Pravidla

Sičák
18.9.2005 21:06
Jednoruční obouručně a obouruční
V pravidlech se píše :

Jednoruční: ... Pokud držíš jednoruční zbraň pro boj nablízko obouruč, si můžeš ke zranění přičíst jeden a půl násobek bonusu za Sílu (za předpokladu, že máš bonus). ...

Obouruční: Obouruční zbraň můžeš účinně používat jen oběma rukama a když s ní udílíš zranění, přičítáš si jeden a půl násobek bonusu za Sílu (máš-li nějaký).

Narazil jsem tady na problém, jaký bonus ke zranění se přesně přidává k útoku zbraní za sílu, je-li obouruční, a nebo pokud používám jednoruční obouručně. Dle toho, jak jsme to pochopil, se k normálnímu zranění (včetně normálního bonusu za sílu) přičte ještě (bonus za sílu * 1.5).

Například se sílou 18+4 bych si celkově za sílu k obouručně používané zbrani přičetl 4 + (1.5 * 4) = 10 bodů zranění. Je tomu tak?
Autorská citace #1
18.9.2005 23:01 - Xeth
Není. Počítá se pouze ten 1,5 násobek.
Autorská citace #2
19.9.2005 07:29 - unknown
Nie, to nie je pripocitavanie ,,bonus za silu, este jeden bonus za silu a na to vsetko polovicny bonus za silu". Spravna hodnota je 4 + (0.5 * 4) = 6. Alebo inak: 4 * 1.5 = 6.
Autorská citace #3
19.9.2005 08:35 - Sičák
Takže mi potom celkově vychází používání obouručních zbraní, nebo jdnoruční - obouručně, jako dost neefektivní. Když při síle 18 to přidá jen +2 k pevné složce zranění. To je pak lepší používat u válečníka štít + 2. Je sice pravda, že přímo obouručáky mají větší rozsah zranění než jednoručáky, ale jsou těžké a nejde s nimi používat štít. Nižšší rozsah lze obvykle kompenzovat lepším kritickým zásahem (nebo lepším rozsahem na krit. zásah).
Jak tohle řešíte u postav válečníků, hraničárů, paladinů a podobně, snad jen mimo barbarů, ke kterým to patří?
Autorská citace #4
19.9.2005 09:58 - Xeth
Sicco: Je to tak, že za obouruční použití zbraně (jednoruční nebo obouruční) je daný silový bonus, který je lepší než za použití jednoruční zbraně jednoručně, protože se tím docílí větší síly úderu... Není důvod aby jednoruční zbraň měla větší silový bonus než obouruční zbraň nebo snad ano ? Zvlášť o tolik...:) Jestli ti jde o maximalizaci zranění zbraně nebo v kole, tak si určitě nějakou zbraň a styl vybereš, jestli ti jde o "vizáž" postavy, tak si vyber co ti sedne podle představy a na dmg tolik nekoukej... to by jsi pak mohl skončit tak, jako můj známý, ktery si dělal mnoho různých postav, ale všechny měly jeden společný rys - stejnou zbraň.. protože byla prostě pravdilově nejlepší...
Autorská citace #5
19.9.2005 10:10 - Sičák
No mě hlavně zajímalo jak to přesně je. V anglické verzi mne zmátl výraz ADD a v české nejednoznačnost v úvodním pojednání v kapitole vybavení/zbraně.
Právě si tvořím postavu paladina a proto jsem v této otázce chtěl mít jasno. Dilema mezi štítem a obouručákem, v mém případě asi vyhraje moje představa paladina, neboli obouručák.
Všem díky za upřesnění.
Autorská citace #6
19.9.2005 12:23 - Pizin
Jen připomínám, že lehké zbraně nelze používat obouručně.
Autorská citace #7
21.9.2005 21:32 - M-tess
v 3.5 pravidlech to resim jednoduse... Power Attack. To se pak vyrazne vyplati=)
Autorská citace #8
23.9.2005 09:48 - Rytíř
Sicco: vážně ti to v překladu připadá nejednoznačné? Mě ne, ale klidně navrhni, jak by to mělo znít, aby fakt nebylo mýlky... Jinak dokud máš Sílu 18, tak se zdá rozhodování mězi štítem +2 a zraněním +2 jasné. Síla se dá ale značně navýšit a to nemluvím o obrech apod. sběři, kdy už je rozdíl poloviny Síly do zranění navíc docela znát :) A samozřejmě přichází ještě ten Drtivý útok [power attack], který je pro obouruční zbraně VELMI výhodný... Čili todle je podle mého vyřešené celkem dobře, každý si opravdu může zahrát, co mu vyhovuje a vyloženě zvýhodněn není nikdo. A tak to má byt. :)
Autorská citace #9
23.9.2005 10:55 - Sičák
Rytíř : Já sem vždy bral v boji v tváří v tvář zranění jako součet zranění dané zbraně + modifikace za sílu. Takže když sem pak uviděl : ...obouruč, si můžeš ke zranění přičíst jeden a půl násobek bonusu za Sílu ..., bral jsme to jako další bonus k tomuto zranění. Možná by stálo za to změnit to na : ...obouruč, si můžeš ke zranění od zbraně přičíst jeden a půl násobek bonusu za Sílu ... . (nebo tak nějak)
Takto to je v kapitole Vybavení, v kapitole Souboj je u zranění už uvedeno, že se jedná o zranění udílené zbraní.
Ale třeba je to jen můj osobní problém s pomotáním pojmů.
PODDOTAZ : Takže bonus od Drtivého útoku se bere jako bonus k síle a z něj se poté počítá ten bonus 1.5?
Autorská citace #10
23.9.2005 11:31 - Rytíř
Jo tak. Ok, už asi chápu; zamyslím se nad tim a něco s tím provedem :)
Ad Drtivý útok - ne, přímo v popisu je popsán rozdíl při použití téhle odbornosti na jednoruční a dvouruční zbraň. Viz SRD (http://www.d20.cz/preklady/srd/odbornosti.html#power-attack)
Autorská citace #11
23.9.2005 11:48 - Sičák
Jasně chápu 3.5 edice, začínám litovat, že hrajeme 3 edici, tohle by byla bomba. Ve třetí je ten rozdíl mezi obouruč a jednoruč vlastně nulovej.
Autorská citace #12
29.9.2005 23:58 - zby
v 3.5e je naprosto zbytecne pouzivat jednorucni zbrane (ty velikosti medium) a to z duvodu , ze maji menci dmg, horsi bonus s pow.attack a neposkytuji zadnou vyhodu.Pokud si totiz vezmu odbornost impr.buckler defense , muzu pouzivat ob.zbran a pestni stit, aniz bych stratil stitovy bonus. A za ten dmg ta odbornost opravdu stoji, nemyslite. Paveza je sice hezka vec ale nemyslim ze je prilis pouzitelna, nebot kdyz ji pouzivat tak v poradnem krytu nejlepe s totalni obranou, a tam zbran stejne nepouziju

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083204984664917 secREMOTE_IP: 44.210.107.64