Kultura

Autorská citace #1
20.10.2024 16:45 - sirien
Autorská citace #2
20.10.2024 16:47 - LokiB
Ginny Di o DMG 2024
Autorská citace #3
20.10.2024 17:05 - sirien
Ginny nebývale rozkecaná na proklikání.

Well. Takže tam je pár vyplňovacích karet ke kampani (DnD konečně přiskočilo na víc jak deset let starej trend), od pohledu nic hodnotnýho (otázka co tam je za řeči okolo, ale nic zázračnýho nečekám).

Pak předělali systém počítání XP na encounter - těžko říct jak moc to bude funkčnější, osobně bych tipnul že to bude stejně rozbitý a padající do zkušenostní alchymie, ale aspoň jednodušší.

Focus výkladu na Greyhawk je milej, mohlo by to příjemně usadit všechny Forgotten Realms nerdy okolo :) Víc příkladů popř. take&play předpřipravenejch věcí nebude na škodu - ale opět, otázka jak užitečný to v praxi fakt bude.

Bastiony... jsem fakt zvědavej, z hlediska JaD bude asi pain to nějak zkombinovat s pravidlama pro Sídla v Mezidobí, ale tak uvidíme.

A rejstřík DnD termínů a loreu.


Jakože - not impressed; původní DMG mi přišlo jako krajně zbytečná knížka a tohle mi nepřijde že by tu užitečnost nějak zvedlo.
Autorská citace #4
20.10.2024 17:26 - York
Sirien: Záhlaví je matoucí. Je to sice odkaz, ale vyznívá to, jako by tohle byla diskuse před vydáním.


Jakej z tý nový edice jinak máte celkovej dojem? Je to změna k lepšímu? Chystáte se na ni přejít, nebo už jste to udělali?
Autorská citace #5
20.10.2024 17:33 - LokiB
Mně Greyhawk moc k srdci nepřirostl. Je pravda, že FR jsou hrozně profláklý a je na ně spousta expertů. Raději než Greyhawk jsem měl Mystaru :)

Celkově ... DMG jsem vlastně nikdy nepoužíval, i když jsem si v tom kdysi rád četl. Takže mě to asi neurazí, ale ani nijak neohromí. Jedině Bastiony je část, do které vkládám trochu naděje, že by to mohlo být hráčům užitečné, kdyby to bylo udělané dobře
Autorská citace #6
20.10.2024 17:36 - LokiB
York: hele ... otázka je, kolik je tu aktivních DND 5E hráčů. Já mezi nimi nejsem, ale kdybych si měl dneska vybírat, v jaké edici začnu, jen na základě toho, co jsem četl, viděl a slyšel, tak vyberu 2024 edici, protože mi přijde, že bude pro hráče zábavnější. A s opruzama jako specializace na 3. úrovni pro některá povolání bych si v rámci domácího hraní ve spolupráci s hráči poradil myslím bez problémů
Autorská citace #7
20.10.2024 17:38 - Gergon
Mě by docela zajímalo - když každej furt tvrdí jak je CR rozbitý (mě nepřijde, držím se ho zběžně, ale pokud mám monstrum o jednu dvě CR vyšší než level družiny tak ve většině případů jde o vyvážený fight) - jak byste někdo udělali fuknční jednoduchý systém, který by dokázal určit - tohle monstrum je optimální pro tuhle družinu na téhle úrovni, když vůbec autor pravidel nemůže absolutně tušit jaké je složení družiny, jaké mají obory, odbornosti, vybraná kouzla, kolik mají magických předmětů, kolik magických lektvarů po kapsách, ani jestli se ten boj odehrává v uzavřených prostoráchh nebo na otevřené pláni, ani jestli je monstrum součástí skupiny, nebo je to single bestie proti celé družině. To je tolik proměnných, že podle mě není v lidských možnostech vytvořit něco co bude fungovat dobře a nebude to "rozbitý". Nemluvě o tom že jeden dva criticaly na jedné nebo druhé straně to můžou komplet rozhodit během pár vteřin bez ohledu na jakoukoliv vyváženost.
Autorská citace #8
20.10.2024 18:17 - LokiB
Gergon: myslíš v DnD? těžko, máš pravdu, těžko. Viz JaD, kapitola: Určení náročnosti
střetnutí
Autorská citace #9
20.10.2024 20:19 - cyrasil
Gergon píše:
To je tolik proměnných, že podle mě není v lidských možnostech vytvořit něco co bude fungovat dobře a nebude to "rozbitý". Nemluvě o tom že jeden dva criticaly na jedné nebo druhé straně to můžou komplet rozhodit během pár vteřin bez ohledu na jakoukoliv vyváženost.


A i pres to, to PF2 zvlada velmi slusne, ale samorejme je to z velke casti otazka toho, mit cely combat system pomerne funkcni. Snazit se v "totally not 5.5E" opravovat CR je nerealne.
Autorská citace #10
20.10.2024 21:13 - sirien
Gergon: no to je právě pointa, že ten systém pořádně funkčně udělat nejde, tak jako tak to bude vždycky hrozná alchymie a otázka vlastní zkušenosti. V tomhle směru je nakonec jednodušší systém lepší než nějakej sofistikovanej, protože bude nakonec stejně nepřesnej, ale jednodušší na použití - v čemž ta nová verze může bejt vlastně dost zlepšení. (Druhá věc je že ten původní systém byl podstřelenej, nejspíš protože nepočítal s nějakými optimalizacemi a tak - takže obecné nastřelení vejš je asi taky k dobru.)

cyrasil: no ono to je hlavně otázka toho jak moc je ten combat system do sebe uzavřená minihra (jako ve 4e - pak to udělat jde relativně snadno) a jak moc je ta minihra otevřená (tj. ovlivněná nepředvídatelnými vstupy - prostředí, taktika, stavy s nepředvídatelnou situační užitností...)

Btw. ona celá idea vypočitatelné náročnosti vychází hodně ze 4e, což je story sama o sobě a stálo to na combat as sport, MMO-ish designu schopností, předepsaných magic itemech na level atd., což jsou všechno věci co v 5e neplatí (tudíž to v ní pak nefunguje).
Autorská citace #11
20.10.2024 21:35 - York
Počítat síla nestvůr vzhledem k síle hráčů jakž takž jde, ale musí na to bejt postavenej celej systém. Pokud mám například všechno nastavený tak, že hráči o 10 levelů vejš maj 2x tolik životů a dávaj 2x takový zranění, tak když na první úrovni otestuju, že pět skřetů je pro hráče adekvátní výzva, tak na 11. úrovni můžu vzít těch samejch 5 skřetů, zdvojnásobit jim životy a zranění a bude to dávat stejný výsledky. Ve stolních rpgčkách se tohle dělá blbě, protože to z principu vyžaduje násobení a dělení (a lineární lomený funkce a podobně) a to při hraní u stolu není žádoucí. A samozřejmě to je pořád jen kostra, neřeší to proměnnej počet postav v družině, ability bloat, sílu a dostupnost kouzelných předmětů (což, jak Sirien píše, třeba zrovna čtvrtá edice právě z těhle důvodů napevno určovala) atd.

TLDR: Osobně bych taky šel cestou co nejjednoduššího vodítka pro odhad síly nestvůr. Pokud se nebavíme jen o DnD, tak ideální limitní řešení je, že herní systém je natolik jednoduchej a průhlednej, že ten odhad nebezpečnosti jde snadno udělat rovnou na základě statbloku a není k tomu potřeba žádný nadstavbový hodnocení.
Autorská citace #12
21.10.2024 01:20 - Chyba
sirien píše:
Bastiony... jsem fakt zvědavej, z hlediska JaD bude asi pain to nějak zkombinovat

Tu bych se nebál, ten ty pravidla do licence docela určitě nedají, to už by byly na beyondu.
Jinak asi nastanou nějaké změny
Autorská citace #13
21.10.2024 10:33 - Log 1=0
Píše:
I think we can all agree that one of the one main draws of games like DnD is that we can live out fantasies, that are unrealistic in real life, like flying, doing magic, and now, owning property.

LOL

Chyba píše:
Tu bych se nebál, ten ty pravidla do licence docela určitě nedají, to už by byly na beyondu.

Tam jsou jen věci z PHB, ne? I když souhlasím, že to tam nedají.
Autorská citace #14
21.10.2024 12:45 - Jezus
sirien píše:
Víc příkladů popř. take&play předpřipravenejch věcí nebude na škodu - ale opět, otázka jak užitečný to v praxi fakt bude.

Tohle - alespoň podle Ginny, ale já s ní souhlasím - má užitečnost v tom, že tě to učí, jak ty věci mají vůbec vypadat. Přidej k tomu alespoň nějaké trochu návodné texty a máš příručku pro GMy, která doopravdy učí, jak správně dělat GMa (nebo má alespoň tu abici).
Což je v DnD věc bohůmžel poměrně revoluční.

Staré harcovníky to samozřejmě moc nezajímá, ale pro nové hráče - na které by mělo DnD vždycky cílit - super věc, která tam vždycky tak trochu chyběla.

York píše:
Jakej z tý nový edice jinak máte celkovej dojem? Je to změna k lepšímu? Chystáte se na ni přejít, nebo už jste to udělali?

Dojem mám zatím poměrně mělký, ale zatím "nenadšené ano."
Něco se mi líbí, například obecně trochu lepší zapracování zázemí do tvorby postavy, celkové osekání věcí, co se za ty roky nabalily - třeba druhů tieflingů už není jak psů, což je příležitost trochu je odlišit, víc možností pro bojovníky skrze ty "triky" s různými typy zbraní...
Něco se mi nelíbí, například pocitově jsou povolání opět o něco silnější, mám pocit, že brzy budou mít schopností víc, než se dá nějak rozumně "uhrát"; nemůžu se zbavit dojmu, že "rasy" spějí k pojetí "jinak velcí a barevní lidi s jinýma ušima nebo zuby"...

Jinak zrovna se to trefilo do období, kdy DnD nehraju a chceme se skupinou víc zkusit jiné systémy, takže mě to obecně nechává vcelku chladným. Pokud se ale k DnD budu nějak víc vracet (a nevystačím prostě s JaD), tak mi nová edice smysl celkem dává.
Autorská citace #15
21.10.2024 12:47 - LokiB
A tady tedy video k samotnému DMG od autorů.
Autorská citace #16
21.10.2024 13:22 - sirien
Jezus: bohužel, moje zkušenost je že co do učení toho jak mají vypadat věci můžou bejt stejně tak dobrý, jako špatný a narovinu, Wizardi nemaj zrovna moc dobrej kredit co se týče adventure designu nebo DM tipů, takže dokud neuvidím, zůstávám lehce skeptický.
Autorská citace #17
21.10.2024 22:47 - RoVan
York píše:
Jakej z tý nový edice jinak máte celkovej dojem? Je to změna k lepšímu? Chystáte se na ni přejít, nebo už jste to udělali?


Já hraju DnD/JaD a musím říct, že i když mám 5.5e objednanou, tak přecházet v plánu nemám. I když jsem ještě neměl čas si je projít mám z toho zatím pocit jako Jesus. Navíc hrajeme převážně JaD povolání/archetypy.

Nicméně - četl tady někdo ty Bastiony? To co původně pouštěli do UA byla fakt designová bída - dost jako Colleville.
Autorská citace #18
21.10.2024 23:18 - Log 1=0
RoVan píše:
Nicméně - četl tady někdo ty Bastiony? To co původně pouštěli do UA byla fakt designová bída - dost jako Colleville.

Vzhledem k tomu, že Ginny Di má novinářský výtisk, a ven to půjde až za cca měsíc, tak nepochybně nikoliv.
Autorská citace #19
22.10.2024 00:09 - Chyba
Log 1=0 píše:
Tam jsou jen věci z PHB, ne?

Aha při listivání jsem narazil na nadpis Magic Item, tak jem myslel že dodali i část z DMG, ale to zahrnuje jen identifikaci a sladěníJezus píše:
celkové osekání věcí, co se za ty roky nabalily - třeba druhů tieflingů už není jak psů

Tak tieflingů oproti původnímu PHB přibyklo ne? To je jak dybys řekl že osekaly elfi, protože z těch deseti nastřádaných rodů jsou v PHB jen 3. Pokud o něčem z ras (Druhů) můžeš říct, že osekaly tak Trpaslíky.
Autorská citace #20
22.10.2024 01:18 - sirien
RoVan: to zní trochu děsivě, Colvillovy Strongholdy sou fakt špatný.

Chyba: jakkoliv chápu že rasy jsou (podobně jako kouzla) součást DnD identity a tudíž ten základní set prostě patří ke hře obecně, tak rasy mimo ten základní set a prakticky všechny rody včetně těch pro základní set (možná vyjma těch úplně nejikoničtějších) jsou něco co osobně vidim jako materiál co by měl bejt spojenej se settingem a ne s obecnými pravidly a to ohánění se tím jak to je "herní základ" vnímám spíš jako typickej junk-rule; termín odvozený od junk-food, něco co sice hráčům chutná a toužej to chroupat ve velkym, ale ve skutečosti to je pro hru dost nezdravý (designově špatný) a ve větší míře to hráčům tu hru spíš kazí, i když to často sami neviděj nebo odmítaj - stejně jako si někdo kdo se přežírá junkfoodem odmítá připustit že to je důvod proč tloustne.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092034816741943 secREMOTE_IP: 18.97.9.174