Kultura

sirien
17.1.2022 10:57
.
související: Trojuhelník voleb (Rob Donoghue)
Autorská citace #61
18.1.2022 22:53 - York
Corny: Zrovna jsem si řikal, jestli není ztráta času sem něco psát. Očividně je.
Autorská citace #62
18.1.2022 23:49 - Gurney
Krátký článek (blogpost), ale velká myšlenka, díky za překlad. Diskuze... Corny to imho vystihl velmi trefně.
Autorská citace #63
21.1.2022 23:28 - karfiol
Dovolím si Vám pánové napsat pohled zvenčí.
Vaše diskuse je místy cítit snad až skoro osobními antipatiemi. Někteří neumí přijmout kritiku, nebo jiný názor, někteří tlačí svou pravdu a hlavně jste se věnovali podstatnou částí své diskuse pouze "mluvení s NPC".
Ale nevadí, i v tom jsem našel pro mě zajímavé myšlenky, jen jsou bohužel hrozně utopené. :-)

Tak a teď něco k tématu, tedy tomu článku.
Jak to třeba chápu já (začátečník), tak se tam píše o poskytování informací, tedy alespoň v tom přeloženém textu. Vidím v tom více obecnou myšlenku, než jen kecání s NPC.
Např. Postavy vidí kočku, která vyskočila z okna a nechává po sobě krvavé šlápoty = informace. Volba co s tou informací budou dělat je na nich - chytí kočku, vlezou do toho okna, nebudou si toho všímat, děje se to v lokaci jejich zájmu, nebo to je jen náhodné setkání = další informace, kterou si už nesou sebou. Důsledek - třeba vlezou dovnitř. Najdou tam jen roztrhaného kanárka, ale jak na potvoru je překvapí majitel domu a jejich reputace jde do háje. Nebo tam bude mrtvý majitel kočky a další informace může být, že uslyší bouchnutí dveří v patře. Jaká bude jejich volba...
Nebo možná nechali kočku plavat a pak se dozví, že se našlo nějaké tělo...
Já osobně si umím představit do toho i hod kostkou. Úspěch = všimli si, že má v hubě zbytek peří. Přidám další informaci a hraje se dál. Možná se teď hráči rozhodnou jinak, ale proč ne.

Fakt mě ten článek nakopl, jednoduché myšlenky, které jsem (alespoň z mého pohledu) dokázal HNED aplikovat na konkrétní příklad a k tomu se mi hlavou honily další "scénáře".
Prostě PECKA a děkuji sirienovi za překlad.

P.S. mimo mísu:
A ano, byl to kanárek o velikosti kapverdského buvola, protože kočka, když zakousne kanárka nemá tlapky od krve.
Pokud se ovšem neškrábla o klec, když se na kanárka dobývala.
A ano, i v kleci může být nějaká ostrá hrana... UFF četl jsem předtím diskusi o plížení ve zbroji... :-)
... a kdo i přesto bude mít pocit, že je to nereálné, tak vyměním kanárka za jiné zvíře, změním konec na veselejší a pak slavnostně odpřisáhnu, že se to vážně stalo.
:-D
Autorská citace #64
22.1.2022 22:48 - sirien
Pokud někdo stojí o pokročilou lekci v předkládání informací a tvorbě smysluplných voleb, tak nabízím jeden starší, ale velmi kvalitní blog Roba Donoghua (autora Fate):

Trojuhelník voleb

Jde o popis tří pólů voleb (zřejmost, závažnost, urgence) a šesti typů voleb a herního obsahu, které tyto tři póly tvoří (Melodrama, Život/Smrt, Stres, Akce, Procedura, Drama, Melodrama... ano, je to kruh :) )

Jde fakt o advanced stuff, ale může se to hodit k většímů pochopení hry a toho co a proč se v ní děje - popř. co si jak chcete připravit, aby to vyznělo žádoucím způsobem.
Autorská citace #65
22.1.2022 23:14 - Corny
Zajímavé čtení, díky za článek. V praxi to bude asi těžko uchopitelné, ale určitě je to fajn na zamyšlení a nějaké hlubší pochopení, co pak potenciálně může vykrystalizovat i do samotné hry.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.068619012832642 secREMOTE_IP: 54.211.203.45