Pravidla

Ghostrider
2.3.2005 12:47
Pohyb...
Jsem DM a vyskytly se nám takové malé problémy u pohybového systému.
1) Při používání figurek, má smysl, kam se dívají? Když se postava pohybem dostane "do zad" (30s pohyb + 5s pohyb a standartní útok) nemá dostat bonus +2, protože je první v útoku a nikoho neobstoupila (flanking). Takže ksichtík je vlastně k ničemu... ?
2) Logicky mi vychází, že postavu s dosahovou zbrání nelze napadnout standartní akcí, protože by tím šlověk provokoval k útoku. Jediná možnost je zteč, pokud není obránce připravený proti zteči. Je to tak? (30s pohyb + 5s a útok - postava se dostane do ohrožované oblasti a provokuje nebo nezaútočí).
Autorská citace #1
2.3.2005 16:58 - Quasit
Především nelze spojit pohyb a 5s krok! Ten 5s krok není přívěšek zadarmo, co se dá připojit ke každé akci, představuje to malou změnu postavení, kterou může postava udělat i při vykonávání jiné činnosti, než je pohyb. Přesně je to popsáno v nějaký tabulce v kapitole Souboj, ke kterým akcím lze připojit krok 5 stop. Ale vždycky jen v kole, kdy se postava nepohybovala. 1. Přesně tak, ksichtík je k ničemu. Předpokládá se, že žádná postava není tak blbá, aby si v boji nechala někoho přijít do zad a otáčí se podle potřeby. Až v okamžiku obestoupení se už nedokáže bránit zcela efektivně. Tohle ale platí jen o protivnících, o kterých postava ví. Pokud se někdo připlíží do zad, aby o tom postava nevěděla, pak ji zaskočil a jsou odpovídající bonusy. 2. Je to tak. Na to jsou dosahové zbraně dělané - kdyby je šlo obejít, nikdo by se s těma dlouhýma píkama netahal.
Autorská citace #2
3.3.2005 06:58 - Rytíř
Přesně jak Quasit řekl, dodal bych jen malou pozn. k bodu 2, k té zteči - i při zteči proti postavě s dlouhou zbraní provokuje samozřejmě útočník k příležitostnému útoku! Pokud je navíc obránce na jeho zteč připraven, bude to mít o to horší (jestliže opravdu vyloženě čeká, až k němu útočník doběhne, obránce může vlastně zaútočit 2x za sebou, ještě než se útočník dostane k ráně; jednou normální akcí, že si na něj počkal a jednou za ten příležitostnej... Navíc řada zbraní s dlouhým dosahem zraní toho, kdo útočí ztečí, víc než obvykle, když je proti němu zapřená, připravená). Jedinou výjimkou, kdy pohybem k postavě s dlouhou zbraní útočník neprovokuje je, když je obránce zaskočený, tj. v tomto boji ještě nejednal (prohrál iniciativu). Zaskočená postava (pokud tedy nemá odbornost Bojové reflexy) totiž nemůže provádět žádné příležitostné útoky..
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1892249584198 secREMOTE_IP: 34.229.113.106