Pravidla

Xeth
23.5.2006 11:44
Problémy s DR
Mám vlastně 3 otázky...
1) Máte někdo nějaké rozumné vysvětlení typů DR ? Myslím tím co znamená X/-, co znamená X/materiál, co znamená X/alignment... ? WotC to vysvetluje jen velmi obecně... DR znamená, že zbraň odskočí nebo že se zranění ihned (částečně) zacelí... Jenže co je co ? Podle mého je DR X/- právě to odražení (cíl je prostě příliš "opancéřován" nebo tuhý - nicméně to je vše) a vše ostatní to "zacelení"... (zbraň prostě neúčinkuje naplno). Jenže pak jsem se podíval do MM a drak má DR X/magic (to mě opravdu přkvapilo) a takový vzdušný elementál má DR X/-. Já bych to otočil... drak je podle mne pancéřovaný a k zasažení elementála bych viděl spíš magickou zbraň (nebo spíš okouzlenou pro účely zasažení, než jen obecně magickou, tedy X/+Y).

2) Zajímalo by mě jak kdo řešíte sneak attack vs DR. Podle toho, jak sneak attack funguje (je to evidentně extra zranění, ne součíst prvosního útoku... nezávisí na zbrani a nenásobí se pri kritickém zásahu) bych řekl, že zasahuje citlivá, respektive životně důležitá místa. Jenže pokud postava neudělá zbraní dostatečné zranění, aby prošla skrz DR, má nárok na bonusové zranění za sneak attack ?

3) Co je to za DR X/epic ? Respektive, co znamená to epic ? Vím, že je nutné mít epickou zbraň, ale co to znamená... myslím technicky ? Co si pod tím mám představit ? Adamantine je ukrutně tvrdý kov, zbraň +3 je okouzlená aby zasahovala nezasažitelné, ale co je epic ? Jiný druh magie ? Silnější magie (něco jako visačka "tohle je lepší okouzlení než +5") ? Nebo je to úplně něco jiného ?
Autorská citace #21
27.5.2006 21:59 - wraiths
to mate pravdu...tak tohle jsme nejak uplne neprecet a malinko na to pozapomel. je to tam jasne napsany. :-/ no ja to prave bral u "ranget precision"(prestige class z warioru) a tam o tom nic neni, myslim. ale mate pravdu ze ja k tomu pripocitaval pak i za SA.takze uz nebudu se polepsim ;-). nebo si sezenu vec s "pravdivym videnim" a nebo pouzit SA pred tim kouzlem:-).
Autorská citace #22
28.5.2006 00:19 - ivanivanovic
Aby som ta este viac znechutil na zlodeja :D ak pouzije kuzlo Blink nepomoze ti ani True Seeing :D (pretoze v tedy sa presuva medzi planami :D ) imho protiopatrenie je dispel alebo dimenzionalna kotva (dimensional antchor myslim)
Ale to je uz len tak na okraj.
Autorská citace #23
29.5.2006 07:52 - wraiths
V pohode, mne to neznechutilo :-)). od toho to mam je.zlodej to pak bere jako vyzvu vymejslet dumyslnejsi pasti lapadla. ja bych stejne asi na tovyhle "kouzlici hajzliky" pouzil /maso v kamen/ a pak kladivko :-)...ne zert :-))
Autorská citace #24
29.5.2006 09:04 - Shermiar
Tak ci tak, ide o to, ze ten kuzelnik by to musel mat nonstop na sebe hodene, bo nevie hodiny a minuty, kedy zlodejicek priskoci ....a po jednom utoku uz bude mu cely blur aj s blinkom na velku fujaru :)))
Autorská citace #25
29.5.2006 12:26 - wraiths
shermiar: pravdu dis,ale znas kouzelniky ty budou tvrdit ze to maj na sobe porat :-))
Autorská citace #26
29.5.2006 13:30 - Shermiar
wraiths: hej...to je asi to iste ako ked mi bojovnik tvrdi, ze je nonstop navlaceny vo fullplate....to je dobra haluz :)))
Autorská citace #27
29.5.2006 19:28 - bigbythewise
ivanivanovic: ad Blink: Pak by tu jeste byla moznost pouzit True Seeing a zaroven zbran, ktera dokaze zasahovat i do eteralni sfery. Jestli ale takova zbran nebo efekt zbrane vubec existuje to nevim.
Shermiar: Kdyz jsme u tech casu. Foresight trva 10min/level. Pak je tu jeste nadherne kouzlo Contingency - day/level. :o)
IMO nejlepsi a zaroven nejsmutnejsi zpusob jak vyrusit wizarda se zlodejem je pres Use Magic Device - v pripade nouze *zivnuti* emulovat abilitu a soupnou svitek !Mage Disjunction!. Tady ale zalezi na DM, jak nalozi s funkcnosti, protoze tohle kouzlo je nejvetsi dira a pruser v celem DnD 3.5E.
Autorská citace #28
30.5.2006 08:12 - Shermiar
big: nejde o to, ci to ide.....ide o to, ci je to realne......ci je realne aby sa nejaky carodej zavrety v svojej vezi paranoicky ochranoval kuzlami od vecera do rana..o tom to je :)
Autorská citace #29
30.5.2006 10:50 - ivanivanovic
Nejde o to aby sa sa chranil od rana do vecera staci mu zacarovat alarm ako Wards a ak sa priblizis do oblasti zacne mu to rincat kym dojdes ma na sebe kuzla :D Ale nakoniec to aj tak ostane na hracovi a PJ ake kuzla s ibude pamatat cerodejnik a ako sa do tej veze bude ten zlodej stverat.
Autorská citace #30
30.5.2006 10:51 - wraiths
shermiar: no asi realny to je uz jsme zazil NPC co na sobe meli kouzla typu...myslim ze je to to "contangency"(ale nejsem ti tim jist)pokud se ke mne priblizi zezadu postava s nozem tak at se spusti "magic missile" a zaroven "prismatic sphere" :-) a pak vyhihnanej kouzelnik se na nas sklebil. ale to byl kouzelnik na hodne vysoky urovni a paranoik ne obycejnej smudla charakter...tim nechc nejak wizardy a sorcery shazovat;-). co si svy kouzla skudli na nejhorsi. a ne je plejtva na to ze chodi cely dny ve skupine neviditelne,necititelnej,nezranitelnej s vodnim dechem a ochranou pred ohnem, jedem,kyselinou,bleskem a cim co ja vim cim jeste. ale klidne muze chodit od vecera do rana takhle ochranej..ale k cemu pak je skupine... PS: jinak koukam ze se to tu nejak zvrhlo z debaty o DR v uplne jinou debatu. Jinak DR je pekna lumparna..treba s "iron body" je takovej Troll skoro nezranitelnej.kolik lidi ma sebou adamantiovou zbran+zraneni ohnem ci kyselinou ci cim je ten potvorak jeste zranitelnej aby se neozivoval ze. jo hold DM umi pekne zasolit kdyz chce.ale zas postavy musi vedet kdy maji na takovou vec ci ne... :-))
Autorská citace #31
30.5.2006 21:45 - bigbythewise
Presne tak, staci kouzla jako Guards and Wards, Mnemonic Enhancer, Mental Alarm, kouzla typu Symbol nebo Contingency a Carodej se dokaze chranit na pomerne dlouhou dobu, den a vice, podle urovne. Navic je tu kouzlo Permanency, ktere vlaste tuto debatu dela zbytecnou. Samozrejme uroven je u Carodeje kriticky dulezita, kazdy prece vi, ze nejmocnejsi jsou carodejove az nejpozdeji ze vsech povolani.
wraiths: Troll s IB je ale hodne divna kombinace, nevim jak by toho dosahl, ale jako priklad je to dost odporne. (o:

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.063735008239746 secREMOTE_IP: 44.221.83.121