Plz: jen rychlá poznámka ... iniciativa by určitou funkci plnila ... ale všechny. i když vyhraje iniciativu ten "lepší", neznamená to, že musí hned útočit. může třeba stát ve střehu, v obraně a mluvit, nebo plánovat, nebo usilovně nemyslet na Niagáru (viz Podivné odpoledne dr. Zvonka Burkeho)
A tedy přichází na řadu i ten "horší" ... ale, tak jak jsem o tom přemýšlel já, bych nechtěl, aby měl možnost rovnou "zkusit zranit soupeře", aniž by ten měl šanci předtím reagovat.
Ano, exitují resp. existovaly i v DnD takové věci jako Ready Action ... což by mohlo danou funkci asi i v pohodě splnit ,jak zmínili někteří předřečníci. Akorát tam nevím jestli bylo nějak šikovně udělané rozložení na "kola". přímo v pravidlech, bez domácích úprav, to bylo trochu těžkopádné a dost omezené.Kdy musíš dost přesně stanovit podmínky spouštění atd.
Jestli by pro to nebyl lepší nějaký systém s "kontinuálním" během času, místo kol ... nevím.
Ad ready action:
Sám jsem si zkoušel dřív načrtnout úpravu "ready action" z DnD ... kdy bude možná vágněji definovat podmínky spouštění, možná i více podmínek, ale zase za cenu toho, že postava bude muset tu schopnost zareagovat nějak ověřit a při neúspěchu nedokáže reagovat.
Něco, co ti umožní říc: sleduju hlavně ošklivého orka předemnou a když se pokusí zaútočit, tak budu jeho útoky odrážet a ustupovat, jedním okem zároveň budu dávat pozor na toho mrňavýho s lukem, kdyby střílel, tak zkusím .... a koutkem oka sleduju našeho mladýho, kdyby zakolísal nebo byl smrtelně ohrožen, tak ...
a při každé z daných situací, kdyby nastala, by byla nějaká šance, že si ji všimne "včas" a bude moci nějak reagovat.
ale je to takový moc komplexní, složitý atd atd ... jako na jeden večer to může být zábava, na běžné hraní trochu moc HC.
nesouvisí to úplně s tím původním (zadrátovaná nutnost risku při akci/boji, kterou neresolvuje útočník, ale soupeř), co jsem hledal, jen jsem si na to teď vzpomněl.