?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Klasicky (padni komu padni)kladné body7
Házíme, ale pokud padne 1 hází se znovakladné body1
Házíme, ale pokud padne podprůměr bere se průměrkladné body1
Neházíme (bereme průměr)kladné body2
Neházíme (bereme maximum)kladné body2
Jinak (napíšu do diskuse jak)kladné body5
Autorská citace #21
25.3.2008 17:33 - bigbythewise
Kdo hlasoval pro maximum HP? thief? :P
Osobne mam rad 4d6 i point-buy a nebojte, nebudu tu brecet, jak point-buy podporuje min-maxing. U HP to snad ani nemusim rikat, vzhledem k nedavne sahodlouhe debate. I kdyz, ted koukam na to pravidlo "pokud padne 1 hází se znova" a zacina me to trochu obmekcovat.
Autorská citace #22
25.3.2008 19:58 - Lokken
bigby:ne to já!Docela se mi to osvědčilo!
Autorská citace #23
25.3.2008 21:24 - Geralt
Po dlouhém rozvažování dávám hlas Point-buy. Líbí se možnost stvořit si postavu podle svého uvážení tak, jak mi bude nejlépe vyhovovat. Určení vlastností náhodou se mi jeví jako nešťastný, protože to by se pak mohla nahazovat i rasa a pohlaví (taky si při narození nevybíráme). Point-buy tohle obchází a když si vybírat, tak pěkně ve všem. Díky "banku" bodů pak vymezí rozpětí v rámci něhož si lze postavu modelovat. 25 bodů se mi zdá dostatečně přiměřený na stvoření postavy, která neumře hned za rohem, ale taky nebude oplývat vlastnostmi supermana.
Alnag píše:
Rella: Máš pravdu, dělal jsem to v rychlosti na koleně (doslova - Geralt potvrdí, viděl mne u toho), tak jsem to vzal dost hákem.
Potvrzuji, Alnag krom vytváření plnil úlohu poradce v cca třech dalších na sobě nezávislých záležitostech. :)
Autorská citace #24
26.3.2008 11:39 - AAsdasdas
Já nevím... třeba nám se osvědčil postup- základ 6 + hod 1k12... ale pořád víc se stejně používá 32 bodovej point-buy protože Pj nemá moc velkou důvěru k hráčům ohledně nahazování... ale ani se mu moc nedivím :D
Životy házíme klasicky... je to větší sranda...
Autorská citace #25
26.3.2008 12:48 - Lotrando
Elgoram: hehe, to znám, když hodí míň než postavu na 32 bodů, tak zvolí raději point-buy a když víc, tak si to zaručeně poctivě naházel :).
Autorská citace #26
26.3.2008 13:22 - wraiths
Lotrando: ono se nehazi pred DMem jo? tak to by se mi taky libilo :-))
Autorská citace #27
26.3.2008 16:40 - Rytíř
Vlastnosti i životy jsme obvykle dávali vybrat - kdo chtěl, mohl házet, ale pak si to taky nechal :)) (na vlastnosti to byl klasicky hod 4k6)
Kdo se hodů bál (u vlastností skoro všichni), tak point-buy na 32 bodů. A u životů to byla polovina zaokrouhlená dolů - kdo sázel na jistotu, byl dlouhodobě lehce ošizen. Líbilo se nám totiž to napětí kolem hodů, tam jsme se obvykle vyhecovali a všichni sme házeli :D
Ono totiž když někdo umřel, tak to stejně nikdy nebylo o 1 žt, takže reálný dopad na hru měly hody na životy málokdy, to už musel bejt fakt pech..
Ale nakonec jsme si stejně dávno před 4e udělali pravidla, kde se životy vůbec nehází a na první úr se vychází s vlastností :) Takže nám možná ty 1 na životy ve výsledku asi přece jen vadily... ;)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17420411109924 secREMOTE_IP: 3.227.235.220