RPG odborně

sirien
15.3.2016 22:25
Autorská citace #1
15.3.2016 22:25 - Aegnor
Ehm, budťo jsi neuvedl poznámku 1, nebo se ti ji nepovedlo dostatečně odlišit od textu, abych ji poznal:-)
Autorská citace #2
16.3.2016 00:05 - sirien

žádnou poznámku jsi neviděl.

Fakt hrozný, tohle. Člověk se překládá s tak zajímavym článkem, a Tebe zajímaj nějaký poznámky :)
Autorská citace #3
16.3.2016 00:45 - Aegnor
Žádnou poznámku jsem neviděl.

Tak článek je pěknej, poměrně hezký pohled do přemýšlení úspěšného herního designéra. Jenom mě nenapadlo nic dostatečně zajímavého, co by stálo za komentář:-)
Autorská citace #4
16.3.2016 08:45 - Jerson
Mě se tahle mechanika dost líbí - ať se nastaví jakkoliv, je vnitřně stále vyvážena a zajímavá. Když bude šance na úspěch při hodu na dech malá, tak poměrně rychle poroste, ale většinou nebude pomáhat až tak výrazně, byť při velké porci štěstí může pomoct hodně. Na druhou stranu postava s nízkým dechem má poměrně malou šanci, že o něj přijde úplně.
Naopak při velké šanci na úspěch se dech bude uplatňovat často a dost silně, ale díky tomu nemůže bank příliš narůst a i při relativně vysokém dechu je docela velká pravděpodobnost, že o něj postava přijde úplně. Žádné nastavení není úplně výhodné a asi by bylo možné umožnit hráčům měnit pravděpodobnost úspěchu, spíše než jim dát možnost dech nepoužívat (protože u téhle možnosti se výhodná strategie najde a v článku je taky popsaná.)
Autorská citace #5
16.3.2016 17:34 - MarkyParky
+1 za term Mechafora ;o)

Pokud ho používáš déle, tak jsem si ho dřív nevšiml.
Autorská citace #6
16.3.2016 17:52 - sirien
Ten článek není můj, ale je to překlad :)

Já to slovo nepoužívám vůbec (EDIT: resp. dokud jsem tohle nečet a nepřeložil, tak jsem ho vůbec neznal /EDIT), Fred ho co sem si všiml taky nějak extra moc nepoužívá... odkázal na ten blog odkud ho má a protože to byla short-entry co mi přišla zajímavá, tak jsem k překladu tohodle Fredova článku rovnou přihodil i překlad té mechafory.
Autorská citace #7
16.3.2016 18:58 - MarkyParky
Aha, já myslel, že článek je překlad, ale komentář o Mechafoře tvůj.

Každopádně v tom případě +1 Fredovi za term a +1 tobě za jeho šíření.
Autorská citace #8
16.3.2016 20:30 - Gurney
Já už jsem ten článek četl nějaký čas na zpátky a tehdy jsem si říkal, že si holt někdo honí svoje gamedesign triko, aniž by to mělo nějaký praktický důsledek. Ale zpětně musím dát sirienovi za pravdu, že jsem se zbytečně koukal na konkrétní implementaci (dech) a nedocenil na tom tu lekci, že když člověk něco dává do hry, je velmi nápomocné mít téma (resp. nějaký princip, o který se lze opřít, jako je třeba to dýchání) a vědět jakého feelingu chce danou mechanikou dosáhnout.

A mám z toho článku trochu smíšené pocity - na jednu stranu je hrozně cool, že si dnes člověk může takové věci přečíst a něco si z nich vzít. Na druhou stranu, když jsem to konečně docenil, tak se mi ta pomyslná propast mezi domácí a zahraniční tvorbou nepříjemně zvětšila.
Autorská citace #9
16.3.2016 20:38 - York
Gurney píše:
Na druhou stranu, když jsem to konečně docenil, tak se mi ta pomyslná propast mezi domácí a zahraniční tvorbou nepříjemně zvětšila.


Škoda, že máš o naší tvorbě asi tak nulový přehled, takže tohle tvrzení má asi tak nulovou váhu.
Autorská citace #10
16.3.2016 20:55 - Gurney
Rád se nechám k těm skrytým klenotům nasměrovat :)
Autorská citace #11
16.3.2016 22:46 - sirien
MarkyParky píše:
Každopádně v tom případě +1 Fredovi za term a +1 tobě za jeho šíření.

:)

Fred píše:
To se mimochodem pojí i s Danielovým konceptem mechafor [pozn.: viz překlad níže]


nadpis nad překladem mechafory píše:
Mechafora
Originál, Daniel Solis


+1 Danielovi za mechaforu, +1 Fredovi a mě za šíření, jsi chtěl napsat, že jo? :)

Jinak ale jo, je to hezkej termín a když se ten princip dobře použije, tak to působí sympaticky.


Gurney píše:
Na druhou stranu, když jsem to konečně docenil, tak se mi ta pomyslná propast mezi domácí a zahraniční tvorbou nepříjemně zvětšila.

jo, no... (taky se případně nechám k těm klenotům nasměrovat)

Jerson píše:
Mě se tahle mechanika dost líbí - ať se nastaví jakkoliv, je vnitřně stále vyvážena a zajímavá.

No v té diskusi právě pak trochu řešili, že tam jsou určité nejasné prostory dané statistickým profilem při různých cílových číslech a při různých přístupech ke ztrátě / získávání těch kostek a Fred k tomu natvrdo napsal, že to je něco, co si netroufá říct tak jako od stolu ale že by to bylo potřeba pořádně otestovat a vidět jak se to s daným nastavením chová během hry.

Což, mimochodem, je taky docela lekce vyspělého designingu, když zrovna někdo jako Fred s klidem přizná, že netuší, jak se mechanika bude chovat a musel by to vidět... na naší scéně (nejen na ní, teda) jsem bohužel mnohokrát viděl namyšlené přesvědčení o tom že to co si někdo od stolu vymyslel přece musí fungovat tak jak si představuje a test netřeba (popř. ještě hůř - negativní feedback z testu se musí mýlit) - obvykle to končilo zlým fiaskem.


Dát hráčům možnost nastavovat DCčko by byla zajímavá volba - efektivně by to znamenalo že tím herně říkáš, že hráč určuje míru své snahy (tj. ochotu se vyčerpat výměnou za výsledek).
Autorská citace #12
17.3.2016 00:07 - MarkyParky
Sirien: To už je na mě moc metaodkazový. Zkrátka se mi ten term líbí...
Autorská citace #13
17.3.2016 00:41 - Aegnor
sirien píše:
+1 Danielovi za mechaforu, +1 Fredovi a mě za šíření, jsi chtěl napsat, že jo? :)

A další +1 Sirienovi za to, že se nehodlá chlubit cizím peřím! :-)
Autorská citace #14
17.3.2016 14:23 - Jerson
Gurney píše:
Rád se nechám k těm skrytým klenotům nasměrovat :)

To je pak těžké, když místo jejich vyzkoušení jdeš spát :-)
(Ale já jen rýpu, neber to vážně :-)
Autorská citace #15
17.3.2016 14:35 - York
Jerson píše:
To je pak těžké, když místo jejich vyzkoušení jdeš spát :-)


Asi tak. Dost pochybuju, že si někdo z vás zkusil zahrát nějakou ne až tak populární hru z domácí produkce, třeba libovolnou kuchyňovou*. Možná Jersonovo CPH/Omegu, ale to bude, počítám, asi tak všechno.

Natož abyste se jejich autorů zeptali, jak navrhují herní mechaniky, když už teda chcete hodnotit, že to dělají blbě.


* Výjimkou nepochybně budou hry, které jsou už od pohledu extrémně špatné. Ať žijí paradoxy.
Autorská citace #16
17.3.2016 15:10 - sirien
York píše:
Natož abyste se jejich autorů zeptali, jak navrhují herní mechaniky, když už teda chcete hodnotit, že to dělají blbě.

Možná by sis měl osvěžit historii a podívat se třeba na složení úplně první poroty.

Ale je hezké vidět, jak si Gurney řekne o nějakou konkrétní referenci a Ty mu na to odpovídáš nějakým obecným prohlášením v němž se odkazuješ na jakési kvalitní hry, ale přitom žádné z nich nevěříš dost na to abys měl odvahu na ní přímo ukázat.
Kromě Jersonova CPHčka, samozřejmě, to je ale taková dost trapná sázka na jistotu...


Gurney: to be fair, Střepy mi přišly že by v zásadě zvládly vyhovovat těmhle nárokům.
Autorská citace #17
17.3.2016 15:29 - York
sirien píše:
Ale je hezké vidět, jak si Gurney řekne o nějakou konkrétní referenci


Jak jedna konkrétní reference změní absenci přehledu? Jo, kdyby tuhle větu napsal třeba Jerson, který fakt přečetl většinu her z domácí produkce (tedy alespoň z těch, které jsou nějak k dosažení z RPG fóra), tak tomu možná i budu věnovat nějakou pozornost. Ale ani Jerson si prakticky žádnou z těch her nezahrál.
Autorská citace #18
17.3.2016 15:30 - ShadoWWW
I Střepy jsou takové hodně chudé. Pro dlouhodobé hraní chybí konkrétní implementace. Když to srovnám s tím, co nabízí ve své šíři Fate Core (s Toolkitem a konkrétními aplikacemi), tak je jasné, po čem bych sáhl. Když vezmu svůj oblíbený fantasy storytelling, tak tam nad Střepy vyhrává i Fantasy Age nebo The One Ring (už jsem se zmínil, že kdybych se nerozhodl pro překlad 5e, tak bych přeložil právě The One Ring?).
Autorská citace #19
17.3.2016 15:34 - Aegnor
York píše:
Jak jedna konkrétní reference změní absenci přehledu?

Nijak, ale takhle uhýbáš před otázkou.
Kdyby jsi ke své odpovědi dodal "ale když teda chceš, tak tady (nějaký odkaz) je jedna z kvalitních domácích her", tak by Sirien nemohl reagovat tak, jak reagoval:-)
Autorská citace #20
17.3.2016 15:47 - York
Aegnor píše:
Kdyby jsi ke své odpovědi dodal "ale když teda chceš, tak tady (nějaký odkaz) je jedna z kvalitních domácích her", tak by Sirien nemohl reagovat tak, jak reagoval:-)


Ano, ale pak se začalo debatovat o tom jednom konkrétním titulu. Navíc hra, které logicky nejvíc "věřím dost na to, abych měl odvahu na ni přímo ukázat", má tady na Kostce vlastní téma.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091502904891968 secREMOTE_IP: 44.200.237.112