Pravidla

M-tess
30.7.2005 15:00
Lze útočit greatswordem z hřbetu koně?
Lze útočit greatswordem z hřbetu koně?
(Teoreticky/Prakticky)
Autorská citace #1
30.7.2005 16:30 - Phoenix
Ve hře není žádné pravidlo které by to zakazovalo, jediné omezení je pokud vím u normálního dlouhého luku, ale ne u kompozitního. V praxi by to asi nebylo zrovna nejjednodušší, ale zvládnout by to šlo.
Autorská citace #2
30.7.2005 16:49 - M-tess
Dík moc.
Autorská citace #3
31.7.2005 18:57 - Jack
Jo, abys mohl během jízdy na koni používat obouruční zbraň, musíš uspět v Jezdectví TO 5, jinak máš jednu ruku zaměstnanou řízením koně.
Autorská citace #4
31.7.2005 19:44 - M-tess
tak to je jasny... Podle pravidel s tim neni zadnej problem ale v praxi mi to pripada tezko proveditelny... nejspis bych si pri tom nechtic zranil vlastniho kone:)
Autorská citace #5
1.8.2005 12:38 - Rytíř
No, tak např. mě připadá v praxi těžko proveditelný JAKÝKOLI útok ze hřbetu koně. :) Kdybysme to dělali denně, můžem to posuzovat z hlediska praxe, takhle těžko ;)
Autorská citace #6
1.8.2005 15:26 - Alnag
Ano lze. Ale útočit pomocí lance (dřevce) je výhodnější... Zvlášť za použití CHARGE!!!
Autorská citace #7
1.8.2005 18:11 - M-tess
CHarge s lancem se da... ale kdyz mas feat "spirited charge" a sudej STR modifier, tak ti s greatswordem vyjde zraneni 4d6 + 3x STR modifier a s lancem 3d8 + 3x STR modifier. A pri moji haluzi je lepsi vsazet na jistotu=) ... protoze kdyz ti pak na vsech kostkach padne "1", tak je to vyhodnejsi=) Navic... kdyz bych si vzal prestige classu "cavalier (rytir)" ze SnF, tak by to pri te "smrtici zteci" byl s greatswordem poradnej masakr=) Ale uz jsem se rozhodl, ze ten greatsword stejne nebudu pouzivat... neni to tak esteticky a navic - lance + stit je pro rytire klasika=)
Autorská citace #8
1.8.2005 19:28 - Alnag
M-tess: nemáš pravdu... zranění s Greatswordem by bylo 4d6+2!!!x všechny opravy (a to nemusí být jen Síla... opravovaná obouruč, ale hlavně magické bonusy, bonusy z featů a podobné srandičky) a s Lancem by se tyhle bonusy násobily 3x... to mi osobně přijde výhodnější...
Autorská citace #9
1.8.2005 22:15 - M-tess
To je fakt... nepomyslel jsem na to ze by ta zbran mohla byt magicka=) Bral jsem to jako nemagicky zbrane... pak by to vychazelo tak, jak to rikam, ale je pravda ze pri magickych bonusech je to s lancem MNOHEM zajimavejsi!!!
Autorská citace #10
2.8.2005 08:28 - Rytíř
Co se bonusů za zteč a dřevec týče - pozor na to, nenásobí se počet hodů kostkou, ale výsledné zranění! To je docela rozdíl.. takže u obouručáku by to nebylo 4k6 + Síla x 3, ale (2k6+Sil+1/2Sil) x2. Je to v podstatě detail, pravda.. ale je z toho jasně patrné, že se násobí jakýkoliv bonus ke zranění, který v danou chvíli postava má. Ať už je to za kouzlo, aplikovaný Drtivý útok, magický bonus zbraně, smetení, cokoli... U dřevce platí totéž, čili výsledné zranění s odbornosti Nájezd (spirited charge) je (1k8+Sil+ostatní)x3. To už rozdíl je, je snazší hodit jednu 8 než tři za sebou :)) Obecně řečeno, čím víc bonusů ke zranění nasbíráš, tím je samo výhodnější větší násobitel... proto je dřevec pro postavu jedoucí na nějakém komoňovi v podstatě vždycky lepší. A je celkem jedno, jestli máš nebo ne odb. Nájezd. BTW je lepší i z toho důvodu, že má dosah 10 stop.
Autorská citace #11
2.8.2005 09:32 - M-tess
Dik za to upozorneni ze se nehazi nekolikrat kostkou, ale nasobi se uz "hotove zraneni". to je pro me novinka
Autorská citace #12
3.8.2005 14:09 - Rytíř
Hmm, tak se musim poškrábat za uchem a doznat, že sem se sek - veškeré násobení zranění podléhá stejným pravidlům, není důvod odlišovat z čeho to pochází, zda kritického zásahu, nájezdu nebo něčeho jiného. Vždy se to bere jako další zásah danou zbraní za stejných podmínek, čili se násobí zvlášť bonus a zvlášť počet hodů. No prostě tak jak jste to psali. :) Omlouvám se za zmatek, nevim proč, ale hrál sem to blbě. Takže JÁ kluci děkuju... a chválim Alefa, že mě nebere za dogma a nebál se optat ;o)
Autorská citace #13
3.8.2005 16:58 - M-tess
vzdyt se nic nestalo... hlavne ze je to ted vyreseny a nikoho to uz nemate
Autorská citace #14
17.1.2008 13:34 - Goran
V praxi v tom zas takový problém nevidím, akorát výhodnější je jednoruční meč (byť těžký - ekvivalent jedenapůlky). Na koni o žádné šermování nejde, prostě se namíří špičkou a najede (případně napřáhne a sekne po krku, s pádností úderu zesílenou rychlostí koně, což už prorazí lecjaký kryt), proto se dají rozumně použít i zbraně, jejichž použití by v pěším souboji bylo dost sebevražedné (než se rozmáchnete, jste desetkrát mrtví - ale na koni už jste pryč, takže rychlost zbraně není tím nejdůležitějšm faktorem). Jezdci používali jako jednoruční i metr a půl dlouhé meče. Sekání s obouručkou závisí hlavně na jezdecké dovednosti - že by trefil vlastního koně se nebojím (vyloučit údery při kterých by to hrozilo je nutné i u té dlouhé jednoručky, čitelnost se nahradí brutalitou úderu), spíš jde o to, jestli energie pohybujícího se meče nevyvede jezdce z rovnováhy natolik, že buď spadne nebo v zoufalé snaze se jednou rukou chytit meč buď upustí nebo nechá dopadnout na svého koně. Mnohem šikovnější je bodání - lehčí obouručku sice jezdec uřídí na jednoruč, ale s tou těžší mi přijde, že druhá ruka trochu překáží.
D20 neznám a už dlouho nejsem šermíř, ale snad tenhle post i tak k něčemu bude.
Autorská citace #15
17.1.2008 13:46 - wraiths
Goran: no nekdy bych te chtel videt jak namiris spicku a najedes. na koni musis umet sermovat mnohel lepe nez na zemi. je to o koordinaci...drzet rovnovahu a sermovat. s obourickou by sji byl na koni docela neobratnej a neni problem s jeji delkou poranit kone. "obourucka jen pro fantasy heraky...vsak vzdy v jedny ruce".
Autorská citace #16
17.1.2008 13:48 - Lotrando
Goran: kdyz tim mecem bodnes, nejspis o nej prijdes, lepsi je seknout a nepustit, pak cekas jen jak moc jsi to do nej zasek. Kdyz moc, bude to problem. Kun bezi rzchlosti tak 18-20 km/h (pracovni cval, v plnem sedu), tak si muzes zkusit, jaka to je rana. V trysku bych to radsi nezkousel, tam musis stat v sedle a nemas dostatecnou odporu. A rychlost se bude podle kone dosahivat 30/35 km/h. Mimochodem, dlouha louka, dobrej kun, pekne pocasi .. ja bych jezdil az bych brecel.
EDIT : wraiths: a oteze v ruce, jinak zapomen na nejake manevry :)
Autorská citace #17
17.1.2008 13:53 - Jerson
Gorane, zapomínáš na to, že stejnou ránu kterou zasadíš protvníkovi musí vydržet tvoje ruka, konkrétzně zápěstí a prsty, takže těžší meč ti po takovém drtivém úderu může snadno vypadnout (což by tak nevadilo, pokud visí na řetězu), nebo si poraníš ruku (což by už vadilo víc)
Jezdecké meče z pozdější doby byly sice dlouhé, ale zato docela tenké a lehké. Vzít si na koně obouručku může jen ... velmi nemoudrý válečník, tedy v realitě - ve fantasy věc vcelku obvyklá, stejně jako ovládání koně uzdou v zubech.
Jinak s tím šermováním máš také pravdu - šerm je v prvé řadě o krocích a na koni žádné neděláš. Pro Wraithse a Lotranda - s body na koni má Goran pravdu, v pozdějších dobách se takovýto útok praktikoval (místo útoku kopím).
Autorská citace #18
17.1.2008 13:59 - wraiths
Lotrando:no tak pokud by to byl nejakej dobrej jezdec(coz ja nejsem) tak myslim ze to jde zvladnout i bez oteze. praporecnici utocej treba vzdy bez oteze( vsak nema obourucaky :-)) ).
Jerson: proc bych ovladal kone uzdou;-)? staci koleny a hlasem.
Autorská citace #19
17.1.2008 14:04 - Lotrando
wraiths: dokud jedes rovne, nebo mas dost mista, nebo s tebou jedou ostatni tak no problem, ale jestli chces kone ovladat v bitve, tak se bez otezi neobejdes. Tezko budes treba zastavovat a otacet
Autorská citace #20
17.1.2008 14:27 - wraiths
Lotrando: no v bitve budu dastavoavt lehce. kdyz chci zastavit zak si poradne zasednu a kdyz chci se otacet tak budu mackat kolenem tak jak chci se otacek. a jinak budu kolem sebe sekat a sekat a sekat ;-). v poradny tlacenici uz ti moc oteze nepomohou. stejne se hejbes jen kousek po kousku....dokud te nekdo nestahne dolu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087313890457153 secREMOTE_IP: 54.162.130.75