Hmm, zdá se že battle mastera mírně předělali oproti poslednímu veřejnému playtestu (d6 → d8, přidání 10 manévrů a především vybírání si X z celkových 16). Also, IIRC se předtím jmenoval weapon master. To jen tak na okraj.
Celkem zajímavé je, že battle master path zastupuje více archetypů, zatímco další paths budou zastupovat každá +-jeden (v playtestu byly jen weapon master a tuším warrior)?
Tak mi to asopoň připadá a moc se mi to po pravdě nelíbí. Jasně, s nějakou volností v rámci paths se samozřejmě počítá*, ale stejně mi to přijde neelegantní. Možná v tom bude nějaký smysluplný systém který to objasní (a který si nechali pro sebe). Z toho co prezentovali jsem ale pesimista.
Co se mi dál nelíbí je, že spousta vyjmenovaných manevrů jsou teď evidentně class feature místo aby byly řešeny nějak obecněji.
O tom si myslím svoje.
* třeba jeden wizard od druhého se skoro určitě budou lišit repertoárem kouzel i když budou mít stejnou path; nebo barbarský totem warrior si může vybrat z víc totemových zvířat... to považuju za legitimní způsob jak reprezentovat víc archetypů jednou path...