RPG odborně

Aegnor
1.9.2016 01:14
Analýza herních mechanik
Pokračování z této diskuze (posty cca #6 - #17).

Částečně cross-forum diskuze.
27.10.2017 15:34 - Šaman
Ebon Hand píše:

Hele, neudělal jsi něco podobného, jako já ze směru od Fate? (Nope, ani ten hod 4dF nezůstal zachován. A s body osudu pracuju dost podobně tomu, co popisuješ. :)
27.10.2017 18:40 - LokiB
"Hráči si body přidělují sami za cool scény" ... brrr, přejel mi mráz po zádech.
29.10.2017 20:52 - Jerson
A proč? Já to u svých hráčů dělám taky od roku 2007 a funguje to dobře.
29.10.2017 21:57 - Aegnor
Protože LokiB má problém s cool scénami.
29.10.2017 22:27 - efram
jo je to dobra mechanika
29.10.2017 23:00 - LokiB
protože Loki má problém s vaší touhou po cool scénách :)
29.10.2017 23:34 - Aegnor
LokiB píše:
protože Loki má problém s vaší touhou po cool scénách :)

A uvědomuješ si, že cokoliv od "za pomoci pár větví, nože a ulovené srnky jsem udělal přístřešek proti dešti", přes "hodil jsem v souboji protivníkovi písek do očí" až po "sám jsem porazil tlupu obrů", se dá považovat za cool scénu? Záleží pouze na tom, co od hry očekáváš.

A to, že se neshodneme na definici cool scény na tom nic nezmění.
29.10.2017 23:41 - LokiB
Aegnor: ach jo, ty to prostě nechápeš. Tak to pro tebe zopakuju ještě jednou. Nemám problém s cool scénama. I scéna "hej, vyčůral jsem do sněhu svoje jméno, pojďte se podívat!" může být super cool. Nejde vůbec o definici cool scény. ani v nejmenším.

Mám problém s tím, když je hra hnaná potřebou generovat cool scény. A ještě se za ně odměňovat. Odměnou za cool scénu je to, že jsem si ji zahrál, že mě bavila. to "cool" je pro hráče, ne pro postavy.
Odměňovat za to ještě "postavy", tím že jim dávám jakýkoli zdroje, je perverzní.
30.10.2017 00:11 - York
Fate pointy (a podobná havěť) jsou zdroje pro hráče, nikoliv pro postavy.

Já ten styl hry taky nemám rád, ale to ještě neznamená, že nemá svoji logiku.
30.10.2017 00:37 - LokiB
York: ok, jestli to tak je v terminologii definováno, budiž, omlouvám se. bral jsem jako zdroje hráče brambůrky, řízky, kafe a čaj ;) a hráč sice utrácí zdroj (fate point), aby tím koupil postavě možnost něco udělat. Zrovna u těch fate pointů cítím rozdíl mezi tím, jestli utratím fate point za přehození, nebo za možnost vyvolání aspektu. u toho druhého případu mám prostě problém to nepovažovat za zdroj postavy ... protože bez toho ta postava některé věci vůbec dělat nemůže. jak tohle nepočítat mezi zdroje postavy, to jsem nikdy nepochopil. to magenergie v DrD taky není zdroj postavy?
narozdíl od přehození nebo přidání +2, což chápu, že si hráč pumpuje, aby tedy dosáhl svého ... tak jako cheatuje na kostkách, že ano, za svůj zdroj ;).

a neříkal jsem, že to nemá logiku. nebo, že je špatnej každej, kdo to používá. nechtěl jsem ani rozjíždět flame ... fakt ne, sámbohu.
30.10.2017 01:15 - sirien
LokiB píše:
Zrovna u těch fate pointů cítím rozdíl mezi tím, jestli utratím fate point za přehození, nebo za možnost vyvolání aspektu

Jistě, ten rozdíl je zásadní.

Prozačátek to první není proveditelné, zatímco to druhé Ti umožní to první ;)

LokiB píše:
jak tohle nepočítat mezi zdroje postavy, to jsem nikdy nepochopil

Možná si zkus nastudovat rozdíl mezi simulační a dramatickou logikou mechanik a jejich rozdílným vztahem k fikční realitě. (hint: má to cosi společného se směrama implikací)
30.10.2017 01:19 - York
Loki: Máš pravdu, že magie nastavená tak, že se powery aktivujou za fate pointy, je takovej divnej kříženec. Mechanicky se to sice nabízí, ale není dobrej nápad moc nad tím přemejšlet. V zásadě to vede k závěru, že nad magickými schopnostmi postavy má kontrolu nějaká vyšší moc - a tou je hráč.

edit: Respektive ještě se to dá chápat tak, že magie je postavě z nějakých důvodů (pro ni neznámých) dostupná jen v omezené míře, takže si ji šetří do těch nejvypjatějších a nejdramatičnějších chvil. A o tom, které chvíle jsou vypjaté a dramatické, rozhoduje hráč (v mezích daných dostupností fate pointů).


LokiB píše:
tak jako cheatuje na kostkách, že ano, za svůj zdroj ;)


Když je to podle pravidel, tak to není cheatování. Ale samozřejmě to tak může působit, pokud jsi nejsi zvyklej na disociované mechaniky.
30.10.2017 01:29 - sirien
York píše:
disociované

simtě sbal si tenhle orwelliánskej bullshit speak, přibal Quentinovy middleschooly či co a nasedni s tim na nejbližší spoj na theory fórum.
30.10.2017 01:33 - York
sirien píše:
simtě sbal si tenhle orwelliánskej bullshit speak, přibal Quentinovy middleschooly či co a nasedni s tim na nejbližší spoj na theory fórum.


Bojíš se, že by si to někdo mohl třeba nastudovat a začít to používat taky? Jestli jo, dobře děláš :D
30.10.2017 01:44 - sirien
ne, bojim se šíření takzvané žvatlavé nemoci (známé též jako RPG fórový popř RPG teoretický mor), která způsobuje, že lidi začnou o RPG jen bezcílně žvatlat jakoby to byla nějaká povznášející věda, následně přestanou hrát, ale žvatlat nepřestanou, takže za chvíli žvatlaj bez vztahu k herní realitě a začnou vymejšlet totální koniny jako třeba nesmyslný cool znějící termíny, kterejma pak nakazej další hráče co tomu uvěřej, svoje hry tim zkazej, přestanou hrát, ale začnou hodně žvatlat o tom, proč hrát přestali...

Výše uvedené ber za něco jako silně výstražné doporučení od komunitní obdoby CDC.
30.10.2017 09:49 - Aegnor
LokiB píše:
Aegnor: ach jo, ty to prostě nechápeš. Tak to pro tebe zopakuju ještě jednou. Nemám problém s cool scénama. I scéna "hej, vyčůral jsem do sněhu svoje jméno, pojďte se podívat!" může být super cool. Nejde vůbec o definici cool scény. ani v nejmenším.

Mám problém s tím, když je hra hnaná potřebou generovat cool scény. A ještě se za ně odměňovat. Odměnou za cool scénu je to, že jsem si ji zahrál, že mě bavila. to "cool" je pro hráče, ne pro postavy.
Odměňovat za to ještě "postavy", tím že jim dávám jakýkoli zdroje, je perverzní.

K, to mi nedošlo, my bad.

EDIT: Chaos byl asi v tom, že si tu tvoji nelásku ke cool scénám pamatuju hlavně z diskuzí o Fateu, kde to vyznělo, že ti vadí hlavně takové ty cool scény ve stylu "Piráti z Karibiku".
30.10.2017 11:36 - York
Sirien: Poslušně hlásím, že přes všechno moje žvatlání stále pravidelně každej tejden hraju RPGčko, ve kterém záměrně nejsou žádné disociované mechaniky ani zdroje pro hráče. A co víc, nedávno jsme oživili hraní v DrD-like světě v pravidlech, která o disociovaných mechanikách nikdy neslyšela a middleschoolovitost z nich čiší jak pára z kotle.

Takže moje žvatlavá nemoc se, zcela v protikladu tvým obavám, projevuje tím, že hraju RPGček víc než před tím ;-)

Jo a navíc ještě připravuju další hru, tentokrát hodně v oldschoolovém duchu.


edit: Takže kdyby se náhodou někdo chtěl mou žvatlavou nemocí nakazit, směle do toho! :)
30.10.2017 12:48 - Ebon Hand
Loki B, nechci se tě nijak dotknout, ale je mi úplně u prdele, jestli máš nějaký problém s herními mechanikami naši skupiny. :-) Vlastně mi je úplně u prdele jestli to i chápeš, nebo rozumíš RPG teorii. Protože tvůj pocit, či mráz na zádech nemá ani butterfly efekt. :-) :-)
Jako nic ve zlým, ale až začnu dělat pravidla tak, aby se líbily kecalům na D20, tak se rovnou dobrovolně přesunu na RPGForum. Stejně bych se musel před Sirienem stydět, že jsem se po letech bojů proti teoretickému kecalství sám z toho zesral. :-)

A teď vážně, pokud máš zájem se skutešně zeptat a zamyslet se nad mojí odpovědí, proč jsem zavedl to či ono, nebo co v mém strohém popisu znamená: "dávají sami za heroický výkon, cool scénu" tak se ti pokusím odpovědět, ale předem říkám, že přiliš neovládám kecalský slovník a vůbec třeba netuším, co znamená "disociované mechaniky", tak snad to bude srozumitelné. :-)
30.10.2017 14:45 - Jerson
LokiB píše:
Mám problém s tím, když je hra hnaná potřebou generovat cool scény. A ještě se za ně odměňovat. Odměnou za cool scénu je to, že jsem si ji zahrál, že mě bavila. to "cool" je pro hráče, ne pro postavy.
Odměňovat za to ještě "postavy", tím že jim dávám jakýkoli zdroje, je perverzní.


Můžu zcela odpovědně prohlásit, že v tomto systému odměňování se nikdo za cool scénami nežene, a ve hře se vyskytují jen scény,m které vzniknout přirozeně. Kromě toho v naší skupině dávají hráči body i mně, a já je pak používám proti nim - jakou motivaci bys našel v takovém případě?
30.10.2017 15:19 - Aegnor
Jerson píše:
Kromě toho v naší skupině dávají hráči body i mně, a já je pak používám proti nim - jakou motivaci bys našel v takovém případě?

No ty očividně chceš mít co nejvíc cool scény, abys měl co nejvíc bodů, kterýma můžeš škodit hráčům. To je jasný. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081296920776367 secREMOTE_IP: 54.227.104.229