RPG odborně

Alnag
8.10.2007 13:13
Historie společnosti White Wolf je vlastně dvojí a pramení ze dvou firem, které jí daly její současnou podobu. Je to jednak samotný White Wolf, ale také Lion Rampant, velmi malá herní společnost vzniklá roku 1987.
Autorská citace #42
21.11.2018 13:54 - York
sirien píše:
Skutečnost, že WW dostane sodu za to že dodá co slíbil, protože se parta SJW může zcvoknout, je strašně smutná. Zároveň to je ale přesně to, co si WW zaslouží


Tohle bych bral, kdyby to bylo rozhodnutí autorů. Což zcela zjevně není.
Autorská citace #43
21.11.2018 14:08 - sirien
Autoři ale měli možnost utnout tuhle historii už předtím, jen se toho zalekli a ustoupili, čímž si podřízli vlastní větev. Mohli to buď velmi teatrálně ignorovat (dát najevo že hlasití kritici jsou menšina nestojící ani za odpověď) nebo se tomu mohli otevřeně postavit (nějakým razantním, ale pořád civilním způsobem a jasně nakreslit čáru mezi kritikou které pozornost věnují a hysterií kterou pohrdají) a měli by klid.

Ono obecně platí, že podobný křik sílí, když mu je dávána pozornost, které si žádá a když dav cítí, že vyhrává. A bohužel WW s tím jak se pořád omlouval a přepisoval věci a s tím jak komunikoval na sociálních sítích prostě tohle všechno dával - SJW dav v něm najednou uviděl slabou oběť která se podvolí když se na ní křičí a která jim tak dá možnost se zviditelnit a "prosadit".

Podobně netuším, co se dělo mezi WW a Paradoxem, ale narovinu pokud jdu zpracovávat takovéhle téma, tak prostě musím vědět, že dostanu zpátky nějakou sodu a musim na to bejt připravenej a mít zpracovaný i svoje šéfy (dát jim předem vědět že maj čekat nějakej bordel a ujistit je že se s tím počítá a že sem připravenej se s tim vyrovnat).
Autorská citace #44
21.11.2018 14:12 - LokiB
Jsem to pochopil tak, že York myslí, že to současné není reakce "autorů" (tedy ti, co vymýšlejí a píší obsah), ale manažerů a vlastníků WW, kteří takto zasáhli "navzdory autorům". Ale možná jsem ho pochopil špatně já.
Nakolik jsou ve WW autoři obsahu oddělení od managementu a obecně šéfů, to nevím.
Autorská citace #45
21.11.2018 14:18 - York
sirien píše:
Podobně netuším, co se dělo mezi WW a Paradoxem


Řekl bych, že přesně tohle:

sirien píše:
A bohužel WW s tím jak se pořád omlouval a přepisoval věci


Fakt si nemyslím, že jsou autoři blbí a šli do toho bez toho, že si to budou muset obhájit. Problém je, že fanouškovi můžeš říct "tohle nebudeme komentovat", ale šéfovi dost těžko.
Autorská citace #46
21.11.2018 22:24 - Colombo
IMHO Paradox je švédský a strašně SJW.
Autorská citace #47
22.11.2018 12:39 - Jerson
Jen poznámka bokem:

LokiB píše:
přijde mi to fakt dost "živé", oproti třeba alternativní WWII, nebo Kubánské krizi či Studené válce, nebo i té Jugošce v 90. letech, které už mi přijdou dost "dávno".
Tohle se stále ještě děje, není to skončené, a tak trochu se nedivím, že to některým lidem nepřijde vhodné.


Nevím zda se s Jugoslávci potkáváš, ale pokud ne a náhodou bys na ně narazil, počítej s tím, že je to pro ně pořád živá věc (nemluvě o tom, že to co se tam děje v současnosti je přímým pokračováním, takže je to hodně citlivé téma). Mám to doma z první ruky, když manželka říká "za války jsem chodila do školy přes zátarasy", tak tím myslí právě začátek 90. let.

Kdybych to takhle neslyšel, tak asi nebudu mít problém s různou interpretací tehdejších událostí v RPG nebo třeba účastí na airsoftové akci Bosna 1993, ale takhle mi to přišlo dost nevhodné. A řada lidí se ozývá z podobných důvodů. Ono když někomu ve válce podříznou půlku příbuzných, tak i po dvaceti letech má problémy s klidem přejít, když se takové události použijou jako základ pro nedostatečně realisticky zpracované prostředí hry. U WW2 máme štěstí v tom, že pamětníků je už dost málo a pokud jsou, tak jsou o dvě generace vzdálení současnému použití.
Autorská citace #48
22.11.2018 13:34 - sirien
Jerson: Zajímavé téma. Přesuneme to sem, co Ty na to?
Autorská citace #49
23.11.2018 22:35 - Aeris
Colombo píše:
IMHO Paradox je švédský a strašně SJW.

Což je vzhledem k tomu, co je v jejich grand strategy hrách možno provádět dost hustá ironie.
Autorská citace #50
23.11.2018 23:39 - Colombo
Aeris: Ono jakákoliv reprezentace historického rasismu, genocid a otrokářství (snad krom velice zjednodušených systémů, které změnili) je totální TABU. Mám pocit, že se zdráhali vůbec tam mít i svastiku v HoI.
Autorská citace #51
24.11.2018 07:35 - ShadoWWW
Pamatuji si na skvělý letecký simulátor IL-2 Sturmovik, který byl nejrealističtějším leteckým simulátorem II. sv. války (a myslím, že dodnes je), kde ale na ocasech Luftwaffe chyběly hákové kříže, protože jsou to zakázané symboly.

Fanoušci si udělali vlastní hack, který je tam dodělával (byla to utilitka, která běžela zároveń se hrou).
Autorská citace #52
24.11.2018 10:52 - Jerson
Dneska jsou už lepší simulátory, nicméně hákové krize na letadlech jdou pořád téma. Hlavně kvůli Německu bývají v MMO hrách zakázané úplně, nevím zda mají i nějaký zákon v Rusku. I když v Německu řeší úpravu zákona, který by v historických souvislostech halový kříž povolil.

Víc mě ale iritují zákazy různých čísel kvůli tomu, že může jít o propagaci čehokoliv. 18, 88, nebo dokonce 420 jako propagace drog? Vůbec netuším souvislost, a přijde mi to silně pitomá politika. Když se někdo narodil v roce 1988 a do nicku si dá dvojčíslí roku narození, tak na některých serverech může dostat ban. Nechápu.
Autorská citace #53
24.11.2018 12:28 - efram
Nejde přeci o ta čísla. Pokud skupina určitých osob používá kryptogram 88 jako asociaci na Hail Hitler (8 = H - osmé písmeno v abecedě), tak to mě přijde daleko nebezpečnější, než fiktivní zpracování naší historie v rámci senttingu. co je prvním případě horšího je snad jasné.
Autorská citace #54
24.11.2018 12:34 - pilchowski
tak ono je asi rozdil jestli ma nekdo nickname "marcel88" nebo "mengele88" ze jo
Autorská citace #55
24.11.2018 12:45 - efram
pilchowski píše:


asi tak.....
Autorská citace #56
24.11.2018 12:48 - sirien
efram: to je tak když někdo zkouší symptomaticky potírat projevy (konkrétní symboly, konkrétní zástupné akronymy, konkrétní fráze, konkrétní typy nožů...) místo toho aby potíral příčiny a významovou podstatu (propagaci extremismu, skryté ozbrojování).

Obecně je to velmi špatný přístup který nefunguje vůbec nikdy a vůbec nikde, ale různé věcem obvykle moc nerozumící populární skupiny, hysterici a lidé propadající tendenci k přehnanému reaktivnímu chování to mají velmi rádi.

Mimochodem nefunkčnost tohodle platí i pro takové pitomosti jako je moderování webových komunit, což je důvod proč má Kostka měkce definovaná pravidla bez snahy o nějaké skutečně konkrétní příkazy či zákazy (což je zase důvod, proč nám to tu funguje, zatímco v místech s opačným přístupem se pořád někdo hádá a banuje se tam jak o život, ale to už by zas bylo jiné téma).
Autorská citace #57
24.11.2018 13:47 - Log 1=0
Na jedné protinacistické demonstraci jsme měli krom klasických transparentů typu "Jednorožci jsou víc než národ" a "Běžte radši na výlet" i transparenty "S IQ pod 80 okno nenakreslíš" (s patřičným obrázkem) a text o blescích (nepamatuji si znění), ve kterém bylo písmeno S nahrazeno runou Sol, ani nebyla zdvojená, prosté písmeno z mladšího furthanku. Policie nám ty dva transparenty zabavila...
Autorská citace #58
24.11.2018 14:04 - sirien
Svět má v tomhle stejně jako v mnoha jiných směrech daleko k dokonalosti - nicméně relace k RPG se mi nějak začíná v tom tématu ztrácet (vyjma možná Myfarog, ale to neni od White Wolfu...)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.067473173141479 secREMOTE_IP: 54.173.221.132