Pravidla

Admin
14.5.2004 13:46
Zákeřný útok při vícenásobném útoku?
Jak to je se zlodejskymi utoky a vicenasobnym utokem. Mame zlodeje a pouziva kord a dyku a ma base attack +7/+2
Autorská citace #1
14.5.2004 13:50 - Rytíř
Je to jednoduchý - dokud si protivník toho zloděje nemůže do obrany počítat bonus za Obratnost, tak ho každým útokem zraňuje i zákeřně [sneak attack]. V pravidlech je vždy určeno, jak dlouho si tu Obratnost protivník nepočítá... Když např. tento zloděj s útokem +7/+2 někoho spolu s jiným přítelem obestoupí [flank], tak oba jeho útoky protivníka zraní zákeřně. Kdyby měl tři, ten chudák by to koupil třikrát... Je to velká síla, kor když se takové postavy sejdou dvě!
Autorská citace #2
23.2.2006 13:56 - Shermiar
to s flankom plati......ale flankovanie je o tom, ze ho musia obaja ohrozovat.....aby bol flanknuty......
dalsia moznost ako davat sneak attack je utocit ako neviditelny, ale v takom pripade je iba prvy utok zakerny, ostatne utoky su len obycajne, no a dalsia moznost je pouzit napr. feat Improved feint - jednym utokom spravit fintu a dalsi utok dat ako sneak attack.......je viac moznosti ale jedine flankovanie zarucuje viac zakernych utokov v jednom kole.....
Autorská citace #3
23.2.2006 18:08 - Pizin
Zloděj se dvěma zbraněma a někým na flankování je docela brutální.
Autorská citace #4
23.2.2006 23:01 - bigbythewise
Shermiar:Je to mozna dost brutalni, ale v 3.5e (nevim jak ve 3) muzes sneakovat v improved invisibility po dobu trvani kouzla, jelikoz jsi porad plne neviditelny. :)
Autorská citace #5
3.3.2006 10:14 - shermiar
bigbythewise: no to je jasne......ale ide o kuzlo, ktore ti da tu moznost.....pochybujem , ze je nejaka prestige class, ktore ma improved invisibility/ 5 krat denne ako spell like abillity :)))))
ale uznavam, je to dobre kombo....len ide o nieco vynimocne, nie norm. stav pocas boja.......
Autorská citace #6
3.3.2006 19:55 - bigbythewise
Assassin ma Greater Invisibility jako kouzlo 4x denne na 10 urovni. :)
Autorská citace #7
10.3.2006 12:02 - shermiar
big: assasin je vobec velky frajer, len musi mat zle presvedcenie...hups......no ale inak dopoho..... a 10lvlovych asassinov asik tiez behaju po svete (dnd) spusty :)))
Autorská citace #8
9.6.2006 14:18 - wraiths
Takze mi chcete rici ze kdyz si budu pokojne sedet v krovi(7lev darebak/2lev zasvecenec luku) a svym lukem si vyciham nic netusiciho velitele ritiru a pojede kolem do 30stop.bude to probihat asi takhle. Spustim na nej strelbu.... "base at.+ rapid shot".+13(prilezitostny utok),v dalsi fazi to mame hod na "ini" a ma vyhra rytir reaguje az po mne.zas utok jak jsme zminoval "rapid+me utoky" 13/13/7 a nedej boze vsim se trefim tak to vsechno je SA..? vzdyt to je bratru 22zivotu(1d6+3.."kompozit luk sila+1" + 4d6..SA + 1d8.."ranget precis") jednim utokem. to mame 4krat22...
Autorská citace #9
10.6.2006 16:13 - ivanivanovic
wraiths mne sa zda ze nie.
Poprve ak mas kolo prekvapenia mozes robit jednu standard akciu. --> Co je jeden tvoj utok +SA "rapid shoot" je akcia plne kolo a max 5st krok pred alebo po.
Potom sa hodi iniciativa 1.ak zvitazis v hode na iniciativu tvoj super este nema bonus obratnosti, teraz moze nasledovat rapid shoot + SA 2.ak prehras tvoj super reaguje a vie odkial bol zasiahnuty tak ,ze mas pruser
Autorská citace #10
12.6.2006 12:45 - Shermiar
ivanivanovic ma z velkej casti pravdu co sa tyka poctu utokov, ale: uz sme to tu par krat riesili a pokial pouzijes sniping alebo ak sa hned po strele hidnes (s postihom -20 pretoze to robis pocas utoku) mas sancu, ze ten rytier sice bude vediet ze ho niekto trafil a ze zhruba odkial asi sip priletel ale pokial tvoj ukryt nebude jedina skupinka krikov siroko daleko, tak ta sotva najde...tzn. aj v pripade ze prehras iniciativu mas stale teoreticku sancu strielat aj za pomoci SA.
Autorská citace #11
12.6.2006 14:38 - wraiths
ivanivanovic: diky za vysvetleni. asi jsem to napsal choticky.....poprve(prekvapeni) samozrejme "rapid shot" nedavam. :-) ale pri hodu na "iny" se vzdy modlim abych vyhral ;-, a zatim se to dari. jinak ja to hral vzdy ze jen jeden a to ten prvni sip dava SA. Shermiar: no vsak ja to tak hraji...rychle zmiznout z "inkriminovaneho" mista nekam jinam. :-)) ale to co pises asi je pravda,zkusim se o tom u nas poradit.zdali to jde.tohle je opravdu smrtelny...
Autorská citace #12
12.6.2006 14:46 - Prcek
Nebylo nahodou u rapid shot, ze sneak a kritika se pocita jen pro prvni sip, nebo si to pletu s many shot? Nemam pri ruce pravidla, tak nevim.
Autorská citace #13
12.6.2006 16:33 - Xeth
Na Sneak Attack má postava nárok vždy pokud trvá stav, že oponent proti jejímu útoku nemá nárok na bonus za obratnost (pokud nějaký má). Při jakémkoliv vícenásobném útoku se prvním útokem ruší soupeřovo "překvapení" a tak Rapid Shot stejně jako Manyshot, pokud je ono "překvapení" jediným způsobem kterým soupeř postavy ztrácí nárok na obranu, působí Sneak Attack jen první ranou.
Na druhou stranu takovy Rogue s uměním boje s 2 zbraněmi co flankuje soupeře... (na 10. úrovni jsou to 4 útoky za kolo, s 5d6 na jeden útok) a s weapon finesse...
Teď jsem hrál dobrodružství a tam byli takoví dva. Opravdu výborní na skrývání a tichém pohybu, jeden dokonce s prstenem neviditelnosti pro opravdu nepěkné situace (pravda, jeden byl trochu slabší). Ti dva zmasakrovali v podstatě vše co našli, co jim přišlo do cesty.
Mimochodem, když vás něco spolkne, nemá to vůči vám nárok na bonus na obratnost... ergo kladívko, nejlepší způsob jak takové potvory likvidovat je nechat je spolknout partovního zloděje.... ;D
Autorská citace #14
12.6.2006 20:10 - bigbythewise
Xeth napsal: "Teď jsem hrál dobrodružství a tam byli takoví dva...." Jo jo, Rogue jsou v DnD za urcitych podminek "tak trosku" supernatural.
Autorská citace #15
12.6.2006 20:33 - bigbythewise
ivanivanovic: Oprav me pokud se mylim, ale mam pocit, ze to funguje trosku jinak. Na iniciativu hazes uz v "surprise round". Toto kolo ti akorat dava vyhodu jednat jako prvni NA JISTOTU se zamezenim souperovy DEX za AC(jelikoz na iniciativu hazou jen ti, kteri jsou si vedomi nepritele), provedes standard akci a pak uz hraje oponent s hozenim si na iniciativu (nastava regulerni kolo), nicmene ty uz podruhe na iniciativu nehazes a tim padem 2x po sobe hrat nemuzes.
Autorská citace #16
12.6.2006 20:41 - bigbythewise
ivanivanovic: Dodatek. Pises, ze pokud prohrajes iniciativu, tak souper vi odkud byl zasahnuty, coz je nesmysl. Iniciativa ti v tomhle nepomuze. K tomu prece slouzi Hide*Spot / Listen*Move Silently check.
Autorská citace #17
12.6.2006 21:43 - ivanivanovic
jasne torochu sa mz to poplietlo :D
Autorská citace #18
13.6.2006 07:57 - Rytíř
Hmm, tak je to tu najednou nějaké zmatené.. :)
Xeth: i když jsi to tak asi nemyslel, z tvé odpovědi jsem získal dojem, že i když má tulák více útoků v kole a vyhraje iniciativu, zákeřně útočí pouze prvním útokem. Aby to někoho nezmátlo, raději to zkusím napsat jasněji:
Zákeřný útok je možné vést na kohokoli, kdo si nemůže do obrany započítávat Obratnost. To je případ i postavy, která ještě v daném boji nejednala, tj. prohrála iniciativu. Je tzv. zaskočená (flat-footed). Základní pravidlo ovšem zní, že každá postava je zaskočená, dokud nejedná! A je úplně jedno, kolik útoků na ní předtím kdo vede.. Čili onen hypotetický tulák s více útoky v kole může toho zaskočeného nebožáka každým svým útokem vesele podřezávat dle libosti.
Salva (Manyshot) je něco jiného než rychlá střelba (rapid) - jde o to, že naráz vystřelíš více šípů. V takovém případě není samozřejmě možné každým šípem tak dobře mířit, a proto se všechny bonusy za přesnost počítají jen na první šíp (platí to obecně při všech "hromadných" útocích). Do bonusů za přesnost patří specializace a např. právě i zákeřný útok.. Naproti tomu Rychlá střeba ti dá jeden útok za kolo navíc. Ten je normálně možno cílit, takže se na něj počítají všechny dostupné bonusy.
Jinak ke kolu překvapení.. je fakt lehce matoucí, možná si ho mohli odpustit, milí autoři.. nicméně, funguje takto: pokud alespoň jeden účastník souboje ví předem o svém nepříteli, zatímco alespoň jeden z účastníků o nepříteli předem neví, odehrává se před klasickým prvním kolem boje tzv. kolo překvapení. V něm může (v pořadí určeném iniciativou) provést jednu standardní nebo pohybovou akci každý, kdo nebyl překvapen střetem s nepřítelem. Teprve když všichni jednali, hází na iniciativu i zbytek účastníků boje, kteří byli překvapeni a nastává první kolo boje, kdy všichni opět jednají v pořadí určeném iniciativou. Rychlé postavy, které nebyly překvapené, mají proto opravdu možnost jednat jak v kole překvapení, tak i v prvním klasickém kole boje dřív, než vůbec začne jednat nějaká jiná, překvapená a pomalá postava. takže je opravdu možné, aby tulák překvapil bojovníky a po vyhrané iniciativě ho několikrát zasáhl zákeřně - jednou v kole překvapení (standardní akce) a pak ještě v 1. kole boje, a to tolikrát, kolik útoků má (a může k tomu využít např. Rychlou střelbu nebo boj dvěmi zbraněmi, cokoli, jen ne Salvu).
Uf. No, tak snad je to jasný.. :)
Autorská citace #19
13.6.2006 08:31 - Shermiar
Suhlas s Rytierom!
Autorská citace #20
13.6.2006 09:39 - wraiths
Rytíř:s tim prekvapenim se omlouvam... nemusilo tam byt,pravda:-/. presne takhle jsem to myslil. ted jsem to vsechno pochopil. ja jen chtel naznacit ze jsme konsternovan smrtici silou zlodeje. ted to budu pouzivat tak jak se ma. a ne se okradat o ty SA za vice utoku v kole. DIKY
Autorská citace #21
13.6.2006 15:04 - Xeth
Rytíř: Jasně, překvapením jsem nemyslel stav flatfooted, kdy je oponent "paf" dokud se nedostane na řadu, ale pokud je plně aktivní a zloděj se k němu dostane nepozorovaně (blízko či na 30ft a méně). :) Díky za dovysvětlení.
Autorská citace #22
13.6.2006 21:22 - bigbythewise
Rytir: Diky za osvetleni surprise round. Tohle jsem nikdy presne nechapal, tudiz jsem ten svuj post predtim dedukoval s vedomim, ze je to tak spravne. Mozna by si jeste mohl (byl bych vdecen) pastnout original zneni odkud to mas, protoze v pravidlech nikde neni presne napsano, jak funguje regulerni kolo po surprise kole. Jsou totiz 3 dedukcni moznosti (z meho pohledu samozrejme), jak regulerni kolo po surprise funguje: 1. Na iniciativu hodi vsichni znova. 2. Na iniciativu hodi jen ti, kteri byli prekvapeni (ti zbyli) a zaradi se do poradi jako v normalu, cili od nejvyssiho k nejnizsimu. 3. Na iniciativu hodi jen ti, kteri byli prekvapeni, zaradi se do poradi, ALE jen mezi sebou a jsou vlastne oddeleni od tech, kteri hazeli v surprise kole. Cili tady je vlastne nemoznost hrat 2x po sobe diky vysoke iniciative v surprise round. Teto variante jsem veril, zda se mi totiz mnohem vic ferova. Ale o co jde. O to, ze ani jednu z techto moznosti v pravidlech nikde napsanou nevidim. :)
Autorská citace #23
14.6.2006 08:31 - wraiths
bigbythewise : ja myslim ze to tam nekde je napsany jak to jde po sobe. u nas se praktikuje to jak sji popsal za 2.
Autorská citace #24
14.6.2006 08:57 - GHOSTRIDER
Surprise
When a combat starts, if you are not aware of your opponents and they are aware of you, you’re surprised.
Determining Awareness
Sometimes all the combatants on a side are aware of their opponents, sometimes none are, and sometimes only some of them are. Sometimes a few combatants on each side are aware and the other combatants on each side are unaware.
Determining awareness may call for Listen checks, Spot checks, or other checks.
The Surprise Round
If some but not all of the combatants are aware of their opponents, a surprise round happens before regular rounds begin. Any combatants aware of the opponents can act in the surprise round, so they roll for initiative. In initiative order (highest to lowest), combatants who started the battle aware of their opponents each take a standard action during the surprise round. You can also take free actions during the surprise round. If no one or everyone is surprised, no surprise round occurs.
Unaware Combatants
Combatants who are unaware at the start of battle don’t get to act in the surprise round. Unaware combatants are flat-footed because they have not acted yet, so they lose any Dexterity bonus to AC.
2 Bigbythewise: 1.a 3.možnost je špatně, 2. je OK, ale mnohem praktičtější je, aby si všichni hodili inicku a ti, kteří jsou si vědomi protivníků uskuteční standartní akci v kole překvapení a ti zbylí chudáci prostě nejedou. PROTO JE DŮLEŽITÝ FEAT IMPROVED INICIATIVE!!! Zloděj pak má velkou pravděpodobnost, že pojede před zaskočenými nepřáteli...
Autorská citace #25
14.6.2006 09:17 - Prcek
My to resime tak, ze si hodi vsichni, ale v kole prekvepeni jednaji pouze ti co muzou (nejsou prekvapeni) a to podle jejich inic. Pak uz je standradni kolo, kde jednaji vsichni podle jejich inic. ZLodej tedy muze klidne sneakovat v kole prekvapeni a pak jeste diky vysoke inic ve stanradnim kole.
Autorská citace #26
14.6.2006 09:56 - Rytíř
Prcek: přesně, děláme to nachlup stejně.. :)
Všem: díky za chválu! Hlavně že už se shodnem, jakže to vlastně funguje.. a že tulák není žádné ořezávátko, když si to hráč nepřeje. ;)
Autorská citace #27
14.6.2006 20:38 - bigbythewise
Tak uz je mi to jasne. Diky. Mam radost, ze jsem zase o neco chytrejsi. GHOSTRIDER: Improved Initiative je super feat nejenom pro zlodeje. :-P

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.104651927948 secREMOTE_IP: 3.16.47.14