Pravidla

Bajo
25.8.2004 16:25
vstávání, přezbrojení a pohyb
Může se postava přezbrojit během vstávání, poté co byla sražena a pak udělat ještě 5 stopý pohyb?
Autorská citace #1
26.8.2004 11:38 - Rytíř
Vstávání po podražení je pohybová akce (která mimochodem provokuje k příležitostnému útoku). Pokud má postava základní útočný bonus alespoň +1, může během pohybové akce tasit zbraň (pozor, přezbrojení je rozdíl!). Kromě pohybové akce může v kole postava samo ještě udělat standardní, tedy např. zaútočit. Pokud se doře pamatuju, tak u vstávání konkrétně se píše, že postava se může zároveň s tím pohnout o 5 stop... ale to si ještě raději ověřím.
Autorská citace #2
30.8.2004 16:38 - Alnag
Pokud potřebuješ přezbrojit řekněme z luku na něco pro boj na blízko a víš, že v tomto boji nebudeš luk potřebovat, lze také přezbrojovat stylem upusit stávající zbraň (jako volnou akci) a poté tasit (ale to je myslím pohybová akce - alespoň mám ten pocit, že to tak bylo v 3e, o tom bonusu +1 co tu rytíř píše nic nevim...)
Autorská citace #3
30.8.2004 16:40 - Alnag
Jo, tak jsem se díval do překladů a to o čem Rytíř mluví je Odbornost (Feat) rychlé tasení. Jinak můžeš jako volnou akci pustit zbraň a jako pohybovou tasit novou...
Autorská citace #4
30.8.2004 16:50 - Alnag
No a abych odpověděl na tvou původní otázku, tak podle toho jak já si vykládám pravidla DnD 3e nemůže. To co provádíš je standardní akce - skládající se ze dvou pohybových a jedné volné. Jako jednou pohybovou vstáváš, jako jednu volnou upustíš zbraň jako druhou pohybovou tasíš. 5 stopý pohyb je záležitostí celokolové akce (a jenom jí). Celokolová akce je záležitost některých speciálních bojových manévrů, ale není to tento případ.
Autorská citace #5
31.8.2004 08:03 - Rytíř
No dobře, Alnag mě donutil se do pravidel opravdu podívat. :)) Takže ohledně pohybu o 5 stop během vstávání - cituji náš překlad 3e: Jestliže se v kole nepohneš (obvykle proto, že jsi svůj pohyb použil pro pohybovou akci), můžeš udělat jeden 5 stop dlouhý krok předtím, během nebo poté. Např. když Tordek leží na zemi, může vstát (pohybová akce), pohnout se o 5 stop (jeho 5 stop dlouhý krok) a zaútočit.
A ohledně tasení zbraně, jedná se opravdu o pohybovou akci ovšem s jednou velkou výjimkou, opět cituji 3e: Jestliže máš základní útočný bonus +1 a víc, můžeš jednu z těchto akcí [myšleno tasení zbraně nebo příprava štítu] kombinovat s normálním pohybem. Pokud máš odbornost Boj se dvěmi zbraněmi, můžeš tasit dvě lehké nebo jednoruční zbraně během stejné doby, kdy by jsi normálně vytasil zbraň jednu.
Toto pravidlo o tasení zbraně platí i v 3.5e, ohledně vstávání to ale vypadá, že v 3.5e už krok stranou o 5 stop nedovolují, vstávání je čistá pohybová akce (oproti pravidlům 3e navíc provokuje k příležitostnému útoku!).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22230100631714 secREMOTE_IP: 18.232.99.123