Pravidla

Xeth
15.3.2005 11:16
Omráčení
Lze soupeře omráčit, když jej nechci zabít ?
Autorská citace #1
15.3.2005 15:03 - Rytíř
Určitě. Sloužej k tomu tzv. stínový životy. Ubejvaj stejně, ale když dosáhneš 0, tak postava nejni kaput (neumírá) ale je jen omráčená, v bezvědomí. Jakmile se z toho probere, tak se stínový životy převedou na skutečný zranění v poměru 1:4. Takže na tom zdaleka není tak zle, jako kdyby bojovala naostro. Stínově zraňujou obušky a pěsti jiných postav, než mnichů :)
Autorská citace #2
15.3.2005 15:39 - Xeth
Rytíř: Takže není možnost někoho (téměř kohokoliv) omráčit jedinou ranou (viz X% v 2E) ? Nedovedu si představt, že když budu chtít nějakého jen trochu slušného strážného (třeba fightera 3. úrovně, s řekněme 25 HP - o vyšších úrovmních ani nemluvě ;D) omráčit, abych se kamsi vplížil , že ho budu muset otloukat dokud nepadne. To je pak celé vkrádání se a plížení k ničemu. :) Není nějaký rychlejší způsob ? Díky.
Autorská citace #3
15.3.2005 17:12 - Pizin
Zloděj může použít plíživý útok s obuškem (sap) a zpúsobit stínová zranění. Prestižka vrah může pomocí smrtícího útoku oběť paralyzovat.
Autorská citace #4
15.3.2005 17:17 - Quasit
Tohle vařím z vody, ale co například: když někoho majzneš po hlavě, musí hodit Výdrž (Fort save) proti TO 10 + způsobené zranění, jinak upadne do bezvědomí.
Autorská citace #5
16.3.2005 08:50 - Rytíř
Tak mi to nedalo a radši jsem si to ještě přečetl :) Měl jsem pocit, že ty stínové životy se trochu liší v 3e a 3.5e, a ono jo. Hlavní rozdíl asi je, že v 3.5e se zranění stínově (nonlethal) léčí samo a hrozně rychle, tedy nepřevádí se na skutečné zranění. Za hodinu si postava vyléčí tolik stín. žt, kolik je její úroveň. Co se týče vyřazení drsnějšího protivníka - nojono, tady logika pravidel kapku pokulhává za realitou jak jí vnímáme my :) nezbývá než buď udělat house rule ala co psal Quasit anebo přijmout skutečnost, že prostě opravdu postavy v Dnd jsou tvrdší než co známe my! Což opravdu jsou, co si budem povídat, že. Jak psal Pizin, když má postava zákeřný útok (sneak attack), počítá se jí např. ke zranění stínově obuchem. Ovšem stínově je možné poranit jakoukoliv zbraní, když si dáš postih -4 k útoku (úder mečem naplocho, atd.) Takže dobrej zloděj vyřídí jednou ranou v poho i toho bijce na 3. nebo i lepší úrovni...
Autorská citace #6
16.3.2005 09:16 - Xeth
Quasit: To vypadá dobře. :) Můj DM má tak trochu tendence přehánět DCčka (mám takový pocit) a tak bych mohl s vcelku rozumnou pravděpodobností omračovat kdekoho. Přece jenom omráčení nemůže být jen o zranění - kdybych měl někoho tlouct do hlavy tak dlouho, dokud mu neseberu všechny životy, tak by mu z hlavy moc nezbylo (co na tom, ze jsou ty životy jen stínové). :)
Pizin a Rytíř: Jo jo, zloděj má bezesporu výhodu, ale i tak to nemá snadné. :) A ve vyšších levelech už vůbec ne, zvláště když pak již soupeři (a PC rovněž) jsou pochodující nezničitelné pevnosti. ;)
Každopádně díky všichni.
Autorská citace #7
16.3.2005 12:58 - Hanali
Když jsem dělala automatický deník tak jsem na tohle taky narazila, a podle se stinová zranění sčítají a až počet stínového zranění přesáhne nebo je roven aktualnímu počtu životů tak je postava omračena.
Autorská citace #8
17.3.2005 19:00 - Alnag
Abych se taky přidal do diskuse. Je pravda, že to snižování stínových životů zní absurdně, ale on i sám koncept normálních životů je trochu absurdní. Pokud to budete brát, že životy představují spíš nějaké vyčerpávající se štěstí (Quasite prosím nesměj se), tak pochopíte proč musíte zběsile bušit do strážného obuchem deset kol, než se složí... Navíc stráže a různé bitvicí postavy nemívají obvykle holou hlavu nýbrž krytou helmicí, drsnou koží a tlustou lebznou a taky, ne každou ranou se trefíte do hlavy. Ubití stínovými životy do bezvědomí si proto představujte spíš jako, že chcete někoho do bezvědomí ukopat a umlátit, než že ho tam přivedete jednou pádnou ranou po hlavě.
Autorská citace #9
18.3.2005 08:59 - Xeth
Alnag: Životy jsem si vždy představoval spíš jako jakousi zkušenost postavy v boji, její schopnost vyhnouz se smrtícímu uderu (a utrženi jen jakéhosi 'škrábance' či prostě schopnost přijmout ranu (jinymi slovy ustát ji). Vím že to zdaleka není přesné a se spoustou pravidel tato představa nejde moc dohromady, ale připadalo mi to takove 'nejpřirozenějši.' To také vysvetluje proč by se musel někdo být do bezvědomí. :) Nicméně i ve skutečnosti můžes někoho tlouct tak dlouho dokud ho množstvim zraněni nepřivedeš do bezvedomí (klasické ubití do bezvedomí, jak ho popisuješ) a ten člověk se pak z toho bude dobu zotavovat, anebo ho prostě můžeš omráčit jednou pořádnou ranou do hlavy, která nemá s 'životy' nic společného a on když se probere nude mít jen pořádnou bolest hlavy, ale z toho se vyspí. Samosebou s člověkem s přilbou to nejde, nebo alespoň ne tak dobře. :) 3E, respektive 3,5E je oproti 2E velmi v mnoha věcech zjednodušující a tak i omezující. Omračování tu prostě chybí. :) Ne každý má žaludek neřku-li schopnosti na to utlouct někoho do bezvedomí. ;)
Autorská citace #10
18.3.2005 12:30 - alef0
V 3.5e je to naozaj tak, ze ,,tienove zranenie" (nonlethal damage) sa eviduje zvlast. Pokial pocet tienovych zraneni presiahne aktualny pocet skutocnych zivotov, postava upada do bezvedomia.
Na Wizardoch bol k tejto teme clanok v sekcii d20 Modern (http://www.wizards.com/default.asp?x=d20modern/bp/20030320a). V d20 Modern to funguje tak, ze ak tienove zranenie sposobene utokom je vacsie ako hodnota Constitution ciela utoku, ciel si musi urobit Fort Save (DC 15). Ak uspeje, je strnuly (dazed) na jedno kolo, inak upadne do bezvedomia na 1d4+1 kol.
Autorská citace #11
26.3.2005 23:26 - MaRK
A co takhle k tomu ještě připočítat nějakou pravděpodobnost zásahu hlavy (případně krku nekrytého helmou). Když se tulák potichu připlíží ke stráži která má helmu, tak mu dát pravděpodobnost třeba 60% že se trefí do nechráněného krku a pak aplikovat systém popsaný Quasitem...
Autorská citace #12
27.3.2005 18:32 -
Po prehodnoteni podla mna stacia tri podmienky * flat-footed * uspesny zasah * Fort Save ciela (bud Quasitovo DC 10 + damage, alebo pevne DC (15? 20?).
Zase na druhej strane si treba uvedomit, ze taky zlodej na 5ke dava plizivym utokom +3d6, co je s dykou priemerne za 11...a ustat Fort Save 21 pre nizkolevelne postavy nie je az take jednoduche... (chcem tym povedat, ze vsetko, co pouziju postavy, moze byt pouzite proti nim)
Autorská citace #13
27.3.2005 22:53 - MaRK
Dobře tak co třeba úspěšné ověření že o útočníkovi neví, úspěšný zásah a pak DC 15+oprava za sílu toho kdo omračuje-oprava za odolnost omračovaného. Tzn. DC 15+3-2=16 (za sílu 16 a odolnost 14)
Autorská citace #14
31.10.2010 21:53 - Digi
tak ja bych se chtel zeptat de teda mam tresnout bejzbalkou takoviho typka do hlavi ale de konkretne pls .:D
Autorská citace #15
31.10.2010 21:54 - Digi
Odpovied prosim poslite na half-life@azet.sk diki moc .
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24336409568787 secREMOTE_IP: 54.162.151.77