Pravidla

bigbythewise
8.8.2006 20:36
Alternate Form
Jak toto presne funguje? Ziskava postava po promene (kouzla jako Alter Self, Polymorph, Shapechange nebo Wild Shape druida) nove Skilly (+hodnoty) a Featy nove podoby? Zatim jsem akorat vycetl, ze ziskava nove fyzicke vlastnosti (STR,DEX,CON), mentalni si ponechava (WIS,INT,CHA), dale ziskava/vymeni naturalni brneni, pobyb - rychlost i zpusob, velikost (space/reach), novy typ a podtyp (popr. rasove bonusy ke skillum a abilitam), extraordinarni a supernaturalni kvality a utoky (nebo jen neco - podle sily kouzla). HP a zachranne hody si ponechava. O Featech a Skillech se ovsem nikde nepise. Obecny popis POLYMORPH rika, ze postava ziskava fyzicke schopnosti, jen mentalni ji zustanou (muze kouzlit). Z tohodle uz mi jde hlava kolem. :)

Premyslel jsem, ze bych takove postave dal nove jen skilly zalozene na prave fyzickych atributech (STR,DEX,CON). No ale napriklad skilly Spot A Listen jsou na WISDOM, takze nesmysl. Problem ale je co s featy. Treba takovy werewolf, ktery disponuje schopnosti Alternate Form, ma featy cloveka i wolfa dohromady. (ovsem uz v zakladni human forme, neziska je dodatecne po premene do wolfa)
Autorská citace #1
9.8.2006 08:55 - Pizin
From page 305 of the Monster Manual (adjusted for the errata changes):
Alternate Form (Su): ......Except as described elsewhere, the creature retains all other game statistics of its original form, including (but not necessarily limited to) HD, hit points, skill ranks, feats, base attack bonus, and base save bonuses. http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/rg/20060502a
Takže odbornosti ti zůstanou, stejně jako body dovedností. U dovedností založených na Str, Dex, Con se ti celková hodnota změní podle jejich nové hodnoty.
Autorská citace #2
9.8.2006 12:42 - LZJ
No, dělal jsem si tahák pro druidí Wildshape, abych měl přehled, co a jak se změní. Protože ty odkazy na další kouzla mi přišly poněkud nepřehledný. A je toho docela dlouhej seznam (cca 1 A4). Ale nekontroloval jsem, jak moc platí po posledních erratech.
Autorská citace #3
9.8.2006 16:01 - bigbythewise
Pizin: Diky moc, tak konecne v tom mam jasno. Hura. :)
Autorská citace #4
9.8.2006 20:39 - LZJ
U skillu a featu a dalsich vlastnosti zalezi i na puvodu. Pokud jsou z rasy, tak o ne ten promeneny prijde. Pokud z povolani, tak zustavaji, byt treba nejdou pouzit.
Autorská citace #5
9.8.2006 21:33 - bigbythewise
L.Z.J.: Jasne, to chapu. Tady je kousek z popisu kouzla Alter Self:
...You acquire the physical qualities of the new form while retaining your own mind. Physical qualities include natural size, mundane movement capabilities (such as burrowing, climbing, walking, swimming, and flight with wings, to a maximum speed of 120 feet for flying or 60 feet for nonflying movement), natural armor bonus, natural weapons (such as claws, bite, and so on), racial skill bonuses, RACIAL BONUS FEATS...
Zajimave. Takze asi muzes dostat i nove featy a skilly taky - climb, swim. Pokud se totiz premenis napriklad do zraloka a mas swim rank 0, tak by si mel dostat hodnotu swim jako ma zralok, protoze by to pak byla docela blbost. :)
Autorská citace #6
10.8.2006 11:55 - Pizin
Ale pokud jsi člověk, tak o jednu odbornost přijdeš.
Autorská citace #7
10.8.2006 14:39 - LZJ
Bigby: Když se změníš ve žraloka, tak dostaneš swim jako přirozený pohyb (žralok má psánu rychlost Swim 60 ft) a nemusíš si na házet na skill Swim. A je třeba rozlišovat standardní featy a skill bonusy od těch Racial. Dostanš jen ty Racial. V SRD jsou Racial bonus feats označeny indexem B, často to je Weapon Finesse u malých zvířat. Bacha ty vlastní featy byly upraveny v erratech MM. A Racial bonusy u skillu jsou v SRD popsány pod tabulkou v odstavci Skills. Jo, tohle je poněkud komplikovaná část pravidel DnD a jám ji mám nastudovánu jen pro druidy (BTW mám i extra tahák, kde jsou tabulky zvířat upraveny, aby šly na druida přímo aplikovat), rozdíly oproti dalším kouzlům a schopnostem neznám.
Autorská citace #8
10.8.2006 16:45 - bigbythewise
Pizin: Dobra, takze jen clovek prijde o feat, protoze ma jako jediny bonusovy feat za rasu. Potom samozrejme i o Ex a Su ability jako Rage barbara apod.
L.Z.J.: S tim zralokem mas pravdu, zmeni se movement mode, to mi nejak nedoslo, navic koukam ze ma +8 ke swim skillu jako bonus za rasu. :)
Jeste k tem bonus featum u monster. Vsiml jsem si, ze tam je uvedeno indexovane "B", akorat ze nektere rasy ten bonus feat nemaji nebo -si myslim- ze nemusi mit vzdy ten uvedeny. V tabulce u popisu featu je napsany, ale nekdy u rasy maji uvedeno, ze jen ziskavaji nejaky bonus feat. Rekl bych totiz, ze muze mit i jiny feat, kdyz v zakladnim popisu rasy neni specifikovany. To je jako u cloveka, ten ma taky bonus, ale muze si vybirat jaky chce. Takze predpokladam, ze u premeny je to omezene jen na ten uvedeny v tabulce u monstra.
No a kdyz uz jsem se tak rozepsal, tak mi ted zacalo trosku vrtat hlavou (to porad) jak je to se zmenou Typu. Ziskam veskere klady i zapory? Uvedu priklady.
Pokud se premenim do Construct typu, budu se moci lecit? At uz kouzlem, lektvarem ci predmetem. Taky pak nemam zadne CON score. Predpokladam tedy, ze to neni jako CON 1 nebo 0 (ehm :p), cili nemam zadny bonus ani penalizaci k modifikatoru a hod vydrz mam potom base hodnotu. Dalsi detail, nemusim jist ani dychat? Muzu normalne pouzivat zbran, prestoze Construct ma jen natural weapon proficiency? :) Teoreticky bych mohl pak i kouzlit, i kdyz jen bez verbalni slozky, jenomze nekde pisi, ze je potreba "humanlike hands" a nekde "limbs with fine manipulation" - jemna manipulace, coz pul tunove ruce ze zeleza asi nedokazi. :)
Dalsi priklad je Undead type, pokud se do neho premenim, bude me lecivy (cure) lektvar zranovat a negativni energie lecit? Muze me Paladin Odvratit?
Reknu vam, na Polymorph by meli udelat dodatecnou prirucku. :)
Autorská citace #9
10.8.2006 17:07 - bigbythewise
Oprava: O Barbaruv Rage teda neprijdu, Su a Ex ability si normalne ponechavam, pokud pochazi z povolani, prijdu jen o ty z rasy. Spatne jsem si to prelozil.
Autorská citace #10
10.8.2006 19:41 - LZJ
Re Bigby: Predpokladam tedy, ze to neni jako CON 1 nebo 0 (ehm :p), cili nemam zadny bonus ani penalizaci k modifikatoru a hod vydrz mam potom base hodnotu. Dalsi detail, nemusim jist ani dychat?
IMHO když nemáš Con score, tak se se věci ohledně konstituce netýkaji. U výdrže bych předpokládal, že se prostě neunavíš nikdy nebo to někde výslovně napsáno, jak dlouho vydržíš sprintovat. Jídlo, dýchání a běžný pohyb bys měl převzít. Takže jako žralok vydržíš pod vodou, konstrukt nebo nemrtvý dýchat snad nemusejí.
Autorská citace #11
10.8.2006 22:01 - bigbythewise
L.Z.J.: Asi to tak bude, proste ziskas klady i zapory, ktere jsou uvedeny v Monster type. Kdyz uz mas spoustu imunit na jed, kriticky utok apod., tak by si taky asi mel mit nemoznost se lecit. Jednak to bude vyvazenejsi a podle popisu asi i logicke. Ono kdyz uz v premene do Construct typu ziskavas imunitu na magii, tak nejake dychani a jidlo proti tomu vypada banalne. :)
Ted me napadla zase dalsi vec. Asi se opravdu ty efekty musi v kazdem konkretnim pripade zvazit a pak az zakazat/povolit. Dejme tomu treba mysl ovlivnujici efekty (mind-affecting). Tady by imunita platit nemela, v pripade Construct ci Undead, protoze mas porad po premene svoji mysli na rozdil od skutecneho Zombaka nebo Golema.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11609983444214 secREMOTE_IP: 3.85.214.0