RPG odborně

ShadoWWW
27.5.2014 16:41
Autorská citace #41
26.7.2017 11:17 - Vojtěch
No právě. 4E se dost vymezila určitým směrem a taky si to pak vyžrala.
Autorská citace #42
26.7.2017 13:36 - York
Problém je, že vysoká čísla sama o sobě nezařídí "hustou postavu, co dělá hustý věci". To zařídí až ta jedna krátká věta ve stylu "Jsi opancéřované monstrum se silou ledového obra, těmahle dveřma můžeš v pohodě proběhnout a ani tě to nezpomalí".

Ale jinak jo, no, celý problém 4e tkví v tom, že to hráči nepochopili. To, že s rostoucím levelem roste DC lehké překážky neznamená, že dřevěným dveřím roste obtížnost vyražení, ale že se z dřevěných dveří stala triviální překážka, na kterou není třeba házet.
Autorská citace #43
26.7.2017 14:33 - LokiB
York: protože to pro většinu (dovoluji si tvrdit) hráčů starších edic bylo neintuitivní a viz předchozí debata i nechtěné ... nechtěli, aby se pro každou postavu staly dřevěné dveře triviální překážkou. a nemohou jedny a ty stejné dveře být pro jednu postavu kamenné a pro druhou dřevěné :) tato míra abstrakce (mnoha) hráčům DnD není vlastní

věřím, že hodně z nových hráčů, kteří přišli až k 4E, nebo přišli z počítačového světa nebo jiných systémů, s tím problém nemělo
Autorská citace #44
26.7.2017 14:54 - ShadoWWW
Problém byl v tom, že rostlo DC těch dveří a současně rostl tvůj bonus k hodu (protože v něm bylo +1/2 úrovně postavy). To +1/2 úrovně tam bylo proto, aby se hráči cítili "hustě", ale pak si uvědomili, že ve výsledku se akorát počítá s vyššími čísly.
Autorská citace #45
26.7.2017 15:07 - Vojtěch
ShadoWWW: Nerostlo DC dveří. Rostlo abstraktní doporučené DC překážek, což základní pravidla nevysvětlila vůbec a až v Essentials připojili dodatek o tom, že je to myšleno tak, že s DC mají být i popisy hustší. Jinak tam ve skutečnosti ještě přibývaly bonusy za předměty, featy a úpravy vlastností, ale v celku to bylo neintuitivní.

Hele... neměli bychom se kdyžtak posunout jinam? Mám pocit že jsme se krapet moc odchýlili.
Autorská citace #46
26.7.2017 15:18 - Quentin
Píše:
Ale jinak jo, no, celý problém 4e tkví v tom, že to hráči nepochopili.

Ať už pochopili nebo ne, držet v hlavě stupnici od 5ti do 40ti, svižně a smysluplně ji během hry přiřazovat všem dveřím (a všem ostatním překážkám a testům), a ještě to rozhazovat relativně k postavám na easy/normal/hard, je prakticky nemožné.

Všichni sklouznou k hraní pouze s easy/normal/hard.
Autorská citace #47
26.7.2017 16:30 - Vojtěch
To 13th Age rozpoznalo a má Normal/Hard/Very Hard pro Heroic/Champion/Epic tier v 3x3 matrici s jasným rozlišením co je asi tak Heroic, co Champion a co Epic, což improvizaci dost usnadňuje. 4E, jak se mi to jeví, stále předpokládala, že si DM udělá nějakou přípravu a DCčka si nahází někam bokem, nebo bude mít screen před očima.
Autorská citace #48
26.7.2017 18:24 - Shako
Vojtěch píše:
Heroic/Champion/Epic tier


Ale tam je to víc objektivní realita, ne? I heroic postavy můžou vyrazit "epické" dveře - jen to bude stát ikonu/ikony. Takže na prvních dveřích si vylámou zuby, takže ten "epic dungeon" si raději nechají na "příště".
Autorská citace #49
26.7.2017 23:11 - Vojtěch
Mno, ono to tak podle vysvětlení v Essentials bylo myšlené i v 4E, akorát rozmělněné na X lvlů (- ikony atd. samozřejmě).
Autorská citace #50
27.7.2017 02:10 - Colombo
Píše:
Je třeba se (třeba ve 4E narozdíl od 2E) oprostit od toho zde zmiňovaného "selského rozumu"

Počkej počkej, ty mi teď tady říkáš, že abych hrál DnD 4E, musím se... přepólovat?
Autorská citace #51
27.7.2017 08:57 - Quentin
Píše:
Počkej počkej, ty mi teď tady říkáš, že abych hrál DnD 4E, musím se... přepólovat?

Ne, to nemá smysl.

Buď se smiř se scalujícími čísly (aby ti skill challenge pořád dávali smysl) nebo si to hackni podle potřeby. My jsme například hráli pouze úrovně 1-10 a vystačili jsme si s nescalující stupnicí obtížnosti.

Pokud se opravdu posunujete v power levelu a řešíte větší a důležitější questy (krysy v chalupě -> hobgoblini ve vesnici -> drak ve městě), tak ani to scalování nebude vypadat divně.
Autorská citace #52
27.7.2017 09:28 - Vojtěch
* do chvíle kdy se nebudete snažit ve všech případech sešplhat do studny, nebo tak něco a neodmávnete to, nebo to neokecáte jako mnohem horší než posledně.
Autorská citace #53
27.7.2017 14:09 - LokiB
Si vystačím s tím, že DC budu vnímat v případě 4E jako abstraktní údaj. Takže nebudu reagovat na situaci: "slézt do stejné studny jako před lety, DC o 10 vyšší než tehdy, cože???" neříkám, že je to správné dle autorů (Co by na to řekl MM? můžeme se ho zeptat :))

Colombo píše:
Počkej počkej, ty mi teď tady říkáš, že abych hrál DnD 4E, musím se... přepólovat?


ale severní pól si můžeš nechat nahoře.
pro mě by to bývalo znamenalo mentální změnu natolik velkou, že jsem 4E vynechal
Autorská citace #54
27.7.2017 14:33 - Soldier76
Tohle je docela zajimavy tema. Ja 4e hral opravdu hodne a musim se priznat, ze nikdy jsme si nepripadali, ze by tam bylo nejake nepochopeni nebo problem. O cem je rec jsem zjistil az tady a potom, kdyz jsem si googlil DMG page 42 problem.

Asi nam spoustu veci resilo to, ze na mundane veci jsme si proste nehazeli. Slezeni do studny ve 4e nebylo worth rolling ani pro low lvl dobrodruhy. Kdyby pri tom byli pod utokem gargoylu, nebo spechali, aby se pridali do souboje na dne studny, tak je to vec jina.

Asi jsme taky nelozili 2x do stejne studny s 10 levelovym rozmezim.

A taky jsme se urcite nikdy nedostali prez 8 level. Takze je mozny, ze kombinaci techhle faktoru se nam to nejak podarilo dodgenout.

DCcka jsem resil 10/15/20 a +/2 kdyz chci neco zohlednit. V 5e to delam prakticky stejne a jen jsem pridal advantage/disadvantage. Doufam, ze se tim nedopoustim nejakeho zlocinu.
Autorská citace #55
27.7.2017 15:04 - Vojtěch
Soldier76: Tak on je to problém spíš pro šťouraly. Dokud o tom moc nepřemýšlíš a nesrovnáváš, tak se to schová, ale zvlášť lidi odchované předchozí simulační edicí tohle praští přes oči. 5E od toho elegantně odbruslila do fajnového nastavení kdy se čísla nezvedají zbytečně, nebo alespoň ne v takové míře.
Autorská citace #56
28.7.2017 10:45 - -Sniper-
Ve čtyřkách si stejně vzpomínám na situaci když Paladin dostal svoji Charismu na 30/+10 a řekl "tyjo, já jsme tak hustej, že se do mě zamiloval i můj stín". To byla jedna z mála dobrých věcí na číselné inflaci.

Vím že se pak vedla i diskuze zda od všech DC, AC a bonusů neodečteme 30, aby se snadnějši počítalo (nesundali jsme, chěli ten pocit že si hátzí na útok k20+32 proti 40, i když K20+2 proti 10 by vyšlo naprosto stejně).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.30568504333496 secREMOTE_IP: 54.86.132.30