Pravidla

ivanivanovic
19.4.2005 08:56
Expertiza+boj z obrany
No nazdar mam otazocku moze carodejnici(wiz,sor,drr,clr,bard) s AC(armore class) 13, so zakladny utokom +5 so zalubou expertiza a padanim z hodnotou 5 to to = expertiza o 5(max)+boj z obrany +3AC(ak padanie 5 a viac)+postih -4 na utok= jeho AC je 21 :) a zosle kuzlo fireball :)
To vsetko robi len preto lebo vie ,ze potom k nemu dojdu orkovia a zautocia. Ak je to mozne potom je to smrtelna kombinacia.
AC =10z+3ob+4Shiel(kuzlo)+4MageArmor(kuzlo)+5Expertiza+3boj z obrany = 29 !!! + vyhybanie +1 skuste ma trafit s tym musi mat problem uz aj bojovnik CCCP :)
Autorská citace #1
19.4.2005 09:55 - Pizin
Je to sice hezky ALE při boji v obrani musíš použít akci útok a ne házet firebally. Takže nikdo se do tebe netrefi, ale ty do nikoho taky ne.
Autorská citace #2
19.4.2005 10:47 - alef0
Presne, ako povedal Pizin, tvoje uvazovanie je sice pekne, ale nespravne * Defenzivne sa mozes branit, len ak vykonavas plny utok. * Expertiza to iste. Bonus dostavas, len ak planujes vykonat v danom kole jeden, ci viac utokov.
V tvojom pripade nesplnas ani jednu poziadavku (cakanie na orkov nie je utok, kuzlenie tiez nie je utocnou akciou).
V priamom suboji by si vytiahol AC 29 (s Dodgeom na jedneho 30, ale to je vskutku zaujimavy mag, co dve tretiny svojich featov popcha do bojovnickych vylomenin), ale mas celkovy postih na utok -9.
Orkovia by ta potom mohli obkolesit a grappleovat (touch AC mas sice v defenzivnom boji 21, ale flanking + pomoc v boji to prebije.)
Inak, sudim, ze desiatolevelny mag (ked mas BAB +5), ma ine sposoby ako sa vysporiadat s hordou orkov.
Autorská citace #3
19.4.2005 11:24 - ivanivanovic
Zaujimave no su kuzla ,ktore zosles a potom nasledouje dotyk cize utok. A tu je kamen urazu chces povedat ,ze dotyk nie je utok. Fireball je svojim sposobom tiez dotyk na dialku ale zasahuje celu oblast. Cize ak poviem ze chcem trafit toho orka do hlavy fireballom spravim dotyk na dialku ale ci ho trafim alebo nie HOD REFLEXE si hodi tak ci tak :) TAkze ja si myslim ze Expertizu carodejni moze pouzit ako aj klerik a iny. Tiez priklad:pri kuzle vampiric touch mozem pouzit expertizu ale pri MagicMissile uz nie? Utok je utok ako aj kuzlo lebo aj kuzlom robis utok ci uz dotyk na dialku alebo na blizko i fireballom robis utok ale trochu iny. Este sa urcite ozvem CCCP
Autorská citace #4
19.4.2005 14:45 - Pizin
Firebally, znehybneni, upiri dotyky se povazuji za útoky. Ale stale je to sesílání kouzla, při kterém někdy použiješ hod na útok. Ale boj v obraně lze IMHO kombinovat jen s normálním útokem.
Výňatek z pravidel: You can’t combine total defense with fighting defensively or with the benefit of the Combat Expertise feat (since both of those require you to declare an attack or full attack).
Autorská citace #5
19.4.2005 16:03 - ivanivanovic
Kaslime teraz na kombinaciu. Hovorme len o Expertize.
To znamena ze Expertizu mozem zapnut jedine ako budem urcite utocit? Takze tomu mam rozumiet tak ,ze ak carujem a nasledne robim dotykovy utok tak nemam moznost pouzit expertizu? A co ak zapnem expertizu zoslem zrychleny fireball a zautocim na niekoho v tom pripade to ide?
Co je brane ako utok? ,ze niekoho tresnem po hlave so zbranou.
Opytam sa priamo je niekde v pravidlach napisane ze nie je mozne pouzit expertizu ak utok je vedeny kuzlom? Nie je my to jasne tak sa pytam. CCCP
Autorská citace #6
19.4.2005 22:03 - alef0
Mozno aj mojou zasluhou vznikol rozpor medzi ,,utokom" (attack) a ,,utocnou akciou" (attack action).
Rozlisujeme viacero druhov akcii: uplna akcia (fullround), standardna (standard action), pohybova (move action) a medzi recou spomenuta utocna akcia (attack action). Za kolo mozes vykonat tolko utocnych akcii, kolko mas utokov.
Attack je buchnutie po hlave, sek mecom, vystrelenie luku. Attack action je casovy interval, v ktorom mozete vykonat jeden utok (bud na blizko, na dialku, alebo niektory specialny utok).
Expertizu mozes ,,zapnut", len ak planujes v danom kole pouzit jednu utocnu akciu alebo ,,plny utok". Bonus trva do konca kola. Presne: ,,When you use the attack action or the full attack action in melee..." Carovanie a nasledny dotyk neopravnuje zapnut expertizu (carovanie a v nom zabudovany dotyk je sucastou standardnej akcie). Carovanie nie je ani attack action (to by vysokolevelny wizard mal viac kuziel za kolo), ani full attack action.
Zapnutie expertizy, zrychleny vampiric touch (fireball je zly priklad, nevykonavas ziadny hod na presnost) a utok by teoreticky slo, ja by som to vsak asi nepovolil (povolil by som zrychleny VT, zapnutie expertizy, utok).
Spor o tom, co sa povazuje za utok, sem potom nepatri.
Autorská citace #7
19.4.2005 23:58 - Pizin
Alef0 to vystihl naprosto přesně, zcela souhlasim. Jedina možnost jak zkombinovat sesilani kouzla a Expertizu je zrychlené kouzlo + útok s expertizou.
Autorská citace #8
20.4.2005 08:46 - ivanivanovic
Dik moc chapem. Ale je to skoda :) bolo by to pekne AC :) CCCP Este raz dik nazdar.
Autorská citace #9
20.4.2005 10:23 - alef0
K tomu len tolko: Vsetko co urobite, moze by pouzite proti vam. Staci, aby DM poslal jedneho maga, ktory takto vytrieska druzinu a hned sa nazor zmeni.
Autorská citace #10
20.4.2005 13:40 - Rytíř
Chvilku nesleduju, co se tu děje a už přicházím o zajímavé diskuze, koukám.. :) Jak použít Střeh a kouzlení jste nakonec koukám dohromady dali, trochu tu ale zapadla původní otázka, čiže lze-li kombinovat Střeh s bojem v obraně. Alef na ní v jednom svém citátu vlastně odpověděl, pozor na todle kombo, samozřejmě to nejde! Trošku mě mrzí, že to pravidla neřekla naplno, já Střeh (odbornost Expertise) považuji za vylepšený boj v obraně. Pak by to bylo jasný... Navíc by člověk nemusel řešit ani to, zda počítat různé bonusy vylepšující klasický boj v obraně i do Střehu (např. když má postava 5+ stupňů v Akrobacii). Který já tam teda mam pocit počítám ;)
Autorská citace #11
21.4.2005 15:49 - alef0
Pravidla hovoria, ze Defenzivny boj sa da skombinovat s Expertizou (PHB 3.5, str. 141, hned nad odsekom Cast a Spell. Hoci v SRD to z neznamych pricin nie je uvedene).
Autorská citace #12
22.4.2005 06:22 - Rytíř
Ajo vlastně, máš pravdu.. Jak sem to tam viděl, tak sem si vzpomněl, že už sem na to jednou narazil - a řek si, že je to pěkná pitomost! :)) Z odbornosti i obrannýho boje získá postava stejnej typ bonusu za stejnej druh akce (místo na útok se soustředim na obranu), jen s tou odborností jí to jde líp.. naznačuje to ostatně i popis toho bojovýho střehu, kde je pod popisem výhody téhle odbornosti - Normal: A character not capable of the Expertise feat can fight defensively while using the attack or full attack action to take a –4 penalty on attacks and gain a +2 dodge bonus to Armor Class.
No nic, každopádně je pravda, že pravidla 3.5e kombinaci boje v obraně a střehu dovolují.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20240712165833 secREMOTE_IP: 35.153.135.60