Pravidla

msuli
26.3.2005 00:59
Střet armád
Jak se dle pravidel dá řešit střet dvou nebo i více armád ?? Třeba pokud do sebe de pěchota a nebo pokud střílí střelci atp.??
Autorská citace #1
26.3.2005 12:32 - Xeth
Nevím zda jsou na to někde nějaká pravidla (asi budou), ale jestli ne, tak bych to řešil zjednodušením. Armády bych rozdelil do větsích celků, které by byly pro všechny stejné (po 50, po 100 lidech, atd.) a ty bych bral jako jednotky, které by se ucastnily boje. V případě 'smrti' by byla cela tato jednotka vyřazená z boje a na základě pravděpodobnosti bych po boji řešil kolik lidí ve skutečnosti přežilo a kolik ne (kolik je zajatců). To by samosebou záleželo, zda se o ně nekdo postará, atd. - viz pravidla o stabilizaci v případě záporných HP. Doporucuji mít to rámcově připraveno (pakliže PCčka nemohou nějak zvlášť zasáhnou do výsledku), ušetří to čas ve hře.
Např.: 2 armády po 2000 lidech jdou proti sobě. Rozdělím je na jednotky po 100 lidech (mají stejné AC, HP, Att. bonus, styl boje, atd.) a ty pak bojují. Pro zjednodušení řekněme, že 1000 lidí z jedné je 'pobito' a zbytek utekl. Nikdo se o padlé nestará (prostě ty co vypadají živě seberou a odvezou, pak se teprve o ně postarají) a tak mají mají (každý) každé kolo 10% že se stabilizují (pro zjednodušení bych určil, že 10 kol), to je 100+85+... Pakliže si chce DM ušetřit práci ještě více, může prostě říct x% z celku to přežilo (ve skutečnosti ve středověkých bitvách nebylo extra moc mrtvých vzhledem k počtu účastníků, spousta zraněných, to ano, ale na to se v D&D moc nehraje). ;)
Autorská citace #2
26.3.2005 14:00 - Robin Dobyvatel
Jsou na to pravidla v příručce Miniatures handbook a je toho fakt hodně na popsání.Takže jestli ji nemáš nebo si ji nemůžeš sehnat tak bych doporučil řešění od Xetha. ja se snažím najít odkud známý tyhle pravidla sehnal.Bohužel mi to nechce říct ale až to zjistím tak to uřčitě zveřejním na fóru.
Autorská citace #3
26.3.2005 16:51 - msuli
Xeth:Díky něco podobnýho mě tak nějak napadlo ale stejně je hloupí že na to nejsou pravidla v DM se divim !! A přitom tam je něco jako pohroma války nebo tak něco ale tam je jen s čeho se armady běžně skládají !!
Autorská citace #4
27.3.2005 18:24 - alef0
No, podla mna to uvadzat v DMG nema velky vyznam -- kolkokrat za svoj zivot pouzite DM boj armad? Miniatures Handbook je asi to co hladas (...Chainmail strikes back...)
Autorská citace #5
27.3.2005 21:04 - Ender
Osobně to řešim podle sebe ... rozvrhnu armádu na počty to jo, ale pak prostě ubírám podle svýho uvážení a podle záměrů co mám s postavama. Tady to je něco kde pravidla odkládám než abych postavy zatěžoval nějakym propočítávánim strát a tak když je osobně to v podstatě nezajímá jak sem k tomu dospěl, ale zajímá je kdy budou moct bejt na tahu oni.
Autorská citace #6
28.3.2005 02:44 - msuli
Ender:mno ale jako ani tak nejde třeba o to která vyhraje ale třeba stojej proti sobě trpaslíci a skřeti trpošů je míň ale zase sou schopnější a kdo koho zatlačí !? atp !!
Autorská citace #7
28.3.2005 04:49 - Ender
Je to furt o tom samym ... prostě vezmu v úvahu postavení skřetů a postavení trpaslíků a z toho vyvodim nějakej důsledek ... bez kostek ... bez pravidel prostě díky svýmu uvažování. Občas si jen napíšu "bez účasti postav dopadne souboj takto" a už se nezabejvám vůbec průběhem ale pouze oznámim důsledky. Takže jestliže postavy jen seděj na zadku někde ve městskym sklípku, tak válka skončí tak jak sem si řekl že skončí bez nějakýho házení. Možná to trochu zavání hranim si na boha, ale vo čem jinym ten GM je ? Prostě nevim jestli má cenu sebe (a hráče) otravovat s házenim desítkama kostek ... hlavní je efekt jak bitva skončila a to každej dokáže snad odhadnout. Samozřejmě občas udělám vyjímku ... jako že někdo i přes silnější postavení prohraje a tak ... ale všechno si to jen abych tak řekl vycucám z prstu.
Autorská citace #8
28.3.2005 14:18 - Xeth
Ender: To je pěkné a velmi pohodlné, ale má to několik háčků, které je třeba vzít v úvahu.
1) Není dobré, když mají hráči pocit, že nemohou výsledek ovlivnit. 2) Hráči si obvykle užívají bitvu, i když jsou daleko slabší než aby mohli její průběh ovlivnit. Prostě fandí (a samozřejmě se mohou účastnit a když budou hrát dobře, mohou i odstranit některou z jednotek nebo i větší část armády), je to zábava a není to tak, že je výsledek daný, ale může se stát cokoliv a to včetně poražení na první pohled silnějšího slabším. 3) Řízení bitev by mohlo svádět k řízení hry. Nemyslím tím jako DM, ale prostě určováním co a jak bude a to bez ohledu na to co hráči, respektive jejich postavy, dělají nebo naopak neudělají - prostě v zájmu hladce běžící hry. To by mě jako hráči asi dost vadilo.
Samosebou konflikt, s kterým nemají postavy nic společného nemá smysl před nimi odehrávat (DM si ho může 'odsimulovat' sám nebo jen určit jak to dopadlo), to by nemělo ten efekt. :) Rozhodně bych byl opatrný s tím 'hrát si na boha.'
Autorská citace #9
29.3.2005 15:19 - Rytíř
V tomhle případě dávám zcela za pravdu Enderovi. Mluvilo se o boji armád, ne o účasti VP na takovéto bitvě.. tam vůbec nemá smysl se otravovat a zdržovat pravidlama. Každý DM si po určité době hraní vypěstuje cit na to, co kdo a koho "zmákne". Takže i bez házení tuší, že trpoši zastavěj skřety i při jejich desetinásobné přesile, drak bez problémů zdecimuje celej oddíl pěchoty, atd. Hodně jsou tyto střety samozřejmě závislé na základních parametrech bojujících. Některý DM má pěchotu ve formě lidí na 1. úrovni válečníka, některý na 4.úr. bojovníka (fighter). Rozdíl v údernosti je jistě patrný :)) Todle všechno by se sice dalo postihnout např. pravidly pro Roje (co jiného je roj než jedna statistika pro mnoho menších jedinců??), ale proč se s tím patlat.. Není přece problém nechat VP bojovat a zasahovat do bitvy a přitom nechat bojovat ostatní oddíly jen na základě intuice a okamžité situace. Ne každý na to je, pravda. tomu pak doporučuji udělat to tak, jak říkal Xeth, resp. aplikovat pravidla pro roje na ucelené formace válečníků. Třeba i víc než sto, jde o to, aby to byla jedna organizovaná jednotka, nastejno reagující.
Autorská citace #10
29.3.2005 22:23 - Pyrimidin
Já jako Gnóm bych to řešil takhle: Vzal bych 1d6, pro silnější armádu bych určil sudý čísla (ty jsou vyšší, tak mi padají častěji), pro slabší lichý, hodil bych a bylo by po bitvě =)))))
Autorská citace #11
30.3.2005 10:21 - Alnag
Pro encountery v rámci bitvy (ale nikoliv pravidla bitvy jako takové) má vyjít příručka Heroes of Battle.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20922684669495 secREMOTE_IP: 34.229.24.100