Kultura

30.11.2024 11:11 - Chyba
DxD, ať se to neplete.
9.12.2024 18:59 - Vaarsuvis
Na Youtube na mě vypadlo tohle video o bastionech v Early Accessu a nevypadá to úplně zle. :)
https://www.youtube.com/watch?v=065k_Ri0WlY
11.12.2024 12:05 - sirien
Koukám, že Wizardovi se přestala počítat inteligence do počtu kouzel. Tím se z nejhloupější dnd edice stala edice ještě hloupější.
11.12.2024 12:19 - sirien
Odtud

Bakly píše:
dle nových pravidel DnD24 je počet připravených kouzel přesně daný v závislosti na dosažené úrovni. Ta stará varianta se mi líbila více.

Kouzelník



Ono to vychází plus mínus dost stejně, v podstatě jako bys měl maxnutou INT. S pár divnostma jako je odklad zvýšení na úrovních se zvýšením vlastností a náhlé snížení z +5 na +4 mezi lvl 11-16 (což teda k ani jednomu nevidím moc důvod a přijde mi to spíš jako zbytečnost)

A ve valný většině případů máš INT stejně maxnutou, protože bohužel zůstal zachovanej systém jedné spellcasting ability kterej tlačí všechny sesilatele do single ability minmaxu (a designově je to blbost asi jako kdyby si měl u každého povolání jednu combat ability co by dávala BV, OČ, útok i zásah) - což je bohužel tak hard-wired že to v rámci JaD nešlo moc opravit.
11.12.2024 14:59 - LokiB
Bych čekal, že oceníš, že to nežene hráče k mix-maxování postav :)
12.12.2024 10:29 - Gergon
Taky mě přijde zajímavé že na jedný straně kritizuješ že jedna vlastnost posiluje všechno u kouzelníka a na druhé straně Wizardi odebrali jeden z těch prvků který ta vlastnost posiluje a stejně se ti to nelíbí :D
Mimochodem to je přesně to co máš u bojových povolání s Obratností - je na ní vázaný útok, zranění i obrana a iniciativa.
Mě to třeba přijde skvělý a jako zlepšení v nové edici že už není počet kouzel vázaný na sesílací vlastnost právě z tohodle důvodu který se ti nelíbí.
12.12.2024 11:57 - sirien
Aha, vidím zdroj nedorozumění :) Dokonce hned dva :D
My bad.


1 - Co sem kritizoval jako zbytečnost nebyl (nutně, viz níže bod 2) fakt že zrušili variabilitu počtu Připravených kouzel z lvl+INT na level-fix, ale to že ten fix rovnou nenamapovali jako level+maxINT, ale místo toho:
- +1 za lvl se zvýšením vlastností (4, 8, 12...) odsunuli o +1 lvl (na 5., 9., ...)
- na lvl 11-16 se najednou chovaj jakoby byl +INT jen +4 a ne +5

To první je ve skutečnosti můj omyl - moc sem to neanalyzoval a rovnou sem se na to díval jako na fixaci lvl+INT podle levelů kdy se zvyšují vlastnosti, ale ve skutečnosti to je namapované na levely kde se zvyšuje zdatnostní bonus. Což je naprosto ok.

To druhé je nicméně weird.
- Až do lvl 11 se to chová jako lvl+ZDB+1,
- na lvl 12 se to najednou změní na lvl+ZDB
- a od lvl 13 to je najednou lvl+ZDB-1
- aby to na lvl 16 bylo zas lvl+ZDB
- aby to od lvl 17 bylo zas lvl+ZDB-1
...což nedává moc smysl - zaprvé to je fakt triviální rozdíl kvůli kterýmu takovýhle arbitrární změny spíš nestojí za to, zadruhé vůbec nechápu co tim sledujou, proč to je právě takhle a proč to nenechali prostě jako lvl+ZDB+1 plošně. Což je opruz protože a) se to dost hůř pamatuje a b) to ten systém dělá značně míň transparentní (což znamená že se s ním pak hůř zachází např. při houserulingu atp.)

Jakože - neni to moc problém, ale je to divný a přijde mi to lehce zbytečný.


2 - tohle jsem teda nepsal ale v návaznosti na vaší poznámku k min-maxingu. Tohle je trochu složitější než prosté "minmax fuj a vlastnosti nemají hrát roli", protože já jsem naopak zastánce toho že vlastnosti mají hrát roli, ALE jejich min-max má být volba která umožňuje různé kombinace pro různé vzájemně adekvátní přínosy (tj. má existovat víc validních buildů na různých vlastnostech), nemají být vynucované (tj. situace "hraju X takže vlastnost A musím mít logicky na max jinak sem bitej" je špatně.)

V tomhle směru existují dvě různé situace co se schopností/bonusů týče:
- jádrové schopnosti které se přímo podílí na síle povolání
- periferní / stylizační schopnosti které povolání dokreslují

IMO by neměla nastávat situace kdy se nutně právě jedna vlastnost přičítá k jádrové schopnosti, protože to je právě to co pak vynucuje "X musí mít A na max", což je za mě zcela nežádoucí stav (tvoří falešnou volbu a špatnej typ game mastery - systém může rovnou říct "ok a všichni druidi maj MOU na max").

Na druhou stranu nevidím problém v tom aby se vlastnost přičítala k periferní schopnosti, protože tam funguje trade-off (když oželim periferní schopnost a zvýším něco jiného tak můžu dostat odlišnej, ale pořád velmi validní a srovnatelnej, pro některé účely i lepší build) - tj. úplně klidně můžu mít nějaké schopnosti kouzelníka vázané na vysokou Inteligenci, protože prostě chci podtrhnout že kouzelníci sou chytrý, protože to sou učenci a jejich magie je "akademická" - ALE neměly by to být schopnosti které se přímo propisují do síly toho povolání.

Btw. to rozlišení můžete vidět i u JaD Oborů povolání kde sem to docela dost prosazoval abysme u jádrových vlastností přičítali Zdatnostní bonus, u periferních Vlastnost.

Tady je otázka jak moc vnímáte počet Připravených kouzel jako jádrovou vlastnost toho Povolání. Za mě to až tak moc jádrové neni a to původní nastavení bylo v pohodě - většinu Připravených kouzel dávala Úroveň, podle INT pak měl Kouzelník kouzlo nebo možná dvě víc nebo míň, což bylo nějaké dílčí oslabení, ale trade-off který tím šel získat to mohl pro různé buildy víc než vyvážit - tj. nějaký elfoun nebo člověk s +INT byl lepší kouzelník podle největšího stereotypu, ale různí trpasličí nebo warmage kouzelníci šli postavit tak že herně dávali smysl (např. když sem hrál battle-mage kouzelníka tak sem combem rasy a rozdělení attribute pointů obětoval INT+3 na INT+2, takže sem měl o kouzlo míň, ale výměnou sem dostal +SIL, +OBR a +ODL což se vcelku vyplatilo - tím že sem v rámci buildu/RP cílil na užší výseč Připravenejch kouzel sem to kouzlo míň vlastně ani moc necítil).


OPROTI TOMU, fakt že mám právě jednu spellcasting ability a tuto pak přičítám do útoků kouzlama i do SO záchran kouzel a pro povolání X je tato vždycky A (kouzelník = INT, druid = MOU...) je fakt debilní, protože tohle jednoznačně je jádrová schopnost a vždycky platí že nižší je horší a těžko se tam hledá nějakej adekvátní trade-off, což pak vede k tomu povinnýmu min-maxu, což je to co nesnášim. A že nesesilatelé maj podobný spamy (Tulák OBR, Barbar ODL...) na tom nic nemění, to znamenáí jen že to je u nich udělaný podobně debilně.

Tady je samozřejmě problém v tom že chcete rozlišit jednotlivé sesilatele v jejich síle podle vlastnosti, protože pokud by +útok a SO záchran kouzel bylo statický podle úrovně, tak to bude vcelku nudný. Řešení je zjevný - zahodit koncept sesílací vlastnosti povolání a rozdělit použití všech tří duševních vlastností napříč spellcastingem - některá kouzla nebo typy hodů budou vázaná na INT, další na MOU, další na CHA. Rozlišení archetypálních/stereotypních priorit vlastností daných povolání pak docílíte tak že každé povolání dostane ve svém spell-listu taková kouzla, která protěžují právě jeho stereotypní vlastnost (Kouzelník dostane hlavně kouzla co běží na INT, Klerik převážně MOU atd.) Všimněte si že to deisgnově není moc problém, protože překryvy spell-listů mezi povoláními jsou zejména mezi povoláními která už teď sdílí svojí sesilatelskou vlastnost (druid/klerik atd.)

V takovém systému pak budete pořád mít Kouzelníka u kterého je stereotypní že jede na INT (protože má třeba o kouzlo víc a hodí se mu to pro větší část kouzel), ale v pohodě jde postavit kouzelník co poběží na MOU nebo CHA (bude mít o kouzlo míň, ale může to bejt validní build běžící na jinym spell-listu, nějakej warmage nebo trickster atp.)
12.12.2024 12:40 - LokiB
A pro TLDR; folk?
Je nepočítání inteligence do počtu kouzel OK, nebo je meh?
A to meh je teda proto, že rozlišení "síly" kouzelníků s různou INT je dle tebe žádoucí, ale nemá být zkriplující (jako v případě bonusů na sesílací/útočnou dovednost)? Pochopil jsem to správně?
12.12.2024 16:09 - sirien
Vzhledem k tomu že systém beztak nutí maxovat INT to je v podstatě jedno protože to vyjde skoro nastejno a efektivně to byla co do praxe skoro konstanta už teď.

Konkrétní počet Připravených kouzel napříč úrovněma je weird a IMO by bylo lepší to zahladit na systematický progress (lvl+ZD+1 by imo fungovalo napříč všema lvl)

Pokud by se fixnula mechanika spellcasting ability aby jednoznačně nenutila max INT, pak by IMO byl ten variabilní systém lvl+INT zajímavější (lepší). Což je ale "pokud" který se nestane takže to je čistě teoretická úvaha.

A ano kouzelníci s vyšší INT by měli mít výhodu v některých kouzelnických věcech, aby byl splněný stylizační stereotyp/archetyp, ale měly by to být věci které může být pro některé buildy zajímavé nebo i přímo výhodné je obětovat za něco jiného (postavit horšího obecného kouzelníka, co je ale lepší X specialista). Což platí pro design použití vlastností obecně napříč povoláními.
12.12.2024 16:48 - LokiB
Tak u bojovníka je to třeba jiné, že jeho hlavní schopnost - boj, je sdílená s ostatními povoláními / nepříteli. Takže změna v ní neovlivní jen bojovníka, ale celou mechaniku boje - kdybys například do hodu na útok přestal počítat sílu.
12.12.2024 21:31 - sirien
Zrovna Bojovník je ve skutečnosti jedinej, u kterýho to funguje a dá se tam (v kombinaci s výběrem zbraní atp.) stavět build na SIL nebo OBR - popř. s větším nebo menším důrazem na ODL.

Problém spíš je pak u Barbara kterej je silně tlačenej do ODL což de do komba se SIL, takže tam nepostavíš OBR build (aniž bys na tom nebyl obratem bitej) a u Tuláka co je tlačenej do OBR protože Zákeřnej útok (což je naprosto super core mechanika toho povolání) funguje jen s Vytříbenejma zbraněma.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.055695056915283 secREMOTE_IP: 18.97.14.91