Pravidla

Alnag
16.8.2007 17:43
Co byste chtěli vidět ve 4e?
Nestyďte se a vyjevte své skryté touhy? Co byste změnili, vylepšili, přidali nebo ubrali ve 4e, kdyby to mohlo být po vašem?
Autorská citace #1
16.8.2007 17:55 - Vannax
Místo nových pravidel bych s příchodem 4e uvítal obnovení vydávání původních settingů, na který se vyprdli.
Autorská citace #2
16.8.2007 17:58 - Alnag
Kterých třeba konkrétně. Těžko chtít všechny, ale jistě máš nějaké favority? :-)
Autorská citace #3
16.8.2007 18:01 - Alek
No přirozeně všechno to, co jsme si podomácku upravili v 3,5e. ;) Abych byl ale konkrétní, tak jsem zvědav na systém dovedností, dozná-li změn. Ten se mi totiž tuze nelíbí, nicméně jsem byl nucen po přečtení několika jiných systémů uznat, že žádný není tak flexibilní jako ten z PHB. Takže doufám v něco podobně flexibilního a univerzálního, ale mnohem jednoduššího s méně počítáním.
No a pak bych uvítal překopání magie. Směrem ala Corvusův Warheart či ten náš právě tvořící se - viz Comikusovy obdenní články na Allmiru o školách magie. ;)
Autorská citace #4
16.8.2007 18:13 - Bajo
Vice technik na ulehceni a zkvalitneni hry. Mene casu na pripravu. Vice pravomoci pro hrace. Vetsi orientaci na kolektivni hrani (vim ze to lidi hraji spolu, ale vite jak to myslim). Vymyslel bych toho asi vice, ale nemam potrebu s DnD delat jinou hru, od toho tu jsou jine hry :). Nicmene tohle by se mi asi libilo.
Autorská citace #5
16.8.2007 18:24 - JackPhoenix
Já a pár lidí, se kterými jsem hrál, bychom uvítali zrealističnění (hnusný slovo) boje. Máme na to House rules, ale kdyby se něco takového objevilo v oficiálních pravidlech, byli by jsme rozhodně rádi. Přepracovaný systém magie by taky nebyl k zakhození.
Autorská citace #6
16.8.2007 18:41 - LZJ
Podle vzoru SW Saga kondiční tabulku při boji, aspoň jako option rule, mít postavy raněné a bojující s postihy mi hodně chybí.
S magií je to těžké, kdyby byl nějaký systém, kde bych se nemusel učit/dohledávat hromady detailů ke každému jednotlivému kouzlu, to by se mi líbilo. Jenže moc generický systém, by asi většina hráčů nezkousla a nedaly by se prodávat dodatečné příručky. :-( Takhle se jen bojím spousty drobných změn ve stávajících kouzlech.
Autorská citace #7
16.8.2007 18:53 - Alnag
Aniž bych chtěl rozbít tento Thread: slibují "evoluci" ve směru SW Saga a Book of Nine Swords což by mohlo (ale nemuselo) znamenat předělání magie na jednodušší systém (resp. praktičtější), kratší čas na přípravu a řadu dalších změn. ALe uvidíme.
Já osobně bych chtěl trochu zkondenzovanější systém (jako SW)
Povolání s talenty na výběr (jako SW)
Kouzla, schopnosti a manévry doplňované na Encounter (jako SW/Bo9S)
Opravdu kvalitně napsané DMG
Méně prestižek a dalších blbinek, ale každou víc propracovanou
Autorská citace #8
16.8.2007 21:31 - bigbythewise
Alnag: Pokud se bude konvertovat a to asi ze jo, tak mene prestizek nikdy nebude. :) Kazdopadne jsem vubec nevedel ze je 4E za dverma a to se na boardech pohybuju dost. Nevim co na to rict nebo co si prat. Jedine snad aby mechanika byla bezchybne napsana, perfektne srozumitelna, bez "hluchych" mist a prinejmensim stejne tak komplexni jako 3.5E. Ehm. :o)
Autorská citace #9
17.8.2007 07:39 - wraiths
povoleni strileni v AO... :-)).
Autorská citace #10
17.8.2007 07:48 - Rytíř
Zrušení připitomělých a zbytečně složitých AoO!! :)))
Autorská citace #11
17.8.2007 07:51 - wraiths
rytíř píše:
Zrušení připitomělých a zbytečně složitých AoO!! :)))
lumpe! takhle ty na mne jo.
Autorská citace #12
17.8.2007 08:52 - Fritzs
Zrušení prestižek, snížení počtu povolání na základní 3, každou úroveň nový feat (aby nebyly "death levels"), zjednodušení magie, zrušení přesvědčení... a víc katan!!!
Autorská citace #13
17.8.2007 09:04 - Tony DaMage
Fritzs to čo chceš, najdeš napr. v kombinácií True20 (3 povolania, feat každú úroveň, zrušené presvedčenie, zjednodušená mágia) a doplnku od RPG Objects Legends of Samurai: The Bushido Handbook (True20 edition).
EDIT: Alebo Unearthed Arcana + Legends of Samurai: The Bushido Handbook alebo niečo podobné...
Autorská citace #14
17.8.2007 09:12 - Malabar
podle me zruseni presvedceni je kravina
Autorská citace #15
17.8.2007 09:27 - andtom
Alnag píše:
Opravdu kvalitně napsané DMG
Naprostý souhlas. Klíčový je kvalitní DM, nikoliv bát se obecně mít ve hře pozici DMa s jeho pravomocemi. Jak to vidím u 3.5 edice: část problematiky DMG má být evidentně v PHB a značná část DMG II. má být ihned přímo na takto získaném místě v DMG. Tak snad to udělají tímto směrem.
Magie: Každé kouzlo připravené pouze 1x a ne víc už v základních pravidlech D&D. Zjednodušení magie. Zraritnění magie (i když to je spíš záležitost settingů). Zvýšení počtů kouzel se stupňovaným účinkem (levelem sesilatele). Nebojová kouzla jsou pro sesilatele mentálně jednodušší, a proto zabírají jen "půl slotu" (nebo něco jiného, jde mi o povzbuzení k jiné než přímé bojové magii).
Autorská citace #16
17.8.2007 09:28 - Tony DaMage
No možnože to zrušenie je kravina, ale mi sme ho nikdy nedodržiavali, resp. určovali až po chvíli hrania. A v True20 (kde planujem kampaň alebo viac tématicky rôznych one-shotov je systém cnosti a neresti (Virtue and Vice), plus konanie podľa nich môže hračom prinášať výhody (body Odhodlania (Convinction).
Autorská citace #17
17.8.2007 09:44 - Malabar
Ted chapu tve uvazovani ... ale stejnak myslim si ze presvedceni k DnD dost patri a v 4e by mi asi dost chybelo, ale na druhou stranku pokud byse to nahradilo necim lepsim a nejen vyskrtlo tak proc ne, to by sem i prezit mohl.
Autorská citace #18
17.8.2007 10:18 - vitus
Já bych k Alnagově přání kvalitně napsaného DMG přidal i přání kvalitně napsaného PHB - u 3.5e mne opravdu mrzelo, že důraz na role-play šel tak trochu do pozadí.
A pak bych si dovolil ještě držet jim palce ve slibovaném snížení hustoty všelijakých "statů" - opravdu jedna z věcí, která mne na 3.5e děsila bylo, že popis kohokoliv byla začasté půstránka A4 i více hustě za sebou namrskaných čísel, písmenek a zkratek
EDIT: Jak to tady čtu, tak koukám, že vlastně výsledkem přání by bylo v podstatě - "Chceme úplně jinou hru." ;o) Pamatujete si na ten díl Simpsonů, kde Homer zjistil, že má nevlastního bratra, co má továrnu na auťáky a jel ho navštívit ?
Autorská citace #19
17.8.2007 10:36 - Noir
Míň papírování (charge u wandů, životy, wizardovské seznamy kouzel). Povolani klidně míň, ale otevřenější s alternativními větvemi.
Autorská citace #20
19.8.2007 22:30 - Alwaern
Ako sa tak pozerám, temer všetky vami vymenované želania sa už splnili:) Len si ich načim pozháňat v neoficiálnych príručkách.
Osobne si na 4e počkám minimálne 3-4 roky, WotC vie vždy prekvapiť:P
Ad Rytíř: AoO sa mi zdajú celkom v poriadku, zložité rozhodne nie, ale to je zrejme návykom.
Ad andtom:Systém mágie si može urobiť každý po svojom, na to máme ,koniec-koncov, ,,house-rules", ale roleplay sa dá podoporovať i inak než tzv. ,,hard-and-fast rules", teda nútením, resp. zvýhodňovaním určitých špecifík kvoli štýlu hrania. Adaptabilita je najvačšou devízou DnD, každý si ho može pretvoriť.
Ale čo také by som mohol chcieť? Prepracované rasy - to sa už stalo, resp.je to v štádiu ,,áno, previazali sme systém rás a úrovní 1-30", zatiaľ súhlas.
Prestížnych povolaní zrejme neubudne (kto kedy videl ÚPLNE CELÝ zoznam PrC pre 3.0/3.5, mi dá za pravdu - PrC WotC živia).
Kúzlenie v štýle ,,fire and forget", tzv. Vancian-style magic bude prepracovaný, čo znie dobre, čo však už nie, je fakt, že podobu nabral pre mňa nie ideálnu. Uvidíme, ako to dopadne.
Presvedčenia nechať. Odjakživa aptrili k DnD, okrem toho sú pre mňa aj pomocníkom, keď jediné, čo potrebujem vedieť je skratka hneď za menom NPC - NE hovorí za všetko, hneď viem, v akom morálnom a názorovom poli sa pohybujem.
Prepracovať DMG, ten súčasný sa nedá čítať, resp. za estetický a hodnotný zážitok to nik nemože považovať. Niektoré veci patria do PHB, iné sa objavili v DMG II.
Zoštíhlenie a unifikácia hodov. Keď si má celá parta hodiť Listen, Spot a Search, je to občas pridlho. Zdravím SW SE.
P.S. Som lenivý si prestaviť klávesnicu na SVK, preto vokáň nepoužívam:)
Autorská citace #21
19.8.2007 22:46 - Rytíř
Ad příl. útoky - no, tak my se je taky naučili zvládat a už s tim nemám nějaký výraznější problém.. Ale jednak mi pořád připadá v řadě situací divné mít najednou útok navíc a jednak si pořád ještě pamatuju, jak matoucí byly tyhle příležitostné útoky ze začátku. Směřovalo na to vždy i nejvíc dotazů od začátečníků. Proto bych se jich zbavil.. ;)
Autorská citace #22
19.8.2007 23:15 - LZJ
Ad AoO: mě přijdou docela dobré a celkem pěkně řeší to, aby postavy v boji nedělali blbosti a dávali pozor, aby něco neschytali. Což je jinak vychytává v kolovém systému blbě. Ale jestli WoTC vymyslejí něco stejně efektivního a systémově elegantnějšího, tak se bránit nebudu. Ale teď mě přijdou zásadní pro atmosféru boje.
A ještě mě napadlo jedno přání: Použitelný zápas (Grapple) to, co je dnes v PHB, je moc složité.
Autorská citace #23
20.8.2007 07:43 - Max
Méně vyjímek a více obecně platných pravidel ... neboli lepší algoritmizovatelnost pravidel - ale podle mě, když teď maji to DnD-online, je samotný to k tomu už dost tlačí.
Autorská citace #24
20.8.2007 11:36 - LZJ
Ad grapple: Tak koukám, že to už tam je.
Autorská citace #25
20.8.2007 12:14 - andtom
Alwaern: Co si myslím o roleplayingu a nucení k němu jsem psal v jednom zdejším prachem zapadlém článku. K house rules jsem vždy měl a mám pozitivní vztah, neboť hraní si s pravidly je dle mého legitmní součást RPG zábavy pojímané v širšém smyslu (některé lidi prostě baví dělat úpravy v různém rozsahu). Btw. nikdy jsem nepochopil logiku lidí, kteří považují úpravu pravidel za něco nežádoucího a napsání pravidel od nuly za něco vhodného, přitom úprava pravidel je jen nižším stupněm k napsání nových pravidel a slovo "nových" je potřeba dát do uvozovek, protože "nová" pravidla tak nějak z určité části recyklují jiné již v jiných hrách použité nápady a postupy.
Naprosto souhlasím, že adaptabilita a stylová volnost je výbornou devizou. A ponechání na úvaze hráčům, jak s hrou naloží a kterým směrem si ji ohnou. Akorát jsem psal o tom, co by se mi líbilo do defaultního pravidlového nastavení nebo jak bych to pojmenoval :)
Autorská citace #26
20.8.2007 16:33 - Alwaern
Hm, bohužel ještě musím pročíst zdejší knihovnu, ale dostanu se na to. Ano, house rules jsou fajn. Já bych do PHB zase strčil více ,,crunch" nebo-li pravidel, ale zatím zůstane pouze u přání:)
Autorská citace #27
12.9.2007 13:17 - Quentin
Ja bych hlavne rad vyvazene povolani - a to bez ohledu na magicke vybaveni; Jednoduse, aby se dali ferove hrat jak high tak low fantasy svety bez vetsich nutnosti sahat do pravidel. (napr u nas jsme museli druida, clerica a par arcane kouzel pekne zkrouhnout)
Autorská citace #28
12.9.2007 13:26 - Dalcor
standartně magií vybavené elfy, pořádné paladiny a ještě lepší bladesingery. True20 myšlenky a samozřejmě DRAGONLANCE.
Autorská citace #29
12.9.2007 13:53 - Alnag
Quentin: Minimálně to s tím magickým vybavením by se ti mohlo splnit... zdá se.
Autorská citace #30
13.9.2007 02:40 - bigbythewise
Vzdycky kdyz nekoho slysim mluvit o "vyvazenych povolanich", tak se mi otevira kudla v kapse. Kazdy prece vi, ze z D&D CORE low-magic nikdy nebude. To DM by se mel angazovat, pokud si chce takto upravit system k obrazu svemu, ale muze samozrejme zvolit i jiny herni system, ktery mu vice sedi na jeho setting. WotC se preci nemuzou zavdecit kazdemu.
Autorská citace #31
13.9.2007 08:48 - Corvus
bigbythewise: tym ze sa odoberie doraz z magickych predmetov, tak sa DnD vzdiali Diablovi a WoW a to by bolo dobre nie? ved tieto crpg su zalozene na tom ze zabijas prisery a beries im loot.. ak by sa toto aspon ciastocne z DnD odstranilo tak by to bolo podla mna fajn :)
lebo momentalna situacia je taka ze ze nemagicke povolania su ukrutne zavisle od magickeho equipu. a to je podla mna dost naprd.
Autorská citace #32
13.9.2007 10:52 - Iuchiban
-více schpností, méně mag. předmětů
-splnění slibu rozdělení kouzel na "at will"+"per encounter"+"per day"
-rychlejší bojová kola
-vyvážené classy !!! :D
-obrovský důraz na rasu
-víc a víc schopností "per encounter" pro válečníky
-už žádný "sneak attack" a pořádně udělané zloděje
Autorská citace #33
13.9.2007 11:32 - wraiths
Iuchiban: co je spatnyho na sneaku..? 8-,
Autorská citace #34
13.9.2007 11:38 - Dalcor
Už vím - Druhoediční Multiclass.
Autorská citace #35
13.9.2007 11:45 - Iuchiban
Souhlasím s multi classem, Dalcore!!! jj, to by bylo fajn :).
Autorská citace #36
13.9.2007 11:49 - Iuchiban
wraiths: no, kromě toho že na půlku bestiáře ho nemůžeš použít a u té druhé půlky ho nestihneš použít, tak se hodí akorát tak na zabíjení jiných členů družiny :)
Autorská citace #37
13.9.2007 11:51 - Iuchiban
Vlastně ideálně by to mohl být takový hybrid mezi AD&D a 3.5e + něco navíc :)
Autorská citace #38
13.9.2007 11:57 - Dalcor
JO JO SOUHLAS!
Autorská citace #39
13.9.2007 12:01 - wraiths
Iuchiban: hmm to je s tou imunitou :-/ na SA. a souhlasim s Vama ten clon "AD&D3,5e" by se mi taky libil. ;-)
Autorská citace #40
13.9.2007 12:14 - Iuchiban
Na AD&D se mi nelíbí jen to, že člověk nemá tolik možností co dělat...chybý mi tam malinko ten trip, graple, disarm, tumble, climb...atd..je to jen o útok, damage, posun, útok...ale jináč se mi systém fest líbí..hlavně základní atributy a ACvsTHACO...daleko víc než v D&D...a navíc to má nepopíratelně lepší kouzlo a takovej ten "feel"...tohle ať k sakru převedou do 4e.
Autorská citace #41
13.9.2007 12:19 - wraiths
no me teda ale stval ten zapas. to je v ADaD sileny.no ani SA neni teda zavretne udelany... zraneni 2x.3x, me se osobne libej radej to pridani kostky( Alnag zas namitne ze je to pak jak Vrchcaby).
Autorská citace #42
13.9.2007 12:26 - Dalcor
Iuchiban: stačí si pořídit Players Option Combat and Tactics... Jinak souhlasím ADnD z Dýendý rules. Až d20 v mých očích DnD 3E/3,5E zachránilo.
Návrat ke kořenům to IMHO nebude - potřebujou DnD prodávat generaci WOWistů
Autorská citace #43
13.9.2007 12:51 - Iuchiban
A taky by mohly v 4e udělat návrat k těm malbám z ADD...ach ten bestiář... Škoda že jsi z Prahy Dalcore...
Autorská citace #44
14.9.2007 02:50 - bigbythewise
Corvus: S temi magickymi predmety si nejsem tak jisty. Mohl by se "zmirnit" jejich vliv, ale taky nemusel. Jde o to, ze pokud se postupem casu postavy utkavaji s mocnejsimi potvorami, tak je NAPROSTO NESMYLSNE a pro me neprijatelne, aby pak v takovych situacich jejich uspesnost v boji byla zavisla na "mundane" ukonech a schopnostech postav. Je mnohem jednodussi a prijatelnejsi si "orezat" kouzla, predmety a prizpusobit encountery, nez se snazit o nejake vyvazovani uz na pravidlove urovni, coz je, jak vsichni vime, bludny kruh. O to horsi je, pokud to ma pak za nasledek "neuveritelnost" ukonu dobrodruhu, to je potom paskvil. Tak to vidim ja.
Neveril bys, kolik hracu D&D bavi "item hunting", takze tady je to asi marne.
Nevim, prijde mi to OPET jako snaha "posilit" nemagicke povolani. Tohle jde mimo moje chapani a tak trochu me to uz nudi.
Autorská citace #45
14.9.2007 10:00 - andtom
bigbythewise: Bohužel přeplácanost magií způsobuje zásadní problém do fungování fantasy jako pseudostředověkého světa. Dle mého aby fungoval svět alespoň přibližně pseudostředověkým způsobem (myšleno tím přesně ty mundane záležitosti, jak je známe z naší historie), tak platí nepřímá úměra: čím silnější magie, tím méně bytostem by měla být dostupná. Naopak oslabená magie se může ve světě vyskytovat častěji, být lépe dostupná.
Magie má totiž kritický dopad na fungování ekonomiky, uspořádání společnosti (včetně rozvrstvení profesí), válečnictví, atd. Např. vezmime si to válečnictví. Podívejme se do historie, jak se proměnilo válečnictví, když vznikla artilerie a jak se totálně změnilo, když přišly letadla. Takže pokud mám široce dostupné smažky firebally, magic misille, atd. (technicky vzato takové psaní svitků je něco jako výroba bomby v továrně), mám artilerii. Pokud mám k dispozici létající bytosti a kouzla na létání, mám letectvo. To úplně převrací obraz pseudostředověkých armád, musí být úplně jinak složeny než tak, jak je známe z historie. Chtělo by to pak úplně jiné settingy, než pseudostředověk, postaveny dost mimo naší lidské historie.
Autorská citace #46
14.9.2007 11:22 - Iuchiban
bigbythewise: Evidentně máme ÚPLNĚ ODLIŠNÝ POHLED NA VĚC...ale nemám problém tvůj názor respektovat. Nesouhlasím s tím, že "Je mnohem jednodussi a prijatelnejsi si "orezat" kouzla, predmety a prizpusobit encountery"...dělal jsem tohle hodněkrát a nepřipadá mi to na vysokých level VŮBEC jednoduché...a jednoznačně se mi daleko víc líbí, když postavy jsou silné kvůli tomu co UMÍ a né kvůli tomu co VLASTNÍ...Válečník, který má na sobě 50 magických předmětů není moje vize rytíře z pseudostředověku...A pokud někoho baví "item hunting"...sry, ale tohle do p&p podle mě nepatří...tohle není Baldurs Gate, Neverwinter nebo WoW :O...mě stačí spousta schopností a např. jedna magická zbraň nebo zbroj...(můj pohled). Co potom dělá postavy vyjímečné? Jakákoli jiná postava se stejnými itemy je stejně schopná a bez itemů je nic...disjunkci na tebe ;)
Autorská citace #47
14.9.2007 11:27 - Alnag
A pak je tu ještě ten střední proud. Předměty jsou fajn, pokud postavu dotvářejí, nikoliv utvářejí. :o)
Autorská citace #48
14.9.2007 11:30 - Iuchiban
Tak nějak by to mělo být, člověk si pak může vybrat jestli přidá nebo ubere...a spokojení jsou všichni... :)
Autorská citace #49
14.9.2007 11:40 - wraiths
Alnag:14.9.2007 11:27 - Alnag A pak je tu ještě ten střední proud. Předměty jsou fajn, pokud postavu dotvářejí, nikoliv utvářejí. :o)
to bylo takticky... :o)
Autorská citace #50
14.9.2007 11:42 - Fibriso
i když, takovej item hunting je dobrým zpestřením, speciálně když parta elfích mágů najde skvělou popravčí trpasličí sekeru a plátové brnění +5 či barbar berlu moci.... (a pokud možná co nejdále od civilizace nebo jen v malé osadě)
Autorská citace #51
14.9.2007 12:23 - wraiths
Fibriso: no to pak mezi nima muze zacit obchod nee. :-))
Autorská citace #52
14.9.2007 12:46 - Fibriso
Wraits: ten barbar a ti kozelníci nejsou v jedné skupině....to byly dva příklady
Autorská citace #53
14.9.2007 12:49 - Sosáček
Magicke predmety osobne nemam rad. Magicke predmety se mi hnusi.
Artefakty? Jo! Svate relikvie? Jo. Mec ktery kovar vytvarel roky, dal do nej kus sebe, a pak ho daroval nekomu aby tim ukoncil valku? Super!
Ale dyka +1? Luk +2? Ledovy mec +3
Meh. Bych az dotycnym doporucil vzit danou dyku +1, a jit se s ni bodnout.
EDIT: hlaska "chcete jeden z mych popravcich mecu +5?" to skvele vystihuje :)
Autorská citace #54
14.9.2007 13:03 - Iuchiban
Hrngz :K tomu není co dodat :). Skvěle napsáno ;). btw. je pro mě dost velkým zklamáním, že ve 4e už se NEBUDE platit zkušenostmi za tvoření předmětů. Takže je zbytečné si to přát...takže už žádné "kus sebe" do mocných předmětů nikdo dávat nebude :(
Autorská citace #55
14.9.2007 13:07 - andtom
Záleží také na tom, jak se magické předměty pojmou. Pokud v sobě mají nevýhodu, je to hned jiné. Přitom nevýhodou nmusí být jenom to, že dávají plus něco sem a minus něco tam. Může jít o ingame řešení typu: nosit magické zbraně lze jen s královským dekretem. Nebo že magické předměty světélkují a jsou tak dost nanic v noci (prozradí majitele) a navíc přitahují pozornost k zamordování a okradení. Atd.
Autorská citace #56
14.9.2007 13:11 - Dalcor
Mě magické věci tak jak jsou moc nevadí, pokdu se s nimi hra nezaplaví.
Autorská citace #57
14.9.2007 13:39 - Alnag
Dýka +1 by byla super zbraň, kdyby protivníci měli Damage Reduction/magic, takže by existoval reálný rozdíl mezi obyčejnou zbraní a zbraní magickou. Ve chvíli kdy rozdíl mezi Master Work dýkou a +1 dýkou je jen o +1 větší zranění je to fakt na pytel. Ostatně psal jsem o tom článek tady na d20.cz
IMO by magie (a předměty zvlášť) měla být mocná a vzácná nikoliv ubohá a všudypřítomná.
Autorská citace #58
14.9.2007 13:57 - andtom
Také se kloním k magii mocné a vzácné. Ubohá a všudypřítomná jde sice také, ale neláká mě moc. No a mocná a všudypřítomná, to je dle mého tragedie.
Autorská citace #59
14.9.2007 14:15 - Dalcor
Dragonlance - Mocná a vzácná :)
Autorská citace #60
14.9.2007 14:48 - Iuchiban
3,5 se k Dragonlance ale bohužel vůbec nehodí. Dokonce i rytíři tam jsou skoro stejně magicky nadaní jak mystickové...vlastně musí začínat jak mystikové, aby mohli být v řádu meče či růže...zvláštní :(. Podle všeho měli vůči magii dost předsudky...Každý svět by si možná zasloužil svůj vlastní systém..nebo podsystém...kdyby vydávali pro 4e každý rok nové kampaně, tak by tom tam mohli zohlednit...by bylo fajné
Autorská citace #61
14.9.2007 15:04 - andtom
Kingdoms of Kalamar - vzácná.
Autorská citace #62
14.9.2007 15:38 - Dalcor
Iuchiban - ačkoliv nesouhalsím s tím jak byly rytíři v DL uděláni, vidím důvod proč měly být DIVINE naladěni .
V prvé řadě už v Tales of the lance jsou Rytíři meče substitutem paladinů. Navíc jsou to rytíři Kiri-Jolitha a ten jim opravdu grantuje klerická kouzla. (Příklad Dragons of Summer Flame). Navcí pokdu chceš do řádu růže musíš minimálně ukončit novicát v mečícha vice versa meče/koruny. Já nesouhlasím s prestižkami - dokonce je tu mojí rukou udělaná rpavidlová úprava.
A co se týče Rytířů takhisis - 1. zde musí být rovnováha proto rytíři lebky...
Ač s některými aplikacemi nesouhlasím, tak si ymslím že nakonec d20 DL sedla jak prdelka na nočníček.
Ono v DL je to takové zvláštní. Na jednu stranu hra nabízí spousty magických povolání, na druhou stranu ej magie (vk knihách) nesmírně vzácná.
Autorská citace #63
14.9.2007 16:01 - Iuchiban
Samo...souhlasím, růže je přecejenom RŮŽE!..a skull je no-comment...respect!...navíc je dragonlance převážně o dracích a knightech, tak proč ne...stejně kdo by hrál v takovém světě obyčejného mystica, že? (asi jen já :(...)...ale taky nejsem úplně bez viny...ten legion mystic je taky dost přemrštěnej ;)
Autorská citace #64
17.9.2007 03:44 - bigbythewise
Dalcor píše:
Mě magické věci tak jak jsou moc nevadí, pokdu se s nimi hra nezaplaví.
Amen.
Autorská citace #65
17.9.2007 04:00 - bigbythewise
Iuchiban píše:
...dělal jsem tohle hodněkrát a nepřipadá mi to na vysokých level VŮBEC jednoduché...a jednoznačně se mi daleko víc líbí, když postavy jsou silné kvůli tomu co UMÍ a né kvůli tomu co VLASTNÍ...
S timhle samozrejme souhlasim, ale netreba to hrotit dale - sila mundane ukonu je v DnD na (za) maximalni hranici.
Iuchiban píše:
Válečník, který má na sobě 50 magických předmětů není moje vize rytíře z pseudostředověku...A pokud někoho baví "item hunting"...sry, ale tohle do p&p podle mě nepatří...tohle není Baldurs Gate, Neverwinter nebo WoW :O...
Ano, tohle sice do PnP nepatri, ale tohle JE realita. Valecnik bez magickeho predmetu NA JEKEKOLIV UROVNI nemuze porazit NIC VIC NEZ TROLLA a to jeste bude dekovat bohu, ze prezil. Pokud jich dokaze pobit nekolik najednou nebo i mnohem mocnejsi potvory - prave diky vetsimu vlivu SCHOPNOSTI na silu postavy, tak se z toho stava neuveritelna patlanina. To je muj nazor. Holt musis sve vizi stredoveku prizpusobit pravidla, nikdo to za tebe neudela, protoze DnD pravidla nikdy o rytirich ze stredoveku nebyla. Ostatne ani nejhranejsi FR kampan.
Iuchiban píše:
mě stačí spousta schopností a např. jedna magická zbraň nebo zbroj...(můj pohled). Co potom dělá postavy vyjímečné? Jakákoli jiná postava se stejnými itemy je stejně schopná a bez itemů je nic...
Vyjimecne postavy delaji hraci. Mocne postavy fusuji do magie nebo vlastni mocne magicke predmety. Pokud *hloupy* DM zasobuje hrace pozehnane a zadarmo takovymi predmety a pak breci, je to jeho problem. Tohle hlavne neber osobne. :o)
Iuchiban píše:
disjunkci na tebe ;)
Antimagic Field.
Autorská citace #66
17.9.2007 07:57 - Iuchiban
FR nemám rád. A takové ty válečníky s mag.prsteny, plášti a létajícími botami...ne děkuji. Zavání to Baldurem a to je dost mimo p&p. Je to jen na DM jak si upraví svoje dobrodružství a na hráčích jestli dostanou rozum. Nemá smysl přidávat hráčům a pak přidávat i NPCčkám a monstrům...je pak akorát čím dál horší...Podle mě do 10. úrovně si postava klidně vystačí s 1 itemem, podle toho co hraje...a není důvod potom něco dávat monstrům...je to potom o málo penězích, a hráči víc přemyšlí a nemůžou si dovolit vše...Tuším že v tomhle bude 4e stejné jako 3e, pilotní svět je FR, ale stejně si jako DM přispůsobím svět podle sebe. Pravidla člověk nemusí dodržovat do puntíku...a každý by měl hrát tak, jak ho to nejvíc baví! A navíc, kdo potřebuje FR když má DS!!!
Autorská citace #67
17.9.2007 09:01 - wraiths
Iuchiban:FR nemám rád....a proc? mne se to zas moc libi. udoli plne "obycejnych-neobycejnych" farmaru, brany kterymy z podtemna prepadavaji drowi. politika,zabava. o zadnej litacich botach nevim (BG neznam)....
DS muze byt zajimavy, ale me se nelibi. ale to neznamena ze ho nemam rad a nenavazim se do nej. nekdo dava kouzelny veci,jinej kovovy zbrane. :-)
Autorská citace #68
17.9.2007 09:44 - Iuchiban
wraiths : Sry, nenavážím se do FR :)). To opravdu ne...V Balduru letající boty sice nebyli, ale spousty jinejch itemů...a takový to, zabil jsem draka, chcu z něho zbroj...prostě pro mě je DS přesně to co od D&D chci,mám raději takové to Dark fantasy(ale ne ravenloft)...Tobě se zase líbí FR :). Ve 4e bude FR jako první a DS tam ani možná nebude :). Každý hráč a DM tohoto systému má holt jinou představu o světě, hře, pravidlech atd...a mé skryté touhy ohledně 4e jsou ty co sem řekl někde dřív, některé se asi splní, některé určitě ne...
Autorská citace #69
17.9.2007 09:58 - wraiths
Iuchiban: vsak kazdy ceka s napetim co 4e prinese :-). no ale zas DS asi nebude tak tezky implementovat do 4e( pokud teda bude dobre udelana psionika).
Autorská citace #70
18.9.2007 03:32 - bigbythewise
Iuchiban: No vidis, tak si ty pravidla stejne upravis podle sebe. Nemuzes prece od WotC ocekavat, ze ve 4E nebudou magicke itemy, nemluve o prekopani mechaniky podle tveho gusta. Ono i kdyby jich bylo mene, tak stejne zase "dodaji" prirucky jako treba Item Compendium.
Autorská citace #71
18.9.2007 07:20 - Iuchiban
Nějak mám ten názor že si každý upravuje pravidla podle sebe. Nebo je tu snad někdo kdo nemá ani 1 house rule? Asi ne. A překopání mechaniky? Jako mechaniky kouzel? No to si myslím že se skoro na tuty splní, protože o tom takhle nějak mluvily ;). Mě osobně ten nápad s rozdělením kouzel na at/will, per/encounter, per/day přinde lepší než ten u 3,5...mág bude mít několik "atomovek" denně a nějaké to "zahřátí" na začátku každé bitvy a přesto mu zbyde neomezenně at/will slabších kousků...a ohledně itemů, moc dobře víš, že sem neřekl "žádné" itemy, ale méně itemů a aby měli menší dopad na hru...jak řekl Alnag aby dotvářeli postavu...a každý tu přece může napsat co by si ve 4e přál nebo ne? btw. ty píšeš z noční směny? :O Máš zajímavé časy odeslání...ti nezávidím.
Autorská citace #72
18.9.2007 08:19 - wraiths
Iuchiban: a co je to mene itemu... 3...5...8..? dle me je tak adekvatni 5 veci:zbran, zbroj(ci plast,cepici,chranice,atd),sperk(prsten,nausnici,helma), lektvary(tak dva) a jednu vec uplne na h... ( pytel se zviratkama, sneznice i kdyz se hraje jen v drungli, flasku od dzina, neroztatelnej rampuch).
Autorská citace #73
18.9.2007 08:31 - Fibriso
v ohledně itemů se budu úpěnlivě modlit, aby opět NEvydali něco jako magic item compendium.... jás jsem si to bohužel přečetl a takovou hromadu Munchkiního hnoje jsem jěště neviděl... PH2 hadr
Autorská citace #74
18.9.2007 08:51 - Iuchiban
wraiths: Hmm, neroztátej rampouch? :D...můj nejoblíbenější magický předmět byl malý měšec s nekonečným obsahem písku(propojený s nějakou pouští) a asi by spadal do té kategorie "na h...." :)....A magic item compendium jsem nečetl a jsem tomu rád :D...
Autorská citace #75
18.9.2007 09:07 - Fibriso
ale hele, pytel nekonečného písku dokáže být velmi užiteřný, když je potřeba zasypat nějakou past-díru třeba s bodákama (bezedná díra je vyjímka), neroztátý rampoch prodat nějakému knížeti aka vždy správně chlazené martini , či pytel malých zvířátek taky dokáže být velmi užitečný - "Mám tchoře a nebojím se ho použít!"
ale to je takovej OT

ale zpět k věci, já bych byl rád, kdyby se některým Featům dostalo správného ocenění, konkrétně Skill focus (+2 je v tomto prd nula nula nic a byl pouze užitečný jako podmínka pro prestižku)
Autorská citace #76
18.9.2007 10:50 - wraiths
Fibriso: mas pravdu. mohlo to byt alespon +5

btw.Iuchiban: no ono pro nekoho je to "na prd" ,ale ale vis jak se s tim da pekne zabijet vodni potvory a nebo "mucakovat" ne ze bych byl sadista a le nikdo nevydrzi sypani pisku do zaludku vecne. :-)
Autorská citace #77
19.9.2007 02:25 - bigbythewise
Iuchiban: Mam pocit, ze si tvrdil, aby predmety mely mensi dopad na silu postavy a ne na hru jak tvrdis ted, coz je veliky rozdil.
Jinak ja bych osobne radsi vice atomovek denne (cili asi tak stejne jako ve 3/3.5E, protoze predpokladam ze se zasoba silnych kouzel snizi - to vite, everybody cries) a ZADNE neomezene kousky (alias "poutove triky") at will.
Nepisu z nocni. Jen me nebavi spat, kdyz muzu delat tolik zabavnejsich veci, jako treba parit nebo serfovat. :o)
Fibriso: Vsak ten hnuj nemusis pouzivat, stejne jako treba EPIC pravidla. Munchkiny nedelaji pravidla nebo prirucky.
Autorská citace #78
19.9.2007 07:25 - Iuchiban
:O. No slovíčkařit tu teda nechci. Slabší itemy a basta :D. A co se týče kouzel at/will...to nebudou pouťové triky, ale spíš možná něco jako reserve featy v 3,5...a to je fajn...A říkáš že tě nebaví spát? No já byl vzůru takhle pozdě ve všední den jen párkrát a další den jsem v práci málem umřel..takže pokud chodíš do práce, tak seš teda fest řízek...a pokud studuješ-no, to bejvali časy :(
Autorská citace #79
19.9.2007 08:50 - Rytíř
Ad nespavost - hm, pořiďte si mimino, ono vás to přejde! Čerstvá zkušenost :) já taky dřív musel aspoň 1x týdně ponocovat do rána, abych nebyl přespalej. Teď se mi zavíraj víka v devět večer.. :))
Ad Skill focus - nebylo to náhodou zvednutý na +3 bonus? Já si pak k tomu na Ardě zavedl pravidlo, že kdo ho má, může u dané dovednosti kdykoli vzít 10, i když je v presu.. a pak už to začalo mít smysl, si ho brát :)
Autorská citace #80
19.9.2007 08:57 - Iuchiban
Rytíř: Ano je teď +3, a vzít 10 zní dobře. Akorát co potom greater skill focus?...mimino říkáš? Tak to gratuluju, pořádně si to užij :)
Autorská citace #81
19.9.2007 10:06 - andtom
Rytíř: To vypadá povedeně, ta úprava Skill focusu.
Blahopřeji! Vezmi si feat "Mimino" podruhé v rychlém sledu nebo jako dvojčata a teprve poznáš. Takhle s jedním se ještě relativně prostřídáš, ale pak ... Ne úplně čerstvá zkušenost :)
Autorská citace #82
19.9.2007 10:16 - Iuchiban
andtom : Ten feat "mimino" je nějaká varianta nebo zlepšení featu "leadership"? Nějak ho neznám :D(a doufám, že ještě chvíli znát nebudu :D)...snad si tohle nepřečte slečna... :))
Autorská citace #83
19.9.2007 10:25 - Fibriso
hmhm, Feat "Mimino" a jeho dodatek "Ringbound" (aka married) je z jedné strany velmi dobrý feat, ale má i své velké nevýhody...například nespavost a nedostatek času:D
Autorská citace #84
19.9.2007 10:25 - Rytíř
Díky a díky :))
uff, feat Dvojčata snad raději ani ne.. Greater mimino se časem chystáme, tak uvidíme :)
Jinak ta úprava měla jediný potencionální problém, totiž Soustředění u sesilatelů - pokud hodně hrajete na sesílání v boji, tak se to vyplatí skoro až moc.. ale tak zase, je to feat, že, tak k něčemu být musí! :) U nás se to každopádně nepotvrdilo, ve hře, že by ho opravdu musel mít každý, kdo čaruje.
Jinak greater skill focus u mě prostě neexistuje :) Ale my tak jako obecně ty Greater XXX odbourávali.
Autorská citace #85
19.9.2007 10:54 - andtom
Iuchiban: V tom případě to chce magickou ochranu +1 a lepší :)
Mimochodem vzpomínám si, že jsem hrál s hráčem, kterého postava krásné elfky nekromantky si chtěla pořídit magické vnitroděložní tělísko, DM to povolil. To bylo ještě v časech AD&D. Jednalo se přitom o vážnou hru, ne nějakou parodii.
Autorská citace #86
19.9.2007 12:05 - wraiths
Rytíř: dable rovnou "greater mimino" ja radej zkusim nejprve "improved mimino" :-))

andtom: fakt jo, to snad ani neni mozny. tohle ze dovolil...
Autorská citace #87
21.9.2007 03:22 - bigbythewise
Nedostatek casu a nespavost se da vyresit kouzlem Simulacrum. To mate tak... Zatimco vy si se zenou uzivate a mate spoustu casu na hrani, vas dvojnik se stara o deti a chodi za vas do prace. Nejlepsi na tom je, ze nema zadne potreby ani se neunavi. Jen musite doufat, aby u neho nedoslo k sebeuvedomeni. :o)
Autorská citace #88
25.9.2007 15:43 - Iuchiban
Vzhledem k tomu, že má vypadnout min. 1 povolání z core, tak hlavně ať to není Druid :). Určitě se na tom všichni shodnem, ne? :D ...ať vyhodí třeba Sorcerera...ten je takovej divnej :)
Autorská citace #89
25.9.2007 18:34 - Alnag
No sorcerer už to má téměř jistě za sebou, ale druid hm... myslím, že ten spolu s monkem půjdou asi taky.
Autorská citace #90
26.9.2007 07:37 - Iuchiban
Monka bych klidně oželel....ale :(. Pak bych musel zůstat u Rangera...hlavně ať má animal companiona jináč to pro mě bude velké zklamání...
Autorská citace #91
26.9.2007 07:42 - Rytíř
Druid se mi líbil na počtení, ale i když jsem o tom párkrát uvažoval, nikdy sem ho nehrál. A pokud vím, ani nikdo jiný od nás.. asi se nám zdál příliš do přírodna, nehodící se k toulání po celém světě a našemu stylu hraní.. anebo je prostě moc slabej :))
Autorská citace #92
26.9.2007 07:50 - Iuchiban
Ano, souhlasím že je trocha slabší ze začátku, ale mě se opravdu líbí...na vysokých levelech ho ale považuji za velmi silného...hlavně kouzla typu repel wood (metal, stone)-sice nezabíjí, ale jsou pěkně hratelná :)) = tehle kouzla by do 4e taky mohli zahrnout (tedy pokud tam Druid bude...)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11457586288452 secREMOTE_IP: 3.138.141.202