RPG odborně

Alnag
20.7.2006 08:43
V roce 1999 provedlo oddělení výzkumu trhu společnosti WotC rozsáhlý průzkum hráčů RPG, ve snaze lépe pochopit RPG trh. Otázky byly pokládány "ohodnoťte toto téma na stupnici 1 - vůbec ne, po 5 - ano, velmi". Výsledky některých otázek byly použity ke rozdělení respondentů do kategorií k lepšímu porozumění toho, jaký druh zkušeností (a tudíž produkty) tito hráči hledají. WotC tyto informace zveřejnila, ačkoliv se to nikdy příliš nerozšířilo mimo okruh vydavatelů RPG.
Autorská citace #41
26.8.2015 17:42 - York
Gurney píše:
Tak to by mě vážně zajímalo, jaký vývoj máš na mysli.

Obávám se, že se fakt naprosto míjíme.


Gurney píše:
Přesto si jejich autoři z nějakého důvodu odpustili fňukání nad tím jak komunita nemá zájem a ten čas radši věnovali zlepšování svých pravidel. Takže - ROFL

Nevím, jak moc podrobně jsi ty diskuse četl, nicméně cílem plně otevřeného vývoje bylo překvapivě právě zlepšování pravidel. Že to z mnoha ohledů nakonec nebyl nejlepší nápad dělat zrovna takhle, je právě to, co se snažím svým pozorováním naznačit. Můžeš tomu říkat, jak chceš, já si nicméně myslím, že stojí za to tu zkušenost předat dál, protože se to může někomu hodit a těžko ji někdo získá, dokud to opravdu nezkusí.
Autorská citace #42
26.8.2015 20:18 - Sparkle
ShadoWWW píše:
Takže nejsou peníze na to, aby se udělal průzkum trhu, a už vůbec nejsou peníze na to, aby se platil člověk na vytváření RPGčka na full-time, ale určitě se najdou peníze na to, abychom přesvědčili trh, že chce přesně to, co uděláme po večerech doma na koleni.


Ty nemusíš nutně narvat tuny peněz do reklamy. Jde o to, že když zákazníci nechtějí A, B ani C, ale chtějí D, tak jim do toho svého produktu kromě A, B a C přimícháš i D. Zákazníci si to pořídí kvůli D, díky tomu si vyzkouší A, B i C a časem se jim A, B nebo C začne líbit samo o sobě. Marketingový výzkum potřebuješ v tomto případě mít pouze na D, a tam už třeba ty výzkumy dělal někdo jiný. Výzkum na A, B a C ve skutečnosti vůbec dělat nechceš, protože by tě jeho výsledky akorát navedly blbým směrem, když respondenti vůbec A, B ani C nerozumí. A, B a C si uděláš podle sebe, čímž ušetříš spoustu zdrojů, které místo toho vrazíš do vyšperkování D.

Že by to takhle nemohlo fungovat, se mi nechce věřit. Funguje to u deskovek, u počítačových her i u beletrie. Jak by dneska vypadal zájem o Končinu, kdyby ignorovali výtky k pravidlům a místo aby se začali patlat s jejich revizí, chrlili bdsm povídky a bdsm/postapo fluffové články? Na tom jejich fóru bylo vidět, že spousta lidí vůbec nevnímá ta divná pravidla jako brzdu k hraní.
Autorská citace #43
26.8.2015 21:59 - PetrH
No a ted bych rad dostal vykladovy slovnik na ty ruzny zkratky a shluky nesmyslnych slov z anglictiny...
Autorská citace #44
27.8.2015 08:54 - alefo
Píše:
nebo marketingem zařídíš, že hráči začnou potřebovat právě to, co ty zrovna vyrábíš.

tru dat. u nas sa da pretlacit vec tym ze ju pretlacas

za vsetky: neverim ze by niekto povedal pred 10 rokmi ze viktoriansky svet s prichutou magie zalozeny na fate bude vyznamnym prispevkom do sveta ceskych rpg a ze sa bude vo velkom hrat na gamecone
Autorská citace #45
27.8.2015 09:12 - ShadoWWW
Já jo.

Kdybych to měl rozvést, už před deseti lety jsem tvrdil, že v Česku je nejlepší postavit hru na herních mechanismech úspěšné zahraniční hry (což Fate je a byl) s českou omáčkou hlavně ve formě fluffu. Přesně to Příběhy impéria jsou.
Autorská citace #46
27.8.2015 09:18 - alefo
Píše:
Já jo.

#skromne :D

narazal som nielen na system ale aj na zaner pretoze dlho sa to drzalo v rovine fantasy.

zlomovy bod bol shadowrun a vlastne aj ten bol potvrdenim theoremy lebo ho nakopol ten cesky oficialny preklad v 199x
Autorská citace #47
27.8.2015 10:20 - York
Alef0: Nevidím jediný důvod, proč by si tu prakticky libovolný setting nemohl najít pár stovek zájemců. Přesycením RPGčky vydanými v češtině rozhodně netrpíme.
Autorská citace #48
27.8.2015 10:37 - alefo
to presne chcem povedat

s dostatocnou osobnou propagaciou je u nas mozne vsetko
Autorská citace #49
27.8.2015 10:41 - ShadoWWW
Mě přijde, že Česko má hodně "RPG designérů", a málo Game Masterů. Z toho pak plyne hodně čtenářů, ale málo hráčů.
Autorská citace #50
27.8.2015 10:59 - Colombo
Píše:
za vsetky: neverim ze by niekto povedal pred 10 rokmi ze viktoriansky svet s prichutou magie zalozeny na fate bude vyznamnym prispevkom do sveta ceskych rpg a ze sa bude vo velkom hrat na gamecone

Vážně? Z dat to vůbec neplyne.
Autorská citace #51
27.8.2015 11:02 - Gurney
York píše:
Obávám se, že se fakt naprosto míjíme.

Opět nechápu souvislost s čímkoli co jsem předtím napsal... takže máš asi pravdu :)

Píše:
Takže nejsou peníze na to, aby se udělal průzkum trhu, a už vůbec nejsou peníze na to, aby se platil člověk na vytváření RPGčka na full-time, ale určitě se najdou peníze na to, abychom přesvědčili trh, že chce přesně to, co uděláme po večerech doma na koleni.

Asi tak :)

Jinak jsem rád že se diskuze vrátila k osvědčené klasice - nasrat na hráče a co chtějí, na tom se domluvíme my, internetoví guru... nyní s extra porcí bullshitingu a při koupi pdf doprava zdarma!!
Autorská citace #52
27.8.2015 11:05 - alef0
Píše:
Vážně? Z dat to vůbec neplyne.

?
Autorská citace #53
27.8.2015 11:08 - ShadoWWW
alef0: Myslím, že Colombo má na mysli výsledky té ankety, co tu kolovaly.
Autorská citace #54
27.8.2015 11:16 - alefo
colombo by sa mohol vyjadrit
Autorská citace #55
27.8.2015 11:16 - York
Gurney píše:
nasrat na hráče a co chtějí


Co podle tebe hráči chtějí a jak jim v tom můžu vyjít vstříc?
Autorská citace #56
27.8.2015 11:27 - Colombo
Je to z té ankety, co tu kolovalo. Na infografiku teď žel nemám čas (musím teď obhajovat svou existenci, jestli to nevyjde, tak to snad stihnu Dálavu), ale zkoušel sem zrobit nějaký data-mining (rozuměj: obyčejnou tupou dvourozměrnou statistiku, vlastně ani statistiku, jen sem to plotnul proti sobě), takže kdyby byl zájem...
Autorská citace #57
27.8.2015 11:46 - alefo
s ktoru castou nesuhlasis, s tou ze pribehy imperia su vyraznym prispevkom, s tou, ze fate, alebo s tou, ze pred 10 rokmi neexistoval clovek, ktory by to vyprorokoval (okrem shadowwwa)
Autorská citace #58
27.8.2015 11:48 - alefo
este posledna: ze hraci u nas zozeru vsetko co im predlozis ak si dostatocne iniciativny
Autorská citace #59
27.8.2015 14:41 - Gurney
York píše:
Co podle tebe hráči chtějí a jak jim v tom můžu vyjít vstříc?

Aby ses na to neptal lidí na netu, ale těch hráčů IRL. Vstříc jim vyjdeš, pokud to uděláš.
Autorská citace #60
27.8.2015 15:10 - York
Gurney píše:
Aby ses na to neptal lidí na netu, ale těch hráčů IRL.


Naprosto netuším, jak si představuješ, že bych to měl udělat.

Jsi ty osobně ochotný někde se se mnou sejít, vyzkoušet si něco z toho, co na čem pracuju a říct mi, co ti na tom vyhovuje a nevyhovuje a jak jinak by sis to představoval?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094919919967651 secREMOTE_IP: 34.203.221.104