Pravidla

Kostěj
31.8.2004 23:33
Zbraně při zákeřném útoku
Velice by mě zajímalo, jak jste vyřešili otázku, čím vším lze provést zákeřný útok. Ona totiž tahle věc v pravidlech ošetřena vůbec není (mluvím o 3e ve dvojce to myslím popsáno bylo) a představa, jak někdo máchá obouručákem a přitom má sneak atack mi nahání husinu (ale bohužel u nás tak tomu je).
Autorská citace #1
1.9.2004 12:51 - Charlie
Tusim ze v 3,5e je psano ze sneak mas jenom se zbranema ktery se daj pouzit v odbornosti bojovy finesy.. ale mozna kecam. Kazdopadne pokud to tam taky neni osetreny (a nechce se mi to ted hledat), tak bych to udelal asi takhle. Mozna bych uvazoval i treba o dlouhym meci tam dat, ale to je diskutabilni a zalezi to. Jenom nezapomen ze pulcici a maly postavy obecne maj o jedna vyssi velikost zbrane. Takze treba rapir je pro ne obouruc a pulcik s rapirem by nemel asi mit sneak.. ale nejak bych to osetril. Sneak s obourucakem je fakt extrem.
Autorská citace #2
1.9.2004 13:50 - Rytíř
No, koukal sem a ani v 3.5e v popisu povolání tuláka žádné omezení na zbraně neuvádí. Na druhou stranu, ono hodně záleží, jak si kdo ten "zákeřný útok" představí. Jediný, co k tomu říkaj autoři je, že zasáhneš životně důležité místo na těle protivníka, což ho hodně zraní. Takové místo je např. i krk, že, a to si umim bez potíží představit, že ho trefíš i obouručákem :)) My žádné omezení na zbraně nedáváme, pokud vim, ovšem s tím, že popis konkrétního provedení z.útoku podle použité zbraně rozlišujeme! Tak tedy postava s obouručákem útočí z herního hlediska úplně stejně jako postava s dýkou, ovšem popsáno je to úplně jinak - zatímco machr s obouručákem ho prostě vzal po hlavě, šikula s dýkou mu ji zarazil do ledviny. Tak asi tak.. Nesmíš taky zapomínat, že zákeřný útok je možné provést i po obestoupení protivníka několika spojenci (což je mimochodem asi nejčastější použití týhle schopnosti), kdy podle mě opět ten vlastní útok vypadá trochu jinak, než při útoku do zad z temného ústí uličky..
Autorská citace #3
1.9.2004 19:07 - Alnag
Ve sneak attacku (zákeřném útoku) jde o to, že ho lze použít jen v určitých situacích - např. "Hele jakej mám boží obouručák. Dá se s ním skvěle máchat, swist a hlava dole." Jakou zbraní by se podle tebe nedalo zaútočit nečekaně???
Autorská citace #4
3.9.2004 01:17 - Kostěj
To Alnag: tady nejde ani tak o nečekaně jako o nečekaně přesně :) A tahle vlastnost je prostě moc všeobecná a neomezená, to mi vadí. Popis, že někdo vzal někoho po hlavě a někdo zabořil šikovně dýku je prostě moc široký! Mělo to být jen na malé zbraně a basta!
Autorská citace #5
3.9.2004 07:31 - Rytíř
Kostěj: Když ti to vadí a máš jinou, zcela konkrétní představu, kterou spolu v družině sdílíte, tak si to prostě pozměňte a je to, ne :) To je zcela legitimní a nic proti ničemu, každej máme svý vlastní představy, jak a co hrát... není důvod se nechat od pravidel znásilňovat. ;o)
Autorská citace #6
3.9.2004 14:28 - Alnag
Mno... Já si to vysvětluju tak, že v situaci kdy je útok nečekaný a protivník se ti tudíž nebrání (nebo se brání velmi vlažně) si můžeš místo útoku vybrat. A nevidím důvod, proč bby se obouručákem nedalo volit tak zranitelné místo jako je třeba krk (nebo jiné, když je to nějaká potvora nebo to má brnění, atd.) Ale jak říká Rytíř, když se ti to nezdá, změň to, ať žije House rule. Na druhou stranu je potřeba zvážit, jestli tím potom neznevýhodníš některé povolání...
Autorská citace #7
1.2.2005 14:55 - Pizin
Zákeřný útok můžeš provést s lib. zbraní, kterou můžeš používat (wield). Což nemusí být zbraň uvedená u zloděje. Zákeřný útok je možné provést i kouzlem vyžadujícím hod na útok jako Melfův kyselinový šíp nebo Šokující sevření (navíc se ti může podařit i kritický zásah).
Autorská citace #8
23.2.2006 14:02 - Shermiar
zakerny utok nemozes spravit jedine v pripade ,ak chces zbranou ktora robi normalny damage spravit nonlethal damage.....to nejde...
a stutocne nerozumiem, preco by zlodej nemohol trafit na vital spot protivnika trebars aj obojrucakom........je to len a len o tom, ze ma k dispozicii tu malicku chvilocku, keby je to miesto odkrite a bum ho :))) je to sikulka......
Autorská citace #9
23.2.2006 16:26 - alef0
Shermiar> Druhemu odseku nerozumiem. Kde jest napisane, ze obojrucakom sa neda robit sneak attack? Jedine, co vidim, jest, ze nonleathal damage mozes robit len zakernym utokom skrze obusok a neozbrojenym utokom.
Autorská citace #10
27.2.2006 11:59 - Shermiar
alefO: to bolo len o tom, ze niekomu tu vadilo, ze sa da robit aj s obojrucnymi a inymi "tazkymi" zbranami... :)
Autorská citace #11
25.6.2009 08:25 - ForgeMaster
ja osobně si myslim že sneak s obouručákem je blbost. prevezmete si do realiy - kdyz i pokud to necekas a nekdo machne obourucakem tak mi nerikejte ze si toho nikdo nevsimne a nezareaguje. ta zbran je hrozne neohrabana a pomala.
na sneak jedine lehky a jeste spise bodny zbrane teda podle me. zasahnuti citlivych mist je sneak. takze treba ledviny jak tu uz nekdo psal a to fakt nevim jak obourucakem bodne do ledvin. i treba long swordem. zadny mec krome kratkeho se nepouzival k bodani v historii, ale k sekani. tudiz zustava jen ta moznost s tim krkem. a to je take jen tak "jako". krk se neda tak lehce trefit a navic postava ve zbroji ho ma krytej. cimz se dostavam k brneni ktery jsou v pravidlech taky celkem zvlastně delany bonusem do AC....nerikam nic. to mi jako chteji autori rict ze pokud budu mit super tezkou zbroj tak budu umet lepe uhybat zbranim?? hmm k zamysleni. brneni museji davat damage reduction (sníženou zranitelnost) a ne bonus k obrane. tim padem treba ten sneak vubec nemusi projit pokud postava neprorazi nejdriv brneni jine postavy kdyz se na to divate podle realnych meritek
Autorská citace #12
25.6.2009 08:32 - Lotrando
v Conan d20 je damage reduction na brnění a není to zrovna ideální systém, v podstatě jedna početní operace navíca efekt/dojme po chvíli hraní vyprchá

Ve 4E lze sneak udělat jen s Light Blade a pouze pokud máš bojovou výhodu, kterou ovčem získáváš mnoha různými způsoby, flank je nejjednodušší.
Autorská citace #13
25.6.2009 09:41 - wraiths
Vamp: a kdyz ti nekdo svihne holi do kosti pod nosem az ti odskoci kus lebky, presekne achylovku, prokopne koleno, zlomi panev ci klicni kost... tohle nejsou dle tebe "sneaky"? Mohl bych pokracovat dale,ale asi by jste me meli za sadistu.
Autorská citace #14
25.6.2009 09:52 - Lotrando
wraiths: jde to i obuškem, nebo spíš, 4E to umí i obuškem. ve skutečnosti je podstatné, aby to byla zbraň s malou kostkou, protože roguna prostě dělá damage přes sneak a ne přes velkou zbraň. to by bylo až moc výhod najednou, taktika má být - získej bojovou výhodu, udeř a způsob zranění, stáhni se, získej bojovou výhodu - pohyb po bojišti, skrývání se
Autorská citace #15
25.6.2009 10:08 - Faire
1. bodalo se většinou mečů (vč. bastardů, šavlí...) - prostě protože je bod velmi nebezpečný způsob útoku - rychlý, a působící vážná zranění (souboje na rapír končily smrtelným zraněním podle dobových zdrojů (Paradoxes of self-defense, nebo tak nějak) častěji než souboje s dlouhými meči nebo šavlemi (přestože prý zranění šavlí vypadalo na první pohled ošklivěji)

2. sneak attack je útok vůči protivníkovi, který se z různých důvodů nemůže bránit (buď o přicházejícím útoku vůbec neví, nebo je příliš pomalý, než aby stihnul zareagovat) - to je v souboji velmi jednoduché, zvláště v souboji proti více protivníkům. Na zbrani v podstatě nezáleží - stačí zaútočit v pravou chvíli, dobře cílený útok bude mít smrtící účinky téměř bez ohledu na zbraň - plný zásah obouručním mečem může protivníka rozseknou od hlavy až po pás (doloženo dokonce i u dlouhého meče), a pokud se obránci nebrání, tak ten plný zásah velmi pravděpodobně dostane. Jde o to, že zkušený šermíř dokáže tlumit nebo přesměrovat i obdržený zásah tak, aby způsobil pokud možno menší škody - pokud o útoku neví, tak to prostě neudělá a dostane plný zásah.
Autorská citace #16
25.6.2009 10:18 - wraiths
Lotrando: jasne ve 4ce to beru. tam jde myslim i kulickou od praku kdyz ziskas vyhodu( treba dobra ini na zacatku boje). Ja chtel jen poukazat, ze to neni nejaky zraneni ledvin ci podrizlej krk. ja to treba beru,ze je to takovy zraneni ktery te pekne vyradi( muze bejt i vydloubli oko, ci masivni atak na genitalie).
Faire: ja nekde koukal na soubor rytin postoju pri italsky skole, tam se hojne vyuzivali kroky a balanc tak,ze treba zaverecna vbodnice koncila v mozku druhyho zkrz ucho.
Autorská citace #17
25.6.2009 10:36 - Lotrando
některý roguny mají first strike, ano.

jinak ty omezení jsou otázkou herní matematiky, s realitou to nemá nic společného
Autorská citace #18
25.6.2009 10:48 - Faire
Jj.
Autorská citace #19
25.6.2009 12:59 - Merlin
vamp: jak tady píše Faire..kdes přišel na to, že se bodalo jen krátkým mečem? Naopak bod byl častějším způsobem útoku (zejména v období kroužkových zbrojí).

zákeřný útok si dokážu představit témeř s čímkoliv. Je to dáno tím, že v souboji neberu jedno kolo=jeden úder. Beru to jako sérii úderů, klamných švihnutí a jiných legrácek.
"Arnal se protočil kolem nepřátelského vojáka. Naznačil horní sek svou velkou obouruční sekerou a když se knecht postavil do střehu, rozkročil se a pozvedl štít, změnil směr úderu a okovaným koncem topora zasáhl pěšáka do slabin. Ozvalo se děsivé prasknutí a muž se zhroutil na kolena a začal zvrace. Další úder byl veden na nekrytý krk a ukončil dávivé zvuky."

"Siria věděla, že musí muže vyřídit co nejrychleji. Zbraň, kterou sebrala strážnému byla na ni příliš těžká. Byla hloupost vzít si halapartu. Voják opatrně kroužil kolem ní, zřejmě s respektem k nebezpečné zbrani. Avšak v jejích rukách působila neobratně. Siria vyrazila v¨před v dlouhém bodu směřovaném na vojákovu hlavu. Ten se jen ušklíbl a bez problémů uhnul hlavou. Hrot prošel neškodně kolem. Strážný se zasmál, avšak jeho smích se změnil v zabublání. Ze rtů mu vytryskla krev. Siria vytočila halapartnu a tahem k sobě vojákovi zarazila zpětný hák zezadu do krku..."
Autorská citace #20
25.6.2009 16:05 - ForgeMaster
tak pokud to nekteri tady rikate takhle tak ten sneak pouzije uplne kdokoliv a je naproste ptakovina aby ho mel jen roug. treba jak pise wraits tak tohle udela naprosto kdokoliv i bez sneaku. takze bych to spis povazoval za kritickej zasah.
Autorská citace #21
25.6.2009 17:10 - Aeris
Vamp: Holt, mechaniky sú mechaniky a nie realita, ale bez nich by hra nebola, takže buď nad tým len chápanlivo mávneš rukou, alebo budeš riešiť nepodstatné detaily a k ničomu sa nedopracuješ.
Autorská citace #22
25.6.2009 17:44 - Faire
Vamp: to dává smysl :)
Autorská citace #23
25.6.2009 17:48 - ForgeMaster
Aeris: ale jo da se k tomu dobrat. kdyz hrajes ve druzine se zkusenejsimi hraci a jako my treba travis dlouhe hodiny konverzacemi o techto situacich tak se k vysledku da dobrat a pak ho prevest do hry. nehrat jen podle predepsanych pravidel co je jaka akce a kdy pouzit ale zohlednit spise situaci nez akci samotnou. treba sneak se neda provest pokud ma protivnik dane misto chraneno zbroji. proto haju spise na DR zbroje nez na bonus k AC. pokud se podari prolomit DR tak i kdyz jen jeden zivot tak uz to umozni udelat sneaky +d6. je to daleko realnejsi a smysluplnejsi
Autorská citace #24
25.6.2009 18:40 - Aeris
Vamp: Prečo by sneak nemal fungovať proti zbroji? Bodnou zbraňou ju prerazíš a tupou (a niekedy aj sečnou) pomliaždiš. Navyše som si vždy myslel, že zmysel sneaku je práve v tom zbroj obchádzať, čiže sú to útoky na časti tela/zbroje, ktoré majú minimálnu až nulovú odolnosť (do kĺbov to bude bolieť tak-či-tak a častokrát v boji ide o to spôsobiť bolesť, ktorá nepriateľa ochromí a ďalšia rana je už potom väčšinou tá smrteľná). Napr. u katany (ja viem, ja viem, ale je to zbraň, o ktorej mám najviac vlastných skúseností) je technicky "sneak attack" jediná forma útoku, pretože s ňou nemôžeš ťať do zbroje/štítu/zbrane, ale vždy ideš len do mäkkého. Vlastne sa samuraj riadil v hromadnom boji tak, že pokiaľ nedal súpera do troch rán (každá z nich vedená primárne na krk, ramená a kĺby), vykašľal sa naňho a zaútočil na iného.
Autorská citace #25
25.6.2009 19:16 - ForgeMaster
Aeris: kdyby byl sneak prekonani brneni tak by se nemohlo pocitat do AC. a na neobrneny protivniky by byl sneak automaticky. a tim padem by ho dal taky kazdej i kdyz neni rogue. a byl by i zbytecnej feat "Štěrbina ve zbroji" kterej zmensuje AC brneni na pulku a vyzaduje sneaky myslim... takze to co jsi napsal je nesmysl z tohohle herniho hlediska
Autorská citace #26
25.6.2009 19:31 - Lotrando
Vamp: a když to není humanoid? nebo má regeneraci? HPéčka vyjadřují kondici, štěstí, odhodlanost. Ještě jsem neviděl žádnej systém ani úpravu, která by v některém směru neselhávala. Tak to radši hraju podle pravidel a mám aspoň jistotu, že nikomu nenadržuju. Pocit nespravedlivosti často způsobí větší problémy, než fakt, že sneak je uvěřitelný/neuvěřitelný.
Autorská citace #27
25.6.2009 19:51 - Aeris
Vamp: Vtip je v tom, že rovnako ako HP nevyjadrujú len fyzické zranenie, AC nevyjadruje len kvalitu zbroje, ale aj faktory ako obratnosť, štastie, magické ochrany, bojovú skúsenosť, atď. A ak si to ešte nevedel, tak žiadny historický šermiar ti nepovie, že len zbroj ťa ochráni, naopak, zbroj je väčšinou to posledné, čo ťa môže, ale nemusí ochrániť, pretože chrániť sa máš aktívne sám za pomoci pohybu (opäť k ideológii samurajov "keď sa prestaneš hýbať, zomrieš"), prípadne zbrane a štítu.
Autorská citace #28
25.6.2009 20:03 - Faire
Aeris: ano, ale současně zbroj pomáhá i při boji, můžeš si dovolit manévry, které by Tě bez ní stály život - zbrojí můžeš úder cíleně odklonit, nebo absorbovat úmyslně do té míry, že Tě nepoškodí (to jen vzhledem k reálu, nikoliv k herním mechanikám).
Autorská citace #29
26.6.2009 08:05 - ForgeMaster
Aeris: to vim taky ze i obratnost a takovyveci. ale kdyz ma postava jen zbroj a napro +0 Dex tak je to jeji jedina ochrana. a zbroj ma za ucel to ze nepusti zraneni do tela ale zachyti ho nebo minimalizuje rozlozenim do prostoru zbroje. a proto by mela mit zbroj DR a ne bonus k AC

Lotrando: o HP se nabavime ale kdyz uz si u toho tak nevim jakej vlim ma regenerace na Sneak. proste ho udela a pak se obet zahoji. HP nevyjadruji odhodlani ale schopnost postavy unest miru fyzicke bolesti az k maximalni hranici nez padne do bezvedomi (umira). a o Sneaku na jiny tvory nez humanoidy bych rekl asi to ze by se mel spravne dat provest jen pokud postava zna anatomii daneho tvora nebo mu podobneho tvora.
Autorská citace #30
26.6.2009 08:51 - Blaine
Vamp: muzu se zeptat jakou edici DnD hrajete? Protoze jeste v 3ed byly zivoty a AC a tak vsechno tak jak popisujes, ale v DnD 4ed ti treba roste AC s levelem. Jak bys to zohlednil? A hlavne se da dat sneak attack i undeadovi nebo kostce slizu nebo golemovi. Tam to rozhodne neni o anatomii. V DnD 4ed je sneak attack jenom fakt dobre trefeny utok, kterym donutis soupere vyplitvat moc sil, mozna ho dokonce i treba skrabnes na rameni nebo pres zebro. Protoze ja si souboje v DnD predstavuji presne jako ve filmech, kde se postavy obcas skrabnou, ale nikdy se do sebe "netrefi"
Ono jde o to, ze nemuzes brat sneak attack jako nejake prorazeni zbroji a zasah do ledvin s mecem. Paneboze, kdyby nekdo nekoho trefil do ledvin mecem, tak ten druhej je mrtvej. Hned. Pokud chces byt "realisticky" tak to tak udelej, pokud nekdo trefi sneak, tak zabije. Pokud to chces hrat tak jak je to v pravidlech, tak musis zohlednit to ze "hit points" neznamenaji "zivoty" a "Armor Class" neznamena jak ma kdo drsnou zbroj.

Pockat, kdyz to tak pisu, tak me tedka neco napadlo... jak hrajes sneak attack proti postavam, ktere nemaji kovovou tezkou zboj, ale jenom lehkou a pritom maji vcelku vysoky AC, protoze maji vysokou Dexteritu? Oni asi nemaji DR, co? Tzn. ze je proti nim sneak attack lepsi, i kdyz mohou mit AC uplne stejne... no nevim, nevim
Autorská citace #31
26.6.2009 09:44 - Lotrando
Vamp píše:
HP nevyjadruji odhodlani ale schopnost postavy unest miru fyzicke bolesti az k maximalni hranici nez padne do bezvedomi (umira).


Tady musím vyjádřit zásadní nesouhlas, protože jinak by to jen těžko dávalo smysl. HP jako životy snad nebere už ani 3E. A má to hned několik důvodů. Protože kdybys to tak bral, nebude dávat smysl mnoho navázaných mechanik. Nechci se pouštět do debaty co je a není reaálné. Je to prostě jen hra a všechny ty vymyšlenosti jsou o tom, dát hráčům možnost vybrat si svůj šálek kávy a taktizovat v rámci nějakého rámce možností.

V reálném boji je každé zranění velký handikep, obzvlášť je-li vážné. A to nemluvím o zasažení nějakého vnitřního orgánu, stačí hlubší sek, co se zastaví o kost. S tím už toho moc nevybojuješ. Když tohle zohledníš, bude to celé jenom o jednom hodu na začátku. A prostor pro taktizování, ale i rozvíjení postavy se ti velmi rychle uzavře.
Autorská citace #32
26.6.2009 09:55 - Spize
Kouzla Cure Wounds ale HPčka jako zdraví berou.
Autorská citace #33
26.6.2009 10:29 - Merlin
Spize: ber to jako kouzlo, obnovující tvoje vyčerpané síly, regenerující unavené svaly :) stejně tak jako hojící se drobné rány, modřiny...
Autorská citace #34
26.6.2009 10:53 - ForgeMaster
Merlin: unavené svaly jsou stinovy zivoty ane normalni.
Blaine: kdyby si to cetl poradne tak rikam ze by meli mit DR a ne stejny AC. takze postava v tezke zbroji bude mit mensi AC ale daleko vetsi DR. a postava v lehke bude mit AC vyssi kuli Dex ale nebude ta chtanena pokud ji zasahnes. tzn dostane vetsi damage.

a k tomu co hrajem za system asi tak : 3.5
ale po mnoha letech hrani jsem usoudil ze to neni dostatecne spravna volba pokud jsou postavy na vyssi urovni. kuli hodne zivotum zbytecne zdlouhave boje a podobne. takze jsem polozil zaklad vlastnimu bezlevelovymu systemu hry s DR u zbroji a jinym resenim boju aby i AC beze zbroje mohlo byt vysoke pokud je nekdo zrucny valecnik. ten system je polozen na zakladech DnD ale s mnoha obmenami. prakticky puvodni jsou jen Featy a Skilly. prozatim je to zkusebni verze a par veci se mozna poupravi jeste ale je konzultovany s hraci co hraji uz radu let a klade duraz ne realnost souboje, zraneni, zasahu, handicapu.

bylo by na dlouho to tady vypisovat
Autorská citace #35
26.6.2009 10:54 - Merlin
Vamp: dovolím si nesouhlasit :)ale je to jen z pohledu jak hraju souboje a jak hraješ ty. Já stejně jako někteří neberu boj jako jeden úder za 6 vteřin a odseknutý kousek svaloviny.

k úpravám systému...cesta do pekel..:) bud celý nový systém, nebo neupravovat
Autorská citace #36
26.6.2009 11:34 - ForgeMaster
ten system je novej uplne. jen jako skilly a featy jsou stejny. nejsou povolani ani levely a vse aji ability se nakupuji za XP
Autorská citace #37
26.6.2009 11:46 - Lotrando
Vyšší úrovně bývaly problematické, pamatuju si, jak nás Gm držel pořád kolem šesté, aby se mu hra nerozjela. Tam chápu, že se vám hra vymyká a HPčka nezobrazují "životy" věrohodně. Jen si nejsem jist, zda tak trochu nevyháníte ďábla jiným ďáblem. Hrajete v novém systému od začátku? Jinými slovy, udělali jste vlastně nový start kampaně? Nebo pokračujete na vysokých úrovních? V tom prvním případě si nejsem tak úplně jistej účinností změn. V tom druhém chápu, jak vám může pomoc DR, ovšem mám obavu, zda nešlo jen o maskované "vysvlečení" postav z vybavení.

Jinak co se týče modifikací DnD 3E, zkuste omrknout Pathfinder. Jestli jste s tím ještě neměli tu čest, tak v jednoduchosti jde o hru navazující na původní DnD. některé změny byly rozhodně k lepšímu. A teď vychází v podobě knihy. Snad to bude důstojný pokračovatel DnD 3E, i když asi ne v tom rozsahu, v jakém si vydavatel představoval ještě před rokem.
Autorská citace #38
26.6.2009 11:50 - ForgeMaster
hrajem novej svet uplne od zacatku s novyma pravidlama ke hre. urcite bych nemenil pravidla uprostred hry
Autorská citace #39
26.6.2009 16:40 - bigbythewise
Souhlasím s Vampem. To co navrhuje má silnou logiku a dá se to vyřešit celkem jednoduše. Připadá mi to tady jako obhajování svaté krávy za každou cenu.

Blaine píše:
..jak hrajes sneak attack proti postavam, ktere nemaji kovovou tezkou zboj, ale jenom lehkou a pritom maji vcelku vysoky AC, protoze maji vysokou Dexteritu? Oni asi nemaji DR, co? Tzn. ze je proti nim sneak attack lepsi, i kdyz mohou mit AC uplne stejne..


Vtip je v tom, že ony by právě měly mít lepší AC, takže jim ten sneak attack nedáš tak lehce.
Autorská citace #40
26.6.2009 16:43 - Blaine
Bigby: DR jsem jako mechaniku take zkousel a nefungovalo to dobre, mam doma navod na nektery tyhle veci - Unearthed Arcane od Monte Cooka, ,dobra knizka, spoustu napadu jsem z toho za tu dobu pouzil. Ale pokud jsem neco menil, tak jsem se vetsinou vratil zpatky ke standartu. Diky bohu, ze moje zmeny v 4ed zatim jsou skutecne jen minimalni.
Autorská citace #41
26.6.2009 16:52 - bigbythewise
Že to Tobě nefungovalo neznamená, že je to špatně. :D
Autorská citace #42
26.6.2009 17:00 - Blaine
bigby: to jsem nerekl, ja jsem jen sdelil, ze mne to nefungovalo dobre. Tak jsem se od toho vratil zpet k plochemu a trapnemu AC.
Autorská citace #43
26.6.2009 22:00 - Lotrando
Tady musím souhlasit s Merlinem, že většina úprav je k horšímu.
Autorská citace #44
27.6.2009 04:23 - ForgeMaster
blaine: funguje to paradne prave. jen to musis dobre vyresit nejak. chce to zkusenosti z mnoha pokusy o zmeny systemu a hlavne znalosti mnoha prirucek.
Autorská citace #45
27.6.2009 05:47 - Faire
Bylo by možné ta pravidla vidět?
Autorská citace #46
27.6.2009 12:22 - ForgeMaster
no tak neco je sepsany. ale nejvic toho mam v hlave zatim. vcera jsme to poprve ozkouseli a uspesne i kdyz se nevyuzilo moc jejich aspektu.
Autorská citace #47
27.6.2009 17:42 - Merlin
vamp: otázkou je, jestli nezjistíš..po 3,5 hraní, že je něco v nerovnováze...promin, ale nějak se mi nezdá, že bys rozlouskl problém, který trápí všechny hráče a DM. Vymyslels dokonalý systém. Realistický, jednoduchý, hratelný a hlavně vyvážený.
Autorská citace #48
27.6.2009 18:42 - Colombo
Merlin: o to nejde, jde o to, že se jim to tak líbí víc a víc je to tak baví a o to přeci jde. Ne o to nešahat na svatá DnD pravidla.
Autorská citace #49
27.6.2009 18:59 - ForgeMaster
jono presne.
a navic je to vyvazeny zpusobem ze nejsou zadne urovne ani povolani. a veskere schopnosti se nakupuji za XP podle toho jak hrac sam chce. a nerikam ze je to dokonaly ale urcite daleko realnejsi. a k tomu ze se ti nezda ze bych na neco prisel tak to zni tak jako ze tys na to neprisel tak ani nikdo jinej.
Autorská citace #50
27.6.2009 20:04 - Faire
Merlin: je to spíše o jiném stylu hry, který více odpovídá třeba Riddle of steel, prostě realističtější souboje. To co říkáš, nedává úplně smysl (otázka je, jestli takové úpravy DnD podporuje, ale to zase chce vidět konkrétní příklad).
Autorská citace #51
29.6.2009 10:46 - Merlin
Colombo: nejsem věřící...na mě slovo svatá neplatí
Vamp: pak zasloužíš herní Nobelovku :) promiň, ale v tomhle jsem kapku skeptický. Spíš mě zaráží, že říkáš, že je to vyvážený po jedné hře!!! většinou se testuje, testuje a testuje, než se udělá něco o čem se řekne, že je to vyvážený, aby se vzápětí zjistilo, že úplně není. Proto říkám, uvidíš po 3 nebo 5 nebo 30 hrách. Každopádně, pokud se ti to povedlo, klobouk dolů....

tak jak jsem psal už dřív...každýmu co ho baví...
Autorská citace #52
29.6.2009 15:30 - ForgeMaster
jde hlavne o to ze si kazdej vytvori postavu s libvolnyma schopnostma a ne jako klasiku kde je vsecko nalajnovany od zacatku do konce v tabulce. proste si kazdej nakoupi za XP cokoli, samozrejme DM to musi osetrit sam. napr postava si musi najit ve hre potrebnyho ucitele a nektere vec se daji naucit jen na nekterych mistech na hernim svete. takze z tohoto uz jen vyplyvaji dalsi zapletky pro hru. navic schopnosti sou kompenzovany tim ze se nezveda pocet zivotu. tudiz je postava v naprostem ohrozeni zivota v jakekoli fazi hry i proti slabsim protivnikum. a na silnejsi protivniky musi postavy hledat trochu v boji ruzne vyhody a ne jen hazet kostkama dokud nepritel nepojde.
Autorská citace #53
29.6.2009 15:37 - Merlin
hmm...trochu to připomíná styl obecných povolání z 3,5e. Přesto bych s hodnocením raději počkal, až za sebou budete mít více her. Ono teoreticky to může klapat...

ps: opravdu je mi svatej skot ukradenej :)
Autorská citace #54
29.6.2009 18:07 - ForgeMaster
to porad ale byly povolani. valecnik ze. expert a sesilatel. tyhle 3 nahradi vsechny z klasickych 3,5. ale porad to ma urovne a povolani. ja to mam uplne bez tohoto faktoru coz je realistictejsi :)
o to mi hlavne slo pi tvorbe toho systemu. ale jako je jisty ze s hodnocenim pockame ze zatim pobili jen par goblinu :D
Autorská citace #55
29.6.2009 19:28 - Aeris
Vamp: Prečo by niekto rozbíjal class and level systém na skill systém, keď môže začať už rovno s nejakým hotovým skill systémom a upravovať si ho?
Autorská citace #56
29.6.2009 22:48 - ForgeMaster
to neni jen skill system. featy sou taky. prakticky si predstav dnd bez levelu a povolani. sice par skillu je jinak reseno ale featy jsou temer bez upravy plus spoustu novych pridanych
Autorská citace #57
30.6.2009 00:00 - Merlin
vamp: promin, ale jsem nevěřící tomáš..čekám...xy testování (nezávislého), abych to uznal za vyvážený systém (jak jsi prohlásil).

závěr: ne..nemyslím si, že svatá kráva dnd je vyvážená
Autorská citace #58
30.6.2009 00:32 - ForgeMaster
klasicky DnD je vyvazeny. jen se na o musis divat ta ze kazdej umi neco dobre. v necem je looser a prave v tom vynika nekdo jinej. ale ten jinej nevynikne v tom ten prvni. to je ta vyvazenost
Autorská citace #59
30.6.2009 04:52 - Aeris
Vamp: Väčšina skill systémov je práve to čo chceš. Kopa menších opisných vlastností (skilly) a zopár väčších, presnejšie definujúcich (featy). Myslím, že by si sa mohol skúsiť pozrieť napríklad na The Shadows of Yesterday, alebo The Riddle of Steel.
Autorská citace #60
30.6.2009 07:18 - ForgeMaster
de o to ze to nechci. par sem jich videl a nejak me to nenadchlo.
Autorská citace #61
30.6.2009 09:38 - Jerson
Vamp píše:
ja to mam uplne bez tohoto faktoru coz je realistictejsi :)

Jen poznámka na okraj - nenech se zmást, to co jsi vymyslel je od reality vzdálené stejně jako původní pravidla a jako jakýkoliv jiný RPG systém, ať o nich autoři tvrdí cokoliv.
Tím tedy nechci ani náhodou naznačit, že nemůže být funkční a dobrý - jen vyruju před oháněním se "realističností", protože takové tvrzení se dá rozstřílet mnoha argumenty.
"Uvěřitelné" a "vyhovující" jsou myslím mnohem důležitější parametry než "realističnost", obzláště ve fantasy a nereálnými rasami a magií (: )
Autorská citace #62
30.6.2009 11:11 - ForgeMaster
nechapes jak to myslim. nemyslim svet ale zlepsovani, ty mas v b
realu nejaky levely snad? ne :) takze je to oedne toho realny. navic sem nerek ze tam je magie a rasy ruzny. :)
tohle je jen system a ten muzu aplikovat do fantasy nebo i pro historickou hru ze stredovaku. takze argument ohledne realu v tomto neni na miste :)
Autorská citace #63
30.6.2009 11:17 - Merlin
:) vamp..to určitě nemáš takové ty věci, jakože tělo prohledáš za 6 vteřin, zámek otevřeš za 6 vteřin, nemáš systém abilit (kdo má v realitě sílu 20/+5? a inteligenci 19/+4?):) a spoustu dalších věcí(logika nošení věcí, boj s batohem, tahání předmětů...) :) neútočím jen mě to pobavilo...
Autorská citace #64
30.6.2009 11:37 - Jerson
Vamp píše:
ty mas v realu nejaky levely snad? ne :)
V reálu nemám ani hodnocení oddělených dovedností, které by zůstaly stejné, i když je třeba měsíc nepoužiju.
Btw. ... s tím jak vytvářím "realistická" pravidla jsem lidi okolo sebe otravoval v letech 2003 - 2006, i někteří místní by mohli vyprávět (: )
Ale hlavně - proč by "realistické RPG" mělo být lepší než "nerealistické"?
Autorská citace #65
30.6.2009 13:16 - Spize
Vamp píše:
ty mas v b
realu nejaky levely snad?

No, nevim jak ty, ale já jo. Jen nevim kolik a jakejch.
Autorská citace #66
30.6.2009 13:47 - Lotrando
první level základka, druhej průmka, ... epickej důchod, do bude fajn .)
Autorská citace #67
30.6.2009 14:42 - ForgeMaster
kazdej ma zkusenosti. a tema se uci...
Autorská citace #68
30.6.2009 14:46 - Merlin
nene..někteří se nepoučí ani kdyby měli tunu zkušeností...
Autorská citace #69
30.6.2009 15:05 - ForgeMaster
tak si za ne davaj jiny veci misto toho aby si zvedali Wisdom :)
Autorská citace #70
28.9.2009 20:30 - Shaun
Hmmm je to drsná myšlenka... Myslím že v poslední verzi na to žádné omezení není ale je pravda že si nedokážu představit třeba roguněce se spiked chain jak se k někomu vrhne zezadu a začne mu zasahovat zranitelná místa (když si teda nepředstavujete že ho začne škrtit, i když nevím za co by ten spiked chain držel).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1554069519043 secREMOTE_IP: 35.173.181.0