Pravidla

ivanivanovic
21.6.2005 16:11
Vycerpanost v boji
Mam otazku nepoznate nieco ale nie je nieco co by zahrnalo unavu v boji.
Lebo boj je dost vycerpavajuci to sa nezda ale niekedy bytka trva aj 30 kol na vyzsich urovniach tu su priblizne 3 min a skuste v plnej platovke s obojrucakom skat 3 minuty? CCCP
Autorská citace #1
22.6.2005 22:04 - alef0
Podla mna to nema vyznam brat do uvahy, dost by to skomplikovalo boj a efekt je dost pochybny -- najviac by na tom utrpeli prave postavy hracov :-)
(Inak, historicke okienko: jednym z castych historickych mytov je vraj to, ze Full Plate je hrozna opacha a ze obojrucaky vazi 15 kil :-))
Autorská citace #2
22.6.2005 22:05 - alef0
Ale nic nebrani udelovat kazdych 10 kol napr. tienove zranenia -- napr. 1d6 :-)
Autorská citace #3
23.6.2005 07:22 - Jet
Myslím, že se na to díváš příliš realisticky - a o to přece ve fantasy nejde. Ostatně, ten válečník na vyšším levelu, o kterém píšeš, je asi o dost silnější, odolnější a zběhlejší v tahaní zbroje a zbraní, než normální lidé - třeba jako my. Já bych byl asi po Tvých 3 minutách vyčerpaný, ale ten válečník se teprve rozjíždí :o)
Autorská citace #4
14.7.2005 14:17 - Radost
na vyšších úrovních u nás teda souboj trvá maximálně 4 kola. pak nekomu projde overkill nebo jine kombo (napr. critical x4:-D) ale jestli se nepletu fatigue a exhaustion jsou standartne zahrnuty mezi conditions a urcite jsou za jistych podminek dostupne i nemagicky, treba prilis castym a opakovanym bojem. ale to by muselo jit spis v radech hodin až dni (tak nejak trvaji realne dlouhe bitvy, jenze to v dndcku skoro nejde)
Autorská citace #5
9.1.2008 15:58 - Quentin
boj nikdy netrva dost dlouho, aby ses stihl unavit a pokud ano, tak je to znat az tak v druhe minute. Kazdopadne bych to v dndcku vubec neresil. (a ano, lidi co nikdy nebojovali maji porad predstavu ze obourucak vazi 15 kilo :D unavny je ten boj samotny, vyzbroj uz to tolik nezhorsi)
Autorská citace #6
9.1.2008 16:10 - Lotrando
kolega šermíř tvrdí, že osobní souboj je vyřešen do pátého úderu. To by ale nebyla tak kchuuul ve filmu, proto ti nekonečné souboje. viz naposledy Piráti na konci světa, naprosto otřesný.
Autorská citace #7
9.1.2008 17:00 - sirien
Jsem si jistej že tomu typovi co se v tom celej život učil, bojoval v tom v dungeonech, zdrhal v tom před démonama, prošel v tom hodinovejma bitvama... a kdo ví čim dalším toho chudáka PCčko hráči protáhli... ta zbroj vůbec nepřekáží ani ho nějak moc neunavuje
Lotrando: Viděls Komando? Ten pětiminutovej souboj na nože na konci? Mlátil sem se smíchy, souboj na nože je ve skutečnosti uzavřenej někdy kolem druhý vteřiny, první sérií třech a více prudce nasázených úderů do protivníka, který udělal první chybu využitou soupeřem :)
Ale to by pak Arnie nemoh říct tu super hlášku s párou :)
Autorská citace #8
9.1.2008 17:04 - Lotrando
Sirien: Arnie měl aspoň styl, i to Komando bylo neokoukané, ale to co ploděj dnes, škoda mluvit :(
Autorská citace #9
9.1.2008 17:19 - sirien
Komando byl děsnej shit, ale aspoň tam byly cool scény a vtipný drsný hlášky :) . Dneska se držej tý kvality, ale vynechávaj to co na tom bylo dobrý, zcela souhlasim, takový ty klasický super-mizerný filmy už vymizely, dneska máš buď nicky, nebo hity. Ale to jsme nejen off-topic, ale dokonce off-projekt :)
Autorská citace #10
9.1.2008 20:02 - Max
Viděl bych tyhle možnosti
a) Když to chceš alespoň trochu přesný, tak bys v první řadě musl zavýst něco na způsob staminy. Protože nic jako únava v DnD neni (něco únavnýho uděláš a do půl hodiny seš OK). Pak sledovat počet útoků (protože ty vyčerpávaj nejvíc), zohlednit zbraň, utrpěné zranění, podmínky boje, zkušenost se zbraní a vlastnosti. Hezký, ale nepoužitelný.
b) jednodušší systém například každejch pět kol -1 k útoku a obraně (ale kdo to má furt hlídat, počítat, zapisovat, odčítat a měnit)
c) ignoruješ to a jen dle odhadu v extrémech řekneš "po odražené třetí vlně skřetů si všichni dejte -1 k obraně, -3 k útoku a -5 k dovednostem"
d) ignoruješ to uplně - jsou to přeci hrdinové
Autorská citace #11
9.1.2008 21:31 - bigbythewise
Max: Proc tak slozite. V D&D JE unava a vycerpani. Jde jen o to, za jakych podminek ji DM aplikuje.
Autorská citace #12
9.1.2008 21:50 - Jerson
V DrD i DrD+ se s vyčerpáním počítá. nevím jak v pluskách, ale v DrD to snad nikdo nikdy nepoužíval, i když jsem se snažil. Podle mě je to zbytečnost, když i jde o život, tak jsi pod vlivem adrenalinu a nějaká únava nehraje roli - stejně na tom budou skoro všichni stejně, tak co.
Autorská citace #13
10.1.2008 08:31 - Quentin
lotrando píše:
kolega šermíř tvrdí, že osobní souboj je vyřešen do pátého úderu. To by ale nebyla tak kchuuul ve filmu, proto ti nekonečné souboje. viz naposledy Piráti na konci světa, naprosto otřesný.
jo, to sem presne mel na mysli - boj skonci mnohem driv nez se stihnes unavit. Opravdu ciste teoreticky se ale v sermu predpoklada, ze jsouli oba sermiri na uplne stejne urovni a nikomu nepomuze nahoda, tak se budou bit od nevidim do nevidim, dokud jeden nepadne unavou.
ps: boje v piratech se vzdy resili do tri, ctyr pohybu; az boj mezi kapitanama se tahnul (navic to prece nebyla mook scena, ale nemesis - jinak receno, jsem (vazne) moc rad, ze se to neodbylo prvnim protiutokem ;-))
Autorská citace #14
10.1.2008 08:34 - Quentin
ontopic: unava v dndcku se behem jednoho boje neresi. Spis bych byl pro maxovo reseni "c)" jen misto odhadnutych bonusu to bude to normalni pravidlove "fatigued"
Autorská citace #15
10.1.2008 09:21 - wraiths
sirien: no na noze se da bojovat dost dlouho(teda asi 5minut je opravdu moc :-)) ). ale kdyz to oba umej,tak se opravdu vlece.
ale co takovy ty bitky "jatka" stredoveky a staroveky, kde vlastne bodas a sekas kam se podivas a porad se pohybujes aby nekdo nebod do zad. tam asi unava je i kdyz te drzi adrenalin. tak pro "fansmekry" muze byt ze si po kazdym 10tym kole muze aplikovat. a zvyhodnit valecniky( to je jasny proc)"15-17" a kneze bojovych bohu( drzi je na nohou jejich vira)"11-13" a mnichy(ovladaji svou vuli a umeji jit i lehce za)"14-16". a nebo se to da resit po boji ta unava.
Autorská citace #16
10.1.2008 11:03 - Quentin
rad bych podotknul, ze kazdy hit point prece neni skrabnuti. Hit pointy nevyjadruji jen bodne rany, secne zraneni, zlomeniny a jine vazne zraneni, ale i pohmozdeniny, skrabnuti, vyhody a nevyhody v boji, unavu atd... (ale tak to hrajeme my)
Autorská citace #17
10.1.2008 11:12 - Alnag
Souhlasím, hitpointy jsou souhrným vyjádřením další schopnosti bojovat a snášet zranění...
Autorská citace #18
10.1.2008 12:05 - Max
No na můj vkus už je tam moc velkej rozdíl.
Pokud jsem schopnej sám sobě přirozeně doléčit na první úrovni jen dejme tomu 30% z maxima za celej den (záleží na povolání), tak intuitivně mi to řiká, že záležitost únavy je trochu jinde.
Problém vidím v tom, že staminu si můžou dovolit počítačový hry. Je to prostě něco, co se neustále doplňuje a neustále klesá.
Chce se to ptát jak je to podstatný pro hru. Pokud hráče baví se bavit o efektech horečky, špatného vyspání, neodborného ošetření nebo zabodlé tříšky na boj, pak je to krásná oblast na průzkum ... jinak ale redukovat, protože už tak je těch pravidel na dost stran:)
Autorská citace #19
10.1.2008 13:32 - Jerson
Nevím jak někoho jiného, ale mě stamina nebaví ani v počítačových hrách. Chci mít pořád zapnutý běh a je mi jedno, že ten maník vlastně běhá skoro deset hodin v kuse.
A když si musím hlídat dech, protože hraju duševně nevyrovnaného a nepříliš fyzicky zdatného člověka (CoC - Dark Corners of Earth), tak se projevuje mnohem více efektů než jen únava z boje a třesoucí se ruce.
Autorská citace #20
10.1.2008 17:34 - sirien
wraiths: Blbost. Souboj na nože může trvat dlouho jedině, pokud oba velmi brzo uvidí že ten druhý má nůž a začnou se obcházet, manévrovat, čekat na příležitost... nicméně jakmile se jeden pohne, tak je jeden z nich do dvou vteřin prostě mrtvej. A čim víc to ty týpci uměj, tim RYCHLEJŠÍ ten závěr je - rozhodně neplatí že tim dýl by to uměli odkládat, právě naopak.
Jedině snad kdyby bojovali dva totální trotlové co to maj v ruce poprvé, tak by se to mohlo nějak táhnout, ale taky ne moc dlouho.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21661996841431 secREMOTE_IP: 35.175.200.4