Pravidla

Ghostrider
2.3.2005 12:47
Pohyb...
Jsem DM a vyskytly se nám takové malé problémy u pohybového systému.
1) Při používání figurek, má smysl, kam se dívají? Když se postava pohybem dostane "do zad" (30s pohyb + 5s pohyb a standartní útok) nemá dostat bonus +2, protože je první v útoku a nikoho neobstoupila (flanking). Takže ksichtík je vlastně k ničemu... ?
2) Logicky mi vychází, že postavu s dosahovou zbrání nelze napadnout standartní akcí, protože by tím šlověk provokoval k útoku. Jediná možnost je zteč, pokud není obránce připravený proti zteči. Je to tak? (30s pohyb + 5s a útok - postava se dostane do ohrožované oblasti a provokuje nebo nezaútočí).
Autorská citace #1
2.3.2005 16:58 - Quasit
Především nelze spojit pohyb a 5s krok! Ten 5s krok není přívěšek zadarmo, co se dá připojit ke každé akci, představuje to malou změnu postavení, kterou může postava udělat i při vykonávání jiné činnosti, než je pohyb. Přesně je to popsáno v nějaký tabulce v kapitole Souboj, ke kterým akcím lze připojit krok 5 stop. Ale vždycky jen v kole, kdy se postava nepohybovala. 1. Přesně tak, ksichtík je k ničemu. Předpokládá se, že žádná postava není tak blbá, aby si v boji nechala někoho přijít do zad a otáčí se podle potřeby. Až v okamžiku obestoupení se už nedokáže bránit zcela efektivně. Tohle ale platí jen o protivnících, o kterých postava ví. Pokud se někdo připlíží do zad, aby o tom postava nevěděla, pak ji zaskočil a jsou odpovídající bonusy. 2. Je to tak. Na to jsou dosahové zbraně dělané - kdyby je šlo obejít, nikdo by se s těma dlouhýma píkama netahal.
Autorská citace #2
3.3.2005 06:58 - Rytíř
Přesně jak Quasit řekl, dodal bych jen malou pozn. k bodu 2, k té zteči - i při zteči proti postavě s dlouhou zbraní provokuje samozřejmě útočník k příležitostnému útoku! Pokud je navíc obránce na jeho zteč připraven, bude to mít o to horší (jestliže opravdu vyloženě čeká, až k němu útočník doběhne, obránce může vlastně zaútočit 2x za sebou, ještě než se útočník dostane k ráně; jednou normální akcí, že si na něj počkal a jednou za ten příležitostnej... Navíc řada zbraní s dlouhým dosahem zraní toho, kdo útočí ztečí, víc než obvykle, když je proti němu zapřená, připravená). Jedinou výjimkou, kdy pohybem k postavě s dlouhou zbraní útočník neprovokuje je, když je obránce zaskočený, tj. v tomto boji ještě nejednal (prohrál iniciativu). Zaskočená postava (pokud tedy nemá odbornost Bojové reflexy) totiž nemůže provádět žádné příležitostné útoky..

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.072217226028442 secREMOTE_IP: 44.222.212.138