Pravidla

M-tess
7.11.2005 19:23
Reach Weapon
Polozim takovou obecnejsi otazku, at se muzete poradne vyblbnout na odpovedich=) Predstavte si to asi takhle: Mate dosahovou zbran (reach weapon) a jde proti vam protivnik s nedosahovou zbrani. Jak je to s prilezitostnima utokama ktery proti nemu mate (nemate), pokud:
1) protivnik jde behem jednoho kola az do tesne blizkosti k vam a zautoci
2) v jednom kole se protivnik priblizi jenom na dosah vasi reach weapon a v druhym kole se pohne tech zbyvajicich 5 ft. k vam a zautoci
V pravidlech bych na to odpoved urcite nasel, ale jsem linej a nemam na to cas=)
Autorská citace #1
7.11.2005 19:56 - Pizin
1) Máš volnej útok. 2) Nemáš volnej útok.
Autorská citace #2
8.11.2005 09:29 - Pyrimidin
Buď zdráv, omlouvám, se, že využívám Tvého dotazu ke svému soukromému dotazu, ale jak se doma hraje? Ríša DMuje, jestli se nemýlím, že? A co ostatní, co Eda, co Láďa? Tady se hraje absolutně skvěle, akorát Přemek nám to pravidelně bojkotuje. A v sobotu jsem si zahrál i na mezinárodním dni Dungeons 'n' Dragons a mám figurku Drowa, heč! Čili povídej, přeháněj i kreslit můžeš.
Autorská citace #3
8.11.2005 09:35 - Xeth
Viz Pizin. :) Kdykoliv soupeř opouští tvuj threatenning square (TS - čtvereček, který ohrožuješ) a to i při přesunu do jiného tvého TS, máš na něj attack of opportunity (AoO). To je pro většinu postav 1 za kolo, ale pokud máš pro tyto příležitosti feat a velkou obratnost, můžeš AoO dělat o dost víc. Ten feat se jmenuje combat reflexes a přidává ti jeden AoO za každý bonusový bod za obratnost. S obratností 20 tak máš za kolo až 6 AoO ! Tento počet je celkový za kolo, nikoliv za cíl, který je provokuje a za každou provokaci máš nárok jen na jeden AoO. Když kolem tebe ale bude někdo běhat, tak se na něm můžeš pěkně vyřádit....;)
Autorská citace #4
8.11.2005 10:37 - Tjop
Ted si nejsem jistej jestli sem nevidel nekde feat kerej dela to samy, ale ne podle dex ale podle poctu utoku, nebo si to s necim pletu.
Jinak Xeth ma pravdu.
Autorská citace #5
8.11.2005 11:47 - Pyrimidin
Ještě k tomu opouštění ohrožovaného hexu. Existují dvě vyjímky, při kterých není nárok na vyprovokovaný útok: 1.) Cíl se pohne jen o 5 stop, 2.) cíl se v daném kole pouze pohybuje (až dvojnásobkem své rychlosti) a nedělá nic jiného.
Autorská citace #6
8.11.2005 12:55 - Xeth
Pyrimidin : Jo, na 5 foot step jsem zapomněl.... :) S tím pohybem nesouhlasím..... pokud jde o manévr withdraw (předpokládám, že to jsi myslel), tak se ta vyjímka týká pouze místa (čtverečku) na kterém unikající charakter stál, když začínal pohyb, ostatních políček nikoliv.
Autorská citace #7
8.11.2005 13:08 - Radost
mimochodem 5ft. krok který nevyvolává příležitostný útok je nesmysl, který jsem zakázal. důvod? jakýkoliv sesilat už v podstatě nemusí kouzlit v defenzivě, prostě prostě udělá pětistopý krok a zakouzlí až potom. dost závažná nerovnováha, vám to tak nepřipadá? a withdraw se skutečně týká jen toho čtverce, takže obrovi, kopiníkovi nebo drakovi prostě neutečete...a s combat reflexy...:-(((
Autorská citace #8
8.11.2005 13:28 - Xeth
Radost: Jak se to vezme... Nemyslím si, že je to nějak zvlášť znevyvažující, ale může to být velká pomoc pro kohokoliv.... to je pravda. Nicméně stačí malinko a ten krok nepomůže. Muže to být terénem, počtem a rozestavěním nepřátel, atd. Zas taková výhra to podle mne není....
Autorská citace #9
8.11.2005 13:31 - Pyrimidin
Jj, máte pravdu, že ten pohyb se týká jen prostoru, ze kterého se vyráží. A úkrok spellcastera se dá řešit třeba ready akcí válečníka, kdy se pohne společně s ním. Navíc si myslím, že spellcaster by se vůbec neměl dostat do podobné situace.
Autorská citace #10
8.11.2005 23:18 - M-tess
Pyrimidin: Zdravim!!! Puvodne jsem mel DMovat ja... mel jsem to i docela slusne pripraveny, ale bohuzel... nehraju vubec=( Patky mi absolutne nevyhovujou... neustale mi je neco rozbourava (vsak vis... Svagrov a podobny veci) DnD MI CHYBI JAK SVINA!!! zahral bych si jak prase ale bohuzel to nejde
Autorská citace #11
13.11.2005 09:17 - Neznalek
To Xeth: Máš pravdu, že kolikrát vyvoláváš příležitostný útok, tolikrát si do tebe nepřítel (pokud má víc Attack of opportunity) může praštit. Problém je ale v tom, že se pohyb počítá jako jeden provokující manévr a to dokonce i tehdy, když je v tvém "threat range" na více než jednom políčku. Výsledně tedy sprintující charakter kolem monstra s velkým dosahem vyvolá jen JEDEN attack of opportunity, ikdyby melo monstrum možnost požít víc attacků (díky své Dexteritě a featu).
Autorská citace #12
13.11.2005 17:27 - Xeth
Neználek: Nemáš pravdu. Jestliže prochází a provokuje AoO, útočící na něj má tolik útoků, na kolik se zmůže. Z několik různých zdrojů jsem se dovídal různé věci tak jsem se informoval i přímo u pánů z WotC. Byl jsem ujištěn, že beztrestně se kolem nikoho s množstvím AoO obíhat nedá. :)
Moje otázka: When a character runs around a huge creature and enters and leaves 3 squares that the creature threatens and the creature has 3 or more attacks of opportunity available, does the character provoke 3 attacks of opportunity (because it is provoked 3 times) or just one (because it is only one action) ?
Odpověď (Zephreum H.): If the creature has multiple attacks of Opportunity then every time the Character moves out of a square it threatens the creature can make an attack of opportunity. In the case you have sited, it would get three attacks of opportunity.
U nás ve skupině to tedy bereme jako bernou minci a hrajeme to tak. Nevím proč by měl být ten počet útoků omezený na jediný a někdo by tak mohl kolem takové potvory obíhat aniž by se jí cokoliv stalo (a např. blokovat výhled a tedy třeba i další AoO na ostatní členy skupiny), ale jakmile by se ona osoba třeba sehnula, aby něco zdvihla ze země, koupila by další útok. Mě to přijde logické jak mi to bylo řečeno. Je ale pravda, že jsem někde i v oficiálních zdrojích (opravdu již nevím kde) viděl popis, který byl přinejmenším nejasný.....
Autorská citace #13
13.11.2005 20:29 - Pizin
Ad Xeth. Nemáš pravdu. Pohyb vyvolá jen jeden AoO. Z Player's Handbook 3.5 stránka 138: "Moving out of more than one square threatened by the same opponent in the same round doesn't count as more than one opportunity for that opponent."
Autorská citace #14
14.11.2005 09:10 - Xeth
Pizin: To bude ono... to co mi nesedělo, a proč jsem se ptal přímo u WotC, jak to má být... Jak sis mohl všimnout, pan Zephreum z podpory je opačného názoru... mě to tak taktéž přijde logičtější....
Autorská citace #15
14.11.2005 09:25 - Xeth
Napsal jsem jim (WotC) znova, jak to tedy je.... uvidíme, zda to dostane někdo jiný, s jiným názorem nebo jestli ho Zephreum změní... :)
Autorská citace #16
14.11.2005 11:34 - Alnag
Já si teda taky myslím, že když má potvora tři AOčka a ty třikrát opouštíš čtverec, tak na tebe může ty tři AOčka vysypat. Ale je to jen můj názor... :-)
Autorská citace #17
14.11.2005 12:30 - alef0
Nie, nie, pohyb cez viacero ohrozovanych stvorcov provokuje len jeden AoO. Viem, ze ked som pisal clanok pre Annuna, tak som to nasiel - len teraz neviem, kde presne v pravidlach to je :-|
Autorská citace #18
18.11.2005 17:33 - Xeth
Tak zdá se že u Wizardů si pozvali někoho na kobereček...;) Tentokrát mi odpovídal jakýsi Trevor, strašně se omlouval, a že prý je ten AoO opravdu jen jeden jediný.... Moc se mi to nelíbí, ale co, už jsem viděl i horší věci.... ;D
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2694251537323 secREMOTE_IP: 35.153.73.72