Lotrando - v zásadě souhlasím, minimálně v tom, že odvolávat se na "normální rozložení" u RPG je dost o ničem. Ale jsem s tímto názorem v menšině. :-)
Trochu bych se pozastavil nad tím, zda se WoD od DnD liší v tom, že WoD je skill-based. DnD má taky skilly a to jako integrálnější součást systému než jsou classy. Rozhodně to není čistý class-level jako kdysi. Na druhou stranu WoD třeba v rozšířeních typu VtR má různé upíří klany což nejsou nic jiného, než dobře maskované classy. :-p Takže rozdíl jsou možná ty levely...
Pak je tam ta arugmentace o XP jen o zabíjení potvor. To mi přijde jako trochu rozběh do otevřených dveří. Mám pocit, že to je mýtus, který funguje jen na našem RPGf, kde někteří lidé notoricky neumí číst a nechtějí se to naučit. Řekl bych, že kdokoliv, kdo přijde k DnD tak nějak normálně ani nebude předpokládat, že by se XP dávalo jen za zabití potvory, event. si to v DMG přečte. Neříkám, že by se to nemělo zdůrazňovat, jen bych řekl, že běžný čtenář se úplně nechytí.
K tomu pádu... je zajímavé, Gary Gygax kdysi napsal, že chtěl, aby zranění z pádu bylo kumulativní - tj. 1d6 za prvních 10 stop, 3d6 za 20 stop, 6d6 za 30 stop, 10d6 za 40 stop atd. To by pak bylo hned jinační... Designéři po něm zřejmě záměr nepochopili.
Jinak je to ale pěkný článek pro veřejnost, hlavně ty odkazy k možnostem, kde a co jak hrát. Rezonuje to trochu s tou diskusi v akcích.