Pravidla

Alnag
16.8.2007 17:43
Co byste chtěli vidět ve 4e?
Nestyďte se a vyjevte své skryté touhy? Co byste změnili, vylepšili, přidali nebo ubrali ve 4e, kdyby to mohlo být po vašem?
Autorská citace #41
13.9.2007 12:19 - wraiths
no me teda ale stval ten zapas. to je v ADaD sileny.no ani SA neni teda zavretne udelany... zraneni 2x.3x, me se osobne libej radej to pridani kostky( Alnag zas namitne ze je to pak jak Vrchcaby).
Autorská citace #42
13.9.2007 12:26 - Dalcor
Iuchiban: stačí si pořídit Players Option Combat and Tactics... Jinak souhlasím ADnD z Dýendý rules. Až d20 v mých očích DnD 3E/3,5E zachránilo.
Návrat ke kořenům to IMHO nebude - potřebujou DnD prodávat generaci WOWistů
Autorská citace #43
13.9.2007 12:51 - Iuchiban
A taky by mohly v 4e udělat návrat k těm malbám z ADD...ach ten bestiář... Škoda že jsi z Prahy Dalcore...
Autorská citace #44
14.9.2007 02:50 - bigbythewise
Corvus: S temi magickymi predmety si nejsem tak jisty. Mohl by se "zmirnit" jejich vliv, ale taky nemusel. Jde o to, ze pokud se postupem casu postavy utkavaji s mocnejsimi potvorami, tak je NAPROSTO NESMYLSNE a pro me neprijatelne, aby pak v takovych situacich jejich uspesnost v boji byla zavisla na "mundane" ukonech a schopnostech postav. Je mnohem jednodussi a prijatelnejsi si "orezat" kouzla, predmety a prizpusobit encountery, nez se snazit o nejake vyvazovani uz na pravidlove urovni, coz je, jak vsichni vime, bludny kruh. O to horsi je, pokud to ma pak za nasledek "neuveritelnost" ukonu dobrodruhu, to je potom paskvil. Tak to vidim ja.
Neveril bys, kolik hracu D&D bavi "item hunting", takze tady je to asi marne.
Nevim, prijde mi to OPET jako snaha "posilit" nemagicke povolani. Tohle jde mimo moje chapani a tak trochu me to uz nudi.
Autorská citace #45
14.9.2007 10:00 - andtom
bigbythewise: Bohužel přeplácanost magií způsobuje zásadní problém do fungování fantasy jako pseudostředověkého světa. Dle mého aby fungoval svět alespoň přibližně pseudostředověkým způsobem (myšleno tím přesně ty mundane záležitosti, jak je známe z naší historie), tak platí nepřímá úměra: čím silnější magie, tím méně bytostem by měla být dostupná. Naopak oslabená magie se může ve světě vyskytovat častěji, být lépe dostupná.
Magie má totiž kritický dopad na fungování ekonomiky, uspořádání společnosti (včetně rozvrstvení profesí), válečnictví, atd. Např. vezmime si to válečnictví. Podívejme se do historie, jak se proměnilo válečnictví, když vznikla artilerie a jak se totálně změnilo, když přišly letadla. Takže pokud mám široce dostupné smažky firebally, magic misille, atd. (technicky vzato takové psaní svitků je něco jako výroba bomby v továrně), mám artilerii. Pokud mám k dispozici létající bytosti a kouzla na létání, mám letectvo. To úplně převrací obraz pseudostředověkých armád, musí být úplně jinak složeny než tak, jak je známe z historie. Chtělo by to pak úplně jiné settingy, než pseudostředověk, postaveny dost mimo naší lidské historie.
Autorská citace #46
14.9.2007 11:22 - Iuchiban
bigbythewise: Evidentně máme ÚPLNĚ ODLIŠNÝ POHLED NA VĚC...ale nemám problém tvůj názor respektovat. Nesouhlasím s tím, že "Je mnohem jednodussi a prijatelnejsi si "orezat" kouzla, predmety a prizpusobit encountery"...dělal jsem tohle hodněkrát a nepřipadá mi to na vysokých level VŮBEC jednoduché...a jednoznačně se mi daleko víc líbí, když postavy jsou silné kvůli tomu co UMÍ a né kvůli tomu co VLASTNÍ...Válečník, který má na sobě 50 magických předmětů není moje vize rytíře z pseudostředověku...A pokud někoho baví "item hunting"...sry, ale tohle do p&p podle mě nepatří...tohle není Baldurs Gate, Neverwinter nebo WoW :O...mě stačí spousta schopností a např. jedna magická zbraň nebo zbroj...(můj pohled). Co potom dělá postavy vyjímečné? Jakákoli jiná postava se stejnými itemy je stejně schopná a bez itemů je nic...disjunkci na tebe ;)
Autorská citace #47
14.9.2007 11:27 - Alnag
A pak je tu ještě ten střední proud. Předměty jsou fajn, pokud postavu dotvářejí, nikoliv utvářejí. :o)
Autorská citace #48
14.9.2007 11:30 - Iuchiban
Tak nějak by to mělo být, člověk si pak může vybrat jestli přidá nebo ubere...a spokojení jsou všichni... :)
Autorská citace #49
14.9.2007 11:40 - wraiths
Alnag:14.9.2007 11:27 - Alnag A pak je tu ještě ten střední proud. Předměty jsou fajn, pokud postavu dotvářejí, nikoliv utvářejí. :o)
to bylo takticky... :o)
Autorská citace #50
14.9.2007 11:42 - Fibriso
i když, takovej item hunting je dobrým zpestřením, speciálně když parta elfích mágů najde skvělou popravčí trpasličí sekeru a plátové brnění +5 či barbar berlu moci.... (a pokud možná co nejdále od civilizace nebo jen v malé osadě)
Autorská citace #51
14.9.2007 12:23 - wraiths
Fibriso: no to pak mezi nima muze zacit obchod nee. :-))
Autorská citace #52
14.9.2007 12:46 - Fibriso
Wraits: ten barbar a ti kozelníci nejsou v jedné skupině....to byly dva příklady
Autorská citace #53
14.9.2007 12:49 - Sosáček
Magicke predmety osobne nemam rad. Magicke predmety se mi hnusi.
Artefakty? Jo! Svate relikvie? Jo. Mec ktery kovar vytvarel roky, dal do nej kus sebe, a pak ho daroval nekomu aby tim ukoncil valku? Super!
Ale dyka +1? Luk +2? Ledovy mec +3
Meh. Bych az dotycnym doporucil vzit danou dyku +1, a jit se s ni bodnout.
EDIT: hlaska "chcete jeden z mych popravcich mecu +5?" to skvele vystihuje :)
Autorská citace #54
14.9.2007 13:03 - Iuchiban
Hrngz :K tomu není co dodat :). Skvěle napsáno ;). btw. je pro mě dost velkým zklamáním, že ve 4e už se NEBUDE platit zkušenostmi za tvoření předmětů. Takže je zbytečné si to přát...takže už žádné "kus sebe" do mocných předmětů nikdo dávat nebude :(
Autorská citace #55
14.9.2007 13:07 - andtom
Záleží také na tom, jak se magické předměty pojmou. Pokud v sobě mají nevýhodu, je to hned jiné. Přitom nevýhodou nmusí být jenom to, že dávají plus něco sem a minus něco tam. Může jít o ingame řešení typu: nosit magické zbraně lze jen s královským dekretem. Nebo že magické předměty světélkují a jsou tak dost nanic v noci (prozradí majitele) a navíc přitahují pozornost k zamordování a okradení. Atd.
Autorská citace #56
14.9.2007 13:11 - Dalcor
Mě magické věci tak jak jsou moc nevadí, pokdu se s nimi hra nezaplaví.
Autorská citace #57
14.9.2007 13:39 - Alnag
Dýka +1 by byla super zbraň, kdyby protivníci měli Damage Reduction/magic, takže by existoval reálný rozdíl mezi obyčejnou zbraní a zbraní magickou. Ve chvíli kdy rozdíl mezi Master Work dýkou a +1 dýkou je jen o +1 větší zranění je to fakt na pytel. Ostatně psal jsem o tom článek tady na d20.cz
IMO by magie (a předměty zvlášť) měla být mocná a vzácná nikoliv ubohá a všudypřítomná.
Autorská citace #58
14.9.2007 13:57 - andtom
Také se kloním k magii mocné a vzácné. Ubohá a všudypřítomná jde sice také, ale neláká mě moc. No a mocná a všudypřítomná, to je dle mého tragedie.
Autorská citace #59
14.9.2007 14:15 - Dalcor
Dragonlance - Mocná a vzácná :)
Autorská citace #60
14.9.2007 14:48 - Iuchiban
3,5 se k Dragonlance ale bohužel vůbec nehodí. Dokonce i rytíři tam jsou skoro stejně magicky nadaní jak mystickové...vlastně musí začínat jak mystikové, aby mohli být v řádu meče či růže...zvláštní :(. Podle všeho měli vůči magii dost předsudky...Každý svět by si možná zasloužil svůj vlastní systém..nebo podsystém...kdyby vydávali pro 4e každý rok nové kampaně, tak by tom tam mohli zohlednit...by bylo fajné

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088099956512451 secREMOTE_IP: 3.89.163.120