RPG odborně

ShadoWWW
24.6.2014 00:04
Autorská citace #21
30.1.2015 00:33 - sirien
Dává to smysl. PC hru si zkusí programovat kdekdo, protože to táhne a všichni mají dojem jak se na tom dá vidělat, u tabletop do toho jdou na kickstarter spíš fandové co maj fakt nápad a věřej tomu, že je pro komunitu dost dobrej - prostě protože ta komunita je menší.
Autorská citace #22
30.1.2015 01:45 - Colombo
Sirien: Pokud sem to s těma deskovkama pochopil, tak je často měli už nadesignované, skoro hotové (často i obrázky atp.) a prakticky je potřebovali jen dokončit.

Což, jestli správně chápu styl vývoje, je zcela jiná situace od jakéhosi pre-alpha Dema na PC hru. Takže v tomhle bych taky viděl výraznou změnu. U jakéhosi pre-alpha dema u PC hry máš udělané nějaké základy. U deskovky ji už máš prakticky hotovou.

Ale dopředu říkám, že deskovky sem na KS nesledoval, sledoval je někdo? Může někdo poreferovat?
Autorská citace #23
30.1.2015 06:56 - Vojtěch
Co se Pathfinderu týče, tak plně funkční postavu pohodlně sestavíš i s Core, ale musíš dávat pozor, co děláš.

Jinak co se malých studií a projektů týče, tak Numenera a Strange nejsou jediné výjimky. Musím připomenout ještě Shadows of Esteren, které kickstarerovaly už čtvrtý hardback a taky Green Ronin, jež přes Kickstarter vypustili nový Freeport. Pak také Kobold Press svůj Midgard a návazné moduly... no a taky Fate a 13th Age, že?
Autorská citace #24
30.1.2015 11:06 - York
Colombo píše:
Ale asi je to vykoupené právě tou kickstarter pověstí (zvoráš to a ztratíš jakoukoliv důvěru, zvoráš svoji hru a "nah")


To ovšem není nic nového, v klasickém jednání s potenciálním publisherem je to úplně stejné. Pokud máš za sebou několik úspěšných titulů, jsi v úplně jiné situaci než nějaké nové studio.

Crowd funding mění pouze hodnocení rizikovosti projektu z hlediska žánru, experimentování a podobně, ne z hlediska záruk, že jsi vůbec schopný realizovat a dokončit kvalitní produkt.

Když to řeknu na příkladu: Když před několika lety Vláďa Chvátil obcházel publishery s hratelným demem a designem PC RPGčka, tak ho poslali do háje, protože RPGčko byl podle nich příliš riskantní žánr. A to už v té době měl Altar Interactive za sebou několik úspěšně dokončených a celkem kladně přijatých produktů. Kdyby s tím dneska šel na kickstarter, byla by situace úplně jiná. Jednak má o dost lepší jméno sám o sobě a za druhé přispěvatele kickstarteru nemusí rizikovost RPGček vůbec trápit - protože oni za sebe ví, že si ho určitě chtějí zahrát, čili pro ně to vůbec rizikové není (nehledě na to, že i kdyby to rizikové bylo, tak jde pro ně o tak malou částku, že se s tím klidně smíří).
Autorská citace #25
30.1.2015 13:13 - Shako
Kickstarter: Vidím tam zásadní rozdíl deskovek (stejně jako rpg) vs PC hry. Důležitá je cena vývoje vs náklady na vydání.

Zatímco u deskovek udělaš prototyp a na kickstarter jdeš, protože to chceš vydat hromadně ve velkém nákladu, s lepší grafikou atp. V podstatě hra existuje - má funkční mechaniky. Může být solidně otestováná řadnou hráčů. Ten kickstarter umožní jen její masivní rozšíření nebo "hezká" vylepšení. Stejně fungujou i rpg - text příručky je pravděpodobně hotový a jedná se je o to, kolik kusů vytisknout, jakou to bude mít grafiku, sazbu, případně hardcover. I pokud KS neuspěje, tak hra je pořád funkční.

Oproti tomu s PC hrou jdeš na kickstarter, protože máš nápad, co udělat za hru. V lepším případě nějaké video nebo nějakou velmi malou část hry. Na KS jdeš, protože potřebuješ prachy na to, aby hru udělal/dokončil. Pokud prachy nedostaneš hra nejspíš nikdy nevznikne. Naopak pokud hra vznikne, tak už náklady na vydání další kopie jsou opravdu minimální oproti celkové ceně vývoje hry.

Hodně bych se tak bál soudit, že (ne)úspěch PC her na KS může říkat cokoliv o úspěchu rpg/deskovek na KS.


EDIT: U deskovek se ještě hodně krát jedná jen o reprint nějaké starší, velmi známe deskovky. Např. Saint Petersburg. Maximální příspěvěk byl 400 euro, za které si koupíš 10 kousků dané hry.
Autorská citace #26
30.1.2015 13:26 - York
No...

Ono popravdě když poskládáš tým pěti lidí schopných za dva roky napsat, oilustrovat, okorekturovat a vysázet příručku RPGčka, tak se stejně velkým týmem můžeš za stejnou dobu v pohodě udělat hratelný prototyp PC hry. Budeš na to taky potřebovat lidi přiměřeně zdatné v příslušných oborech, jen ty obory se budou lišit.

Rozdíl je samozřejmě v množství (a tedy i ceně) grafiky (a animací) u hotové hry, pokud se bavíme o Ačkových titulech. Ale to nic nemění na tom, že můžeš mít plně funkční prototyp s kompletní herní mechanikou za zhruba srovnatelnou cenu.

Vyzkoušel jsem si obojí, btw, takže v tomhle směru mám, myslím, docela dobrou představu.

Stejně tak je možné udělat malou PC hru (v rozsahu deskovky), kterou prakticky celou napíšeš sám a na KS půjdeš třeba kvůli zafinancování profesionální grafiky a vydání a distribuce fyzických dvdček.
Autorská citace #27
30.1.2015 13:39 - York
sirien píše:
PC hru si zkusí programovat kdekdo


BTW tohle je pozoruhodně zavádějící. Na první pohled by se mohlo zdát, že na naprogramování hry je potřeba něco znát a umět (programovat), zatímco napsat RPGčko nebo deskovku může každý. Na druhý pohled už to ovšem tak jednoznačné není.

Takže asi jo, vcelku s tebou v tomhle souhlasím. Dost lidí si pravděpodobně zkusí vymyslet a naprogramovat hru prostě proto, že si myslí, že znalost programování je postačující kvalifikace. A to paradoxně i přes to, že lidí schopných programovat je výrazně míň než lidí schopných psát obyčejný text.
Autorská citace #28
31.1.2015 19:13 - ShadoWWW
Píše:
PC hru si zkusí programovat kdekdo

Stolní RPG si zkusí nadesignovat taky kdekdo. Viz jedno nejmenované fórum. ;)
Autorská citace #29
31.1.2015 21:17 - sirien
Myslíš RPG.net/forum (nebo od kud to ten RPG Chef je)? Protože to není jedno, od něj to převzaly různá ne-anglická fóra napříč světem ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.066264152526855 secREMOTE_IP: 52.86.117.142